Gönderen Konu: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi  (Okunma sayısı 103844 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yasar

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 184
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #120 : Şubat 24, 2012, 21:08:23 »
her karesini hayranlıkla izlediğim ve sonunda evimdeki lokoya bakıp bu da aynı ama ne kadar farklı dediğim bi riş çıktı ortaya.
tekrar kutlarım

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 65
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #121 : Şubat 25, 2012, 11:18:22 »
Sevgili Teoman loko üzerindeki harika çalışmaların yanı sıra resimlemen de çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #122 : Şubat 26, 2012, 00:38:07 »
İkinci fotoyu kime göstersen gerçek resim zanneder.Harika oldu.................
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 63
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #123 : Şubat 27, 2012, 15:16:51 »
Selamlar,  Teoman Bey ile daha önce karalaştırdığımız gibi kendisinin de müsait olduğu bugün hem tanışma hemde kendisinin üzerinde çeşitli tadilatlar yaptığı Türk lokomotifi modelini yakından görme ve inceleme fırsatım oldu.
Bu vesile ile kendisine hem teşekkür ediyor hemde çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum.
Teoman Bey le geçirdiğimiz bu günü sizlerle paylaşmak istedim.






İncelediğim TCDD 45161 Modelinin duman çıkarır görüntüleri gerçekten çok hoş duygular uyandırıyor.Modele yapılmış olan eskitme ,engelatan,hava pompası,hava depoları ve diğer eklemelerin gerçekten mükemmel olduğunu ,ayrıca duman ünitesi de eklenince çok çok güzel bir eser ortaya çıktığını gördüm.


Bu inceleme sonucunda; buhar lokomotiflerinin diğerlerinden (Dizel ve elektrikli) ne kadar daha özel olduğunu ,ince ayrıntılarının güzelliğinin ne kadar göz alıcı olduğunu ,bir kez daha keşfettik. Lokomotifin hareket halindeyken biyel kolları ve tekerleklerin birbiriyle uyumu hele birde duman atışı seyrine doyulmaz bir haz veriyor.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #124 : Şubat 29, 2012, 21:07:13 »



Aynur Hanım-Sermet Bey, sizin de belirttiğiniz gibi tekerleklerin içindeki kırmızılar ile teker kenarı beyazlar,
TCDD buharlılarının karakteristik özeliklerinden biridir. Yapmış olduğumuz çalışma gerçekten de iyi oldu.
Beğendiğinize çok sevindim.Teşekkür ederim.


Yaşar Bey, tespitiniz çok doğru. İki loko arasında sizi ne izlediğiniz gibi bir hayli fark oluştu.
Modelin görüntüsünde,Türk lokosuna daha da yaklaşmış olduk.
İlginize çok teşekkürler.


Sevgili Ferda, iç mekânda ne kadar ışık olursa olsun buna karşılık dış alanda günışığında özellikle
güneşli havada modellerin görüntüsü her zaman çok güzel oluyor.
Beğenilerin için çok teşekkürler.


Kemâl Bey, Güneşli havada Işık ve gölge doğal olduğundan modeller daha gerçekçi görülebiliyor.
Elimizden geldiğince Türk lokosuna yaklaştırmaya çalıştık.
İlginize çok teşekkürler.


Sedat Nişancı Bey, dershanede nöbetçi olduğum gün ziyaretimize gelip, birlikte model incelemesi ve
tren modelleri üzerine yapmış olduğumuz keyifli sohbetten dolayı ben de size çok teşekkür ederim.
Sizinde modelleriniz üzerinde yapmayı düşündüğünüz birtakım çalışmalarınızda her zaman yardımcı
olacağımı belirtmek isterim.





Modeltrenci saygıdeğer arkadaşlar,

Çamlık Müze’de buluna gerçek TCDD 45161buharlı Lokomotifin benzer modeline sahip olmak ve onu
biraz daha Türk Lokomotifine yaklaşık bir görünümüne getirmek çok keyifli bir çalışma oldu.

Görev yaptığım dershanedeki odamda bir süre masa üstünde gözümün önünde bulundurmak ve onu
izlemek gerçekten çok keyifli.

Sizlere önerim çok hoşlandığınız tren modellerinizden birini; ev veya işyerindeki çalışma masanız 
üzerinde altlıklı olarak sergilemeniz.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar






Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 70
  • İleti: 1590
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #125 : Şubat 29, 2012, 21:41:26 »
teoman hocam.
gene bir başucu kitabı yaptınız biz modelcilere.
arada yazamadım özürler...
odanızdaki resim de firmanın yaptığı mecburi dekorasyon icabı mavi ve bayazlar inanın gözümü tuttu.
ama önemli olan sizin renkliliğiniz idi zaten..
ellerinizden öperim....

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #126 : Şubat 29, 2012, 23:18:43 »
teoman hocam gerçekden çok hoş bir çalışma oldu. elinize sağlık.
ancak ben bi elimdeki lokoya bakıp birde sizin yaptıgınız lokoya bakınca bizim loko yolunmuş kaz gibi kalıyo.
işallah harun abi bi kaç aksesuar getirirde bizde azda olsa türkiyede çalışmış haline benzetebiliriz.
benimki sıkı köpük kutulu geldi. borularını kırmıyayım diye daha kıyıp kutusundan bile çıkaramadım.

teoman hocam v60 şiparişi netleşirse türkleştirmek için ne gerekiyosa imallattan önce harun abiye bildirsekde sizleri bukadar yormasak :D yani biz demek istedim :)

Çevrimdışı Mustafa Kaya

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 38
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #127 : Şubat 29, 2012, 23:45:49 »
Merhaba Teoman bey,

çekmiş olduğunuz Lokomotifinizin fotoğrafları gün ışığında mükemmel görünüyor gerçeğinden farksız tebrikler.


Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 63
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #128 : Mart 01, 2012, 10:53:54 »
 İngiltere’ye gönderilen TCDD45166 ve 45170’in İzmir Halkapınar
istasyonda limana girmeden önce beklediği  anda fotoğrafladığım ayrıntılardandır

  Teoman Bey selamlar, bu loko İngiltere'ye ne için gönderiliyor acaba? Dikkatimi çekti.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #129 : Mart 01, 2012, 21:19:25 »



Haldun Bey, nazik düşünceleriniz için teşekkürler.
Mavi ve beyaz Kıyı Ege Bölgesinin simgesidir.
Görev yaptığım dershanenin  ismi; ’ Ege Aktif Dershanesi’’renkler ile uyumludur. ‘
Sizin renkli kişiliğiniz de bizler için tartışılmaz bir gerçektir.




Enver Bey, güzel düşüncelerinize teşekkürler.
Harun Bey mutlaka gereken duyarlılığı gösterip, model için TCDD lokomotifine uygun
aksesuarları temin edip bizlere ulaştırır.

Kişisel düşüncem; modelinizi kutuda hapsetmeyin. Korunmalı olarak modelinizi gözünüzün
sıkça  görebileceği şekilde sergilemenizi öneririm.

V60 Roco modeli tam anlamı ile bizde kullanılanın birebir aynısıdır. Model yapılıp bize ulaştığında
göreceksiniz ki üzerinde hiç bir ekleme yapılmadan kullanacağız. Yeter ki istekli modelci sayısı
üretilebilecek kadar olsun!





Mustafa Bey, gün ışığında modellerin görüntüsü göze daha güzel görünüyor.
Beğeniniz için çok teşekkürler.



Sedat Bey,

Sorunuzun cevabını, yazılı ve görsel olarak aşağıdaki linki incelediğinizde alacaksınız.

Şu anda elimizde bulunan ilk Türk model buharlı lokomotifi TCDD 45161 plaketli model
lokomotifinin ilk yapım girişimleri de aşağıdaki linkteki yazışmalarda bulunmaktadır.


http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=4343.0







Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 63
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #130 : Mart 02, 2012, 12:20:03 »
    Teoman Bey , ilginiz için teşekkür ederim.Doğrusu böyle bir şey beklemiyordum üzüleyimmi sevineyimmi bilemedim ,ama hüzünlendim doğrusu.Acaba MTK nın öncülüğüyle (ittirmesiyle) TCDD de böyle bir şeylere girişmezmi? Sanki olabilir gibime geliyor ama Çamlık Müzeyi görmüş biri olarak, umutsuz bir ütopya olur herhalde. Selamlar sevgiler  Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #131 : Mart 03, 2012, 22:18:47 »




Sedat Bey, ne yazık ki ülkemizin genel yapısı olarak, sosyal-ekonomik ve kültürel bakımdan konuyu ele aldığımızda sonuç
olumsuz olacaktır.

Sizin değindiğiniz şekilde bu güne kadar yapılan girişimleri incelediğimizde tek örnek gösterebileceğimiz Rahmi Koç Sanayi Müzesi’dir.

Müzenin yapılanması geçmişte kullanılan birçok araçların toplanıp, yenilenmesi ve sergilenmesi üzerinedir.

Bu çalışmalar içinden bir örnek vermek isterim.

Şu anda bu forumun üyelerinden Sayın Mahmut Zeytinoğlu Bey Koç grubunda uzun yıllar çalışmış
en son Rahmi Koç Sanayi Müzesi’nden emekli olarak ayrılmıştır.

Rahmi Koç Müzesi’nde görev yaptığı yıllarda kişisel gayretleri ile Br 57 sınıfı TCDD 55022 Plâketli
lokomotifi yok edilmekten kurtarıp, müzeye getirtmiş ve tekrar yenilettirerek müzenin bahçesinde
açık alanda sergilenmesini sağlamıştır.

Son yıllarda ise müze yetkilileri bu lokomotifin bulunduğu alanın üstünü korumaya aldırarak TCDD
55022 ve çevresindeki diğer demiryolu araçlarını iklim koşullarının yıpratıcı etkilerinden kurtarmışlardır.

Aşağıdaki fotoğrafları sıra ile takip ettiğimizde bu açıklamaların görüntülerini izlemiş olursunuz.










Temennimiz Çamlık Müze’de bulunan lokomotiflerin ve diğer demiryolu araçlarının benzer önlemler
ile koruma altına alınarak, daha uzun yıllar yaşatılmasıdır.

Bir başka örnek verelim: Çamlık Müze’de bulunan lokomotiflerden en azından birini örneğin TCDD
45161 lokomotif tekrar yenileme girişiminde bulunulsa ve gönüllü olarak tren sevdalısı bizler gidip
temizlenmesi, boyanması vb.  bir sundurma içine alınması konusunda ne kadar destek ve yardımcı olabiliriz?
Müze yetkilileri ve TCDD böyle bir projeye maddi olarak ne kadar bir bütçe ayırabilir. Gönüllü olan
kişiler zamanlarının ne kadarını bu çalışmalara ayırabilir.

Bu tür sorulara mutlaka cevap verilmeli ve uygulamaya geçilmelidir. Ancak! Yukarıda yazımızınbaşında belirttiğimiz, sosyal–ekonomik yönden durum pek olumlu olmayabilir.
 
Yine de bir umut ile bu doğrultuda Çamlık Müze’de bu konuya ilişkin bir ön araştırma yapabiliriz,
burada sonucu hep birlikte görürüz.



Yukarıda basit şekli ile temsili olarak verdiğimiz fotoğraf örneğindeki gibi Çamlık Müze’de TCDD
45161 buharlı loko bir sundurma altına alınıp, güneş ışınları, yağmur ve çeşitli dış etkenlerden dolayı
kirlenmelere, yıpranmalara karşı koruma altına alınabilinir.


Haldun Bey’den rica etsek , mimari görüşünü ortaya koyarak daha estetik bir çizim ile bir sundurma
örneği verebilir mi?

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 70
  • İleti: 1590
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #132 : Mart 04, 2012, 14:21:18 »

teoman hocam...
paylaşımlarınız öylesine faydali,bilgilendirici ve akıcı ki,diğer paylaşımlarınızla bunları
birleştirerek bir booklet haline getirilmesi kaatindeyim...
söz konusu loko için yarı şeffaf korunak için nacizane fikirlerimi almak teveccünüz için teşekkür ediyorum.
şimdilik literatürden korunağa örnek olacak bazı resimler paylaşıyorum.
resimlerle oynama ve loko vs yerleştirme teniğimi maalesef bilemiyorum.
ama bir aşama sonrasında projelendirme konusunda elimden geleni yaparım..
sevgi ve saygılarımla







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #133 : Mart 04, 2012, 21:24:14 »



Haldun Bey, iyi niyetli olumlu görüşleriniz için çok teşekkürler.

Yolladığınız çeşitli korunak fotolarından bana göre en uygun olabilecek şekil, aşağıdaki eskiz niteliğindeki  korunak olabilir.





Çamlık Müze yetkilileri ile çeşitli görüşler paylaşılıp işin nereye kadar gideceğini görmek gerekir.
Şimdilik bizim önerilerimiz varsayımın ötesine gidememektedir. Çamlık Müze’ye en kısa zamanda
gidereke bu konuları görüşmeye çalışacağım.


Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 70
  • İleti: 1590
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #134 : Mart 05, 2012, 01:39:06 »
teoman hocam. bana kalırsa en dogrusu 3 resimdir.. aceleniz yoksa onu şekilendirmeye çalışırım..
tabii bunlara caleci fikirler.
ne olur başıçeken sizsiniz..
size göre ne yapabileceksek konuşuruz..
sevgi ve saygıyla..

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 63
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #135 : Mart 05, 2012, 11:36:36 »
  Teoman Bey selamlar,iyi haftalar,bence bu konuları müze müdürünün yanı sıra TCDD bölge müdürüylede görüşmek lazım. Aslında müzenin bahçe bakımı ve peyzajı gayet iyi bakımlı ve düzenli, onda biri kadarda lokolara baksalar,..  Selam ve sevgiler   

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #136 : Mart 05, 2012, 22:11:35 »



Haldun Bey, merhaba.

Yardımlarınız için çok teşekkürler. Herhangi bir şekilde acelemiz yok.

Çamlık Müze yetkilileri ile görüşmelerimiz sonucuna göre hareket edeceğiz.

Hep birlikte yapacağımız paylaşımlarımızla, olumlu bir sonuca varmak inancını taşıyarak çalışmaları sürdüreceğiz.


Sedat Bey, merhaba.

Bu gün sabah Çamlık Tren Müzesi’ne giderek müze ile ilgili görüşmelerde bulundum.





Yaptığımız görüşmeleri size ve diğer modeltrenci arkadaşlara aktarıyorum.

05 Mart 2012 Pazartesi günü saat 10.00 ‘da, Çamlık Müze’de, Genel Müdür Hakan Yüksel Bey’in ofisinde görüşmelerde bulundum.

Hakan Bey ile yatığımız söyleşide, önce size Çamlık Müze işletmesi hakkında bir ön bilgi vermek isterim.

Çamlık Tren Müzesi ( Lokomotif ve diğer demiryolu araçları ile binalarının bulunduğu yer) TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’ne bağlı bir alandır. Bu alana  1990lı yılların başlarında TCDD kullanım dışı kalmış buharlı lokomotifleri getirerek sergilenmek amacı ile yerleştirmiştir.

Şimdilerde ismi Çamlık olan bu bölgenin eski ismi Aziziye’dir. Burada bulunan  eski istasyonun ismi de Aziziye istasyonu’dur. Bu istasyonun çevresinde lokomotif bakım üniteleri ve plak tornada bulunmaktadır.

2000’li yıllarda TCDD’den bu yerin işletmesini devir alan Atilla Mısırlıoğlu Aziyeye İstasyonun yakınında da bir araziye sahip olduğundan ‘’Le Wagon’’ isminde bir de restaurant işletmekteydi. Geçtiğimiz yıl mali zorluklar nedeni ile arazisini bir başka şirketler satarak bu işletmeden çekilmiştir.

Atilla Mısırlıoğlu’nun arazisini sattığı iki şirket burada ilk etapta restaurant faaliyetlerine başlamıştır.

Dorak Turizm ve Kırcılar Deri İşletmeleri şirketleri ortak bir karar ile işletme sorumluluğunu atadıkları Genel Müdür Hakan Yüksel Bey’e vermişlerdir.




Gn Md. Hakan Bey’e Modeltrenciler Kulübü hakkında bilgi vererek, MTK çalışmalarını, yaptığımız etkinlikleri, toplantı ve gezilerimizi forum içindeki paylaşımlarımızı açıkladım.

MTK olarak Çamlık Müze’ye yapabileceğimiz destek çalışmaları ile ilgili çeşitli görüşler sundum.

Hakan Bey; ilk olarak Müze yanında Aziziye Restaurat işletmesinde yol aldıklarını yılın 12 ayı sürekli faaliyette olduklarını bildirdi.

İşletme ortaklarından Dorak Turizm’in yurtdışı bağlantıları ile Efes ve Meryemana Evine düzenlenen turistik ziyaretler bağlı olarak birçok turistin restauranttan yararlandırıldığı buna bağlı olarak Tren Müzesi’ni de programları içine alarak turistlerin müzeye ziyaret akışını sağladıklarını belirtti.

Ancak! Lokomotiflerin ve demiryolu araçlarının mülkiyetinin TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’nde olduğunu gerekli tadilatların ve düzenlemelerin yapılabilmesi için bürokratik engellerin bulunduğunu ve bunları aşmak için bu günlerde çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Turizm Bakanlığı’na bağlı eski eserler ve tabiat varlıklarını koruma Gn. Müdürlüğü ile müze işletmeciliği ile görüşmelerin sürdüğünü iletti.



Hakan Bey’e; müze içinde bulunan TCDD 45161 Buharlı Lokomotifin modelinin nasıl ortaya çıkarıldığı hakkında bilgi verdim.

MTK olarak bazı üyelerimizin uygun olabilecek bir zamanda herhangi bir lokomotifin yenilenmesi ile illi çalışmalara katılabilmeleri için ne gibi bir yol izleyeceğimiz sordum.

Hakan Bey, bu girişimimizi memnuniyetle karşıladı. Her zaman bizlerin yardım taleplerimizi karşılayabileceklerini iletti.

Bunun üzerine ben de modelini ortaya çıkardığımız  TCDD 45161’in temizlenmesi, yeniden boyanması kullanıldığı dönemlerdeki görünümünde boyanmasının doğru olacağını, üzerine bir koruma düzenin yapılmasının lokomotifi daha uzun süre temiz ve sağlam bir şekilde koruyacağını projelendirme de MTK üyelerimizden mimar Haldun Bey’ine gereken her türlü yardımı yapabileceğini ilettim.





TCDD 45161 model lokomotifler hakkında Hakan Bey’e bilgiler verirken aynı zaman da müzede yer alan gerçeğinin tadilatları ve koruma düzeninin nasıl yapılabileceği hakkında da görüşlerimizi aktarmaya çalıştım.





Hakan Bey’le görüşmelerimizi bitirdikten sonra müze içine geçerek TCDD 45161 üzerinde modelimizin fotoğraflarını aldım.

TCDD 45161 lokomotifin çeşitli yerlerinden  benzer modeli ile birlikte görünümleri



















Müzeye birlikte gittiğimiz fotoğraflamada yardımcı olan forum üyelerimizden Ceyhan Altınçubuk arkadaşıma teşekkürlerimi sunuyorum.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #137 : Mart 06, 2012, 00:07:38 »
açık havada istasyonda çekildiğiniz fotoğraflardaki görüntüyü ve gerçekçiliği yapmış olduğunuz makette bire bire yakalamışsınız. ellerinize sağlık diyorum ve sizi izlemeye devam ediyorum.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #138 : Mart 08, 2012, 00:40:45 »


Ozan Bey, ilginize teşekkürler. Böyle bir TCDD lokomotifini alıp,yapmış olduğunuz Alsancak Gar maketi içinde değerlendirebilirseniz çok iyi olur.



Çamlık Tren Müzesi’nde bulunan TCDD 45161 lokomotifinin markizinin sağında ve solunda yer alan Ay-Yıldız pirinç metal
döküm 45151-45170 serisindeki 8F Stanier Churchill lokomotiflerinde yalın kullanılmışlardır.
Birçok TCDD buharlı lokomotiflerinde Ay-Yıldız zemininde yine pirinç metal döküm malzeme vardır.

Çamlık Tren Müzesi’ daha önceki işletmecisinin döneminde TCDD 45161’in Ay-Yıldız döküm malzemenin altına kare şeklinde  kırmızı ve yaldız boya uygulanmıştır. Bu hatalı bir görünümdür.

Model yapımı öncesi bu konu dikkâte alınmış ve model üzerine olması gerektiği gibi Ay-Yıldız plaketi tampon serigrafi yöntemi ile baskı yapılmıştır.

Çamlık Tren Müzesi’nin yeni işletmecinin Gn. Md. Hakan Bey ile yaptığımız görüşmede bu lokomotifin yeniden temizlenme ve boyanması durumunda bu yanlışlığın düzeltileceğini iletmiştir.



TCDD 45165 8F Stanier 45161 ile aynı seriden olan bu lokomotifin kullanıldığı dönemlerdeki Ay-Yıldız döküm pirinç malzeme fotoda görüldüğü gibi zemine yalın olarak monte edilmiş.



Çamlık Tren Müzesi’ndeki 45161’in Ay-Yıldız altındaki kare kırmızı zemin ve çevresindeki yaldız boyama hatalıdır.



TCDD 45161 modeli üzerindeki Ay-Yıldız görüntüsü doğrudur. Bu logonun zemine yapılması ancak baskı sistemi ile olabilir.
Başka türlü metal asit indirme( Kuswa etiketlerinde olduğu gibi) yöntemi  ile tek tek ay ve yıldız yapımı bu ölçekte imkânsızdır.

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #139 : Eylül 05, 2012, 19:45:09 »
Teoman abi tebrik ederim.

Tekerleklere beyaz boya ile şerit çekmek çok zormuş.Ne kadar dikkat etsemde yaptığın kadar düzgün olmadı.Yine de idare eder.

Fırsat bulunca resim yükleyeceğim.Diğer buharlı lokomotiflerimin tekerleklerine şerit beyaz boya yapmaktan inanki korktum,cesaret edemedim.İnşaallah onuda ileride yapacak kadar elim yatkın olur.

selamlar,sevgiler....

İrfan.