Haldun Bey, merhaba.
Yardımlarınız için çok teşekkürler. Herhangi bir şekilde acelemiz yok.
Çamlık Müze yetkilileri ile görüşmelerimiz sonucuna göre hareket edeceğiz.
Hep birlikte yapacağımız paylaşımlarımızla, olumlu bir sonuca varmak inancını taşıyarak çalışmaları sürdüreceğiz.
Sedat Bey, merhaba.
Bu gün sabah Çamlık Tren Müzesi’ne giderek müze ile ilgili görüşmelerde bulundum.
Yaptığımız görüşmeleri size ve diğer modeltrenci arkadaşlara aktarıyorum.
05 Mart 2012 Pazartesi günü saat 10.00 ‘da, Çamlık Müze’de, Genel Müdür Hakan Yüksel Bey’in ofisinde görüşmelerde bulundum.
Hakan Bey ile yatığımız söyleşide, önce size Çamlık Müze işletmesi hakkında bir ön bilgi vermek isterim.
Çamlık Tren Müzesi ( Lokomotif ve diğer demiryolu araçları ile binalarının bulunduğu yer) TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’ne bağlı bir alandır. Bu alana 1990lı yılların başlarında TCDD kullanım dışı kalmış buharlı lokomotifleri getirerek sergilenmek amacı ile yerleştirmiştir.
Şimdilerde ismi Çamlık olan bu bölgenin eski ismi Aziziye’dir. Burada bulunan eski istasyonun ismi de Aziziye istasyonu’dur. Bu istasyonun çevresinde lokomotif bakım üniteleri ve plak tornada bulunmaktadır.
2000’li yıllarda TCDD’den bu yerin işletmesini devir alan Atilla Mısırlıoğlu Aziyeye İstasyonun yakınında da bir araziye sahip olduğundan ‘’Le Wagon’’ isminde bir de restaurant işletmekteydi. Geçtiğimiz yıl mali zorluklar nedeni ile arazisini bir başka şirketler satarak bu işletmeden çekilmiştir.
Atilla Mısırlıoğlu’nun arazisini sattığı iki şirket burada ilk etapta restaurant faaliyetlerine başlamıştır.
Dorak Turizm ve Kırcılar Deri İşletmeleri şirketleri ortak bir karar ile işletme sorumluluğunu atadıkları Genel Müdür Hakan Yüksel Bey’e vermişlerdir.
Gn Md. Hakan Bey’e Modeltrenciler Kulübü hakkında bilgi vererek, MTK çalışmalarını, yaptığımız etkinlikleri, toplantı ve gezilerimizi forum içindeki paylaşımlarımızı açıkladım.
MTK olarak Çamlık Müze’ye yapabileceğimiz destek çalışmaları ile ilgili çeşitli görüşler sundum.
Hakan Bey; ilk olarak Müze yanında Aziziye Restaurat işletmesinde yol aldıklarını yılın 12 ayı sürekli faaliyette olduklarını bildirdi.
İşletme ortaklarından Dorak Turizm’in yurtdışı bağlantıları ile Efes ve Meryemana Evine düzenlenen turistik ziyaretler bağlı olarak birçok turistin restauranttan yararlandırıldığı buna bağlı olarak Tren Müzesi’ni de programları içine alarak turistlerin müzeye ziyaret akışını sağladıklarını belirtti.
Ancak! Lokomotiflerin ve demiryolu araçlarının mülkiyetinin TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’nde olduğunu gerekli tadilatların ve düzenlemelerin yapılabilmesi için bürokratik engellerin bulunduğunu ve bunları aşmak için bu günlerde çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.
Turizm Bakanlığı’na bağlı eski eserler ve tabiat varlıklarını koruma Gn. Müdürlüğü ile müze işletmeciliği ile görüşmelerin sürdüğünü iletti.
Hakan Bey’e; müze içinde bulunan TCDD 45161 Buharlı Lokomotifin modelinin nasıl ortaya çıkarıldığı hakkında bilgi verdim.
MTK olarak bazı üyelerimizin uygun olabilecek bir zamanda herhangi bir lokomotifin yenilenmesi ile illi çalışmalara katılabilmeleri için ne gibi bir yol izleyeceğimiz sordum.
Hakan Bey, bu girişimimizi memnuniyetle karşıladı. Her zaman bizlerin yardım taleplerimizi karşılayabileceklerini iletti.
Bunun üzerine ben de modelini ortaya çıkardığımız TCDD 45161’in temizlenmesi, yeniden boyanması kullanıldığı dönemlerdeki görünümünde boyanmasının doğru olacağını, üzerine bir koruma düzenin yapılmasının lokomotifi daha uzun süre temiz ve sağlam bir şekilde koruyacağını projelendirme de MTK üyelerimizden mimar Haldun Bey’ine gereken her türlü yardımı yapabileceğini ilettim.
TCDD 45161 model lokomotifler hakkında Hakan Bey’e bilgiler verirken aynı zaman da müzede yer alan gerçeğinin tadilatları ve koruma düzeninin nasıl yapılabileceği hakkında da görüşlerimizi aktarmaya çalıştım.
Hakan Bey’le görüşmelerimizi bitirdikten sonra müze içine geçerek TCDD 45161 üzerinde modelimizin fotoğraflarını aldım.
TCDD 45161 lokomotifin çeşitli yerlerinden benzer modeli ile birlikte görünümleri
Müzeye birlikte gittiğimiz fotoğraflamada yardımcı olan forum üyelerimizden Ceyhan Altınçubuk arkadaşıma teşekkürlerimi sunuyorum.