Gönderen Konu: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı  (Okunma sayısı 34898 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« : Aralık 22, 2007, 01:17:34 »
Saygıdeğer modeltrenciler.

TCDD lokomotiflerinin yapım çalışmalarına bir yenisini daha eklemek
isteğiyle DE 21500 Dizel lokomotifin yapımına başlıyorum.

TCDD' de yaklaşık 37 yıl hizmet vermiş bu lokomotifin tam olarak aynı
modeli olmamakla beraber, üzerinde tadilat yapılarak bire bir aynısı
olabilecek tek modeli Frateschi firmasının ürettiği 1/87 ölçek U20C
modelidir.

Bu modelin yapımında kaynak olarak fotoğraflarından yaralandığım;
Ergin Tönük, Demiryolu, Trains of Turkey internet siteleridir.

Foum üyelerimiz; sayın Ergin TönüK'e, yine bu modelin yapımıyla
ilgili örnek çizim yapıp, gönderderen sayın Derya Ferendeci' ye, diğer
sitelerdeki fotoğraf sahiplerine huzurlarınızda teşekkürlerimi sunarım.

Modelimizin yapım aşamalarından, önce konuya daha iyi motive olmak
amacıyla fotoğraflar üzerinde incelemeler yaparak çalışmalarımıza
başlayalım.

         
Ergin Tönük'ün sitesinde bulunan bu fotoğrafın kim tarafından çekildiği
bilinmemektedir. Fotoğrafta DE 21500 ana tema olarak görülmesine
karşın, kompozisyon olarak ta sanatsal açıdan değerlendirdiğimizde şekil
ve renk dengeleriyle çok başarılı bir fotoğraf olduğunu gözlemliyoruz.

DE 21500' ün üzerinde; Atatürk fotoğrafı, Türk Bayrağı, bitki süslemeleri
bulunmaktadır. Zannederim Cumhuriyet Bayramı Kutlaması olarak bu tür
bir süsleme yapılmış olabilir.
 

DE 21500 dizel lokolu bir trenin Zonguldak- Karabük arası  güzergahda
seyir halinde ve istasyonda bekler hali görülmektedir.

1965 yılında 40 adet satın alınan bu dizel lokomotifler çeşitli bölgelerde
2000'li yılların başlarına kadar hizmet vermişlerdir.


Üzerinde tadilat yaparak TCDD DE 21500 yapmaya çalışacağımız  U20C
1/87 ölçek model dizel lokomotifimiz.

Aşağıdaki karşılaştırmalı çalışma sayın Derya Ferendeci'ye aittir.

Üstteki modelin görüntüsü, ortadaki çizim; TCDD' de kullanılan lokonun
açıklamalı şematik görünümü en alttaki görünüm ise TCDD 21500'e göre
Derya bey tarafından fotomontaj ekleme yapılarak olması gereken loko
görünümü.

Burada esas yapılacak çalışma; markizin, gövde üzerinde kesim yapılarak
arkaya kaydırılması ve burun kısmının da yeniden yapılıp uzatılmasıdır.

Bizde kullanılan U20C' lerin nedense özelliği bu şekildedir. Tabi yalnız
markiz ve burunla da iş bitmiyor. Markiz ön camları da dışa doğru ''V''
şeklinde uzatılacak bununla beraber farların yapısında da değişim olacaktır.

Markiz ön üst ve arka üst tavan önündeki far yapıları yeniden yapılacaktır.


TCDD DE 21500 yandan görünümüyle, yukarıdaki açıklamalar arasındaki
farkı görebiliyoruz.


Üstteki fotoğraftaki dizel loko ile model üzerindeki yapılacak markiz ve
burun değişikliği kolayca anlaşılmaktadır.


Gerçek lokonun arka kısmındaki üst tavan önü far düzeni bulunmaktadır.


Modelimizin arka kısmında üstteki foto daki far düzeni yoktur. Bu kısma
yeni bir far düzeni yapılacaktır. Yine altta bulnan sağ ve sol farlarda
yeniden yapılacaktır.
Tamponlar da modele ekleme yapılması gereken parçalardır.


TCDD 21500'ün tavan görünümü oldukça sade bir yapı olarak görülüyor.


Modelimizdeki tavan yapısı gerçek lokoyla  bire bir aynı görünümdedir.
Ancak markiz üstü tavanın önünde ''V''şeklinde bir uzantı yapılacaktır.

Yapılacak çalışmalarda belki arka sağ ve soldaki ızgaralarda ölçü değişikliği
yapılacaktır. Gerçek lokoda bu ızgaralar daha uzun, modelde ise daha kısa
konumdadırlar.

Çalışmamız devam edecektir.
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2007, 10:31:12 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Derya Ferendeci

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Istanbul
  • Yaş: 57
  • İleti: 106
  • Hayatta her zaman her şey kutudan çıkmaz
    • TCDD 1975
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2007, 02:04:53 »

Teoman Ustam,

Bu çalışmada yolun açık olsun. Gelişmeleri heyecanla izliyeceğim.

Derya

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2007, 02:12:39 »
Derya bey çok teşekkürler.


2. Bölüm


TCDD DE 21500' ün ön kısmı burun ve markiz ön camı dikkatle inceleyip
modelimizle karşılaştıracağız.


Modelin burunu kısa görünüyor. Mutlaka uzatılacak. Tamponlar yapılacak.
Cam üstü ve burun önü farlarda ilave olarak yapılacak.


Markizin ön camı modelde düzdür. Cam değiştilip ''V'' şeklinde yapılacak.


Gerçek lokonun yan çaprazdan görünümüyle ön camın dışa doğru uzantı
konumu açıkça görülüyor.


Markizin içten görünümüyle ön camın bir başka açıdan görütüsü


Yeniden boyanmayı bekleyen bir DE21500. Ancak markizin sağ ön pencere
altında kutu görünümlü bir bölüm var. Bu parça modele eklenecek.


Burada bir başka dikkat çekici bir durum vardır. Markiz yan camları üzeri
yağmur saçaklarının var oluşu. Bu durumu dikkate alıp model üzerindeki
çalışmalarımıza ilave etmeye çalışacağız.


Tampon yapılarında gerçek lokolarda da farklılıklar bulunmaktadır.
Bu fotoğraftaki lokoda tamponlar yuvarlak görünümlüdür. Bir başka özellik
domuzluktaki panelde beyaz şeritler bulunmaktadır.


Tamponların bu fotoğraftaki görünümü ise yatay dikdörtgen şeklindedir.

Çalışmamız devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #3 : Aralık 22, 2007, 02:49:02 »
3. bölüm

Çalışmamıza yönelik motivasyonumuzu arttırma açısından lokomuza ait
birkaç fotoğrafını inceleyelim.

Geçmişten bir anı: Haydarpaşa Gar'da Boğaziçi Expresi ve DE 21500


Anadolu'da yük treninde DE 21500


DE 21500 bu sefer yolcu treninde


Lokomuz Dizel motorundan çıkardığı kara egzos dumanıyla


Buharlıya takviye güç olarak yetişmiş DE 21500 ile  ilginç bir görünüm.

Fotoğraf incelemeleri konuya kişiyi daha çok ısındırmakta ve çalışmaya ayrı
bir heyecen katmaktadır.

Çalışmamız devam edecektir.
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2007, 10:34:36 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #4 : Aralık 22, 2007, 21:06:05 »

4. Bölüm

Fotoğraflar üzerinde gerekli incelemeler yapıldıktan sonra modelin söküm
çalışmalarına başlıyoruz.


Lokomotif üzerindeki korkuluk parçalarını tekrar kullanmak üzere cımbızla
söküyoruz.


Markiz bağlantılı parçalar için maket bıçağının ters kısmını kullanarak
sökme işlemini yapıyoruz.


Söktüğümüz parçaları, kapaklı plastik kutuya koyuyoruz.


Modelimizi alt ve üst gövde bağlantısını inceleyerek dikkatlice ayırıyoruz.
Burada dikkat edeceğimiz önemli bir durum; lokonun gövde bağlantısında
vida kullanılmamış, plastik tırnak şeklindeki parçalarla alt ve üst gövde
birbirine tutturulmuş olmasıdır.


Bağlantı parçalarına hasar vermeden sağlam olarak modeli ayırıyoruz.


Modelimizin motor ve boji bağlantılarını inceliyoruz. Motordan ön ve
arka bojiye çıkan şaft dikkatimizi çekiyor.
Lokonun çekiş gücünü her iki bojiden sağlanması oldukça iyi bir durum.
Beklenmedik bir yapımla karşılaşıyoruz.


Lokonun ana gövdesinin altında bir parça daha kalıyor. Bu kısım gerçek
lokolarda ayak basma yerleri. Modelde bu parçaya yapımcı firma ne yazık
ki bağlantı yerlerine yapıştırıcı kullanmış.
Yapıştırıcı sürülmüş olan bu parçaları kırmadan sökmek için dikkat etmek
gerekiyor.
Maket bıçağının ucuyla yavaş ve sabırlı bir şekilde yapıştırıcıyı plastikten
keserek kurtarmaya çalışyoruz.


Gövde altı ikinci parçayı da sorunsuz söküyoruz. Söküm işlemlerinde sabır
ve dikkat büyük önem taşıyor.

Şimdi sırada kesme işlemi var. Bu çalışma çok önemli!
Kesme sırasında yapılacak bir hata işi zora sokabilir. Burada en önemli
durum güven ve sabır. Cesaretle işe koyuluyoruz.


Keseceğimiz yeri gerçek lokomotifin fotoğraflarından bir kez daha bakıp
metal cetvelle, keseceğimiz yeri maket bıçağının ucuyla çizerek gövde
üzerine kesim yatağı açıyoruz.

Çalışmamız devam edecek


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #5 : Aralık 22, 2007, 21:53:20 »


5. Bölüm

Kesme işlemi için ince kesimlerde kullanılan kıl testereyi kullanıyoruz.

Testeremizi daha önce maket bıçağının ucuyla belirlediğimiz kesim
yatakları üzerinden yavaş ve dikkatli bir şekilde kullanarak modelin
önce bir yanını kesiyoruz.


Kesim işlemimizi modelin diğer yanını çevirerek sürdürüyoruz.
Kesim yaptığımız sırada devamlı testerenin kestiği yerleri kontrol edip
keseceğimiz yerlerde sağa sola sapmadan düzgün kesim yapmaya
özen göstererek çalışıyoruz.


Kesimde son aşama olarak tavan kısmını kesip işlemi sonlandırıyoruz.


Kestiğimiz gövde parçalarını inceliyoruz. Olumsuz bir durum göze
çarpmıyor.


Kesilen parça kenarlarındaki çapakları eğe ile alıyoruz. Aynı zamanda
kesilen kısmı da eğe ile düzeltiyoruz.


Zımpara ile kesilen yerlere son düzgünlüğü vermeye çalışyoruz.


Markiz bölümünü, kesilen gövde ile birleştimeden önce yapıştıracağımız
yerlerin tam oturup oturmadığını kontrol ediyoruz.
Gördüğümüz kadarıyla kesimde iyi bir sonuca gittiğimiz ortaya çıkıyor.
Model üzerinde yapılan en önemli çalışmalardan birini çözümlemenin
rahatlığını yaşıyoruz.
Burada yapılan bu kesim çalışması, kişiye büyük bir sıkıntı yarattırıyor.
Sonucun iyi olmaması durumunda modeli kaybetme durumuyla karşı
karşıya kalma riskini doğuruyor.
Neyse bu durumu da atlatıp markiz önü burun yapımına geçmek için
gerekli hazırlıklara başlıyoruz.

Çalışmamız devam edecek.

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #6 : Aralık 23, 2007, 00:21:06 »
  Teoman Bey;bu kadar sabır ve titizlikle Benzetme yapmaya çalışmanız,gerçekten büyük bir özveri,takdire şayan çalışmalarınıza yardımcı olmak için eklemeyi yapabileceğini söylediğiniz"(Yeniden boyanmayı bekleyen bir DE21500. Ancak markizin sağ ön pencere
altında kutu görünümlü bir bölüm var. Bu parça modele eklenecek.)"yer aşağıdaki fotoğrafta işaretli olan bölüm'müdür?,kastınız bu ise;burası  Ana hava deposudur ve Silindirik bir depodur,kutu şeklinde değildir.bu ayrıntıyı hatırlatmak istdem,bu konuda teknik bilgi gerektiğinde size her zaman yardımcı olmaya hazırım.Ellerinize sağlık,gelişmeleri devamlı takip ediyorum.İyi geceler.Yusuf SÜNBÜL

« Son Düzenleme: Aralık 23, 2007, 00:25:39 Gönderen: ysunbul.1 »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #7 : Aralık 23, 2007, 00:28:56 »
Yusuf bey teşekkürler, ancak gönderdiğiniz fotoğraftaki yer değil.
Ben size, bu parçayı aşağıdaki 6. Bölümü yayınladıktan sonra
fotoğraf üzerinde tekrar göstermeye çalışacağım.

6. Bölüm

DE 21500' ün modelinin markiz önü burun çalışması


Lokomotifimizin kesilen parçalarına gerekli tesfiye işlemleri yapıldıktan
sonra parçaların doğru ölçüler içinde kullanımı için bir çalışma yapıyoruz.


Kestiğimiz parçaları bantla geçici olarak birleştiriyoruz.


Gövdeyi beyaz bir karton üzerine oturtup çevresinden çizerek şablon
hazırlıyoruz. Bu şablona göre burun-markiz yerleşimini ve ek yapılması
düşünülen parçanın yerini belirleyeceğiz.


Şablonun üzerinde kesilen parçaların yerlerini gönye ile belirliyoruz.
İlk önce jenaratör motorunun bulunduğu uzun arka gövdenin yerini
belirliyoruz.


Markizin yerini şablonda belirliyoruz.


Ek parça yapacağımız burunun yerini belirliyoruz.


Markizi tekrar çıkardığımız kısma oturtup buradaki eksiltme yapacağımız
parçanın yerini tespit edip, kesim hazırlığına başlıyoruz.


Kıl testere ile keseceğimiz kısmı önce maket bıçağı kullanarak kesim
yatağı açıyoruz.


Gövdedeki fazla olan kısmı testeremizle kesiyoruz.


Kestiğimiz parçanın markiz içinde kalacak kısmıyla, arka gövdeye
yapıştıracağımız kenarlarını eğe ile düzeltiyoruz.


Kesilen parçaları şablon çizim üzerine oturtup yerlerinin ölçülerinin
doğru olup olmadığını kontrol ediyoruz.
İncelememize göre şu ana kadar herhangi bir sorunun çıkmadığını
gözlemliyoruz.
Burun üzerinde kalan açıklığı plastik parçalardan ekleme yaparak
kapatmayı düşünüyoruz.

Çalışmamız devam edecektir.

« Son Düzenleme: Aralık 23, 2007, 01:24:00 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #8 : Aralık 23, 2007, 00:33:43 »
Tamam Teoman Bey,çalışmanıza devam edin,fotoğrafI görünür şekilde tekrar düzenledim,kaporta üzerinde değişiklik planlaması yaparken yardımcı olacağım.Yusuf SÜNBÜL.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #9 : Aralık 23, 2007, 00:56:45 »
Yusuf bey ilginiz için çok teşekkür ederim.

Konunun içinde TCDD görevlisi olarak sizin yapım aşamalarında
yardımlarınızın olması çok iyi olur.
Bu durumdan  büyük memnuniyet duyarım.

Aşağıdaki fotoğrafta kast ettiğim kutu gibi olan kısım görülmektedir.


Gerçek lokoda olan bu kısım modelde yapılması gerekir diye düşünmüştüm.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 52
  • İleti: 1335
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #10 : Aralık 23, 2007, 01:04:38 »
Teoman Bey harika bir çalışma daha oluyor. Makinist kısmındaki cam orjinal lokoda eğimli ama sizin lokoda düz geliyor. Bu konuda bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz? İyi çalışmalar
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #11 : Aralık 23, 2007, 01:13:42 »
Koray bey güzel sözleriniz için teşekkürler.

Ön camlarda mutlaka değişiklik olacak.
Gerçek lokodaki görünüme uygun olarak ''V'' şeklinde öne doğru ön cam
çerçeveleri ve üstteki far yapısı yeniden plastik parçalardan yapılacak.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #12 : Aralık 23, 2007, 01:13:42 »
  Hafızam beni yanıltmıyorsa O bölmede Markiz içinden kullanılan zincir mekanızmalı elfreni var.1 Boji Fren sabolarına zincir ile intikal etmektedir.O kutucuk altından boji ye bir zincir monte edebilirsiniz.kolay gelsin,yusuf SÜNBÜL

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #13 : Aralık 23, 2007, 01:19:48 »
Yusuf bey verdiğiniz ayrıntılar için teşekkürler.
İlk açıklamnızda belirttiğiniz silindirik yapıdaki ana hava deposunu
dikkate alıp o parçayı da mutlaka çalşacağım.

İyi geceler saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #14 : Aralık 23, 2007, 03:41:32 »
Teoman bey,
Ellerinize sağlık.Yine yoktan var ediyorsunuz.Özellikle kesimler sırasında bu kadar muntazam kesmenizi hayret ve takdirle izliyorum.
Saygı ve selamlar.
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2007, 12:53:08 »
Teoman Bey,

Her zamanki gibi harika, özenli, eğitici bir çalışma yapıyorsunuz.

Şimdiden tebrikler.

Harun
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2007, 19:29:40 Gönderen: Harun Yamanlar »

Çevrimdışı somara

  • Mahmut Solak
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Bal?kesir
  • Yaş: 44
  • İleti: 71
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2007, 13:51:32 »
Teoman Bey merhaba;

Nedim Bey'in daha önceki çalışmanızda da söylediği gibi "şapkadan bir loko çıkarıyorsunuz"

Emeğinize sağlık, heyecanla takip ediyoruz

Saygılar, selamlar...

Bu arada herkese iyi bayramlar... :D
Mahmut SOLAK

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #17 : Aralık 23, 2007, 19:59:45 »
Ferda bey, Harun bey, Mahmut bey, güzel sözleriniz ve takdirleriniz için çok teşekkür ederim.

Saygıdeğer modeltreci arkadaşlar;

Model düzenleme çalışmalarımızla, bu tür çalışmalar yapabilecek arkadaşlarımıza yararlı olabiliyorsak, bu durumdan  büyük mutluluk duyuyorum.

Amacımız, yaptığımız çalışmaları elverdiğince en ince ayrıntısına kadar açıklayarak modelleme çalışmalarına ışık tutmaktır.

Yapılıp, bitirilip ortaya konulan bir modelin, nereden nereye geldiğini saklı tutmak veya açıklamamak, bu tür çalışmalara ilgi duyan arkadaşlarımıza yardımcı olmamak, benim eğitimci kişiliğime uygun düşmüyor.

Bu yüzden yaptığım her çalışmayı, mümkün olduğunca açıklayarak bu güzel ortamda sizlerle paylaşmayı uygun buluyorum.

Sizlerle bu güzide forumda birlikte olmaktan son derece mutluyum.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2007, 20:01:18 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #18 : Aralık 23, 2007, 20:22:25 »
Teoman bey elleinize sağlık,

Frateschi'den 21500 elde etmek projesi benimde projelerimden birisi ancak ben 24000 maketi yapma  yorgunluğundan sonra 2009'da bu projeyi gündeme getirmeyi düşünüyordum, sayenizde herhalde öne alacağım.

Size bu çalışmanızla ilgili iki sorum olacak ;

Birincisi öncelikle Frateschi motorun performanı nasıl özellikle titreme yapmadan yavaş kalkış yapabiliyor mu
İkincisi bence 21500'ün maketlemesinde  en zoru fenere benzeyen kendi şahsına munhasır farlar, bu konudaki çözümünüzü paylaşmanızı sabırsızlıkla bekliyorum

Saygılar

Erim

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #19 : Aralık 23, 2007, 20:58:11 »
Teoman Bey Merhaba
Erim beyin bahsettiği fenere benzeyen   ve markiz alnındaki farların ölçüsü nedir
Elimde 1/87 araba parçaları var modifiye edilip birebir benzetilebilirmi diye düşünüyorum
SYGLR