Gönderen Konu: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı  (Okunma sayısı 34896 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #20 : Aralık 23, 2007, 21:22:35 »
Teoman Hocam kolay gelsin, yine paylaşımcı bir ruh ve titizliğinizle performansınızı sürdürüyorsunuz. Sizden çok şey öğreniyoruz. Bu nedenle teşekkür borçluyuz. Saygı ve sevgiler.... İlyas Şıklar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #21 : Aralık 23, 2007, 21:37:37 »
Erim bey, nazik görüşlerinize çok teşekkürler.
Sizin de bu projeyi hayata geçireceğinize çok sevindim.

Sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım.
Birinci sorunuza göre Frateschi motorun performansı iyi denebilir.
Ancak, Maerklin, Roco, Fleischmann gibi değil, bu bir gerçek.
İki şaftlı oluşu rampa için iyi bir avantaj. Titreme konusuna tam yanıt
verebilmem için bir daha sürüş denemesi yapıp, size izlenimlerimi
daha sağlıklı bir şekilde aktaracağım.

İkinci sorunuza da deneme yapıp   yanıt vermeye çalışacağım.


İhsan bey, ilginize teşekkürler. Size ölçüleri fotoğraflı aktaracağım.
Erim beyin bu konudaki sorusuna da bri şekilde açıklık getirmiş
olacağız. Ben de bir yandan deneme çalışması yapacağım.

İlyas bey, güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim.



7. bölüm

DE 21500 model lokomotifimizin markiz önü burun çalışmasına devam
ediyoruz.


Markizin yeni yerini tespit ettikten sonra burun kısmının üst bölümünü
plastik parçalardan yapacağımızı belirtmiştik.

Markizin arkasından çıkardığımız parçanın üst eğimi ile burunun üst eğimi
dikkatimizi çekiyor. Bu kestiğimiz parçayı tekrar incelemeye alıyoruz.


Kesip çıkardığımız parçayı burunun ön kısmındaki parçayla karşılaştırıyoruz.
Görüldüğü gibi parçaların üst eğimlerinin aynı olduğu kesinlik kazanıyor.


Burunun açık kalan kısmıyla gövde arasını ölçüp kesim işlemini yapıyoruz.



Kestiğimiz parçanın eğe ve zımpara ile düzeltmesini yapıyoruz.


Kestiğimiz parçanın uygunluğunu görmek için  ekleme yapacağımız yere
koyup, kontrol ediyoruz.


Burun ve markiz bağlantıları kontrollerini de yapmayı ihmal etmiyoruz.


Modelimizi çizim şablonumuza oturtup bütününü incelemeye alıyoruz.


Sabırla her açıdan kontrollerimizi yapıp, burun bölgesindeki ulaştığımız
sonucu gözlemliyoruz.

Saygıdeğer modelciler paylaşıma güzel bir örneği sizlere aktarmak
istiyorum.


Bu gün forum üyelerimizden Melih Uçar bey, eşi ve çocuklarıyla birlikte
bize bayram ziyaretine geldiler.

Hepbirlikte eşlerimiz ve çocuklarımızla oturup sohbetimize başladık.
Ancak bir süre sonra her iki tren modelcisi biraraya gelir de trenmodelleri
üzerinde sohbet olmaz mı? dercesine çalışma alanımıza çekildik
ve orada model incelemesine koyulduk.



Melih bey, sevimli iki oğlu Deniz ve Bora model incelemeye koyuluyorlar.
Melih bey iki oğlunu da trenmodelcisi olarak yetiştirme istenciyle her
zaman bu konudaki babacan tavrını sürdürüyor. Melih beyi bu davranışıyla
örnek bir baba olarak huzurlarınızda takdir ediyorum.

TCDD' nin ray otobüslerinden RM 3000 VT 98'in, üç markanın üretimi olan
Fleiscmann, Roco ve Trix modellerini inceliyoruz.

Trix'in elektrik bağlantısı ile ilgili sorunlarını görüşüp,bu konuda Melih bey
fabrikasında bir çalışma yaparak sorunu gidereceğini bildiriyor.
Kendisine şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Daha sonra güncel konumuz  DE 21500 model incelemesine başlıyoruz.

Melih bey çok önemli bir durumu tespit ediyor!
Burun  inceleme anında bojinin üstündeki güç aktarımı parçasının, yeni
ekleme yaptığımız burun parçasına takılıp bojinin hareketine engelleme
yapıp, hareketini zorlaştıracağını bildiriyor.

Ölçüm yaparak soruna çareleler arıyoruz. Önce bojilerin bağlı olduğu
şasiye 3mmlik bir yükselti yaparak sorunu aşmaya çalışıyoruz.
Bu duruma göre gabaride bir yükselti olacağından, vaz geçiyoruz.


İncelememizi sürdürüp çare bulmaya çalışıyoruz. Melih beyin aklına,heriki
bojiye giden ve hareketi sağlayan şaflardan birinin iptal etmenin daha
uygun olacağı geliyor.
Bu tür çalışmalarda katılımcı ve paylaşımcı olmanın yararlarını bir kez daha
görmüş oluyoruz.

Gördüğünüz gibi saygıdeğer modelciler, birlikte paylaşımlarla bu iş
çok keyifli bir konuma gidiyor.

Saygılar sevgiler.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #22 : Aralık 23, 2007, 22:33:16 »
Teoman bey,

Bojinin markiz iç çeperine çarpması sorunu benim 24000'lük çalışmamda da başıma gelmişti. Hatta kurplarda raydan çıkma sebebinin bu olduğunu; bojinin gerektiği açıda dönerken markizin içperinin bu dönüşü engellediğini neden sonra anlamıştım. Markizin içinde biraz oyma işi yaparak bojinin rahatça dönebileceği bir alan açtım, dıştan görüntüyü bozmadan. İnşallah sizin markiz de bu olanağı verir.

Kolay gelsin

Erim

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #23 : Aralık 23, 2007, 22:53:39 »
Teoman bey bravo,

Lokomotiflerimizin modellenmesi konusundaki bu takdire değer çalışmalarınız için bir kez daha tebrikler. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki elinizdeki modelleri, malzemeleri, ekipmanları kullanırken ustalığınız beraberindeki tarzınız tartışılmaz bir şekilde övgüyü hak ediyor.

Hem malzemeyi değerlendirmeniz, var olan değerden çok yukarıda bir değer oluşturmanız, hem de bunu bizlerin yararlanması için bu detayda sabırla ve zengin bir anlatımla paylaşmanız gerçek bir yetkinlik. Yine bize, sonucu merak ve heyecanla beklenen zevkli bir çalışma sunuyorsunuz.

İşte maket ve model konusunun üstadı olmak bence budur. Tekrar tebrikler ve emeklerinize hepimiz adına teşekkürler.

Saygılarımla,

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #24 : Aralık 23, 2007, 23:21:31 »
Erim bey açıklamalarınız için teşekkürler.

İleride yapacağım 24000 lik çalışmamda bu aktardığınız bilgileri
dikkate alacağım.

21500'lükte markizde bir sorun olmadı burunkısmında eklediğimiz
ikinci parçada sorun oldu. Bir şaftı iptal ederek sorunu çözdük.

Şimdi size ve İhsan beye aşağıda farlarla ilgili fotoğraflar üzerinden bir
açıklama yapmayaya çalışacağım.

Okan bey güzel sözlerinize çok teşekkür ederim. Hepimizin hep birlikte
bu güzel ortamda dostça paylaşımlarımız her türlü değerin üzerindedir.
İyi ki bu ortamda varız. Tüm trensever  modeltrencilere sonsuz teşekkürler.


Model üzerindeki far ölçülerini dikkate alıp bunu model üzerinde
ölçeklendirmeye çalışacağız.


Gerçek lokonun ön ve arkasındaki farların konumu


Yakın plandan çekilmiş fener şeklindeki feneri 1/87 ölçeğinde yapmaya
çalışırsak ancak bu ölçülerde olabilir diye düşünüyorum.

Önce plastik parçalardan 4x4mm lik küp şeklinde parça hazırlayıp sonra
bunlara matkapla 2mm çapında farlambası camı yatağı açıp alt farları
bu  şekilde ortaya çıkarmaya düşünüyorum.

Bu konuda önerilerde bulanabilecek arkadaşlarında görüşlerini dikkate
alıp çalışmamıza devam edebiliriz.

Saygılar, sevgiler
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Melih

  • Melih Uçar
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 98
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #25 : Aralık 24, 2007, 00:14:37 »
Teoman Bey ile bugün bir kere daha gördük ki her işte birlik olarak yapılan yaratıcı kritikler ve fikir alışverişleri elimizdeki işleri daha doğru yapmamıza yardımcı oluyor. Bilgi paylşımının bir güzel örneğini daha yaşadık.

Teoman Bey'e kolay gelsin diyor ve merakla çalışmanın sonucunu bekliyorum, ayrıca nazik sözleri ve görüşleri için teşekkür ederim.
Melih Uçar
Ýzmir

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #26 : Aralık 24, 2007, 00:40:22 »
Size bu çalışmanızla ilgili iki sorum olacak ;

Birincisi öncelikle Frateschi motorun performanı nasıl özellikle titreme yapmadan yavaş kalkış yapabiliyor mu

Saygılar

Erim

Erim bey sorunuza yanıtı kısa bir  video görüntü ile vermeye çalıştım.
Titreme yapmadan yavaş kalkış ve duruş yapıyor.
Videodaki loko şu anda çalıştığımın diğer bir eşidir.


http://i42.photobucket.com/player.swf?file=http://vid42.photobucket.com/albums/e304/kteoman/Resim003-1.flv


Saygılar
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Aralık 24, 2007, 00:58:19 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #27 : Aralık 24, 2007, 13:05:58 »
Teoman Bey Merhaba
Lokonun ön ve arakadaki fenere benzer farlar ikili bir fiş ayaklarının arka kısmına uyumlu
Resimde görüldüğü gibi 5 mm yanlız orjinal far kutusunun köşeleri yuvarlak bu ise 90 derece zımpara ile yuvarlakllaştırılıp 4 mm ye düşülür
Bu ayaklarda iki delik var bunlara resimdeki şeffaf çubuk otutulup arkadan uygun ledle ışık verilebilir
SYGLR

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #28 : Aralık 24, 2007, 23:16:13 »
Teoman bey çok teşekkür ederim. Gördüğüm kadarıyla motor kalitesi açısından endişe verici bir durum yok..
Kolay gelsin

Çevrimdışı d900

  • Forum Üyesi
  • Yer: akhisar
  • Yaş: 31
  • İleti: 55
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #29 : Aralık 29, 2007, 20:59:31 »
Abi sen süpersin yaa!
onur durak

Çevrimdışı Derya Ferendeci

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Istanbul
  • Yaş: 57
  • İleti: 106
  • Hayatta her zaman her şey kutudan çıkmaz
    • TCDD 1975
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #30 : Aralık 30, 2007, 15:42:02 »

Teoman Bey,

Hayrola, proje durduruldu mu? Ben olsam o markizi biraz ileri alırdım. Biliyorum siz de benim gibi detay hastasısınız ama bazen uzlaşmanın bir zararı olmaz. İlla aynısı olması şart değil. İlerlemeleri merakla bekliyorum.

Yeni yılınız kutlu olsun!

Derya

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #31 : Aralık 30, 2007, 19:36:32 »
Derya bey, merhaba.

Şu anda fotoğraf yükleme sisteminde bir sorun var. Daha önce bu konuda yolladığım fotoğraflar kullanım dışı olarak görüntülenemiyor.

Durumu özel mesajdan Harun beye ilettim. Mutlaka bir çözüm bulunacaktır.

DE21500 Dizel lokomotif yapımında herhangi bir sorun yoktur. Proje aynen devam etmektedir.

Bu arada farlarla ilgili bazı çalışmalar yaptım. Ancak istediğim sonucu henüz elde edmedim.

Markizle ilgili sorunu da mutlaka aşacağız. Önerinizi dikkate alıp markizi öne alıp bir daha kontrol edeceğim. 

Melih beyle yaptığımız incelemeye göre; sanırım markizin bulunduğu bojinin şaftını iptal ederek, markiz yerini değiştirmeden sorunu aşmaya çalışacağız.

Şu aralar markiz ön camlarının çerçevesini ''V'' şeklinde oluşturmaya çalışıyorum.

Gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür eder, Yeni yılınızı en içten duygularımla kutlarım.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Derya Ferendeci

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Istanbul
  • Yaş: 57
  • İleti: 106
  • Hayatta her zaman her şey kutudan çıkmaz
    • TCDD 1975
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #32 : Aralık 30, 2007, 23:17:41 »

Teoman Bey,

Kaç milimetrelik bir problem var. Ben de bu maketten bir adet almayı düşünüyorum, ama ben bu maketleri 20 vagonluk yük trenleri teşkil etmek için kullanıyorum. Benim için ön bojinin dingilini iptal etmek mevzubahis değil, böyle bir ameliyat makinenin cer kuvvetini düşürür.

Selamlar,
Derya

Çevrimdışı Melih

  • Melih Uçar
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 98
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #33 : Aralık 31, 2007, 02:01:05 »
Derya Bey, ön bojinin tahrik sistemi yaklaşık 3mm civarında bir yukarı taşma yapıyor. Normalde markizin içine gizlenmiş olan bu aksam markiz arkaya alınınca uzatılan burna engel oluyor.

Çözüm için bir diğer yöntem ise komple üst aksamı alttaki metal tabandan yükseltmek olabilir.

Melih Uçar
Ýzmir

Çevrimdışı Derya Ferendeci

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Istanbul
  • Yaş: 57
  • İleti: 106
  • Hayatta her zaman her şey kutudan çıkmaz
    • TCDD 1975
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #34 : Aralık 31, 2007, 15:10:27 »

Peki bu 3mm ihlal V-seklindeki ön pencere ile beraber mi, yoksa markizin önü düz halindeyken mi?


Çevrimdışı Melih

  • Melih Uçar
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 98
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #35 : Aralık 31, 2007, 15:36:07 »
Markiz arkaya doğru kaydırılırken arkasında üst taraftaki plastik parça kesilip aynı profilde oldukları için markizin önüne burun olarak yapıştırılıyor. Dolayısıyla bu ihlal dikey olarak boji tahrik sisteminin bu öne gelen plastik parçanın içinden yukarı doğru çıkıyor gibi düşünülebilir. Yani eskiden markizin olduğu yerde markiz yüksekliğinden dolayı dikey olarak saklı olan boji tahrik sistemi artık burun uzatılması ile gelen plastik parçanın konmasını engelliyor.
Melih Uçar
Ýzmir

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #36 : Aralık 31, 2007, 18:20:37 »
Okan bey, ilginize çok teşekkürler.

Gereken açıklamalar ve çalışmalar devam edecektir.

Derya beyin sorularına verdiği açıklayıcı yanıtlarla, Melih beye de teşekkür ederim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #37 : Nisan 09, 2008, 02:51:12 »


Saygıdeğer modeltrenciler, 8 Nisan 2008 akşamı Fenerbahçe'nin Avrupa Şampiyonlar Ligi
maçı sonrası alınan sonuçtan duyduğum üzüntüyü unuttaracak, bir süre ara vermiş olduğum
TCDD DE 21500 Dizel Lokonun markizinin, gövde üzerinde arkaya kaydırılamasıyla sorun olan
bojideki fazlalığın ve pencere kısmının kesme işlemlerine başladım.


Markizdeki pencere camlarını çıkararak işe koyulduk. Bu işlemin sonunda, lokomotif tamamen
elden gidecek veya  sonucun olumlu olması durumunda yola devam edilecek.


DE 21500'ün ön camları öne doğru ''V'' şeklinde uzantı bir şekil olduğundan modeldeki düz
olan ön camların kesilerek yeniden şekil verilmesi gereklidir. Bu işlem için kesimden önce;
maket bıçağının ucuyla metal cetvelinde yardımıyla pencerelerin dik kenarlarını çizerek kesim
izi yapıp bu kısımların sorunsuz kesilmesi için ön hazırlık yapıyoruz.


Kıl testereyle, maket bıçağıyla iz yaptığımız yerlerden pencere kenarlarının kesiyoruz.


Pencerelerin tavanla birleşim yerleri düz olmadığından bu kısımı maket bıçağıyla kesmek
zorunda kalıyoruz.


Kesilen yerleri eğe ile düzeltiyoruz. Tavan kısmı görüldüğü gibi düzgün bir şekilde kesilerek
bu kısımdaki kesim işlemi sorunsuz bir şekilde çözümlenmiştir.


Markizin ön burun bağlantısı ve yeniden yapılacak ön pencere kısmını kontrol amaçlı gövde
ile birleştirerek inceliyoruz.


DE 21500 modelinin kaportasını bojilerin bulunduğu alt şasi üzerine oturttuğumuzda esas
sorunla karşılaşıyoruz. Markizin geriye çekilmesinden dolayı ilave yaptığımız burun kısmı boji
üstündeki motorun üst köşesinin üstüne geldiğinden, burada seviye farkı oluşuyor!

Burun kısmının tam oturması için motorun ön üst kısmının kesilmesi gerekmektedir.


Ön pencerelerin hizasından motorun ön kısmını kaporta üzeride iken aşağı doğru kesiyoruz.


Kaportayı çıkarıp bu sefer doksan derece konumunda şasiye paralel olacak şekilde parçayı
keserek çıkarıyoruz.


Kesilen kısmı eğe ile düzelterek burun kısmının sorunsuz yerine yerleşmesini sağlıyoruz.


Tekrar kaportayı şasi üzerine oturtup burndaki parçayı da yerine yerleştiriyoruz. Görüldüğü
gibi burada karşılaştığımız sorunu aşıyoruz.


Yine de tedbiri elden bırakmamak için bojiyi sağa çevirip herhengibir takılma veya sürtme
olup olmadığını kontrol ediyoruz. Sağ dönüşte hiçbir sorun olmadığını gözlemliyoruz


Bu defa bojiyi sola çevirerek bir de bu yönde deneme yapıyoruz. Bu kısımda da herhengi bir
takılma veya sürtünme olmadığı gözleniyor.

Bu çalışmamızla yapım aşamasındaki en büyük engeli aşmış oluyoruz.
Bundan sonra ''V'' şeklindeki ön pencere yapımıyla çalışmamıza devam edeceğiz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #38 : Nisan 10, 2008, 01:37:43 »


Markiz önü pencere çalışmamızda ilk denememiz başarısızlıka sonuçlandı!
Bir kez daha plastik parçalar üzerinden deneme yapılacak.

Biz de bu arada modelimizin TCDD renk ve şekline göre yapacağımız boyama öncesi,
üzerindeki boyaları sökme işlemini ele aldık.


Modelimizin üzerindeki boyaları oldukça zor söküldü. Önce saf alkollü boya üzerine
pamuk yardımıyla sürerek boyayı çıkarmaya çalıştık. Ancak boya çıkmadı!
Bunun üzerine hirolik fren yağı denedik o da pek faydalı olmadı. Son çare olarak aseton
uygulandı. Boya aseton ile çıkarılabildi. Boyayı aseton ile sökerken boyanın türünün
akrilik olduğu anlaşıldı. Eğer boya sentetik özellikli bir boya olsa idi alkol ve hidrolik fren
yağı boyayı daha çabuk sökebilirdi.

Aseton bile boya sökümünde bizi oldukça zorladı. Ancak uzun uğraşı ve sabırla boyanın
büyük bir bölümü model üzerinden sökülerek yeni boya atılamasına uygun hale getirilidi.


Modelimizin boyaları söküldükten sonra burun üstü ek parça ile burunun tamamı olan parça
ana gövdeye yapıştırıldı.


Burun bölgesindeki yapıştırılan parçaların ek yerleri dolgu macunuyla işlendi.


Dolgu macununun kurumasından sonra zımpara yapılarak yüzey üzerinde düzeltmeler yapıldı.


Modelimizin boyası sökülmüş ve burun bölgesi parçaların gerekli tesfiyesi yapılmış şeklinin
değişik açılardan görünümü. Modelimizin markiz önü penceresi  tamamlandıktan modele astar
boya atılacak. Astar boya sonrası TCDD' ye özgü kırmızı zemin üzeri beyaz şeritli boyama
yapılacak.

Çalışmamızdaki gelişmelerle paylaşıma devam edilecektir.

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
Ynt: TCDD ''DE 21500 Dizel Lokomotif'' Yapımı
« Yanıtla #39 : Nisan 10, 2008, 17:14:13 »
teoman bey ilk basta ellerinize saglik!
size bir sorum olacak: kac numara zimpara kagitlari kullaniyorsunuz?
selamlar
tarik
56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...