Erim bey, nazik görüşlerinize çok teşekkürler.
Sizin de bu projeyi hayata geçireceğinize çok sevindim.
Sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım.
Birinci sorunuza göre Frateschi motorun performansı iyi denebilir.
Ancak, Maerklin, Roco, Fleischmann gibi değil, bu bir gerçek.
İki şaftlı oluşu rampa için iyi bir avantaj. Titreme konusuna tam yanıt
verebilmem için bir daha sürüş denemesi yapıp, size izlenimlerimi
daha sağlıklı bir şekilde aktaracağım.
İkinci sorunuza da deneme yapıp yanıt vermeye çalışacağım.
İhsan bey, ilginize teşekkürler. Size ölçüleri fotoğraflı aktaracağım.
Erim beyin bu konudaki sorusuna da bri şekilde açıklık getirmiş
olacağız. Ben de bir yandan deneme çalışması yapacağım.
İlyas bey, güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim.
7. bölüm
DE 21500 model lokomotifimizin markiz önü burun çalışmasına devam
ediyoruz.
Markizin yeni yerini tespit ettikten sonra burun kısmının üst bölümünü
plastik parçalardan yapacağımızı belirtmiştik.
Markizin arkasından çıkardığımız parçanın üst eğimi ile burunun üst eğimi
dikkatimizi çekiyor. Bu kestiğimiz parçayı tekrar incelemeye alıyoruz.
Kesip çıkardığımız parçayı burunun ön kısmındaki parçayla karşılaştırıyoruz.
Görüldüğü gibi parçaların üst eğimlerinin aynı olduğu kesinlik kazanıyor.
Burunun açık kalan kısmıyla gövde arasını ölçüp kesim işlemini yapıyoruz.
Kestiğimiz parçanın eğe ve zımpara ile düzeltmesini yapıyoruz.
Kestiğimiz parçanın uygunluğunu görmek için ekleme yapacağımız yere
koyup, kontrol ediyoruz.
Burun ve markiz bağlantıları kontrollerini de yapmayı ihmal etmiyoruz.
Modelimizi çizim şablonumuza oturtup bütününü incelemeye alıyoruz.
Sabırla her açıdan kontrollerimizi yapıp, burun bölgesindeki ulaştığımız
sonucu gözlemliyoruz.
Saygıdeğer modelciler paylaşıma güzel bir örneği sizlere aktarmak
istiyorum.Bu gün forum üyelerimizden Melih Uçar bey, eşi ve çocuklarıyla birlikte
bize bayram ziyaretine geldiler.
Hepbirlikte eşlerimiz ve çocuklarımızla oturup sohbetimize başladık.
Ancak bir süre sonra her iki tren modelcisi biraraya gelir de trenmodelleri
üzerinde sohbet olmaz mı? dercesine çalışma alanımıza çekildik
ve orada model incelemesine koyulduk.
Melih bey, sevimli iki oğlu Deniz ve Bora model incelemeye koyuluyorlar.
Melih bey iki oğlunu da trenmodelcisi olarak yetiştirme istenciyle her
zaman bu konudaki babacan tavrını sürdürüyor. Melih beyi bu davranışıyla
örnek bir baba olarak huzurlarınızda takdir ediyorum.
TCDD' nin ray otobüslerinden RM 3000 VT 98'in, üç markanın üretimi olan
Fleiscmann, Roco ve Trix modellerini inceliyoruz.
Trix'in elektrik bağlantısı ile ilgili sorunlarını görüşüp,bu konuda Melih bey
fabrikasında bir çalışma yaparak sorunu gidereceğini bildiriyor.
Kendisine şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Daha sonra güncel konumuz DE 21500 model incelemesine başlıyoruz.
Melih bey çok önemli bir durumu tespit ediyor!
Burun inceleme anında bojinin üstündeki güç aktarımı parçasının, yeni
ekleme yaptığımız burun parçasına takılıp bojinin hareketine engelleme
yapıp, hareketini zorlaştıracağını bildiriyor.
Ölçüm yaparak soruna çareleler arıyoruz. Önce bojilerin bağlı olduğu
şasiye 3mmlik bir yükselti yaparak sorunu aşmaya çalışıyoruz.
Bu duruma göre gabaride bir yükselti olacağından, vaz geçiyoruz.
İncelememizi sürdürüp çare bulmaya çalışıyoruz. Melih beyin aklına,heriki
bojiye giden ve hareketi sağlayan şaflardan birinin iptal etmenin daha
uygun olacağı geliyor.
Bu tür çalışmalarda katılımcı ve paylaşımcı olmanın yararlarını bir kez daha
görmüş oluyoruz.
Gördüğünüz gibi saygıdeğer modelciler, birlikte paylaşımlarla bu iş
çok keyifli bir konuma gidiyor.
Saygılar sevgiler.
Teoman Kardaşlar