Şimdi sırada ,S-160 TCDD 45172 buharlı makine modelinin kazan altı şasideki tekerleklerin TCDD renklerine uygun boyama
çalışmalarına.
Bu kez çok riskli bir yöntemle boyamaları yapacağız. Şimdiye kadar yapmış olduğum buharlı lokomotif modellerinin modifiye
çalışmalarında; tekerleklerin boyanmasını, şasiden dingilleri çıkartmadan yapardım.
Şimdi biyellerin bağlantılarını çıkarıp, dingilleri dışarı alacağız ve tekerleklerin iç ve dış çubuklu parçalarını siyaha boyayacağız.
Cesaret gösterip, önce en gerideki markiz altında bulunan dingili şasiden ve biyellerden çıkarıp elimize alıyoruz.
Sentetik Model Master mat siyah boya ile tekerleklerin önce iç kısımlarını renklendiriyoruz.
Bu şekilde boyama çalışması yapmak, özellikle iç kısımlarda çok daha iyi sonuç verici oluyor.
Görüldüğü gibi şasiden çıkartılmış dingilin tekerleğinde yaptığımız renklendirme temiz ve net bir sonuç veriyor.
Boyamasını tamamladığımız dingili yerine taktıktan sonra bu kez de önde yer alan dingili söküyoruz.
Bu şekilde belli sıra düzeninde biyellerin ve tekerlek bağlantılarındaki dengeyi bozmamaya olabildiğince dikkat ederek
çalışmamızı sürdüreceğiz.
Tüm dingilleri sökme durumunda ise ayar kaçıklığına meydan verebiliriz ki bu da lokomotif modelinin sonu demektir.
Bu çalışmayı yaptığım anlarda müthiş bir gerilim ve stres içinde olduğumu aktarmadan geçemeyeceğim.
Boyama işlemini tamamladığımız dingili yerine dikkatlice takıyoruz. Böylece 1 D düzeninde ( Buharlı lokomotiflerde
1= Kılavuz dingili D= Alfebetik sıralamada 4. harf olduğunda 4 Dingil anlamına geliyor.) veya bu tanım 2-8-0 olarakta
yapılabiliniyor. ( 2= İki kılavuz tekerleği 8= 4 dingildeki 2x4:8 tekerlek anlamına geliyor.
Motris tekerleği = Pistondan gelen ana biyel kolu ve diğer biyel kollarının bağlandığı ve hareketi diğer tekerlere veren
ana hareket tekerleği) işte bu tekerleğin üzerindeki bağlantıların sökümü en zor olanıdır. Boyam çalışmasını bu tekerlekte
de yaparak tekrar yerine takacağız.
8 adet tekerleğin iç ve dış çubukları siyaha boyandıktan sonra yerlerine tam olarak oturtuldu ve alt şasi bağlantısı ile
dingiller yuvalarından çıkmayacak şekilde kontrol atına alındılar.
Görüldüğü gibi şaside tekerlekler sorunsuz bir şekilde dengeli ve ayarları tam olarak kullanıma hazır bir şekilde yerlerindedir.
Bundan sonra biyel kolları ve tekerleklerin balansları olan çubukların üzerindeki parçalar kırmızı renge boyanacaklar.