Harun merhaba.
Çiğli İstasyon ve aynı mimari görünümlü istasyon binaları, Fransız mimari yapısı özelliğinde olup, tek bina şeklindedir.
Sağ ve sol yanlara ek olarak yapılan binalar sonradan yapılmıştır.
Çiğli İstasyonu ile ilgili çalışmalar yaptığımda bu ek binaların bulunduğu ana binanın sağ ve sol tarafları belirsiz olduğundan
ek binanın diğer tarafında tek pencere olabileceğini düşünmüştüm.
İlk maket çalışmasında ana bina ve onun demiryolu tarafına göre sağ tarafında ek binayı ele aldığımız için sağ tarafın
duvarını boş bırakmıştık.
Sol tarafta ise biçimsiz bir görüntü vermesi endişesi ile bir ek bina yapmayıp, tek pencere çalışması yapmıştık.
Aşağıdaki fotoğrafları incelediğimizde ana binanın sağ ve sol yanında bir pencere ve bir kapı olduğu gerçeği ortaya çıkmıştır.
İstasyon ana binası görünüm olarak biraz zayıf kalabileceğinden demiryolu yüzüne göre sağ tarafa ek bina yapılması uygun
olacaktır.
Yaptığımız maket çalışmaları da bu görüşü doğrulamaktadır.
Ancak tam gerçeğini yansıtmak gerekirse her iki yanına da pencere ve kapı yapıp, modeli yapacak kişinin seçimine bırakıp,
ana ve ek binayı ayrı sunmak daha uygun olacaktır.
İsteyen ana binayı tek kullanabilir veya ek binalı kullanabilir.
Aşağıdaki Çiğli İstasyon mimari yapısının aynı olan İstasyon binalarından örnekleri inceleyip, ana binanın sağ ve solunda
yer alan pencere ve kapı yapılanmasını modele aktarabilirsin.
Bu istasyonlarda görüldüğü gibi demiryolu tarafına bakan yüzeyde alt kısımlarda (sağ ve sol da) iki kapı ortada tek pencere,
arka tarafa bakan yüzeyde ise (sağ ve sol da) iki pencere ortada kapı bulunmaktadır.
Çiğli İstasyon maketini, ek binalı olarak kullanmak görsel açıdan daha uygun olacaktır.