Gönderen Konu: Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...  (Okunma sayısı 5214 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...
« : Eylül 20, 2012, 03:05:51 »
Aslında bu konuyu özelden Sn. Teoman beye soracaktım ama, diğer forum üyelerimizide bilgilendirmek amacıyla ayrı bir başlık altında açmayı uygun buldum. Prosesin yeni ürünü olan Çiğli İstasyon kitini kurgumda kullanmayı çok önceden planlamıştım. Ancak Teoman beyin Çiğli İstasyonunun Güneyköy İstasyonu ile aynı prototip olduğunu söylemesi ilgimi çekti. Güneyköy İstasyonu nerededir, halen faalmidir, bilmek isterim. Çiğli istasyon kitini Güneyköy İstasyonu olarak modifiye etmeyi düşünebilirim. Böyle bir modifikasyon yapacaksam istasyonu görmek istiyorum.

İkinci sorum ise, Çiğli İstasyonu ile ilgili. Bilindiği üzere TCDD yeni bir atılımla, istasyonlarını restorasyon ve renovasyona başladı. Bu işi ne kadar doğru yaptığı tartışma götürür ama, böyle bir uygulama Çiğli içinde söz konusumu acaba...

Sanırım bu sorularıma yine Teoman Hocamız yanıt verecektir.

Saygı ve sevgilerimle,

Can

Çevrimdışı fvefa

  • Ferdi Vefa
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 680
    • Ephesus Va
Ynt: Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2012, 18:31:41 »
Teoman bey cok daha detayli cevap verecektir ama bende merak edip bakiverdim. Guneykoy tren İstasyonu Uşak Eşme de galiba ???
http://wowturkey.com/t.php?p=/tr248/Remzi_BULBUL_Guneykoy_Tren_Istasyonu.jpg

İnsallah su Alman mimarisimi Fransiz mi bilemiyorum artik modern bir çehreye dönüştürülür. Sanki biri cizmis digerleri kopyalanmis gibi. En guzel ornek Guneykoy Cigli mesela.
« Son Düzenleme: Eylül 20, 2012, 18:34:21 Gönderen: fvefa »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2012, 00:13:45 »



Can Bey, merhaba.

Güney Köy İstasyonu, İzmir –Uşak Demiryolu hattı üzerindedir. Uşak İlinin içlerinden biri olan Eşme ilçesine bağlı
Güney Köy’ün istasyonudur.

Eşme ilçesi, Uşak ilinin güneybatısında yer alır ve Uşak il merkezine 62 km uzaklıktadır.
Güney Köy ise Eşme ilçesinin güneyinde yer alır ve Eşme’ye 10 km uzaklıktadır.

Aşağıda Güney Köy İstasyonu’nun bir başka açıdan fotosu ile Eşme İstasyonu’ndan birkaç foto örneği bulunmaktadır.

Eşme İstasyon yapısındaki taş duvar dokusu yapılabilecek bir İstasyon maketine çok iyi bir örnek oluşturmaktadır.

İkinci sorunuzun yanıtını, Çiğli İstasyonu’nun en son halini gösteren fotolardan gözlem yaparak bulabilirsiniz.


















« Son Düzenleme: Eylül 25, 2012, 22:32:50 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2012, 01:30:15 »
Teoman bey merhaba,

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Benim için çok faydalı oldu. Eğer Çiğli kitinde değişiklik yapacaksam tekrar sizin görüşlerinizi alacağım.

Saygı ve sevgilerimle,

Can

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Çiğli ve Güneyköy İstasyonları hakkında...
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2012, 01:57:08 »
Teoman, Can selam,

Şimdi kafam karıştı biraz.

Her ikisinde de tren tarafından baktığımızda sol taraflar değişik görünüyor.

İlk halleri aslında nasıldı acaba?

İlave bölümün yapıldığı sağ tarafta fark yok gibi ama sol taraflar farklı mı yoksa sonradan mı değişiklik yapılmış.

Ben de kit ilk hallerine göre yapmak istiyorum. Gerekirse çıkartmadan önce değişiklik yapayım.

Acaba ikisi ilk hallerinde aynı mı yoksa de biraz farklı mıydı?

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli Ve Güneyköy İstasyonları Hakkında...
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2012, 21:37:49 »




Harun merhaba.

Çiğli İstasyon ve aynı mimari görünümlü istasyon binaları, Fransız mimari yapısı özelliğinde olup, tek bina şeklindedir.

Sağ ve sol yanlara ek olarak yapılan binalar sonradan yapılmıştır.

Çiğli İstasyonu ile ilgili çalışmalar yaptığımda bu ek binaların bulunduğu ana binanın sağ ve sol tarafları belirsiz olduğundan
ek binanın diğer tarafında tek pencere olabileceğini düşünmüştüm.

İlk maket çalışmasında ana bina ve onun demiryolu tarafına göre sağ tarafında ek binayı ele aldığımız için sağ tarafın
duvarını boş bırakmıştık.

Sol tarafta ise biçimsiz bir görüntü vermesi endişesi ile bir ek bina yapmayıp, tek pencere çalışması yapmıştık.

Aşağıdaki fotoğrafları incelediğimizde ana binanın sağ ve sol yanında bir pencere ve bir kapı olduğu gerçeği ortaya çıkmıştır.

İstasyon ana binası görünüm olarak biraz zayıf kalabileceğinden demiryolu yüzüne göre sağ tarafa ek bina yapılması uygun
olacaktır.

Yaptığımız maket çalışmaları da bu görüşü doğrulamaktadır.

Ancak tam gerçeğini yansıtmak gerekirse her iki yanına da pencere ve kapı yapıp, modeli yapacak kişinin seçimine bırakıp,
ana ve ek binayı ayrı sunmak daha uygun olacaktır.

İsteyen ana binayı tek kullanabilir veya ek binalı kullanabilir.

Aşağıdaki Çiğli İstasyon mimari yapısının aynı olan İstasyon binalarından örnekleri inceleyip, ana binanın sağ ve solunda
yer alan pencere ve kapı yapılanmasını modele aktarabilirsin.



Bu istasyonlarda görüldüğü gibi demiryolu tarafına bakan yüzeyde alt kısımlarda (sağ ve sol da) iki kapı ortada tek pencere,
arka tarafa bakan yüzeyde ise (sağ ve sol da) iki pencere ortada kapı bulunmaktadır.




Çiğli İstasyon maketini, ek binalı olarak kullanmak görsel açıdan daha uygun olacaktır.