Şener Bey, acele davranışınız pek uygun olmamış.
Bu tür durumlarda bir hasar meydana gelmiş ise, modele hemen müdahale edilmemeli, sabır gösterip, birkaç gün beklemeli
ve forumda ne yapılabilir sorusuna cevap aranmalıdır.
Siz ve diğer modeltrenci arkadaşlara tavsiyem; bir model incelemesi yapıldığında mutlaka çevresinin boş bırakılması,
herhangi bir malzeme bulundurulmaması gerekir.
Model üzerinde birtakım çalışmalar yapılıyor ise modelin bulunduğu yere bir kutu içine yardımcı malzemeler konulmalı
gerektiğinde oradan alınıp işlem yapılmalıdır.
Örneğin: Boya, tiner makas, maket bıçağı, bant, yapıştırıcı fırçalar, cımbız vb. malzemeler bir kutu içinde olmalı ve
kullanılacağı zaman kutudan alınıp, ilgili çalışma yapıldıktan sonra ortada bırakılmamalı ve tekrar kutuya konulmalıdır.
Şener Bey, gelelim yaptığınız çalışma ile ilgili yoruma:
Tender üzerine uygun olmayan bir parça yapıştırmışsın. Ayrıca boyama konusunda maalesef airbrush dışında yapılan
boyama zemin ile uyum sağlamaz. Tren Modellerinin fabrika üretimlerinde boyama işlemleri airbrush ile yapılmaktadır.
Önce tendere, yüzeyi düz bir parça yapıştırman gerekirdi. ‘’Evergreen’’ plastik plakalar bu tür çalışmalar için en uygun
yardımcı malzemelerdendir.
Bir başka sorun ise tenderin üzerinde perçinler bulunmaktadır. Bu perçinlerin hasar gören alanda yok olması da tender
üzerinde ciddi bir görünüm hatası olarak görülür.
Sonuç olarak yaptığın çalışma, üzgünüm ama olmamış!
Saygıdeğer modeltreciler,
Konumuzun bu mesaj bölümünde modelimizin tenderi ile ilgili bir görüşme yapıldığından, biz de konuya tender üzerinde
yaptığımız çalışmayı aktararak model inceleme üzerine ekleme çalışmalarımıza devam edelim.
TCDD 45161 8F Stanier ‘’Churchill’’ gerçek lokomotifinde tenderin arkasında yer alan lambaları incelediğimizde model
lokomotifimizin tenderinde olamayan lambaların da yerleştirilmesi gündeme geldi.
Önce Çamlık Müze’de tcdd 45161’in tender arkasındaki fenerleri inceleyelim.
Görüldüğü gibi tenderde bulunan fenerler lokomotifin önünde yer alan fenerlerden daha küçük boyuttalar.
Hasan Ulutaş Bey’in ilk yapmış olduğu fenerlerin boyutları benim verdiğim hatalı ölçüden dolayı küçük olmuştu.
Ön taraftaki fenerlerin lamba camları 38 cm iken ben 30 cm olarak bildirmiştim. Buna göre yapılan fenerler ön tarafa
küçük geldi.
Bu güzel bir tesadüf oldu çünkü yapılan fenerler tam da tenderin fenerlerinin ölçülerine uygun olmuştu.
Tenderin fener lamba camlarının çapı 30 cm olduğundan bu fenerleri tenderde kullanmaya karar verdik.
Bildiğiniz gibi ön tarafa Hasan Bey, yeniden 38 cm çapına göre yapmış, ve bana göndermişti.
Hasan Bey’e katkılarından dolayı bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.
Lokomotifin önünde kazan kapağı altında iki tampon üstünde yer alan fenerler ile tenderin arkasında yine tamponlar
üzerinde yer alan fenerler model üzerinde tamamlayıcı aksesuar olarak çok şık durmaktalar ve modelin TCDD 45161
lokosuna daha çok benzer bir görünümüne kavuşmasını sağlamaktadırlar.
Modelin tender arkasına taktığımız fenerlerden görünümler ile konumuza devam etmekteyiz.