Gönderen Konu: Berlin,AlmanTeknik Müzesi-DeutschesTechnikmuseumBerlin-GermanMuseumofTechnology  (Okunma sayısı 11563 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120

Berlin, Alman Teknik Müzesi(Deutsches Technikmuseum Berlin ("German Museum of Technology")), eski Anhalter yük trenleri  istasyon binalarında yerleşik bir müze.  Müze hakkında detaylı bilgi için internet adresi http://www.sdtb.de/Home.623.0.html Bizler gibi tren meraklısı kişilerin fırsatları olduğunda mutlaka görmesi gereken bir yer olarak paylaşmak istiyorum.

Zengin bir lokomotif, vagon ve model koleksiyonu ile birlikte, ilginç ve yine zengin hava taşıtları örnekleri, deniz taşımacılığına ilişkin örnekler ile deneylerin yer aldığı bilim müzesi olarak Spectrum müze binaları içinde yer alıyor.

Ayrıca 1910-1995 yılları arasında yaşamış, İnşaat mühendisi ve mucit bilim adamı Konrad Zuse’ye ait tasarım bilgisayarların örneklerinin sergilendiği özel bir bölümleri de var. Bilgisayar teknolojisi konusunda 1936 yılında 64k bellekli programlanabilir Z1 modeli ile o döneme göre oldukça ileri bir çalışma oluşturmuş. Artık tarih olan ancak döneminin en önemli buluşlarından ferit halkalı bellek devrelerini kitaplar dışında kendi gözünüzle görme imkanı yakalayabileceğiniz ender bir yer.

Müzeye Berlin U-Bahn metro sisteminden U2 hattı ile Gleisdreick istasyonundan veya U1/U7 hatları ile Möckernbrücke istasyonundan kısa bir yürüyüşle ulaşabiliyorsunuz.



Müze girişindeki büyük Skytrain uçağının bir diğer örneği, İstanbul  Yeşilköy’deki Havacılık Müzesinde’de görülebilir. Hava, Deniz taşıtlarına ilişkin örnekler bu ilk binalarda görülebilirken, demiryolu taşıtları binanın devamındaki bölümde ve yanyana duran iki plaktorna karşısında bulunan lokomotif evlerinde yer alıyor.

Müzenin demiryolu taşıtları bölümünün birinci kısmında ilk keşiflerle birlikte 1800-1918 yılları arasında kullanılan taşıt örnekleri yer alıyor, ikinci bölümde ise 1920den günümüze kadar olan örnekler yer alıyor.



Anhalter tren istasyonunun giriş kemeri ile müzeyi gezmeye başlıyoruz. Müzenin genel havası İstanbul’daki Rahmi Koç Sanayii Müzesi ile benzer, hep birlikte keyifli bir gezi yaptık.

İlk olarak kemerin arkasındaki  16.yüzyıldan ve daha sonra 1800lerden kalma örneklerle başlıyoruz:











Flaş ile fotograf çekmek, nesnenin görüntüsünü farklılaştırsa da karanlık bir bölüm için başka çare kalmıyor:



Müzede, Berlin’de çeşitli mekanlarda kullanılmış olan demiryolu ile ilgili resimler de yer alıyor:





Anhalter tren istasyonunun kapısında bulunan ancak yıkılma sonrasında ancak bu şekilde sergilenebilen, gündüz ve geceyi temsil eden heykeller:



Almanya’da demiryolu taşımacılığı, “Der Adler” (“Kartal”) adı verilen İngiltere’den gelen lokomotif ile başlıyor...





Adler’in 1:15 modeli:







1829’da George Stephenson, rakiplerini geçerek başarıyla devreye soktuğu Rocket (bkz:
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2791.0 ) sonrasında Avrupa’da yeni gelişen demiryolları için de lokomotifler tasarladı. 1435mmlik ray aralığını ilk Alman hattı olan Bavyera’daki Nuremberg ve Fürth arasında tanıttı. Hat 7 Aralık 1835de açıldı, demiryolunun ilk lokomoti Der Adler gemiyle kuzey denizi üzerinden taşınarak Rhine’dan Köln’e getirildi ve oradan kağnı arabaları ile Nuremberg’e ulaştırıldı. İngiliz lokomotif ile İngiliz makinist William Wilson da buraya geldi. Vagonlar yerel şirketler tarafından imal edildi. İlk Prusya demiryolu hattı, Berlin ve Potsdam arasında 1838 Ekim ayında tamamlandı ve bu hat için de lokomotifler Stephenson tarafından sağlandı.



O döneme ilişkin diğer lokomotif modelleri

Borsig





Saxonia





August Borsig tarafından 1843’de tasarlanan "Beuth" adlı 2-2-2 tekerlek düzenindeki lokomotif. Orjinali 1844de yapılmış olan lokomotifin
1913de yapılmış olan replikası:







Diğer demiryolu araçlarının gerçek boyuttaki örnekleri ve çeşitli ölçeklerdeki modelleri ile vakit buldukça devam edeceğim.

Bölüm -1- Sonu

Çevrimdışı ibrahim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 286
Merhaba,

Paylaşım ve güzel anlatım için teşekkürler.

İbrahim Kaygın

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Müze bahçesinden,

Müzede çalışan herhangi bir şey görme şansımız olmadı. Ancak görüntüler yine de etkileyici. İki plaktorna çevresindeki hatların üzeri kapalı olarak gezilebilen lokomotif evleri dışından iki görüntü.

Bu müzenin lokomotifi:



Eskilerden kalma, buharlı lokomotifler için su pompaları



Bölüm -2

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 50
  • İleti: 1250
  • bende varım
okan abi merhaba

gercekten harika


paşa
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Bir Avusturya Yük Lokomotifi(Güterzuglok) 1860






Kiel adlı kendinden tenderlı lokomotif(TenderLok) 1872







Lokomotifin markiz bölümü, perdeli.








Prusya Omnibuslokomotif T0 1883









Berlin Devletdemiryollarında kullanılan kompartımanlı vagonun 1:5 modeli







Berlin banliyösünde kullanılan iki katlı vagonun 1:5 modeli, yaklaşık 80 kişi kapasiteli imiş







Berlin-Stettiner(BStE) Demiryolunda kullanılan kompartımanlı vagonun 1:6 modeli







Omnibus lokomotif modeli 1:5 1880





Bölüm - 3

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Devam ediyoruz










Yıl 1879 ilk elektrikli uygulamaları








Ray ölçüm aracı






Bir başka buharlı...















Bölüm -4-

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Bir aradan sonra resimlerimize devam ediyoruz




















Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Müzenin 2. plaktornanın bulunduğu yani 2.lokomotif evinin bulunduğu bölümü ile gezimize devam ediyoruz. Bu bölümde daha yakın tarihe ilişkin araçlar bulunuyor.

Başlangıçta yine buharlı lokomotifler, yerini elektrikli ve dizel makinalara bırakıyor. Henüz bu bölümdeki tüm ray hatları dolu olmasa da, zengin bir koleksiyon var.

Bu arada bazı buharlı lokomotiflerin(siyah-kırmızı) boyalarına dikkatinizi çekmek isterim, Çamlık Müze'deki lokomotiflerimizin boyaları hakkında olumsuz görüşler belirtilmişti, oysa durum farklı değil.

Lokomotif evinin girişi





Dik ve kaygan yollarda kayma önlemek için ray arasında bulunan ve lokomotifteki dişlilerle tutunma sağlayan mekanizma(Zahnrad)



E71 Elektrikli Lokomotif













Alman Markının 1.dünya savaşı sonrasındaki durumu



Dik ve kaygan yollarda için Zahnradlok











GARRAT









E44 Elektrikli Lokomotif













KÖF







O yıllardan Berlin S-Bahn



1/400 Ölçek kurgular









Farklı ray aralıklarına geçiş için kullanılan mekanizma modelleri




Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Bu son mesajla müze gezimiz tamamlanıyor.

Bu bölüm trenler açısından ilgi çekici olmaya devam etse de hatırlattıkları açısından hiç keyifli değil.

Müze gezimizin bu son mesajı ile bu konu tamamlanıyor.

BR 01









Nazi lokomotifi





BR52 savaş lokomotifi











3milyondan fazla Yahudi demiryolu ile toplama kamplarına fotograftakine benze vagonlarla taşınmış.





Çevrimdışı Yahya Dai

  • Yosh63
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 60
  • İleti: 138
Resim paylaşımı için teşekkürler , bir berlin ziyareti olursa mutlaka gidilesi bir yer...Lütfen resimlere devam...
  Saygılar Yahya Dai

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 356
Çok çok teşekkürler.Harika

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Bu müzeyi Okan kardeşimin tavsiyesi ile ondan 15 gün sonra ben de gezdim.Keşke beraber gidebilmeyi becerebilseydim , benden daha çok bölüm gezmiş gibi sanki , görmediğim şeylerin fotolarını gördüm burada .Umarım bir sonraki seyahati birlikte yaparız.
Müze çok zengin bir müze değil ama çok hoş , çok sıcak bir havası var , gezerken inanılmaz keyif veriyor ve en güzeli yıllardır elimde tutup raylarda yürüttüğüm 5-6 lokomun gerçeklerini gördüm.
Bundan sonraki yürütüşlerimde aynı lokolar çok daha fazla zevk verdi ve hayal gücümü değiştirdi.
Sağolasın Okan..........................
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 65
  • İleti: 1630
Okan harika resimler, teşekkürler. Bu arada lokoların çoğunun oldukları gibi, gereksiz boyamalar, yenileme çalışmaları yapılmadan tüm güzellikleri ile bırakılmış oldukları dikkatimi çekti.(Tabi kapalı mekanda korunmaları ve sergilenmeleri böyle eski halleri ile bırakmalarına bir neden ama yinede böyle çok daha güzeller)

Sevgiler,selamlar
Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Eylem

  • Eylem
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 206
  • Eylemlerim devam edecektir....
    • GittiGidiyor Dükkan Satışlarım
Vallahi gitmiş gezmiş kadar oldum ellerine sağlık Okan. Harika kareler gösterdin bizlere. Tekrar tekrar baktım.
Teşekkürler.
Eylem Keskin

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Güzel düşünceleriniz için hepinize teşekkürler arkadaşlar.

Bu müze Demiryolu Araçları, Deniz Araçları ve Hava Araçları'na ayrlımış 3 büyük bölümden, bir özel konulu sergi(Konrad Zuse) bölümü ve Kızıl Meydana iniş yapan uçağın sergilendiği giriş bölümünden oluşuyordu.

İstanbul Yeşilköy'deki Havacılık Müzemiz'deki kadar farklı Hava aracı olmasa da özellikle tarihi değerleri açısından pek çok model bir arada idi. Yine İstanbul Beşiktaş'taki Deniz Müzemiz kadar zengin olmasa da farklı modellerin birarada olduğu güzel bir sergi alanı vardı. Demiryolu dışındaki bölümlerin fotografları bende, bir zaman/olanak bulduğumuzda birlikte izleriz.

Bu iki müzeden bahsetmemin nedeni(Deniz ve Havacılık), ülkemizde de sınırlı sayıda olsada gezilmesi gereken müzelerimiz var, yurtdışındaki örnekleri ilginç veya farklı noktalardan çarpıcı gelebilir ancak. Çamlık Lokomotif Müzesi, Ankara Açık Hava Lokomotif Müzesi, Rahmi Koç Sanayi Müzesi, Sirkeci İstasyonundaki küçük müze olmak üzere demiryolu alanındaki elimizdeki değerlere ilgi göstermeliyiz.

Çamlık
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3686.0