Gönderen Konu: Bu ne yaaa ?  (Okunma sayısı 21541 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Atilla Sülün

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 46
  • İleti: 356
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #20 : Ekim 19, 2009, 23:29:27 »
valla bende yabancı dil olmadığı için bulduğum açıklamayı aynen koyuyorum.

The Maschinenfabrik Esslingen, the "in-house supplier" to K.W.St.E., supplied the first five machines of the Class AD Württemberg express train in 1899. 98 locomotives had been delivered by 1907.

K.W.St.E. had started using the locomotives of the axle series 2B, i.e. with a front bogie and two driven axles, and exclusively purchased machines of this type in the period between 1845 and 1865. Then, due to the arrival of a new senior machine master and his ideas, preference was shown to other construction types.

When K.W.St.E. needed a new express locomotive shortly before the turn of the century, they once again returned to the double coupled machine with a front bogie. By now, this construction type had established itself as an express locomotive. The Maschinenfabrik Esslingen, the "in-house supplier" to K.W.St.E., supplied the first five machines of the Class AD in 1899.

The locomotives with a typical connection pipe between the domes, had traction wheels with a diameter 1800 mm, which allowed a top speed of 100 km/h. On flat stretches they could move a 150 t train weight at top speed. The low maximum axle load of only 14 t allowed them to be used on all Württemberg lines. The machines were fitted with the two-axle standard tender with 10 cm³ of water.

A total of 98 locomotives of differing construction series were delivered by 1907. Actually, there should have been 100 but the last two locomotives were fitted with a superheater in 1907 and delivered as hot steam locomotives of the class ADh. This technology seemed to be successful and a further 15 hot steam locomotives had followed by 1909. By now the weight of the express trains had increased so much that they could hardly be moved anymore by the light 2B locomotives. The class AD moved into the passenger service.

As an experiment, a superheater was also fitted to one of the wet steam locomotives, the 1506. Although the performance of the locomotive was increased, no other locomotives were refitted because they were due to be taken out of service shortly. The last Württemberg express locomotives AD and ADh remained in service until 1932.

bu da link:
http://www.brawa.de/en/products/h0/locomotives/steam-locomotives/0640-br-ad.html

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #21 : Ekim 20, 2009, 21:39:30 »
Atilla kardeşime teşekkürlerimle yeni loko.

Yine bir Marklin Hamo.( miki fare suratlı )
1990 yılında Strassbourgh 'dan ( Fransa ) bir küçük yerleşim merkezine trenle giderken böyle kamyon burunlu ve otobüs gibi bir alete binmiştim, içimden amma da kamyona benziyor derken gözüm şoför kısmına takıldı ( evet makinist değil şoför , sadece dalga geçebilmek amaçlı  okuyan çokbilmişonlara uyarı ) debriyaj , fren , gaz ve işlevsiz bir koca direksiyon gördüm ve adam üstünde basit bir anahtarlık olan anahtarla marşa basıp kamyonu çalıştırdı,1,2,3 veya 4 vites o kadarını hatırlamıyorum,her istasyondan sonra aynı şekilde hızlanıp durma.
Fotoğraf makinemin azizliği yüzünden resmi çıkmamıştı maalesef.
Zaten her halde 1-2 yıl sonra seferden kalkmıştır.
Büyük ihtimalle bu da vitesli bir modeldir.
Bilgi veren olursa hepimiz öğreniriz.



YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Eylem

  • Eylem
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 206
  • Eylemlerim devam edecektir....
    • GittiGidiyor Dükkan Satışlarım
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #22 : Ekim 20, 2009, 22:39:01 »
Süpersiniz vallahi, nereden bulup ta koyuyorsunuz bu lokoları ilgiyle izliyorum. Devamını bekliyoruz.
Saygılarımla .
Eylem Keskin

Çevrimdışı Eylem

  • Eylem
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 206
  • Eylemlerim devam edecektir....
    • GittiGidiyor Dükkan Satışlarım
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #23 : Ekim 20, 2009, 23:16:37 »
Selamlar ,
Bir ''Bu ne Yaaa'' lık loko da benden bakalım bilen çıkacakmı aramızdan??



Saygılar..
Eylem Keskin

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #24 : Ekim 21, 2009, 12:35:40 »
Eylem kardeşim,bunun modeli Jouef ve Rivarossi tarafından yapılmış vakti zamanında ,elde etmek için uğraşıp duruyorum,alırsam resmini koyarım.
Selamlar sevgiler....
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı konevi

  • Hasan
  • Forum Üyesi
  • Yer: Konya
  • Yaş: 50
  • İleti: 24
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #25 : Ekim 21, 2009, 17:17:12 »
Bende de Şöyle bir model var ama. Modelini sormayın bilgim yok :)

« Son Düzenleme: Ekim 21, 2009, 17:19:57 Gönderen: konevi »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #26 : Ekim 21, 2009, 22:39:30 »
Hasan bey merhaba ,sizin koyduğunuz  bir Amerikan Cab-forward dedikleri , Rivarossi marka olarak bende mevcut ama resmini çekmedik daha sonra koyarım .
Bu gecenin lokosu Kleinbahn marka ne olduğunu bulan olursa yazsın.



YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.


Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #28 : Ekim 22, 2009, 22:56:24 »
Envercim , çince deyince espri yapıyorsun sanmıştım ama sahiden çinceymiş.Olsun buna da şükür.

Bu sefreki trenimiz Uçan cinsten, Marklin Hamo marka.
Okan bey yurtdışından gelsin, onda bunun videosu var siteye koydururuz.



YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Osman Yalçınkaya

  • Osman Yalç?nkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - Suadiye
  • Yaş: 35
  • İleti: 172
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #29 : Ekim 22, 2009, 23:59:25 »
Bu sefer 1-2 satır benden olsun.
DR lokosu, 1930 da Hannover-Leinhausen arası çalışmış sanırım, aynı yıl sonunda da seferden alınmış. SOnra geliştirilerek birkaç deneme daha yaspılmış, 230 km hıza ulaşmış.
Unutmadan modelin adı "schienenzeppelin" ve dizel bir lokomotif.

Bizim de almanca problemimiz var işte ama ne yapalım, yine de link verelim.

Almanca wiki http://de.wikipedia.org/wiki/Schienenzeppelin

BUrada bir buharlı ile peronda yan yana, bana ilginç bir görüntü geldi. http://www.modellbahn.com/kruckenberg.html

Bu linkte de kendi gibi ilginç pervaneli 2 model daha var. Acaba zamanımızda bu denemeler yapılsa nasıl şeyler çıkar ortaya ? http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/TRANSPORT/proprail/proprail.htm

Koç müzesinde de var bundan, benim makinemden ve forumumuzdan bir link/foto, bir ara ben de sormuşum ne bu yaaa diye :D  http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2335.0

Ve videosuz bırakmayalım 
   (izleyemeyenler için "youtube jacker 5"  isimli küçük programı kurmalarını tavsiye ederim)



Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #30 : Ekim 24, 2009, 02:00:54 »
Osmancım sağol,bilgiler yeterli olmuş.

Bu seferki lokoyu bilmeniz mümkün değil zaten bütün dünyada bir tek bende var.

Tahminen 11-12 yıl önce elime bir Br 17 şase ve tenderi
geçmişti,yaklaşık 6 ay sonra bir dükkanda  Rewell marka bir Br 01 maketi gördüm ve aldım,kazan boyunu kısaltıp üzerine koydum,böylece tamamen uydurma bir loko oldu.
Yıllar öncesinin şartlarının bir ürünü olduğu için bu kadar oldu tabi.
Uydurma ama dünyada tek.





YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #31 : Ekim 25, 2009, 13:20:39 »




Kemâl Bey'in ilginç görünümlü lokomotiflerinin yer aldığı bu konuda, ben de; elimde olan ve yıllar önce aldığım ''Rivarossi''
marka İtalya üretimi Br98 HO Ölçek Buharlı Lokomotif Modeli'nin görüntülerini aktarıyorum.

Kendinden tenderli bu lokomotif modelini gördüğümde, model üzerinde gözüme ilk takılan biyelleri ve silindir kutuları dikkâtimi
çekmişti.

Buharlı lokomotiflerin yapılarında, alışagelmişin dışında; akslar iki ayrı boji içine yerleştirilmiş, piston ve silindir sistemi biri ters
biri düz olacak şekilde lokomotifin her iki yanında yer almıştır.

Gerçeği Almanya'da I9I0 yılında üretilmeye başlayan bu lokomotiflerden, 9800I-980I5 seri numaraları ile I5 adet üretilmiş
I9I2 ile I967 yılları arasında Almanya demiryollarında yük ve yolcu katarlarında son zamanlarında manevra lokomotifi olarak
kullanılmıştır. I967 yılında tamamen hizmetten çıkarılmıştır.

Bu gün Almanya'nın Dresten şehrindeki müzede 9800I numaralı lokomotif sergilenmektedir.

Rivarossi üretimi I/87 ölçek kendinden tenderli buharlı lokomotif modelimizin çeşitli açılardan görünümleri:











Br 98 buharlı lokomotifin, 9800I seri numaralı olanının fotoğrafları:




Buradaki linkte de Br 98 modeli ile ilgili gerekli açıklamalar bulunmaktadır.
http://www.saechsische-semmeringbahn.de/modlbahn.htm?modellbahn/h0.htm

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #32 : Ekim 25, 2009, 23:57:24 »
Teoman hocam , bu lokodan bende de var ve en sevdiğim lokolardan biridir,yalnız bana hep sanki ölçeği 1/87 den farklı gibi geliyor, Rivarossinin bazı modelleri 1/80 ölçektir,bununla ilgili bir bilginiz var mı acaba ? ( belkide loko çok kemiklidir )
Selamlar sevgiler....
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #33 : Ekim 26, 2009, 00:50:32 »



Kemâl Bey, merhaba.
Rivarossi Br 98 lokomotif modelinin açıklamalarında I/87 ölçek olduğu yazıyordu.
Yukarıdaki linkte yer alan bu lokomotif modeli ile ilgli sayfanın başında da HO (I/87)
ölçek olduğu belirtiliyor.

Ayrıca internet üzerinden yaptığım arştırmalarda da Rivarossi Br 98'in ölçeği hakkında
I/87 olarak bilgiler verilmektedir.

Rivarossi'nin bazı modellerinin I/80 ölçek olduğuna dair hiçbir bilgim yoktu. İlk olarak sizden
bu özelliği öğrendim. Teşekkürler.

Bu lokomotif modelinin I/80 mi? yoksa I/87 mi? olduğunu tam olarak bilemiyorum. Rayların
üzerinde, arkasına bağladığım I/87 vagonlarla ölçek olarak çok fazla rahatsız edici görüntü
olmuyor. İşleyişi çok sevimli ve bir okadar da biyellerinin çalışması sevimliliğine ilginç bir
görüntü veriyor.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Kerem CUMALI

  • Kerem CUMALI
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 54
  • İleti: 57
Ynt: Bu ne yaaa ?
« Yanıtla #34 : Aralık 10, 2009, 20:21:16 »
Hepsi ayrı ayrı çok şık modeller ama Arnold Rapido Rail Car a bittim. Çok keyifli nadide bir şey, iyi günlerle inşallah.

KeReM