Kamil Bey ve Cem Bey,
bahsettiğiniz noktalarda haklısınız,tabi ki işçilik konusunda Roco, Maerklin'e nispeten nerelerde tartışılır,ancak hitap edilen kesim bazında düşünürsek,zannımca bugün model trenler satın alan insanlar,çoğunlukla lokomotifin dış görünüşü ile ilgili kıyaslamalar yapıyorlar,hem kullanıcı hem satıcı olarak bunu farkettim biraz..Tabiki ciddi bir koleksiyoner için aynı şeyler geçerli değil..Yani bir lokomotife 2000-3000€ parayı rahatlıkla verebilen insanlara Roco'dan kolay kolay bahsedemeyiz,ki çok doğaldır..
Aynı şekilde Cem Bey'inde dediği gibi,Roco'nun Avusturya çıkışlı bir model olması nedeniyle,ilerde iç yapısını geliştirseler bile,Maerklin'e karşı koleksiyonerlik bazında ne ölçüde değer kazanır,burası ucu açık bir nokta..Tabiri caiz ise Maerklin bu işin Mercedes'i olmuş durumda,Roco'da sınıf yükselten bir Opel vectra veya bir WV Passat gibi klasman yükseltiyor..Buda alım gücü düşük ama dış görünüşten ödün vermek istemeyen modelciler için bir avantaj oluyor.Lakin bununla beraber,yukarıda resimleri bulunan modellerin en ucuzu 150 €..Buda düşündürüyor insanı..Aslında bende içini açıp bakmış değilim,bu konuda benimde tecrübeli bir modelcinin bilgilerine ihtiyacım var,kıyaslama için..Ancak şu an elimde 60 lardan kalan bir HO Trix V100 var,içi açık durumda..Mekaniği çok güzel,mafsallı şaft sistemi ile tek motordan 2 bojiye hareket sağlayan düzeneği gerçekten çok ama çok kaliteli..Ve hala çelik gibi sapa sağlam..Maerklin ve Trix'in 40 saat bakımlarına karşın Roco'nun bakım periyodu ne kadardır onu bilmek lazım..Ama konuyu takibe aldım,gerek Avusturya'lı gerekse Alman Roco satıcıları biraz esnafvari yaklaşımlarla dahi olsa Roco'ya toz kondurmuyorlar,tabiki Maerklin'i yermemek şartıyla..Yani Roco Maerklin'den iyidir türünden bir yaklaşım değil,edinebildiğim bilgileri en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım..
Saygılarımla