Gönderen Konu: Z ölçek diorama ön çalışma  (Okunma sayısı 126009 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma(sinaylizasyon)
« Yanıtla #40 : Ocak 19, 2014, 10:40:06 »
Dcc de sinyalizasyonla ilgili bilgi toplamaktayım kurgumda çok güzel bir sinaylizasyon yapmak istiyorum. Yaptığım araştırmalarda izoleli raylarla ve chiplerle yapmak gerektiğini anladım. Hali hazırda kurgusunda kullanan yada bilgisi olan varsa bilgi veririse çok sevinirim.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #41 : Ocak 19, 2014, 18:05:30 »
Biraz araştırma yaptım digitraxın sec8c sinyal boardunu ve bdl 168 i kullanan kimse varmı? Yoksa ilk benmi olucam:)
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Z ölçek Diorama ön çalışma
« Yanıtla #42 : Ocak 19, 2014, 18:10:59 »
Abi bu yaho mail gurubu üye olmanda fayda var
Direk dosyaların oldugu linki veriyorum
Digitalle ilgilide bilgi çok

https://groups.yahoo.com/neo/groups/z_scale/files?prop=eupdate

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma(sinyalizasyon sistemim)
« Yanıtla #43 : Ocak 21, 2014, 14:26:31 »
Sevgili model trenci dostlar, kurgu için hazrılıklarım devam etmekte ama iyi planlama malum olmazsa olmazlardan. Özellikle sinyalizasyon konusu çok fazla beni uğraştırdı. Ama sinyalizasyonu sonunda çözdüm. Sizlerlede paylaşmak istiyorum. 2 tip sinyalizasyon yapmak mümkün 1. tanesi sadece görselliği olup gerçekçi olmayan sinyalizsayon. Bu tip sinyalizasyonu ya bir düğme yardımıyla kontrol panelinden açıp kapatmak şartıyla yapıyorsunuz yada biraz daha gerçekçi olması için dijital dekoderler yardımıyla kumanda üzerinden makasların pozisyonlarıyla beraber kullanıyorsunuz. 2. Gerçekçi olan tip sinyalizasyon ise (benim yapmaya çalıştığım) kurgu üzerinde kurguyu segmentlere ayırmak gerekiyor. Mesela 2m bir kurgu var uzunluk olarak 4 parçaya bölüyorsunuz bunu herbir segmente A-B-C-D diye ayırıyorsunuz. Bundan sonrası biraz karışık ama anlatmaya çalışıyım. Digitrax kumandalarda onlar tarafından geliştirilmiş LOCONET adında bir sistem mevcut. Tıpkı ev telefonu soketleri gibi girişi olan bir network sistemi. (hornbyde de var ama bu 2 kumandayı yada bilgisayara bağlamak için) Bu sistemin avantajı dijital elemanları birbirleri ile kolayca bağlıyabilmek. Bu nedemek oluyor şimdi sinyalizasyon için 1 devreye ihtiyaç var bu devre tren geçtiği zaman yada makas değiştiği zaman ışıkların rengini değiştriyor. Tabi bunu yapabilmek içinde kurgu üzerindeki giden yada duran trenlerin nerde olduğunu mikroişlemcinin bilmesi gerekiyor. İşte bu işler içinde 2. bir devreye ihtiyaç var. Yani A-B-C-D segmetlerinde dolaşan yada duran tüm trenleri bilmesi gereken bir devre ve bu devreninde 1. devreye bağlı olması gerekiyor. Böylece aralarında sürekli bir iletişim oluyor tüm bu devreler ise ana kumandaya bağlı. Kısaca sistem şöyle çalışıyor bir A segmentindeki tren segmenten geçtiği anda segment tanıyıcı (bu devre ray üzerindeki akım şiddetine göre çalışıyor tren dursa bile üzerindeki dirençten dolayı lokoyu tanıyor) bu bilgiyi loconet bağlantısı üzrinden sinyalizasyona gönderiyor ve sinayalizasyon hemen yeşil olan ışığı kırmızıya çeviriyor. Segment bölücüye bu bilgi gidince segment bölücü buradaki akımı kesiyor. Farzedelim arkadan 2. bir tren geliyor D den A ya giriyor işte akım olmadığından tren ışıkta kırmızı yandığından dolayı duruyor. Böylece gerçeklik artmış oluyor. Bu sistem çok yaygın olarak yurtdışında kullanılıyor bende aynı sistemöi Z scalam için uygulayacağım. Sonuçları hep beraber göreceğiz. Bu arada bunun kadar gerçekçi olmasada MTH kullanan arkadaşlar gerçi biliyorlardır bu kumanda yardımı ile makasları ve trenleri bir mini senaryo üzerinde kurgulayıp (sadece makaslar için dijital decoder kullanarak) kullanmak mümkün. Aynı şekilde Horby elite ile anyrail yazılımı ile ama bu yazılımlar tamamen motorların tahmini hızlarına göre hareket ediyorlar. Başta kalibrasyon yapıyorsunuz inçeleğim kadarıyla. Bu loconet sistemli Digitraxında Pc bağlantısı ve yeni çıkan ipad ve iphone uygulamasıda var. Şimdilik aktaracaklarım bu kadar.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #44 : Ocak 22, 2014, 08:40:25 »
Araştırma devam etmekte :) masa dizaynı çok önemli ikinci bir konu o yüzden masamı 2 parça olarak yaptıracağım ilerde taşıma problemim olmaması açısından. Bir başka önemli konuda elektronik aksamın yerleştireleceği alan için hareketli bir yer yapmayı düşünüyorum mudahale gerekirse kolay olması acısından. Gelelim en önemli kısma tozlanma ve korumak için ise akrilik acılabilir 2 adet kapak yapmayı düşünüyorum. Yakında cizimleri paylaşıcağım.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı sururkip

  • Surur Kip
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 167
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #45 : Ocak 22, 2014, 20:46:28 »
Selamlar,
Modeltrenciler forumlarında bu işi anlatan bir bölüm okumuştum.
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3488.0

 Bunun dışında şu adreste bulgu bulabilirsin.
http://www.ontracks.co.uk/library_guides/22_guide_fleischmann_trainnav.htm

Ayrıca benim bildiğim bir starter navigasyon seti vardı.
Fleischmann 6831
 Train-Navigations-Start-Set
Bunlardan daha iyi yerler de bulabilirsiniz, şimdilik benim rastladıklarım bunlar.
Ad Astra Per Aspera

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Çok teşekkür ederim bu iyi oldu Süruri Bey, olayı iyice kavradım siparişleri geçtim subat sonu mart başı elimde olacak komple sistemi digitrax ile değiştiriyorum. Bu işte bir numaralar. Gelince tüm kurulum ve denelerden haberdar edeceğim. Bugün kurgumun üst katını tam olarak çıkarttım. Bedava ve sınırlı olamayan basit ve harika bir yazılım olan SCARM ı kullanarak kurgumun ilk katını hazırladım. 2 Helixle alt kata inecek trenler. 2.5 turla 220mm kurpla inderebilirmiyim? Fikri olan varsa cok sevinirim. İşte kurgum her türlü eleştiriye açığım :)





tünelden içeri giriş yapacağım :)

Birazda 3D  :P







z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı copen

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 98
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #47 : Ocak 23, 2014, 08:47:25 »
abi ne oldu haydarpaşa ? :)

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #48 : Ocak 23, 2014, 10:42:59 »
Yapacağım sadece o iş biraz uzun soluklu olacak ilk etapta bu şekilde kuracağım sonra Haydarpaşa işine başlayacağım. 3D printer bulabilirsem bakalım.. :) Ama asıl su sıralar elektronik işler kafamı kurcamaya devam ediyor kurguda bilgisayar desteği alacağım gerçekçi sinyalizasyon için.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı Aynur&Sermet

  • Aynur&Sermet ERAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 67
  • İleti: 203
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #49 : Ocak 23, 2014, 13:21:46 »
Merhaba Koray bey,

öncelikle kolay gelsin. Z ölçeğin faziletleri tabbii ki küçük bir alana bir çok aktivite sığdırmak mümkün. bu nedenle kurgunuz bence keyifli tren yürütmeleri için, oldukça yeterli görünüyor. siz nasıl tren yürütmekten hoşlanıyorsunuz bilemem (ben hem sürekli çalışmalarından hem de interaktif kullanmaktan hoşlanıyorum) ama bence iki tren hattınız sürekli tren yürütmek için tam olarak uygun değil. istasyonda 6 adet makası ayarlayarak sürekli hale geliyor. Bunu bilerek mi yaptınız ? Bence daha az makas kullanarak sürekli dönmeleri daha uygun çünkü her makas yoldan çıkmalar için bir olasılık oluşturuyor.

selam ve sevgiler.

Sermet Eray

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #50 : Ocak 23, 2014, 18:07:51 »
Merhaba Sermet Bey, Bende aynı sizin gibi hem sürekli hemde interaktif olarak kullanmayı çok seviyorum. Makas ve sinyalizasyon konusunu bilgisayar destekli olarak yapacağım. Yani makaslar otomatik olarak değişecek arada bende mudahale edeceğim. Makasları çok seviyorum biraz bilerek oldu :) İstasyona yaklaşan sürekli dönen trenlerin hızları  otomatik olarak düşecek hatta bazıları bekleyecek diğer treni) Bende kereste ve lokomotif hangarında aralarda dolaşağım (hayal ama yapacağım inşallah tüm sistemi buna göre planladım) Evet bende başta makaslardan korkuyordum ama marklinin z makasları inanılmaz başarılı buharlı arkasında  6 yolcu vagonlu treni bile tersten makasa defalarca soktum ve raydan cıkmadı. Ho larda sürekli sorun oluyor bu :) Ama eleştiriniz dikkate alacağım akşam çalışmaya devam neler yapabilirim diye helixe inen hattı hiç değilse düz hat yapabilirim. :) Teşekkür ederim ilginize.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma(hat düzenlemesi)
« Yanıtla #51 : Ocak 24, 2014, 19:40:56 »
Biraz daha yeniledim çok uzun süreli ortadan kaybolan bir loko hattım oldu. Alt kısma makas koymadım malum cok küçükler alt kısmı park yeri olarak kullanmayı düşünmüyorum. 2. resimde mavi renkli olan hat helixle iniş ve çıkışlar.Kısa devre var mı bilemedim :D ama kısa devre önleyicide ekledim siparişe  ;D



z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma(ufak bir modifiye daha :))
« Yanıtla #52 : Ocak 24, 2014, 19:53:23 »
Şehrin ortasından da bir hat geçirdim. Bu hat eşya indirme bindirme deposuna giden hat burda kısa devre oluştu :) makas  sayımı 20 ye tamamladım nedeni 20 adet dijital makas kullanabiliyor olmam senaryomda (5 makas dekoderim var) Yorumlarınızı bekliyorum.

z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Z ölçek Diorama ön çalışma
« Yanıtla #53 : Ocak 24, 2014, 20:27:22 »
Abi sana hava alanı lazım. Herpanın 1/200 uçak ve hava alanı ekipmanlarını ni incele istiyosan.
Onlarada hayran kalırsın bence :)

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #54 : Ocak 24, 2014, 23:20:44 »
Enverim önce su işten bir çıkayım :D hava alanından önce liman var kafamda :) Bu arada istatistiklerime baktım gerçek hayattaki 6.6 km ye eşit ray döşemişim :) 30 metre toplamda  ;D
« Son Düzenleme: Ocak 24, 2014, 23:24:12 Gönderen: koraycenan »
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma (gerçek sinyalizasyon)
« Yanıtla #55 : Ocak 26, 2014, 15:24:53 »
Model trenci dostlar sinyalizasyonla ilgili sorum var yerleri konusunda
1- basit bir sola makas düşünün bu makasının sinyalizasyonu nasıl olmalıdır.
2- sacede ışıklı kırmızı-yeşil olanlarımı kullanmalı yoksa sarıyıda işin içine katmak gerekiyormu?
3- gerçek hayatta bu sinyalizasyonların yeri nereler oluyor makas öncesimi sonrasımı tünel girişimi?
Cevap verebilecek olan olursa çok makbule geçeçek. Teşekkür ederim.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 71
  • İleti: 588
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #56 : Ocak 27, 2014, 01:07:49 »
Koray bey merhaba,

Kurgu yapmaya başladığım zaman sinyalizasyon konusunda biraz araştırma yaptıydım, sonra bu konuyu kurgu bitene kadar rafa kaldırdım. Sebebide kurguda PC kullanmadan sinyalizasyon yapmak isteyişim. Hala da bu konuyu kurgu bitene kadar düşünmek istemiyorum, zira sinyalizasyon bayağı karmaşık bir konu, neyi ne kadar gerçekçi yapacağınıza ve bunu tren işletim sistemine ne kadar entegre edeceğinize bağlı. Süper entegre bir sinyalizasyon sistemi gerçekleştirmek isterseniz, en doğrusu bunu PC üzerinden yapmak. Tabii bunu gerçekleştirmek isterseniz maliyetleride düşünmek lazım. Sinyalizasyon sistemini benim kurgum için hesapladığımda (3.0 mt x 0.40 mt ve 2.30 mt x 1.30 mt ebatlarında bir kurgum var), 1.800.- Euro gibi bir fiyat çıkmışdı iki sene önce. Bunu istediklerimi anlattığım Kanadalı bir modelcinin yardımıyla yaptık. Bu rakama programlama, arabirimler, kablaj ve sinyalizasyon elemanları dahildi. Viessmanın sitesine bakarsanız dijital bir sinyal modülünün ciddi pahalı olduğunu görebilirsiniz.

İkinci bir konuda bu konuda bilgi eksikliği. Türkiyede uygulanan sinyalizasyon konusunda doğru dürüst bilgi toplamak mümkün olmadı. Daha doğrusu ben ulaşamadım. Bu yazıyı okuyan üyelerimiz bize yardımcı olabilirlerse sevinirim. Mevcut sistemlerde çifte standart olduğunu biliyorum, ama yeni sistemlerde ne standartlarda uygulama yapıldığını bilemiyorum. Birbirine benzemeyen sinyal direkleri var burada.

Üçüncü konu ise sizin sorduğunuz makas sinyalizasyonu. Benim gözlemlediğim, gerek Avrupada ve gerekse Türkiyede makas sinyalizasyonu diye bir şey yok. Uygulamalar İstasyon sinyalizasyonu ve ana hat sinyalizasyonları. İstasyon giriş ve çıkışlarında yeşil ve kırmızı ışığın yanında sarı ışıkda mevcut, bu ise giriş veya çıkışın sapmalı yani makas değiştirmeli olacağını anlatıyor. Ana hatlarda zaten blok sinyaller bu görevi üstleniyorlar. Makasa gelirken 150 km/saat giden bir trene makasın açık yahut kapalı olduğunu göstermenin bir anlamı yok.

Burada yazdıklarım sadece size yardımcı olmak içindi. Ne kadarı doğru ne kadarı yanlış bilemiyorum. Umarım bu konuda daha fazla bilgisi olan üyelerimiz size ve bana daha fazla bilgi aktarabilirler. İşin enteresan tarafı, üyelerimiz ve arkadaşlarımız arasında, kurgusu olanlar içinde ilk defa bu konuyu dile getirenin siz oluşunuz. Sinyalizasyon konusunda öğrenebilidiğiniz herşeyi benimle paylaşırsanız sevinirim.

Saygı ve sevgilerimle,

Can


Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #57 : Ocak 27, 2014, 08:13:48 »
Can Bey merhaba,


Öncelikle bu konuda kendimi oldukça yanlız hisettiğimi söylemeliyim. Günlerdir konuyu araştırmaktayım ama malesef ülkemizdeki sistem hakkında hiç bir şey bulamadım. Planlamamı yaparken tamamen sistematik bir biçimde gidiyorum öncelik ray hattımdı bunu hallettim. İkinci benim için öneemli konu sinyalizasyondu bu konu oldukça teknik bir konu. Bu konuyu çok zorlandım ama sonunda çözdüm. Daha öncede açıklamıştım çok az firma hem kontrol kumadasını ve yanında sinyalizasyonunu birlikte uyguluyor. Yada DIY ile yapan yurtdışında modelciler var. Maliyetler oldukça yüksek dediğiniz gibi. Benim bulabildiğim çözüm ise şöyle :

Teknik kısım:
1- digitrax kontrol ünitesi
2- digitrax BDL168 blok kesici
3- digitrax SE8C sinyalizsayon ünitesi
4- digitrax dijital makas dekoderi
5- digitrax pc usb bağlantısı
6- friwald tren kontrol programı
Bu teknik kısım ne kadar tak ve çalıştır olsada çok iyi incelemek ve okumak gerekiyor. Bu kısmı hallettim yaparken detyalandıracağım internette bazı videolar var ama benim gibi fikri olmayanlar için oldukça karışık.

2. En önemli kısım sinyalizasyonların yeri tüm yukarıdaki sistemi ona göre planlayıp kurmak gerekiyor. Son geldiğim nokta şöyle. Genelde bulabildiğim sistemler hep amerikan sinyalizasyonları ingilizce olduğundan dolay. Eminim almancam olsa avrupadakiler hakkında da pek çok bilgi bulmak mümkün. Burda  iki amac için sinyal sistemi kullanılıyor. Birincisi uzun hatlarda ki sinyaller bu sayede tren bu sinyalizasyonun olduğu hattan tek başına geçtikten sonra ışık kırmızıya dönüşerek arkadan gelebilecek olası trenin durmasını sağlıyor. Üç ışıklı kırmızı, sarı, yeşil tren geçtikten bir süre sonra ışık sarıya dönüşüyor bu dikkat anlamına geliyor dha sonrada yeşile ve arkadan gelen tren devam ediyor. Bu sayede kurgu üzerinde olası çarpışmalar engellenmiş oluyor. Bu kısmı çok kolay zor olan kısmı ise makasların olduğu istasyon kısımları . Burdaki sinyalizasyon anlayabildiğimmkadarıyla şöyle oluyor sola makas olan basit bir ayrımda 4 adet sinyalizasyon kullanılıyor. Makasın olduğu yerde 1 adet ikili sinya lambası üstte olan ana yolu alttaki ise makas dönen yolu gösteriyor. Eğer makas kapalı yani düz gidiyorsa üstteki sinyal yeşil yanıyor alttaki ise kırmızı. Makası değiştirseniz üstteki kırmızıya geçerek alttaki cüce diye tabir edilen sinyal yeşile dönüyor böylece makinist makasın açık yada kapalı olup olmadığını anlıyabiliyor. Makastan sonra her iki hattın ters tarafına gelen makinist tarafı değil karşı taraftan gelen trenler içinde her iki hatta birer tane daha sinyal var. Bunlarda 3 ışıklı bu sinyallerde makasın durumuna göre yolun açık yada kapalı olduğunu yadada tren geçişsinden dolayı hattın bir süre kapalı olduğunu gösteriyor. Bu sistem bana mantıklı geldi ama yanlışta anlamış olabilirim. Kurgumda bu sistemi uygulmaya karar verdim. Z ölçek sinyaller oldukça küçük ama yeni nesil micro ledler sayesinde yapabilmek mümkün tek sorun doğru yerleştirmek. İnanılmaz bir kablo işi var lehimleme var tam bana göre. Altın kural ise sitematik ve çok düzenli gitmek. Birde çift renkli yana bilen ledlerlede ikili yada tekli sinyallerde kullanmak mümkün. Otoyol geçişlerinde mesela dikkat sinyalizasyonları. Şimdilik aktarabileceklerim bunlar. Umarım konuyla ilgili bilgisi olanlar yanlışlarım varsa beni aydınlatabilir.

Teşekkür ederim.
Koray
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 49
  • İleti: 1335
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #58 : Ocak 27, 2014, 11:47:46 »
Anlatmak istediğim şöyle birşey:







z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı MERTDURUDAS

  • MERT DURUDA?
  • Forum Üyesi
  • Yer: KADIKÖY
  • Yaş: 62
  • İleti: 7
Ynt: Z ölçek diorama ön çalışma
« Yanıtla #59 : Ocak 28, 2014, 01:51:15 »
Koray Bey,
Merhaba, ben de kurgularda sinyalizasyonun fonksiyonel olarak kullanılmasını düşünenlerdenim. Zamanında bu konu hakkında imkanlar dahilinde epey araştırma yapmıştım. Elimde, TCDD nin yayınladığı, Haydarpaşa - Ankara arasında kullandığı CTC tipi Sinyalizasyon sisteminin prensiplerini anlatan yönetmelik kitapçığı var. Sistem hakkında her şeyi anlatıyor. Bir ara forumda paylaşmaya çalışmış fakat yüklemeyi becerememiştim, daha sonra ailevi sağlık nedenleri ile iki senedir klüpten de uzak kaldım. Maalesef, büyük bir çoğunluk gibi zamanında bilmemezlik ve 90 lı yıllarda çeşidin azlığından dolayı küçük ölçekler yerine Ho ile başladım. Şimdi elimde o kadar çok malzeme birikti ki artık geri dönüş imkansız gibi bir şey.. Tüm trenlerim kutularında, bir yer bulup ta kurgu yapabileceğim günleri bekliyor. Sizin için de uygunsa, tanışarak, bir araya gelip çalışmalarınızı görmek ve sinyalizasyon ve dijital sistemler hakkında sohbet etmek isterim. Ben forum üyesi olduğum için kimsenin bilgilerini göremiyorum. Bu yüzden sizin de telefon numaranızı göremiyorum. Benim telefon numaram 544.349 80 22. Arasanız sevinirim.
Görüşmek dileğiyle,

Mert
Mert Durudaş