Gönderen Konu: siparişi verdim  (Okunma sayısı 8009 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: siparişi verdim
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2007, 10:22:36 »
Orient Express vagonları çok ilgi çeken ve güzel modeller, bu konuda bolca yazışmış, fotograf film paylaşmıştık.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=273.0

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=325.0

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: siparişi verdim
« Yanıtla #21 : Nisan 14, 2007, 07:08:59 »
Arkadaslar ilgilenenler için ufak bir araştırma yaptım tarihi hakkında buradan ulaşabilirsiniz http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Eark_Ekspresi

Ayrıca günümüzde de çalışan Orient Ekspress ki devamı bizde Şark ekspresinin eski vagon görüntülerini buradan alabilirsiniz sayfa halen tur programı olarak satış ta olan (orjinal web sitesi / fransızca veya İngilizce) Wagon Li firmasının sayfasıdır sadece vagonların olduğu linki kopyaladım
http://www.pullmanorientexpress.com/train/index.php?_TRSlg=uk


TARIHI ISE;
Orient Express 115 yaşında
İlk seferini 5 Haziran 1883 tarihinde yapan Orient Express,
gizemli Asya ile zengin Avrupa arasında köprü oldu
İSTANBUL - Efsanevi Orient Express,
sefere konulmasının 115'inci yıldönümü nedeniyle yeniden gündemde. Kültür, sanat ve antika dergisi 'P'de, Express'in hikâyesi Demir Özlü'nün ve Jean Des Cars'ın kaleminden aktarılıyor.
"Dünyanın en lüks treni Orient Express çevresinde olan biteni anlatmak, bu tren üzerine düş kurmakla birdir. Çünkü düş onun varlığıyla başlamaktadır" diyor Demir Özlü. Ama bu düş hâlesi içinde yaşlı kıta Avrupa'nın tarihiyle ilgili gerçekleri saklar. Yaklaşık bir asır boyunca Avrupa'yı bir uçtan diğer uca kat eden ekspresin sık sık değişen güzergâhı ve seferlerindeki aksamalar dönemin politik koşullarını yansıtır.
Kompartmanları dolduran çeşitli uluslardan ve mesleklerden insanlar ise 'Birleşmiş Avrupa' hayalinin ilk neferleridir.
Görkemli ilk sefer
3 bin 186 kilometrelik uluslararası hattı saatte 80 kilometre hızla kat edecek Orient Express Belçikalı mühendis Nagelmackers'in medarı iftiharı oldu. Lüks otelleri aratmayacak incelikte döşenmiş vagonları, oyun salonları, şık restoranı ve şarap mahzeni, bagaj vagonu ve duşlu tuvaletleri ile Express görenlere parmak ısırtacak denli görkemliydi. Trenin yaratıcısı Nagelmackers, iyi bir mühendis olduğu kadar iyi bir organizatör olduğundan, kısa bir süre sonra görmeyenlerin de hayranlıkla anacağı Orient Express, ilk seferini pek çok kaynağa göre 1883 yılının 5 Haziran günü yaptı.
4 Ekim 1883'deki resmi açılış için Paris'teki Strasbourg garını dolduran fesli, redingotlu kalabalıkta, dönemin bakanları, üst düzey müdürler, elçilik görevlileri, milyoner gezginler ve bizzat Nagelmackers tarafından davet edilmiş büyük gazetelerden sekiz özel gazeteci de bulunuyordu. Yolcular Paris-Strasbourg-Münih-Viyana-Belgrad-Niş-Sofya ve İstanbul hattındaki yolculuklarına 4 Ekim günü şampanyalar eşliğinde çıktı ve 16 Ekim günü sağsalim geri döndü. Aynı trenin içinde farklı dillerin, ovaların, ırmakların, dinlerin içinde geçip gitmenin büyüsü dönemin çok okunan gazetelerinde birinci sayfadan anlatıldı.
Jean Des Cars, "Bizans, Doğu'nun bu masalsı incisi, Konstantinopolis ve onun inanılmaz gibi gelen kültürel, dini ve insani karmaşası, kurt yeniği dolu ahşap evleriyle o eski İstanbul mahallesi, solgun saray gözdeleri gibi uzanmış mermer saraylar, işte bütün bu dünya artık Seine ırmağına dört günlük bir uzaklıktadır" diyor. Express'in şanslı ilk yolcuları, Macaristan'da sepet sepet üzümler ve şaraplarla karşılandı, sabahları taze havyarlı sandviçlerle kahvaltı yapıp Romanya Kralı tarafından ağırlandı. Macaristan'da trene binen Çigan orkestrası, Viyanalılar için vals, Osmanlılar için Doğu ezgileri ve Fransızlar için Marseillaise çalarak yolcuları eğlendirdi. Tüm Avrupa'yı saracak olan dünya savaşı hayal bile edilemeyecek kadar uzak, giderek zenginleşen ülkelerin insanları teknolojinin getirdiği nimetlerle umutluydu.

Savaşlarla parçalanan hat
Çok geçmeden I. Dünya Savaşı patladı ve tüm Avrupa'yı parçalamadan önce Express hattını kopardı. 1919 yılında barışın sağlanması ile seferler Paris'ten Bükreş'e uzanan hat üzerinde yeniden başladı ama daha çok müttefik ülkelerin subayları ve özel izne sahip diplomatları taşıyan Express, yaklaşmakta olan ikinci savaşın gerilimiyle Alman topraklarına girmekten kaçınıyordu.
İkinci Dünya Savaşı'nda iptal edilen seferler ancak 1945 yılında başladı, ama Paris-İstanbul bağlantısının kurulması 1958'i buldu. 1948 yılında 'lüks tren' vasfını kaybeden Expres'in bundan sonraki yolcuları 'Soğuk Savaş'ın tedirginliğini taşıyan Almancı Türkler ve parasız turistler oldu.


UMARIM HOŞUNUZA GİTMİŞTİR.
Sedat COKER / Lima Train