Gönderen Konu: gercek yasamda uygulamada olan en dar vıraj yarı capı (kurp) kac metre dır..  (Okunma sayısı 6389 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nedim

  • Ziyaretçi
sevgılı dostum selamı bey,
ooncelık ıle tesekkur ederım ancak yorumunuz sızın gonlunuzun guzellıgı olsa gerek kı benı oyle gormussunuz.. netıcede bende sıradan bır yapıya sahıbım..
gercek trenlerımıze aıt fotografları bıze guncel gorunumlerını sunum ve paylasım ıcın sagolun. ayrı ayrı yerlere yazmak ıstemedım.. kusura bakmayınız..
sıze bır sorum var meslegın ıcerısınden bırı olarak...
gercek yasamda uygulamada olan en dar vıraj yarı capı (kurp) kac metre dır..
bu vıraj larda egım  (ıce yatım) % kactır..
bır genel bılgılendırme yapabılırmısınız.
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
İlahi Nedim Bey. O sizin güzelliğiniz.
Gelelim sorumuza. Bizim hatlarımızdaki en dar kurp yarıçapı 200 m. Ve bu kurplardaki dever (Dış day ile iç ray arasındaki yükseklik farkı) 130 mm. dir. Ama Prensip olarak sorun çıkarmaması açısından mümkün olduğunca ki fiziki ve coğrafi şartlar birinci etken 300 m. yarıçaplı kurplar yapılmaya çalışılınıyor. Burdaki dever de 130 mm.
Malum bu kurp yarıçaplarının süratlarla birebir bağlantısı var. 200 m. yarıçaplı kurplarda sürat 50 km/s. 250 m. yarıçaplı kurplarda sürat 60 km/s, 300 m. yarıçaplı kurplarda ise 70 km/s. Bütün bu kurplardaki deverde 130 mm. Sizin sorunuza cevap olacak şekilde uyarlarsak % 9 oluyor.
Muhabbetle...

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Aslına bakarsanız genelde gösterilen minimum değer 250 metredir.Hatta 250 nin altında olan bazı yerlerde bile 250 gösteriliyor.Örneğin aklıma gelen Ortaklar dan Çamlığa çıkarken 229 luk kurp var ama 250 gösteriliyor.Resmi kayıtlarda gösterilen en düşük kurp Samsun-Ladik kısmında 180 metre yarıçap (Bu yüzden 56000 lik buharlılar sokulmazmış o hatta).2 metre desen makette 2x87=174........Yani Buharlı çalıştırmak için baya geniş bir alana ihtiyaç var....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Nedim

  • Ziyaretçi
sevgılı dostum/sefım selamı bey,
sıze yıne gercek ısleyısten bır rıcada bulunmak ıstemekteyım. Afyonkarahısar 'da makaslar ve semaforler muhakkakı mevcuttur. bunlar manuel olarak mı yonetılmekte..?? eger manuel yonetılmekte ıse manuel yapılanmanın bızlere fotograflarını sergıleme ımkanınız olabılırmı..??
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Kıymetli Nedim Bey;
Afyon merkezde makaslar basit usulde çalıştırılıyor yani toplu:) Bu ifade yanlış anlaşılmasın. İfadeyi "yerinden kullanma" diyede açabiliriz.
Çalıştığım istasyonda makaslar tesisata bağlı yani istasyondaki kollarla manuel kumanda ediliyor. Ha keza semaforlarda öyle.
Fotoğrafta ise istasyondaki makas ve semafor kumanda kolları görülmekte. Foto ile ilgili küçük  açıklamalar yapayım. Sağ taraftaki küçük kollar kilit manivelaları, ortada bulunan kırmızı kollar semafor manivelaları, soldaki lacivert kollar ise makas manivelalarıdır.
Muhabbetle...

Nedim

  • Ziyaretçi
sevgılı dostum selmı bey,
alakanıza cok tesekkur ederım. cok taleplerım olacak sızlerden bu neden ıle pesınen affınıza sıgınırım. cunku hepımız yaratmak ıstedıgımız dıoroma/kurguların bır parca olsun Ulkemızdekı guncel ortamın yadsıması olsun ısterız.. bu kumanda odası fotografın dısında makaslara yonlenen kablolar/teller ve onların yollarına aıt fotograflarıda bızler ıcın goruntuleyebılmenız mumkun mu.. bu vesıle ıle buradan da ahsap modeller ıcın sevgılı dostumuza sızın aracılıgınız ıle bırkez daha tesekkur ve emegıne saglık demek ısterım..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Nedim Bey;
İnşallah transmisyon tellerinin, makaraların ve makasların yanındaki kilit kutularının fotoğraflarını en kısa zamanda göndereyim.
Muhabbetle...

Nedim

  • Ziyaretçi
sevgılı dostumuz selamı bey,
az evvelkı ısım telefu acısından ozur dılerım.. sıte/forum yonetıcılerınden rıca edecegım
bu konudakı sayfaları belırlı yerden ıtıbaren keserek baska bır bolume gercek yasamdakı makaslar-semaforler ve kumanda merkezlerı olarak acsınlar dıye..
gostermıs oldugunuz yakın ve sıcak ılgı ıcın bınlerce defa tesekkur ederım..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
 

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Erkut Bey;
TCDD de çalışır vaziyette buharlı 1 adet var desem nasıl olur bilemiyorum. 1999 yılındaki cumhuriyet trenini çeken 56009. Şu anda KONYA da.
Geçen sene 23 Nisan programı için Pendik Belediyesi tarafından kiralanmıştı. Büyük ihtimalle bu senede Pendik Belediyesinin 23 Nisan programına katılacak.
Yaklaşık iki ay öncede Ankaradan bir programdan dönüşte gece 4.00 gibi fotosunu çekmiştim. Bulduğumda onu da göndereyim.
Muhabbetle...

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Erkut Bey;
56009 buharlının 2006 23 nisan programından bir iki kare. Kusura bakmayın ancak bulabildim...

ctekin

  • Ziyaretçi
Bende kurgumda makasları manuel değiştirmek için yollar arıyorum.
Kurgu altına döşiyeceğim birtakım tel'ler vaıstası ile makaslarıma kumanda etmeyi düşünüyorum.Kafamdada açıkcası tasarlamaya çalışıyorum.

erkut abi sana bu konuda model uçakçıların kullandığı tel ve mekanizmaları öneririm. her uzaktan kumanda uçak satan yere sorabilirsin: "servolardan aileronlara giden tellerden". bunlar için dirsekler vs. de var. en pratik ve kullanışlı çözüm bu.

saygılar,

cem.

abdusta

  • Ziyaretçi
erkut abi
sizin makasları elektrik kontrollu bizzat ben yapacagım
yeterki siz su kurguya baslayınız

saygılar a.usta