Krauss-Maffei Fabrikası 1954-1955 yıllarında Almanya Demiryolları’na, Br 01, Br 03 ve Br 05 tipi buharlı lokomotiflerin yerine geçmesi için planlanan program çerçevesinde dizel-hidrolik V200 lokomotiflerini tasarlamış ve 001-005 numaraları arasında 5 adet çift akslı BB prototipi imal etmiştir.
Bu beş lokomotifte, test amaçlı en iyi sonucu almak amacıyla demiryollarının uygunluğu, şartlar, iklim koşulları, farklı motorlar, şanzımanlar, ısıtma sistemleri gibi farklı donanımlar denenmiş ve kullanılmıştır.
Fabrika dış ülkelerdeki potansiyeli göz önünde bulundurarak 1955 yılında, V200 005 numaralı lokomotifi Almanya’dan 10.000 km süren bir yolculukla Yugoslavya, Yunanistan ve Türkiye’ye göndermiştir.
Yaklaşık Türkiye’de bir aya yakın kalan V200 005, TCDD tarafından test sürüşlerinde beğenilmiş ancak Türkiye şartlarında 3 akslı ve merkezi sürücü kabininin tercih edilmesi nedeniyle, Krauss-Maffei Fabrikası değişikliğe giderek DL 2700 CC tip lokomotifleri sadece TCDD’ye özgü olarak Fab.No: 18702, 18703 ve 18704 üretmiş ve 09/10/1961 tarihinde teslim etmiştir. (TCDD 27 001, 27 002 ve 27 003)
Bu lokomotiflerimiz 1982 yılına kadar kullanılmış olup bu tarihten sonra ıskat edilmişlerdir.
V200 modelleri Fleischmann, Roco, Piko ve Marklin tarafından üretilmekle birlikte KM 2700 CC lokomotifin modeli bulunmamaktadır.
1955 yılı V200 005 Sirkeci’de
V200 005 Türkiye seyahati ile ilgili doküman
TCDD DH 27 003 Zonguldak Çatalağzı’nda
Ankara’da
Tablosu