Alman Demiryolları Br 41 buharlı makinelerinin şasi ve tekerlekleri kımızı renkte olduğundan kazan altı şasi ve tenderde
vallejo akrilik kırmızı boya ile buralarda gerekli boyama işlemlerini uyguluyoruz.
Şaside eksik kalan parçaları tamamlıyoruz. Önceden parçalarını birleştirdiğimiz piston kutularını kırmızı boya sonrası şasiye
yapıştırıyoruz.
Kazan ve markiz bölümü ile tenderi bir araya getirip, kontrolumuzu yaptıktan sonra eksik kalan pas boyası olan yerleri
boyayıp, eskitme için hazırlık yapıyoruz.
Br 41 modelimizin tümünü pas boyası ile tamamladıktan sonra gövde üzerinde pas parçacıkları oluşturmak için tuzlama
yöntemi ile eskitme çalışmamıza devam ediyoruz.
Pas boyasını modelimizin tümüne fırça ile sürdükten sonra boya kurumadan üzerine tuz serpiyoruz. Tuz tanecikleri boya
ıslak durumda iken yapışırlar. Tuz kaplı yerleri fırça ile temizledikten sonra airbrush ile çok az siyah boya atıp, yapışmış
olan tuzları su ile ıslatarak yüzeyden temizliyoruz. Bu şekilde paslanma olan yerlerin bir kısmında çok yoğun çürümeye
yönelik pas noktacıkları oluşur.
Kuru toz pastel boya ile oksit sarı, kızıl kahve gerektiğinde gri ve siyah kuru toz pastelleri kullanarak hem eskitme hem de
kirletme çalışmalarını sürdürüyoruz.
Ayrıca beyaz toz pasteli kullanarak, özellikle tenderin su alama kısımlarının dışına taşan suların oluşturduğu kireçlenme
görüntüsünü vermeye çalışıyoruz.
Gri toz pastel ile çamlarda toz ve kirlilik oluşturuyoruz. Camlar üzerinde hafif çizikler yapıp, çatlama görüntüsü veriyoruz.
Şasiyi kırmızıya boyadıktan sonra üzerine pas rengi sıvı boyamızı sürüp, bu kısmında pas etkisini vermeye çalışacağız.
Şasi üzerinde eskitme kirletme işlemlerini toz pasteller ile oluşturarak çalışmamızı sürdürüyoruz. Silindir üzerinde pas akıntı
izlerini sıyırma yöntemi ile oluşturuyoruz.