Metin bey merhaba,
Öncelikle kolay gelsin, benim en sevdiğim ve beni bu hobiye başlatan tren budur.
Bu katardan bende ve Ankarada modeltrenci bir arkadaşımdada var. Geçen sene bunu MT 5300 e çevirmeye karar verdik. Ancak birebir uygulama yapacaksak bu o kadar kolay bir iş değil. Şu anda sadece tasarım aşamasındayız ve bu iş sanırım 3-5 yılımızı alacak, oda gerçekleştirebilirsek.
Motor-markiz bölümleri (Ön-arka ki simetriktir) yeniden yapılması gerekir. Resin döküm veya 3D printerda yeniden yapılandırılmalıdır.
Kapı ve pencere dizilimleri uyumsuzdur. İç yapı tamamen uyumsuzdur. MT 5300 de Markiz- Motor bölümü-Bagaj bölümü-Yolcu bölümü ve bunlara ait kapılar ve pencereler bu trenle uyumlu degil.
Bunlarda doğal. Bu katarın güzel tarafı tamamen Türkiye için dizayn edilmiş özel bir tren oluşu. 1950 doğumlu olmam dolayısı ile ömrüm bu tren üzerinde geçti diyebilirim. 1956-1958 arası Ege mototreni, 1958-1963 arası Karaelmas mototreni, 1964- bitene kadar Boğaziçi Mototreni ve en son Bandırma Mototreni olarak benim ömrümün bir parçası oldular. 120 km/saat max. hız ve inanılmaz konforu, kolalı örtülü küçük restoranı ile hala bize YHT diye verdikleri trenle mukayese götürmeyecek kadar rahat, konforlu ve güzeldiler.
Evet böyle bir işe soyunduk, ama ne kadar gerçekleştirebiliriz, açıkçası bende bilmiyorum. Eğer yardımcı olabileceğim bir şey varsa, lütfen söyleyin.
Saygı ve sevgilerimle,
Can