Arkadaşlar,
Daha önce Hornby mi Marklin mi gibi "tiyatrocu" arkadaşımızın iyi niyetle açmış olduğu konu (bence böyle bir konu açılmamış olmalıydı aslında) bir sürü gereksiz tartışmaya yol açmıştı.
Beni yakından tanıyan arkadaşlar hemen hemen hiç bir konuda "inanç", "takım tutma", "milliyetçilik" dahil olmak üzere taraf olmayı tercih etmediğimi ve bunların tümünü genel hayat felseme ters düştüğü için reddettiğimi bilirler.
Milyon dolarlık oyuncuların oynadığı ve kendilerine hiç bir faydaları olmayan takımları destekleyen garibanların nasıl olup da takımları yenildiğinde kedere büründüklerine hiç bir zaman akıl sır erdirememişimdir. Tabii ki bu benim şahsi dünya görüşümün bir parçası.
Daha önce tren markaları arasında yapılmış tartışmaları hatırlıyorum ve aşağıda vaktiyle Marklin ve Hornby'nin nasıl ortak çalıştıklarını bilginize sunuyorum.
--------------------------
Early Associations with Meccano
In 1912 Märklin was the distributor for Meccano on the European continent, in France e.g. through their subsidiary "Maerklin Freres et Cie". Between 1911-1913 Märklin made 60 000 clockwork - motors for Meccano indicating Hornby and Märklin had a good relationship. Hornby tried to work together with Märklin in middle and eastern Europe. In Berlin in 1910 Hornby founded a distribution-company called "Meccano-Gesellschaft m.b.H."( = Meccano private limited company.). In Göppingen Märklin made parts for the Meccano sets. These sets had Meccano and Märklin trademarks (Meccano-Märklin-Metallbaukasten). At the start of the war in 1914 all rights and trademarks of foreign companies fell to the German Reich. On the 15th of August 1915 Märklin acquired the trademarks and rights of Meccano in Germany. During the war Märklin only sold stock parts, because they produced war material in Göppingen.
Not: Meccano'nu mucidi Frank Hornby dir.
------------------------
Harun