Merhaba,
Teoman bey, güzel düşünceleriniz için teşekkürler. Ekincioğlu bir dönem belki de tek kaynaktı, anlaşılan pek çoğumuzun yolu kesişmiş. Aynı lokomotiften edinmiş olmamız da ilginç bir tesadüf olmuş.
Mehmet abi, teşekkürler, sayende kurgu boyuna uygun deneme yapabildik. Uzun dönemli çalışmaların meyvesini de görmek sevindirici tabii ki,
görmeni bekliyor ortam, İstanbul'da senin kadar hareketli, her gün kıtalararası yolculuk yapan başka model trenci var mıdır ? bekliyoruz görmeye, sahibemiz her zaman desteğiyle yanımızda.
Sevgili Naci, temizlik için olan ESU teknolojisini ben bilmiyorum ancak Roco, Peco, Atlas, Hornby gibi firmaların hepsi ray temizlik ürünü satıyor. Hatta, Proses'de hem Hornby hem de Proses ray temizlik aparatı bulunuyor. Açıkçası bu ürünler veya kurşun kalem silgisi ray üstündekileri bir dereceye kazıyor, daha fazla zorlamak ray yüksekliğine etkiyebilir diye düşünüyorum. Bu uygulamada, taş ile kazıdıktan sonra Proses'in aparatı fırça gibi temizlik işi gördü. Ama bu işlem yeterli olmadığından HF1i de kullandık ve kısa alanda çalışır bir ray elde edebildik.
İkinci sorunu bu akşam onun yanıtlaması için Doruk'a sordum, direkt yanıt elektrik olarak bağlayabiliriz ancak Marklin loko ve vagonların tekerleklerinin izole olmaması nedeniyle DC besleme ünitesi hemen kısa devre olur oldu. Yani pantograflı hatta çalışabilir ama aynı anda mümkün değil.
İbrahim bey, tek damarlı uygun kalınlıkta tel olabilir diye düşünüyorum. Ancak taşıma askı teli modeli ve telin sabitliği gerekiyor, aksi durumda telin gergin kalmasını sağlamak biraz zor. Zira katener direkleri sonuçta model, kaldırabilecekleri gerilim yükü belli ve monte edildikleri yerde sabit durmaları fazla yükte mümkün değil. Germe ile iki direğin birbirine eğilmesi sözkonusu olabilir. Uygun kalınlıkta esnemeyen telle oluşturacağınız bir şekilde kullanabilirsiniz gibi.
Mesut'çum, sağol, ama geçen hafta yolda paylaştığımız gibi yer sorunu malum ve engel. Allahtan sahibemiz bu konularda çok anlayışlı ve destekleyici.
Kemal abi, sende biliyorsun yer sorununu aşamıyorum. Ama dediğin gibi pantograftan kıvılcım hepsine değdi. Senin yürütmek için getireceğin sesli EG1i bekliyoruz...
Bu arada ben uzun zamandır video çekim ve yükleme işlerinden uzak kalmışım videoları biraz küçültmek ve yüklemek çok fazla zaman alıyor. Gaugemaster HF-1 için ufak bir tanıtım çekimi yapmıştık, ancak yükleyebildim ve paylaşıyorum.
Gaugemaster HF1'i ben 1994de almıştım, hala üretiliyor.
http://www.gaugemaster.com/modules.htmlBu konu biraz ikircikli bir konu temizlik yaptığı muhakkak ancak DCC dekoder ve kumanda ile birlikte kullanılırsa hepsini YAKAR !!!. Kesinlikle analog DC besleme ve analog loko tercihen küçük bir manevra lokomotifi ile kullanılmalı. Biz 2000 yılında ikinci el olarak aldığım Fleischmann V261i bu işler için kullanıyoruz. Temizleme taşları, silgi ve alkol diğer seçenekler arasında. Çalışırken rayda lokomotif yok ise rayları ellememek de bir şart, elektrik vücuda boşalabiliyor, bir çarpma etkisi yaratıyor.
Video ekte