Gönderen Konu: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)  (Okunma sayısı 20373 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ali Nedim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 344
  • Üye No: 172
Merhaba;

http://www.objektifhaber.com/turkiye-siemensten-yedi-adet-hizli-tren-aliyor-180757-haber/

Guzel bir haber. Hayirli olsun.

( Objektif Haber sitesinin bu gün tarihli sitesinden alınmıştır.)
Svg syg

Ali Nedim ULUS
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2013, 19:14:55 Gönderen: Ali Nedim »
Üye No: 172 - TCDD olan ne varsa...

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 49
  • İleti: 1250
  • bende varım
Ynt: Türkiye Siemens'ten Yedi Adet Hızlı Tren Alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #1 : Haziran 27, 2013, 11:48:08 »
ülkemize hayırlı olur inşallah demiryolları yıllardır bekledigi hamlelere adım atıyor

serkan
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2013, 16:16:37 »
Gerçekten müthiş bir haber,

İstanbul Ankara hattı dendiğine göre, bu hattın başlangıcı olan ve ülkemizin en önemli ve tarihi garı olan Haydarpaşa'da ICE görebiliyor olmak gerçekten çok keyifli olacak.

Merakla bekleyeceğiz...

Çevrimdışı Ergün

  • Ergün ÖRENTEL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 222
    • E Hobby
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2013, 17:08:36 »
Keşke,

Haydarpaşa'nın gar oluşunu geçtim, ray bırakırlarsa.. inşallah görürüz
« Son Düzenleme: Haziran 27, 2013, 17:26:08 Gönderen: Ergün »

Çevrimdışı ismail metin bulkan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 76
  • İleti: 7
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #4 : Haziran 27, 2013, 18:39:07 »
Osmanlı İmparatorluğundan 1923 yılına kadar 4.559 km demir yolu olduğunu biliyoruz. (Bu rakkamın içinde HİCAZ Demiryolu varmı..? Araştırmam gerekir.) 1923 ila 1940 yıllları arasında da  4078 km ray döşenmiş. Toplam 8.637 km.. 2010 yılı itibariyle 11940 km ray uzunluğuna ulaşmıştır. 10 ncı yıl marşındaki gibi yurdun dört bir yanı demir ağlarla örülüyor. Ben bu durumdan çok memnunum. Memleket için hizmet edenlere derin saygı duyuyorum...

Çevrimdışı Ergün

  • Ergün ÖRENTEL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 222
    • E Hobby
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #5 : Haziran 27, 2013, 22:11:26 »
İsmail Metin beyin hesabından yola çıkarak mevcut iktidar senede 330 km ray döşemiş 2000'li yılların imkanları ile muazzam  ;D
o zaman durmak yok yola devam.. #Direntürkiye

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 49
  • İleti: 1250
  • bende varım
Ynt: Türkiye Siemens'ten Yedi Adet Hızlı Tren Alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #6 : Haziran 27, 2013, 23:06:19 »
 türkiyeye  demiryolu 1860 larda gelmiş  ilk ihale 1856  cumhuriyete kadar 53 yıl 80 yılda yapılan ortada sökülen hatlarıda düşünürsek Atatürkün ölümünden sonra yapılanlar ve cumhuriyet tarihinde ilk defa devlet demiryollarına bu kadar önem veriyor hedef tutarsa 2023 yılında 10000 km hızlı tren yolu eskiden hızlı trene binmeye yurt dışına giderdik şimdi ülkemizde biniliyor sene sonuda istanbul ankara arası bitince cumhuriyetimizin ilk yıllarında oldugu gibi yurdumuz demir aglarla daha bir sarılacak
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #7 : Haziran 28, 2013, 01:45:58 »
Bende bir saplama yapayım,

Bu hükümet karayolu yük nakliye mafyasını kırabilirse, bu memlekete en büyük hizmeti yapmış olacaktır. Avrupada ve Amerika kıtasında taze sebze, meyva v.b. bile demiryolu ile taşınıyor. Kanadada taa Meksikadan taze yeşil biber getiren vagonlar gördüm. Mesafe ise bizim kavramımızla kıtalar arası diyebilirim. Bu forumdaki bir çok arkadaşla birlikde Almanyada epey tren yolculuğu yaptık. Onlarda gözlemlerimi destekleyeceklerdir. Yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığı eşdeğer diyebilirim. İstasyonda beklerken bir taraftan ICE geçiyorsa diğer hattanda yük katarı geçiyor, haa hangisi hızlı diyorsanız yük katarıda ICE dan pek aşağı kalmıyor hani. Barbarosla şahit olduk, yaklaşık otuz vagonluk bir yük katarı bizim ortalama 110 km/saatlik banliyömüzü sollayabiliyordu. Allah gani gani rahmet eylesin, Sayın Turgut Özalın deyimi ile tren komünist işi ise, Avrupa komünist değil, resmen kıpkızıl. Almanyada gözlemlediğim (vallahi abartmıyorum) demiryolu ulaşımı nerdeyse evinizin kapısına kadar. Almanyada yaşasaydım, arabaya vereceğim parayla kaç tane loko alabilirdim diye düşünüp hayıflandım. Son Dortmund seyahatimizde Sevgili Oruçla birlikte Düsseldorf-Hilden den Dortmund istikametine gidiyoruz, ikimizde aynı anda yuh be dedik. Mevcut dört hattan üçünde yanyana aynı istikamette üç tren olarak gidiyoruz. Avrupalı ülkeler başlayan sanayii devrimini iyi hazmedip yollarına iyi devam etmişler. İki dünya savaşı geçiren  ve resmen yoktan var edilen Avrupa kıtası bugün (kim ne kadar burun kıvırırsa kıvırsın) mevcut altyapısıyla vatandaşına kabul edilebilir bir yaşam sunuyor. Bir dünya savaşı geçiren ve yoktan var edilen Türkiye Cumhuriyeti ise kısır politikalar, çıkarcı zihniyetler arasında kaybolup gitmiş. Ben en iyisi lafı burada keseyim, konuşdukça batıyorum galiba.

Çocuklarımız ve torunlarımıza hiç haketmedikleri bir ülke bırakıyoruz,

Saygı ve sevgilerimle,

Can 

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #8 : Haziran 28, 2013, 08:13:48 »
Syn Can abi,

Amerikan Union Pcific demiryolu firmasının 6 000 den fazla lokomotifi var.Vagon değil 6 000 lokomotif, dört büyük demiryolu şirketi var (CSX gibi firmalar) gerisindeki vagon sayısını siz düşünün.Gerçekten çok yol katetmek gerekiyor.Her zaman söylüyorum Milyarlarca tl yatırım yapılan demiryollumuzun bir tane vagon yada lokomotif maketi bile yok.Çok yol katetmek gerekiyor galiba,neyse en azından TCDD renklerine çevirebileceğimiz ice 3 setimiz belki olur.

selamlar........

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #9 : Haziran 28, 2013, 08:30:52 »
1960 larda demiryollarını bırakıp yollara dönünce Ülkemizde demiryolu kalmadı sonra  2000 yılların teknolojisi ile dahi yeni demiryolu yapmıyoruz ....

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #10 : Haziran 28, 2013, 11:37:26 »
Herhalde evvelki hafta pazar günüydü
Sirkeci garında balkan günleri gibi bir etkinlik vardı
Bir sürü devasa mangallar kurmuşlar yöresel köfte sucuk kızartıyorlardı
Yani hiçbirimiz aptal değiliz daha yeni haydarpaşa garında yangın çıktı
Böyle bir zihniyetin 400 km hızla tren yürütünce sonucu çok ağır bir hata yapması kaçınılmaz görünüyor
Evet iyi güzel sevindirici yatırımlar hizmetler takdir ediyorum  ama ben açıkça kokuyorum

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #11 : Haziran 29, 2013, 13:04:23 »
ALINTIDIR
BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..

*Türkiye'de demiryolu yerine Karayolu taşımacılığının tercih edilmesinin, ABD'nin yaptığı Marshall yardımının bir şartı (kriteri) olduğunu,


*İstanbul-Ankara arasında elektrikli tren projesinin 1959 yılında hazırlandığını,

*1976 yılında Demirel tarafından 411 km olarak ihalesi yapılan Ankara-İstanbul hızlı tren hattının % 40'ının tamamlandığını, ancak bunun bitirilmesinin engellendiğini, Mesut Yılmaz'ın bu hattı tamamlamayacağız diye bir açıklaması olduğunu ve iktidar olduğu yıllarda da bu hattın tamamlanması için çalışma yaptırmadığını,

*8 Haziran 2003 tarihinde AKP'nin Ankara-İstanbul hızlı tren hattını tamamlamak yerine, Abdülhamit zamanından kalan 725 km. lik hattı modernize edecek şekilde Alarko ile ortak İspanyol şirketiyle bir anlaşma imzaladığını,

*Bu hattın Ankara-Eskişehir arası için 600 milyon dolarlık bir harcama yapılacağını ve bu projenin hızlı tren ile bir ilgisi olmadığını aksine hızlı treni engellemek için bir aldatmaca olduğunu,
*Ankara-İstanbul arasında, Prof. Dr İlyas Yılmazer'in bir elektrikli demiryolu projesi hazırlamış olduğunu. Bu projeye göre 395 km. olacak demiryolunun, boru tipi türbin ile Mudurnu çayından elde edilecek elektrikle bedava enerji ile çalışacağını ve bu bedava enerji ile günde 96 sefer yapılabileceğini,

*Atatürk zamanında 4075 km. demiryolu yapıldığını, bundan sonraki 65 yılda ise sadece 1510 km. demiryolu yapılabildiğini,

*1950 yılında %50 oranında olan demiryolu taşımacılığının, 2003 yılında %5 e düştüğünü,

*Tokyo'da yüksek hızlı trenlerin (200 km/s), 1964 yılında çalışmaya başladığını ve bugüne kadar bu trenlerin hiç kaza yapmadığını,

*İzmir-Denizli arasının (300 km) 27 yıl önce otobüs ile 5, Trenle 6 saat, günümüzde ise bu mesafenin otobüsle 3,5 saat, trenle yine 6 saat (ort. hız 50 km /saat) olduğunu,

*ABD, Fransa ve Japonya'da 450 km/s hız yapan trenlerin hava yolu taşımacılığı ile rekabet ettiklerini,

*600 km/s hız yapan elektrikli trenlerin artık kullanılmaya başlandığını, 800 km/s hız yapan elektrikli trenlerin ise deneme aşamasında olduğunu,

*Taşımacılığını %95 oranında karayolu ile yapan Türkiye'nin, kaza sayısında 195 ülke arasında 12. olduğunu,

*Türkiye'de yılda 10-12 bin kişinin karayollarındaki trafik kazalarında öldüğünü,

*Türkiye'de % 7’si trenle yapılan taşımacılığın, elektrikli trenle %30’a çıkarılması durumunda, yıllık 36 milyar dolar tasarruf edileceğini, (Prof. Dr. Atıf Ural),

*AKP'nin acil eylem planında söz konusu olan 15 bin km. yolun, yapılabilirlik (fizibilite) çalışmasının, jeolojik ve jeofizik etütlerinin, şehir içi geçiş planlarının, bilimsel değerlendirmesinin olmadığını, (Prof.Dr. Atıf Ural),

*Tarsus-Adana-Gaziantep arasında yapılan yolun, keşif bedelinin, 360 milyon dolar, keşif uzunluğunun 243 km, öngörülen bitiş tarihinin 1991 yılı olduğunu, ancak bu yolun 258 km olarak, 2001 yılında 4,2 milyar dolara bitirildiğini (Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Otoyolların geçtiği alanların, on kilometre sağ ve on kilometre solunun, kirlilik nedeniyle tarım alanı olmaktan çıktığını,

*Türkiye'nin en verimli ovalarından biri olan İzmir Menemen ovasının ortasından, otoyol geçirmek için proje hazırlandığını, otoyolun ovanın 4 bin dönüm arazisini yok edeceğini,

*Otoyolların verimli ovalar içinden geçirilmesinin Türk tarımını yok etme planının bir parçası olduğunu,

*Ovanın içinden geçen karayolları kenarlarındaki bağlardan ihraç edilen üzümlerin, zararlı madde bulunduruyor olmaları nedeniyle iade edildiğini,
*Yüksek hızlı demiryolunun km. maliyetinin 1.4 milyon dolar ömrünün 30 yıl, bölünmüş yolun km. maliyetinin 1.5 milyon dolar, ömrünün 15 yıl olduğunu (Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Ankara-İstanbul arasında yapılan Bolu Tüneli ve viyadüklerine (25 km) harcanan para ile, Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate indirecek demiryolu yapılabileceğini, bu demiryolunun tüm enerji ihtiyacının, Mudurnu çayından karşılanabileceğini
(Prof. Dr. İlyas Yılmazer),

*Bolu tünelinin Kuzey Anadolu fay hattı üzerinde olduğunu,

*Türkiye'de Avrupa'daki toplam sayıdan daha fazla, otobüs ve kamyon olduğunu,

*Avrupa ülkelerinde, elektrikli trenle yük taşımacılığının en düşük olduğu ülkede, bu oranın % 60, yolcu taşımacılığında ise en düşük oranın % 80 olduğunu,

*1 km. karayoluna yapılacak harcama ile 5 km. demiryolu yapılacağını,

*Karayolunda 5 ila 10 birim harcanarak taşınan yükün, demir yolunda 1 birim harcanarak taşındığını,

*Batum'dan Hopa'ya bir TIR'ın 3 bin dolar, bir vagonun 2500 dolar taşıma ücreti aldığını, bir vagonun 3 TIR'ın taşıdığı yükü taşıdığını,

*Demiryolu ulaşımının, komünist ülkelerin tercihi olduğunu öne süren Özal'ın, Türkiye'de cumhurbaşkanlığı yaptığını,

*Gaziantep-Adana arasında 4 milyar dolara yapılan otoyolun, günde 25 bin araç trafiği için ekonomik olduğunu, ancak bu yolda günde sadece 2.500 araç trafiği olduğunu,

*İstanbul-Ankara arasını 3 saat, Ankara-Mersin arasını da 3 saatte alacak olan bir demiryolu yapılsa bunun maliyetinin 4 milyar dolar olacağını,
*Japonların yaptığı araştırmaya göre, karayolu taşımacılığının, denizyoluna göre % 166 daha pahalı olduğunu,

*Ülkemizde, denizyolunun yük taşımacılığındaki payının % 0.3 olduğunu,

*300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından, Yunanistan 60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı,

*Ulaşım, enerji, eğitim gibi temel politikaları yanlış olan bir ülkenin kalkınamayacağını,

BİLİYOR MUYDUNUZ?

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 49
  • İleti: 1250
  • bende varım
Ynt: Türkiye Siemens'ten Yedi Adet Hızlı Tren Alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #12 : Haziran 30, 2013, 01:24:14 »
*Demiryolu ulaşımının, komünist ülkelerin tercihi olduğunu öne süren Özal'ın, Türkiye'de cumhurbaşkanlığı yaptığını,


Allah gani gani rahmet eylesin, Sayın Turgut Özalın deyimi ile tren komünist işi ise, Avrupa komünist değil, resmen kıpkızıl.

aynı cümle ne kadar farklı anlatım inşallah yukarıdaki dogru degildir ki !! eminim dogru degil

ben sözümün ve yazdıklarımın arkasındayım ve internetten görüp dogrulugu bile emin olmayan helede 2-3 mesaj üste alıntı yaptıgım ve çok deger verdigim bir abimin sözünü sanki yalan söyüyormuş gibi yazmak bana dogru gelmiyor

rahmetli özalı tanımam ama emin çölaşanın ''turgut nereye koşuyor ''kitabında ''özalı anlayan 3 adamdan biri'' diye bahsettigi çok yakınıma bunu sordum verdigi cevap

ankaradan istanbula trenle gelen kaç cumhurbaşkanı tanıyorsun önüne cıkarılan engelleri anlatmakla bitiremem dedi cumhurbaşkanın trenle gelişi deyince liseyi haydarpaşa endüstri meslek lisesinde okudum bir sabah cumhurbaşkanını ankaradan trenle gara girerken gördüm bu turgut özaldı havacılık bu kadar ileri oldugu halde ankaradan 8 saatlik tren yolculugunu niçin yapmıştır

acaba komünistmi olmak istiyor

selamlar

Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #13 : Haziran 30, 2013, 01:40:30 »
Sedat kardeşim , yazdıklarının bir kısmını biliyorduk ve olanlardan dolayı  mutsuzduk , daha çoğunu öğrendik ve daha mutsuz olduk maalesef.

Özal'ın  " tren kömünist işidir " dediği günü dün gibi hatırlıyorum , ( 1985 - 87 arası sanırım ) o yıllarda Pariste 4 ayrı tren garı vardı ve kalkacak trenlerin panosu hava alanı panoları gibi 2 dakikada bir değişiyordu.Her garda yaklaşık 15 peron vardı.Aynı yöne ve yan yana giden 3 treni , ilk kez Fransa da görmüştüm.

Sonra trenle Türkiye' ye döndüm , Bulgaristan da tek hat vardı ve tren yaklaşık 3 saat yürüme hızı ile gitti , insanlar inip sigara içerek trenin yanından yürüyor tekrar biniyorlardı.

Rahmetli o zaman yaşıyordu , içimden bişeyler demiştim ama şimdi hatırlamıyorum.

1938 yılından  bu yana ülkemizi yönetenler biraz iyi , biraz da  kötü şeyler yaptılar.

Bu  ülke için sadece ve sadece iyi şeyler yapan tek kişi Atatürk oldu maalesef.
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2013, 01:43:13 Gönderen: kemalomay »
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2013, 10:17:43 »
Arkadaşlar ;

Bazılarımızın sevdiği bazılarımızın ailesinin yaptıklarından dolayı eleştirdiği ki bence büyük planlamacı ( Süleyman Demirel ile aynı Devlet Kurumunda çalışmış ) ve son dönemlerin ufku en geniş politikacısıydı Turgut Özal. Ancak bu sözün kendisi tarafından söylendiğini bende hatırlamaktayım. Şimdiki neslin farklı hatırladığı Kıbrıs Barış harbinden dolayı ambargo altında olduğumuz ve 1960 darbesi ile meşgul edildiğimiz yıllarda hep olduğu gibi Teknolojiyi yakalamakta geç kalmıştık. İyi hatırlıyorum 1974 te ilk televizyonumuzu almıştık. Avrupa da renkli TV ve yayın varken depolarında milyonlarca siyah/beyaz tüp kalan firmalar devletlerine başvurmuş bu ülkelerin yöneticileri de HİBE ile TV vericilerini bizlere vermiş bzilerde afiyetle bu yemi yutarak 1982 lere kadar bunları seyretmiştik.
Konuya geri dönecek olursak maksat o dönemde neydi anlamakta zorlansak da şuan tahminlerde bulunabiliriz. Bildiğiniz üzere şehirlerde tramvay ın kaldırılması bu marshall yardımı sonrasına denk gelmektedir. Amerika ve Avrupa da inanılmaz şekilde otomotiv sektörü gelişmekte ancak Petrolden dolayı üretim yavaşlamaktaydı. Yeni pazar tabiki Ülkemizdi Devlet 1938 den sonra vergi toplamakta zorlanmakta ve en kolay toplayabileceği tüketim maddeleri üzerinden bunu alabileceği zengin kesimin harcama güdüsünü harekete geçirecek ayrıca uzun inşa süresini kısaltacak otoyollara dönüldü. Bu aynı zamanda birçok kişiye iş imkanı sağlayacak ayrıca büyük inşaat firmalarına tecrübe kazandıracaktı. Aynı sistemi Turizmde de yaşadık büyük tatil köyleri ve her şey dahil konsept çok istihdam buna karşın kalitesiz hizmet ve yiyecek& içecek hizmetine yol açarak aynı dönemde az turist ile daha fazla gelir elde etme imkanımızı azalttı. 
Leo Klüplerinde süpervisor ımızın anlatmış olduğu bir olayı paylaşmak isterim.  Kendisi yanılmıyorsam 1961 yılında ITU deki demiryolculuk dersinin kaldırıldığından bahsetmişti. Bu tabiki bir devlet politikası eğer uygun üretim tesislerini sadece deniz kenarına veya belirli şehirlere inşa edilmesini sağlarsanız istihdam/göç  ve bölgeler arası gelir dağılımı doğru yapamaz terör için imkanları seferber etmiş olursunuz. Burada lokomotif dizaynları ve vagon dizaynları yapabilecek çok sayıda genç beyin ortadan kalkarak veya hiç yetişmemesi en büyük hatamız olmuştur. Bu yıllar aynı zamanda rahmetli Turgut Özal ın DPT de göreve başladığı yıllar olmalı.  O yıllarda oluşan algı daha sonraları düşüncelere ekseriye etmiş olmalı.

Son olarak 2000 yılında Baküde 1 yıl kaldım. Şehrin metro ve tramvay ağı muhteşem her noktaya ulaşabilmektesiniz. Demiryolları ise aynı . İki hat şehirler / milletler arası elektrikli (moskovaya kadar ) hattın yanı sıra yük trenleri için çift hat bulunmaktaydı. Istasyonlar akılamazdı !!! 2 KM 10/15 hatlık yük ve petrol vagonları için hatlar ve bütün büyük fabrikalara şehir içerisinde dahi yollar bulunuyordu. Ürünler dağıtıma direkt olarak ulaşmaktaydı, tabi USSR ın yıkılmasıyla beraber hem fabrikalar hemde demiryolları orada da yavaş yavaş terkediliyor.
Bütün bunlara karşın dünya ulaşımda ( kargo ve insan ) demiryollarına vazgeçilmez bir bağlılıkla hayatını devam ettiriyor. Devletler sevdirmek için istasyonlarını müze (Haydarpaşa birgün inşallah tabi yakmazsak yine ) eğitim, kurumu yaparken maket dağıtarak veya yarışma düzenlemekteler.

Bizlerde 2023 te bir nebze olsun kendi lokomotifimizi veya hızlı trenimizi (Hızlandırılmamış olanı ) yapabilecek altyapıya sahip oluruz.

Bir pazar sabahı sizleri umarım sıkmamışımdır.

Sevgi ve saygıyla kalın   

   

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 49
  • İleti: 1250
  • bende varım
Ynt: Türkiye Siemens'ten Yedi Adet Hızlı Tren Alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #15 : Haziran 30, 2013, 11:40:30 »
evet dediginiz gibi devlet politikaları Ataturkün ölümünden sonra 2000 li yıllara kadar demiryollarının kayıp yılları demek yanlış olmaz ister komünist olsun ister kapitalist hepsinin ortak noktası kendi ülke menfaati hepsinde halkının refahı için hizmet üst seviyede  1950 den bu günlere kadar şu yardım bu anlaşma diye sadece demiryolu degil bir çok alanda geri bırakılmışız kimsenin elinde sihirli degnek yok yılların tahribatı bir anda düzelmiyor ama yavaşta olsa yara iyelşiyor sanırım ankarada yaşayan biri olarak şu an bundan 3-5 sene önce hayal bile edemedigim hızlı tren yolculugunu artık yapabiliyorum eskişehirden insanlar günlük ankaraya çalışmaya gelip dgidiyorlar sene sonu istanbul ankara arası da ulaşıma acılınca artık günü birlik ankaraistanbul seyahatleri gercekleştirebilecegiz bizim gibi tren sevdalılarının haylleri gercek olacak

selamlar
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #16 : Haziran 30, 2013, 13:31:51 »
Birçok konuda kızsak ve eleştirsek de bu günkü yönetim ve ulaştırma bakanı tren konusunda gerçekten bir şeyler yapmaya niyetli ve yavaş yavaş yapıyor.

Yaşadığımız bir hızlandırılmış tren kazası felaketi acemilik dönemleri idi maalesef , neyse ki bu yüzden tren işinden vazgeçmediler.

Yolcu taşımacılığı yanında ciddi olarak yük taşımacılığı başladı.

Umarım daha iyi günler görürüz.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #17 : Temmuz 01, 2013, 03:28:45 »
Arkadaşlar,

Bugün Türkiye için demiryolu yapmak çok övünülecek birşey değil. Geçmişte yapılmadığı için utanmalıyız.

Özal döneminde telekomünikasyon gelişti, cep telefonlarımız oldu. Ama unutulmasın ki bunlar zaten dünyada o dönemlerde çok gelişen, ucuzlayan, patlayan teknolojilerdi.

Bugün solcu bir iktidar gelse trene solcu olduğu için değil artık geç kalınmış bir mecburiyet olduğu için önem verecektir. 1 TIR çekicisi 1 konteyner çeker, 1 lokomotif 30-40 konteyner taşır, yaktığı mazot konteyner başına 20-30 da 1 dir, yarattığı kirlilik 50 de 1 dir.

Bugün bunları politik tercihlere bağlamak abes olur, yapmayan zaten sınıfta kalır. Normal olanı yapmakla övünülecek durumda olmamızdan utanmamız gerekir.

Bir çocuğu doğurup, bak 20 yaşına getirdim diye övünemeyiz, yemeğini verip, sıcak tutarsak, hasta da olmazsa zaten 20 yaşına gelir. Teknolojiyi alıp uygulamak buna benzer.

Önemli olan 20 yaşına gelen çocuğu nasıl yetiştirmiş olduğumuzdur. İyi insan olmuş mu yoksa 20 yaşında bir kazma mı olmuş ona bakılır.

Bugün hızlı treni olmayan ülke neredeyse yok gibi. Ama Haydarpaşa garının bir ikincisi dünyada yok.

Avrupa'da her büyük şehirde artık kullanılmayan eski garlar müze oluyor. Mesela Madrid, mesela Ontraxx ın yapıldığı Hollanda'daki Utrecht teki garlar. Bunlarda üstelik bir sürü benzer gar var. Bizdeki gibi 2 tane değil.

Marmaray yapılırken rastlanan dünya mirası olacak arkeolojik bulgular hakkında "3-5 taş parçası için geciktik" diyen bir başbakanımız var. Medeni bir ülkede o 3-5 taş parçasının yaratacağı zenginlik paha biçilmez kabul edilir.

Yani hızlı treni yaparken Haydarpaşa'yı peşkeş çekmek, bir kültürel mirası halkın elinden almak 20 yaşında, boylu boslu, yakışıklı ama bir kazma yetiştirmek gibi oluyor.

Londra''da açılan ilk metro istasyonu tam 150 senelik. Açılış tarihi 1863. Bugün de çalışıyor. Şaka gibi değil mi? O zaman araba yok zaten, toplu taşıma için yapılmış Biz ne zaman yaptık, son 10 senede. Niye yaptık? Yollar artık arabaları otobüsleri kaldırmıyor ondan. Biz havada giden araçlar yapamadığımızdan mecburen 150 senedir kullanılan teknolojiyi kurduk diye övünüyoruz.

Bugün yapılan iyi şeyler başka çare kalmadığı için yapılıyor, yoksa zaten sınıfta kalınacak, hatta okuladan atılacak. Yani ileriyi görmek gibi bir motivasyonu yok.

Ayrıca 500 km ile giden trenimiz bile olsa onun içinde seyahat edenlerin de adını yazıp okuyabilmekten fazla okuyan yazan "uygar, medeni, ve beyni din, dil, ırk, v.b bölücü unsurlarla, aidiyetlerle ipoteklenmemiş" insanlar olması lazım ki tamam olsun.

Teknolojiyi getirmek değil onu yaratabilmek önemli. O da ipoteksiz, %90 ı da abuk subuk aidiyetlerle bloke olmamış beyinler gerektiriyor.

Eh, o da olacak diye bekliyoruz. İnşallah birgün olur.

Harun

 

Çevrimdışı oruc

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 312
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #18 : Temmuz 01, 2013, 07:06:42 »

  Bu yazının altına imzamı atarım.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Türkiye Siemens'ten yedi adet hızlı tren alıyor.(ICE-3 Velaro)
« Yanıtla #19 : Temmuz 01, 2013, 10:29:26 »
Öyle şeyler yazılmışki osmanlını son dönemi ve cumhuriyet tarihi boyunca sanki bolluk refah içinde haddinden fazla zengin bir ülkeymişiz gibi olmuş
Paramız yokmuş yapamamışız bu yüzden eski yöneticileri suçlamak bence haksızlık olur
Olmayınca hükümet ne yapsın
Anayasal görevi yerine getirmesi lazım A dan B ye ulaşım temin etmesi gerek
Para yok pul yok kazma kürekle yer tesviye et üzerine mıcırı dök oldu kara yolu
Kimseyi suçlamak doğru değil ha bir takım koruma ve kollamalar oldu o ayrı bir konu

Birde şu var
Türkiye yer altında ve yer üstünde zor bir coğrafyaya sahip
Şişhane yenikapı metro hattının inşaatını takip ediyorum ilk planda hat küçük pazardan yer altından girip süleymaniye camii 50 m kuzeyinden geçecekti
Anıtlar kurulu ve koruma kurulu olmaz dedi
Yer altından bile olsa camiye 200 m den fazla yaklaşamazssın dedi
Hat mecburen 200m kuzeye çekildi bunun milyon dolarlarla ifade edilen maliyeti oldu
Bu yüzden bizde demiryolu maliyeti dünya ortalamasının iki misli