Boya çalışmalarıyla ilgi gerekli hazırlıklar yapıldı. Kullanılacak boyalar stoklardan çıkarıldı. Boya inceltme kapları, tiner, boya karıştırma çubukları, boya dökülme kazalarına karşı acil müdahale için rulo kağıt peçete, fırçalar ve airbrush hazır hale getirildi.
Hanım ve çocuklar, evin diğer yerleşim alanlarına geçici olarak odadan sürgüne gönderildi. Bana desteklerinden ve anlayışlarından dolayı da onlara birkez daha şükranlarımı sunuyorum. Bu tür çalışmalarda kesin olarak ev halkının da desteği alınmalıdır.
Modelimize uygulayacağımız esas renk öncesi mutlaka astar boya atmak gerekir. Beyaz astar, uygulanacak renklerin gerçek değelerini eniyi şekilde verilmesine, alt yapı olarak iyi bir olanak sağlar.
Attığımız boyalar detayları kapatmayacak nitelikte ince ve mat boyalardır. Bu özellikleriyle boya kalın bir satıh oluşturmaz. Bir de önemli bir durum boya, ister astar olsun ister esas renk olsun mutlaka sabırla ve ince katlar oluşturacak şekilde bekleyerek ve kurumasını sağlıyarak birkaç kez airbrushla atılarak sonuca gidilmelidir.
Nemli ve soğuk havalarda boyanın kurumasını hızlandırmak için saç kurutma makinasından yararlanabiliriz. Burada çok dikkat etmemiz gereken bir özellik; tren modellerinin ana malzemesi plastik olduğundan ( Maerklin'in genelde metal gövde olan lokolarını boyamada böyle bir sorun olmaz.) saç kurutma makinasının sıcaklığını iyi ayarlayıp, devamlı modelin üzerinde ileri geri hareket ettirip kısa süre aralıklarıyla bu işlemi yapmalıyız. Aksi takdirde plastik fazla ısıdan bozulur.
Beyaz boya ile işimiz bitince bojilerin ve ana gövdenin alt bölümünün siyaha boyamasına geçildi. Siyah için astara gerek olmadığından direk siyah atıldı. Kurutma işlemi yine saç kurutma ile yapılarak arkasından parlak vernik uygulaması yapıldı.
Burada verniğin önemi; boyanın yüzeye iyi yapışmasını sağlayarak daha uzun ömürlü olmasını sağlamaktır. Çünkü mat boyaların, yüzeydeki detayları kaybetmeme özelliği, ince oluşuna bağlıdır. Bu nedenle elle tutmalarda zaman içinde boya çabuk sıyrılır. İşte vernik, bu olayı önler ve boyanın sağlamlığını sağlar
Uyguladığımız vernik, parlak ve şeffaf olmalıdır. Çeşitli markalarda kırtasiye ve hobi malzemesi satan yerlerde bulanabilir.
Yeri gelmişken, airbrush çalışmalarında genelde masa üstündeki oluşumları görüyoruz. Oysa, boyanın atıldığı mini boya tabancasına basınçlı hava sağlayan komprösör, masamın altında bulunmaktadır. Diş doktorlarının, bilirsiniz ellerinde diş oyma aletlerini, kumanda ettikleri ayak pedalı ile çalıştırılmaktadır.
Elimdeki koprösör deposuz, son derece pratik, direk basınçlı hava veren bir alet. Boyayı atacağınız zaman ayak pedalına basıyorsunuz çalışıyor ve siz iki elinizi kullandığınız için durdurma ve çalıştırmada ayağınızla müdahale ediyorsunuz.
Bu sistemle, benzer çalışmalar yapacak arkadaşlara, örnek olması açısından açıklama yapma gereğini duydum.