Merhaba Ozan bey,Paylaştığınız Manisa tren istasyonu resimlerinin çeşitli açıdan örnekleri benim arşivimdede var.Yaptığım araştırmaya göre İzmir Kasaba deniryolunun ,İzmirden Kasabaya(Turgutlu) kadar İngiliz şirket tarafından inşa dilip 1890 yılına kadar işletildiği,sonrasında siyasi sebeplerler hat imtiyazının ingiliz şirketten alınarak ,kademeli olarak Bir uçta bandırmaya,diğer uçta afyona kadar uzatılşması hattın işletilmesi Fransız Chenin de Fer Smeyrne Cassaba Prologment şirketine verildiği, bu şirketin 1934 yılına kadar hattı işletim sonrasında hattın devletleştirildiği biliniyor.Gelelim bu her iki şirketin istasyon binası mimarilerine, Manisadan geriye Basmahane garına,İzmir-Aydın demiryolu istasyonlarını karma incelediğimizde karma taş yapılardır,ortak mimarı görülmez,Oysa Manisa-Afyon,Manisa -Bandırma ara Şehir garları ara istasyon bina mimarileri gözlendiğinde şehirler için büyük,ara istasyonlar için küçük 2 tip ortak mimarinin istasyon ve gar binalarına uygulandığı görülüyor.İzmir kasaba ve İzmir Aydın demiryolu gar ve istasyon binaları az bir istisna sonradan yapılmamış,sözleşmeleri dahilinde demiryolu inşası ile birlikte yapılmıştır. Bu bilgiler ışığında Manisa Tren garı izmir -kasaba demiryolu ingliz şirket zamanında inşa edildiği genelde karma taş ahşap karışımı mimari kullandığından Balıkesir-Afyon,uşak gar binaları benzeri görkemli mimari mümkün değildir,paylaştığımız resimdeki eski Manisa gar binası şiket ingiliz yapımıdır.Belki dikkatinizi çekmiştir,Manisadan İzmire bir geride Horozköy istasyonu dogası gereği ingiliz ortak yapı olması gerekirken, Abide gibi Fransız şirket mimarisi taşıması büyük bir soru işareti bırakıyor,Muhtemelen yangın benzeri sebeple bu istasyonu fransız şirketkendi zamanında yeniden yaptı ve kendi mimarisini uyguladı.Çok selamlar .