Gönderen Konu: kolleksiyon parçaları nasıl korunmalı, nasıl teşhir edilmeli  (Okunma sayısı 3537 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ctekin

  • Ziyaretçi
Herkese selamlar,

Kolleksiyon yapanlar veya kolleksiyona yeni başlayacak olanların aklına takıldığını sandığım koruma, teşhir ve bakım konusunda görüşlerinizi burada biriktirelim mi?

Ben Marklin özelinde bildiklerimi yazayım - ancak lütfen dikkat; ben de yeni kolleksiyoncuyum, yanlış birşey yazmışsam düzeltin.

Öncelikle kolleksiyonum için aldığım parça kullanılmış ise mümkün mertebe az malzeme (yağ, vs.) ile temizlik yaparım. Özellikle kullanılmış lokolarda şeffaf traction-tire'lar siyah bir tabaka ile kaplı olur; bunu güzelce temizlerim. Kolleksiyonuma katmak istediğim ürünleri MUTLAKA kutusu ile aldığımdan, teşhir etmeyeceksem kutusunda ve kahverengi (kraft) paket kağıdına sarılı şekilde saklarım. Kutuyu kilitli plastik torba içinde tutarım.

Teşhir için ya kapalı vitrin veya altı tahta faunus tercih ederim (modellerimin tozlanması en sinir olduğum şeydir). Tozlanan modellerimin tozunu ince badana fırçası ile temizlerim.

Marklin ve tabi traction-tire'ı olan diğer modellerin traction-tire'ları zaman içinde elastikiyetini yitirir. Bu modeller rayda yürütüldüğünde aksarlar (lastiğin formunu yitirip ezilmesinden dolayı). Ve bazı fanatikler bunun, modelin yıllardır aynı pozisyonda saklandığının bir işareti olduğunu öne sürerler. Haklılık payı olsa da bu, bence geçerli bir argüman değil. Bu yüzden kolleksiyon parçalarımı asla ray üzerinde tutmam.

Kolleksiyon parçası olarak aldığım modellerin orijinal kullanım kılavuzlarını her ne şart altında olursa olsun isterim. Bence bu belge tarihlendirme konusunda en önemli kaynaktır - her ne kadar orijinal kullanım kılavuzları ayrıca satılıyor olsa da.

Tarihlendirme ve takip için, modeli aldığım kişiden mutlaka modelin kaynağına ait bilgi ister, bu bilgiyi kullanım kılavuzu ile saklarım.

İşte benim kendi aklımca geliştirdiğim yöntem bu. Konu ile ilgili bilgi ve görüşlerinizi bekliyoruz.

Sevgiler,

Cem.

emredidar

  • Ziyaretçi
Ben bir yanlış göremedim. Hatta birçok şey öğrendim teşekkürler!!!

Alıntı
Teşhir için ya kapalı vitrin veya altı tahta faunus tercih ederim (modellerimin tozlanması en sinir olduğum şeydir). Tozlanan modellerimin tozunu ince badana fırçası ile temizlerim.

Benim de en sinir olduğum şeydir modellerimin tozlanması! Ama ben temizlik için en ince boy fırçalarını kullanırım. Ayrıca buharlı trenimin içinde kalan buharı sonuna kadar kullanırım çünkü buhar sıvısı çok uzun süre lokomotifin bacasında beklerse lokomotife zarar veriyor. Diaromamamın figürleri, evleri de çok kirleniyor bu yüzden kirlendiğini gördüğüm her zaman; yoz beziyle üstlerindekileri alıveriyorum :) Ancak 35 saatlik çalışma sonrası lokomotiflerimi yağlıyorum. Marklin buharlılarında yağlama prosedürünü şu linkten öğrenebilirsiniz.
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=311.0


Evlerin , figürlerin üstündeki tozları hemen alıyorum dedim ya... Ayda bir de evleri( evlerin kağıttan pencerelerine gelmeyecek şekilde) nemli bezlerle siliyorum. İnsanları 3-4 ayda bir !çok detaylı bir şekilde!  temizliyorum. Boyaları çıktıysa !!!aşırı derecede dikkatli olarak!!! boyuyorum, ve pırıl pırıl yapıyorum.

Diaromam tozlanmasın diye de pleksi ile yaptırdığım dikdörtgen kapağı kullanırım ancak kullanırken üstünden kaldırırım çünkü pleksinin arkasını kumanda görmüyor.

Ayrıca uçuşan tozlar ve uçuşan misafir çocukları trenlerime zarar vermesin diye rayda bırakmam. Bu en önemli faktördür kanımca...
« Son Düzenleme: Ocak 28, 2007, 10:19:04 Gönderen: emredidar »

emredidar

  • Ziyaretçi
Temizlik ve bakım takvimi hazırladım. Kendi uyguladığım bir yöntem ve % 99.9 etkli :D

1.  Her ayın birinci günü komple bir bakım. Tekerleklerin yağlanması, diaroma yüzeyinin temizlenmesi, yol (varsa) temizliği, evlerin ve figürlerin temizlenmesi.
2. -
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. -
9. Bakımdan 7 geçtikten sonra 8. günde yüzeyin temizlenmesi, evlerin ve figürlerin, rayların temizliği, lokomotiflerin bakımı.
10. -
11. -
12. -
13. -
14. -
15. -
16. -
17. Yine bu bakımdan 7 gün geçtikten sonraki 8. günde lokomotifin ve rayların temizliği, yüzeyin tozunun alınması, evlerin çatılarının tozunun alınması
18. -
19. -
20. -
21. -
22. -
23. -
24. -
25. Yine bakımdan 7 gün geçtikten sonraki 8. günde her parçanın tozunun alınması.
26. -
27. -
28. -
29. -
30. -

Her 30-35 saatlik çalışma sonucunda buharlı treninizi yağlayınız. 31 çeken ayların 31. gününde birşey yapmaya gerek yok. Buharlı lokomotiflerin yağlanması hakkında hemen herşeyi aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=311.0 Tekrar ediyorum http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=311.0  :D
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2007, 16:59:35 Gönderen: emredidar »