Tren dizimizin son iki vagonu 5083 kodlu 3.sınıf yer düzenin yer aldığı vagonlardan oluşmaktadır.
Bu vagon modelinin üzerine gerçek vagonda yazılan ilginç levhalardan örnekler yer almaktadır.
Trenlerin işlediği yıllarda dünyada günümüzde olduğu gibi sigara içme yasakları yoktu.
Sigara içen yolcular ile içmeyen yolcular için vagonlarda ayrı yerler ayrılmıştı.
Vagonun her iki kapısı yanına sigara içimi ile ilgili levhalar da yapılmış.
Bir önceki fotoğrafın altında yapmış olduğumuz sigara uyarı levhalarının yakın görünümleri
Bu özelliği yansıtan levhalar vagonların gövdeleri üzerine asılırmış. Levhada yazılı Almanca ‘’Nichtraucher’’sigara
içilmeyen anlamına gelmektedir.
Burada yer alan levhada ‘Rauchen’’sigara yazılmış.Sigara içenlerin yer aldığı bölüm olduğu anlaşılmaktadır.
İncelediğimiz yolcu vagonlarının birbirlerine bağlantı yerlerinde gerçeklerinde olduğu gibi vagon arası körükler yer
almaktadır. Bu körüklerin olduğu bölümdeki diğer akssuarlarda gerçe vagonda olduğu gibi ayrıntılarla işlemiş.
Fleischmann katoloğunda bağlantı parçalarının açıklaması yapılmış. Fleischmann Profi –Kupplung olaraka adlandırılan
bu bağlantı parçaları modeltrenler içinde en kullanışlı olan bağlantı parçalarıdır.
Profi kuplörler lokomotif ve vagon modelleri bağlantılarında tamponların mümkün olduğunca en yakın konumda olmasını
sağlamaktadır.
Br 39 modeli ile vagon modellerinin bağlantılarını yakın konumda inceleyiyoruz.
Modeltren seyir duvar panosunda Br 39 ve vagonlardan oluşan dizimiz üstten 3. rafta yer almaktadır.
Fotoğrafata gördüğümüz Br 39buharlı lokomotif ve yolcu vagonları Fleischmann modellerinin aynısıdır.
Fotoğrafın alındığı link aynı zamanda Br 39u tanıtan İtalyan int.sitesidir.
http://www.trainzitaliafoto.com/contenuti/storia/prussia/p10.htmAşağıdaki Alman wikipedia linkinde Br 39 ile ilgili bilgiler yer almaktadır.
http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_39Almanca dilinden Türkçe diline çeviri
DRG Sınıf 39
Sayı: 260
Üreticiler: Borsig
Yıl (lar): 1922-1927
Emekli: 1967
Tasarım: 1'D1 'h3
Cins: P 46,19
Iz genişliği: 1435 mm
tamponlar Boyu: 22 890 mm
Toplam Dingil mesafesi: 11,600 mm
Boş ağırlık: 100,4 t
Hizmet ağırlık: 110,4 t
Yapıştırıcı ağırlığı: 75,7 t
Aks yükü: 19.4 t
Maksimum hız: 110 km / h
Belirtilen Güç: 1620 PSI
Direksiyonda çapı: 1.750 mm
Önde gelen tekerlek çapı: 1000 mm
Tekerlek çapı Arka: 1100 mm
Silindir sayısı: 3
Silindir çapı: 520 mm
Piston strok: 660 mm
Kazan basıncı: 14 bar
ısıtma tüpleri sayısı: 138
duman boruları sayısı: 34
Rendeleyin alanı: 4.08 m²
Rohrheizfläche: 122,30 m²
Kızdırıcı alanı: 77,20 m²
Evaporatif ısıtma alanı: 217,01 m²
İhale: pr 2'2 'T 31.5
Su kaynağı: 31,5 m³
P tipi buharlı lokomotif lider bir çalışma ekseni, dört sürüş akslar ve bir firar sürücü aks (tekerlek düzenleme 1'D1 ', "Mikado") ile Prusya Devlet Demiryolları İhale yolcu lokomotifleri 10 idi. Alman Demiryolu sınıf 39 olarak araç nitelendiriyor
P 10 düşük dağ ağır ekspres trenler kullanılmak üzere geliştirildi Prusya geliştirilen son yolcu lokomotif temsil eder. Başmakinist Ağustos Master liderliğindeki firma Borsig tarafından planları, 1919 yılında başlayan 1922 yılına kadar, ancak, ilk teslimat gecikti.
Dört çiftli motor ona üç silindirli motoru vardı, daha fazla Alman demiryolları tarafından bile temin edildi Alman devlet demiryolları, en büyük yolcu olanlar. Her üç silindir ikinci aks üzerinde çalışıyorlardı. Ancak, lokomotif bir kısmı bazı yolların kaldırılması kullanılmaktadır sonra gelebilir ki 17 t net bir aks yükü gerekli inşaat aştı. Böylece, örneğin Elbe Wittenberg üzerindeki köprüyü kadar Luckenwalde off 1.923 birkaç makineleri göre güçlendirilmiştir.
1927 itibariyle 260 makineleri toplam üretilen ve kullanılan, demiri rayına diğer şeyler arasında, Main-Weser-Bahn, Eifel parça, Black Forest Demiryolu ve Gäubahn ve Saksonya üzerine Class 221 dizel lokomotifler yerini kadar.
Araçların orijinal tip pr 2'2 'T 31,5 için ayrı bir ihale ile teçhiz edilmiştir. Alman Federal Demiryolları de kalan kopya çok ziyaret edilen onu Witte duman deflektörleri ve tip 2'2 'M 34 ihalelerine ile. Üç, Stuttgart araçlarda bulunan son 1967 yılında piyasadan çekilmiştir.
DB Müzesi an New Market Wirsberg Alman Buharlı Lokomotif Müzesi açık 39 230, sahibi.
Doğu Almanya'da Alman Demiryollarında, Prusya P ve vazgeçilmez olmak kez 10 idi bu nedenle yeniden yapılanma programına dahil olduğunu, bu özellikle ısıtıcı için çizilmiştir yangın kutusu zorlu edildi özellikle. 85 Rekoloks 22 dizi dahil edilmiştir uzun bir çerçevenin arkasında angeschuht Rekokessel olmak için dördüncü aks vardı. Dingil mesafesi 12 150 mm yükselmiştir. Prusya kubbe kutu makineleri her birim ihale ile birlikte olabilir, böylece bir birim kubbe kutu ile değiştirildi. Ayrıca, kabin tasarımı bir birim tarafından değiştirildi. ilerici elektrifikasyon ile ancak üç silindirli motor onlar pahalı bakım ikiz motorları olarak karşılaştırılabilir, özellikle de on yıl sonra gereksiz edildi. Sadece birkaç 1968, eskimiş makineler aralığında 39,10 olarak bilgisayarlı sayıların tanıtılması ile "aktarılmıştır değildir. Hala nispeten yeni kazanlar Class 03 makinalarında kullanıldı.