Nasıl Resim Yüklenir
Proses.com
Resim Yükleme Sayfası
Resimler (ARŞİV)
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Ana Sayfa
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Model Trenciler Kulübü
»
Genel Konular
»
Kurgular, diaromalar, koleksiyonlar, modeller ...
»
Koleksiyonerlerin Köşesi
»
Liliput 140C Ouest
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: Liliput 140C Ouest (Okunma sayısı 5492 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İlyas Şıklar
?lyas ??klar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
Yer: Eskişehir
Yaş: 62
İleti: 851
Liliput 140C Ouest
«
:
Mayıs 19, 2010, 01:10:02 »
Tanıtacağımız 140C serisi lokomotif 2-8-0 tekerlek dizilimine sahip başlangıçta
Chemins de Fer de l'Ouest
(kısaca
L'Ouest
veya
Ouest
olarak da bilinen Fransız demiryolu şirketi) tarafından, daha sonra
Chemin de Fer de l'État
(Fransa’da demiryolu şirketlerinin iflası nedeniyle bu şirketleri devralan -Ouest de dahil olmak üzere- devlete ait demiryolu şirketi) tarafından çalıştırılan bir buharlı lokomotif. 1913 -1917 yılları arasında toplamda 340 adet üretilen bu buharlı lokomotiflerin ilk 170 adeti
Schneider
firması tarafından üretilmiş iken 1914 yılında ilan edilen savaş nedeniyle
Chemin de Fer de l'État
geri kalan lokomotiflerin üretimini
Nasmyth, Wilson and Company
ve
North British Locomotive Company
firmalarına sipariş etmek zoruda kalmıştı. Bu lokomotifleri araştırırken ilginç bir bilgiye rastladım. İngiltere’de üretilen altı adet lokomotif
Saint Chamond
isimli kargo gemisi ile nakledilirken kayboluyorlar (30 Nisan 1918). Genellikle yük taşımacılığında kullanılan lokomotifler Fransız demiryollarında en uzun süre kullanılan lokomotfler olduğu için 140 C 22, 27, 38, 231, 287, 313, 314 and 344 numaralı lokomotifler korunarak bugüne kadar çalışır vaziyette tutulabilmişler ve 1975 yılında da tamamen kullanımdan kaldırılmışlar. Aşağıda bu buharlıya ilişkin bir fotoğraf…
Harun Bey aracılığı ile edindiğim 1/87 ölçek bu metal lokomotif sesli ve dijital. Portföyümde yer alan "nadide çiçeklerden birisi" değerlendirmesini yapsam abartıyor olmam herhalde. Buyrun bunlar da birkaç amatör fotoğraf. Saygılarımla… İlyas Şıklar
«
Son Düzenleme: Mayıs 19, 2010, 01:18:36 Gönderen: İlyas Şıklar
»
Kayıtlı
MEHMET erdoğan
MEHMET erdoğan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
Yer: erzurum
Yaş: 50
İleti: 708
Mehmet erdoğan
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #1 :
Mayıs 19, 2010, 07:28:17 »
Çok güzel iyi günlerde kullanın ilyas bey.
Kayıtlı
serkan kaçar
Serkan Kaçar
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
Yer: yak?nda maltepe
Yaş: 49
İleti: 1250
bende varım
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #2 :
Mayıs 19, 2010, 08:04:42 »
ilyas hocam
iyi günlerde kullanın
paşa
Kayıtlı
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.
Atilla Sülün
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
Yaş: 45
İleti: 356
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #3 :
Mayıs 19, 2010, 11:33:10 »
hayırlı olsun. çok güzel.
Kayıtlı
kemalomay
Kemal Omay
Administrator
Forum Üyesi
Yer: istanbul
Yaş: 25
İleti: 2880
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #4 :
Mayıs 19, 2010, 13:26:22 »
İlyas hocam , güle güle keyifle kullan lokonu ( bende mevcut olan lokoları koyunca ne kadar centilmen olduğumu görüyorsunuz değil mi )
Gerçeği hakkındaki bilgiler için çok teşekkürler,ancak modelin laylon yerine metal olduğunu yazmışsınız ama çok önemli bir özelliğini atlamışsınız,evet Liliput son dönemlerde çıkardığı buharlıları metal gövde yapıyor ve artık tender den değil lokodan çekişli üretim yapıyor.
Bu hem gerçekçi hem de çok faydalı bir özellik ,bu tip lokolar kimi zaman gerçekleri gibi hafif patinaj yapabiliyorlar ve bunu seyretmek harika oluyor ve tender de ses takmak için herşey hazır,öbür lokolar gibi ses takarken diş çekmekten daha zor işler yapmıyorsunuz.
Selamlar sevgiler......
Kayıtlı
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ. G.BERNARD SHAW.
Harun
Administrator
Forum Üyesi
Yaş: 65
İleti: 2880
herşey MTK yüzünden...
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #5 :
Mayıs 19, 2010, 14:53:59 »
Hocam güle güle kullanın.
Bu arada bu lokonun prototipi ile modeli arasında bir hata var. Bakalım bulabilecek misiniz?
Selamlar,
Harun
Kayıtlı
Tarık
Tar?k
Forum Üyesi
Yer: Viyana/Istanbul
Yaş: 37
İleti: 138
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #6 :
Mayıs 19, 2010, 16:17:59 »
Ilyas bey,
güle güle kullanin!
Harun abi: öndeki lambalar??
Kayıtlı
56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...
GOKHAN OZKAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
Yaş: 52
İleti: 732
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #7 :
Mayıs 19, 2010, 17:12:13 »
İlyas Bey,
Güle güle kullanın.
Kayıtlı
G. ÖZKAN
Harun
Administrator
Forum Üyesi
Yaş: 65
İleti: 2880
herşey MTK yüzünden...
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #8 :
Mayıs 19, 2010, 18:42:59 »
İlk resimden belli olmuyor.
DANGER yazısı ters.
Kayıtlı
haldunabi
haldun bağbakan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
Yer: istanbul-kadıköy
Yaş: 69
İleti: 1590
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #9 :
Mayıs 19, 2010, 20:08:31 »
harun doğru olan hangisi. modeldeki daha dogru gibi...
ayrıca arka stop lambası gibi şeyler de farklı....
Kayıtlı
İlyas Şıklar
?lyas ??klar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
Yer: Eskişehir
Yaş: 62
İleti: 851
Ynt: Liliput 140C Ouest
«
Yanıtla #10 :
Mayıs 20, 2010, 22:08:51 »
Tüm dostlara teşekkür ediyorum... Aman Kemal Beyciğim sizde olmayan loko mecut mu? Sizin ne kadar centilmen olduğunuzu zaten hepimiz biliyoruz. Lokonun "metal" olduğunu vurgularken, "laylon" olgusuna atıfta bulunmak istedim, başkaca bir niyet de taşımıyor; patinaj vurgunuzu ise ben yaşayamadım, çünkü bu loko henüz yürüyemedi, kurgudaki yerini alabilmek için yazı bekliyor. Saygılar... İlyas Şıklar
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Model Trenciler Kulübü
»
Genel Konular
»
Kurgular, diaromalar, koleksiyonlar, modeller ...
»
Koleksiyonerlerin Köşesi
»
Liliput 140C Ouest