Gönderen Konu: Liliput 140C Ouest  (Okunma sayısı 5492 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Liliput 140C Ouest
« : Mayıs 19, 2010, 01:10:02 »
Tanıtacağımız 140C serisi lokomotif 2-8-0 tekerlek dizilimine sahip başlangıçta Chemins de Fer de l'Ouest (kısaca L'Ouest veya Ouest olarak da bilinen Fransız demiryolu şirketi) tarafından, daha sonra Chemin de Fer de l'État (Fransa’da demiryolu şirketlerinin iflası nedeniyle bu şirketleri devralan -Ouest de dahil olmak üzere- devlete ait demiryolu şirketi) tarafından çalıştırılan bir buharlı lokomotif. 1913 -1917 yılları arasında toplamda 340 adet üretilen bu buharlı lokomotiflerin ilk 170 adeti Schneider firması tarafından üretilmiş iken 1914 yılında ilan edilen savaş nedeniyle Chemin de Fer de l'État geri kalan lokomotiflerin üretimini Nasmyth, Wilson and Company ve  North British Locomotive Company firmalarına sipariş etmek zoruda kalmıştı. Bu lokomotifleri araştırırken ilginç bir bilgiye rastladım. İngiltere’de üretilen altı adet lokomotif Saint Chamond isimli kargo gemisi ile nakledilirken kayboluyorlar (30 Nisan 1918). Genellikle yük taşımacılığında kullanılan lokomotifler Fransız demiryollarında en uzun süre kullanılan lokomotfler olduğu için 140 C 22, 27, 38, 231, 287, 313, 314 and 344 numaralı lokomotifler korunarak bugüne kadar çalışır vaziyette tutulabilmişler ve 1975 yılında da tamamen kullanımdan kaldırılmışlar. Aşağıda bu buharlıya ilişkin bir fotoğraf…



Harun Bey aracılığı ile edindiğim 1/87 ölçek bu metal lokomotif sesli ve dijital. Portföyümde yer alan "nadide çiçeklerden birisi" değerlendirmesini yapsam abartıyor olmam herhalde. Buyrun bunlar da birkaç amatör fotoğraf. Saygılarımla… İlyas Şıklar






































« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2010, 01:18:36 Gönderen: İlyas Şıklar »

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdoğan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdoğan
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #1 : Mayıs 19, 2010, 07:28:17 »
Çok güzel iyi günlerde kullanın ilyas bey.

Çevrimdışı serkan kaçar

  • Serkan Kaçar
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: yak?nda maltepe
  • Yaş: 49
  • İleti: 1250
  • bende varım
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #2 : Mayıs 19, 2010, 08:04:42 »
ilyas hocam

iyi günlerde kullanın

paşa
Serkan kacar yaşlanarak degil, yaşayarak tecrube kazanilir. Zaman insanlari degil,armutlari olgunlastirir.

Çevrimdışı Atilla Sülün

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 45
  • İleti: 356
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #3 : Mayıs 19, 2010, 11:33:10 »
hayırlı olsun. çok güzel.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #4 : Mayıs 19, 2010, 13:26:22 »
İlyas hocam , güle güle keyifle kullan lokonu ( bende mevcut olan lokoları koyunca ne kadar centilmen olduğumu görüyorsunuz değil mi )
Gerçeği hakkındaki bilgiler için çok teşekkürler,ancak modelin laylon yerine metal olduğunu yazmışsınız ama çok önemli bir özelliğini atlamışsınız,evet Liliput son dönemlerde çıkardığı buharlıları metal gövde yapıyor ve artık tender den değil lokodan çekişli üretim yapıyor.
Bu hem gerçekçi hem de çok faydalı bir özellik ,bu tip lokolar kimi zaman gerçekleri gibi hafif patinaj yapabiliyorlar ve bunu seyretmek harika oluyor ve tender de ses takmak için herşey hazır,öbür lokolar gibi ses takarken diş çekmekten daha zor işler yapmıyorsunuz.
Selamlar sevgiler......
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #5 : Mayıs 19, 2010, 14:53:59 »
Hocam güle güle kullanın.


Bu arada bu lokonun prototipi ile modeli arasında bir hata var. Bakalım bulabilecek misiniz?

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #6 : Mayıs 19, 2010, 16:17:59 »
Ilyas bey,
güle güle kullanin!

Harun abi: öndeki lambalar??
56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...

Çevrimdışı GOKHAN OZKAN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 732
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #7 : Mayıs 19, 2010, 17:12:13 »
İlyas Bey,
Güle güle kullanın.
G. ÖZKAN

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #8 : Mayıs 19, 2010, 18:42:59 »
İlk resimden belli olmuyor.



DANGER yazısı ters. :)

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #9 : Mayıs 19, 2010, 20:08:31 »
harun doğru olan hangisi. modeldeki daha dogru gibi...
ayrıca arka stop lambası gibi şeyler de farklı....

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: Liliput 140C Ouest
« Yanıtla #10 : Mayıs 20, 2010, 22:08:51 »
Tüm dostlara teşekkür ediyorum... Aman Kemal Beyciğim sizde olmayan loko mecut mu? Sizin ne kadar centilmen olduğunuzu zaten hepimiz biliyoruz. Lokonun "metal" olduğunu vurgularken, "laylon" olgusuna atıfta bulunmak istedim, başkaca bir niyet de taşımıyor; patinaj vurgunuzu ise ben yaşayamadım, çünkü bu loko henüz yürüyemedi, kurgudaki yerini alabilmek için yazı bekliyor. Saygılar... İlyas Şıklar