Gönderen Konu: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde  (Okunma sayısı 13178 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Saygıdeğer modeltrenciler

Forum üyelerimizden, TCDD’de bu gün halâ makinistlik görevini yürüten Makinist Naci Akdağ 3 Ağustos 2009 Pazartesi günü,
öğle saatlerinde, Uşak İstasyon’a;TCDD ekibi ile birlikte  yolda gittiği sırada beni telefonla arayarak, güzel bir haber verdi.

Kendisinin Uşak İstasyon’da  Levent Kırca’nın başrolünü oynayacağı ‘’Ateşin Düştüğü Yer’’ isimli filmin çekimlerinde, buharlı
lokomotifte makinistlik rolünü üstlenen sanatçı Levent Kırca ile birlikte film çekimlerinde bulunacağını bildirerek beni de Uşak
İstasyon’a çağırdı.

Bu güzel haberi duyunca yine bir buharlı lokomotif gösterisi izleyeceğim ve Makinis Naci Akdağ’ın da yakın dostu olan
Levent Kırca ile de tanışacağım için çok sevindim.

Bu güzel fırsatı kaçırmamak için yazın ağustos ayının sıcaklığına aldırmadan 4 Ağustos 2009 Salı günü sabahı, yazlıkta
bulunduğum Çeşme ilçesinden Uşak İstasyon’a gitmek üzere yola çıktım. Aynı gün öğle zamanı Uşak İstasyon’daydım.

Uşak Depo’da bulunan, Türkiye’deki ikinci faal durumdaki Br 52 Sınıfı buharlı lokomotif olan TCDD plaket numaralı  56508
hazırlanmış film çekimleri için hazırlanmış Uşak İstasyon peronundaydı. Bu şans ikinci kez denk gelmişti. Türkiye’nin şu anda
diğer faal durumdaki Br 52 sınıfı buharlı lokomotifi 56548’i daha önce çalışmasına tanıklık etmiş, bu lokomotifle ilgili
fotoğraf ve video görüntülerini sizlerle paylaşmıştım.

TCDD 56508’i ‘’Ateşin Düştüğü Yer’’ isimli film çekimlerinde, TCDD’nin vazgeçilmez ünlü makinisti, insan canlısı, can dostumuz
Naci Akdağ çalıştırmış film çekimlerine hazırlayarak bizzat kendiside film çekimlerinde bulunmuştur.


TCDD 56508 ile birlikte Uşak İstasyon, Uşak Depo ve orada bulunan birçok buharlı lokomotifi de fotoğraflamış oldum. Uzun
zamandır,Uşak İstasyon ve özellikle Uşak Depo’ya giderek çevresindeki buharlı lokomotifleri fotoğraflamayı düşünüyordum.
Bu durum benim için çifte şans olmuş oldu.

Makinist Naci Akdağ’a; 56508’i çalışır vaziyette görme ve Sanatçı Levent Kırca ile de  tanışma fırsatını verdiği için kendisine
sonsuz teşekkürler ederim.

Bu konu başlığı altında film çekimlerinden bazı fotoğrafları, özellikle 56508’in hareketli görüntülerini Uşak İstasyon binası,
Uşak Depo ve çevresinde bulunan buharlı lokomotiflerin görüntülerini paylaşmaya çalışacağım.


I. Bölüm


Yaz mevsiminin sıcak günlerinden 4 Ağustos 2009 Salı günü öğlen saatlerinde geldiğim Uşak İstasyon’unda film çekim
hazırlıkları başlamış, 56508 film senaryosu gereği üzerine süslemeler yapılmış görünümde hat üzerinde çalışır durumdaydı.
Fotoğraf çekimlerini gün içinde sıcakta ve güneş altında yapacağımdan dolayı Uşak İstasyon’a kıyafet olarak tedbirli gittim.


Uşak İstasyon ve çevresi film setine dönüştürülmüş film ekibi sıcak altında özverili bir şekilde çalışmalarda bulunuyorlar.


Makinist Naci Akdağ, 56508'in markizinde film ekibi ile son derece iyi bir uyum içinde,TCDD'nin buharlı lokomotifler dönemini
yansıtan şık makinist kıyafeti ile he rzamanki sevecen tavrılarıyla film çalışmalarına katkıda bulunuyor.


Film ekibi, aşırı sıcak altında defalarca çekim tekrarı yaparak, filmdeki görüntülerin iyi bir şekilde çıkması çabası içerisinde
çalışıyorlar.


Makinist Naci Akdağ lokomotifte hazırlıklarını sürdürken, Levent Kırca' da makinist kıyafetleri ile lokomotife binmeden önce
pür dikkât Makinist Naci Akdağ'ı izleyerek lokomotif markizinde yapılacak çekimlere kendini hazırlıyor.

Film seti çalışanları istasyon çevresinde, demiryolu hatları üzerinde çeşitli noktalarda yerlerini almış, çeşitli açılaradan çekim
yapma hazırlıkları içerisindeler.

Arka planda görülen su depoları Uşak Lokomatif deposu ile Uşak İstasyonu arasında yer almaktadır. Bir dikdörtgen diğeri
silindir yapı özelliğinde bulunan su depoları da biz modeltrenciler için kurgu modellemesinde iyi kaynak görünümündeler.


Ünlü Tiyaro Sanatçısı Levent Kırca, 56508 markizinde filmdeki rolü gereği makinist olarak yerini alıyor. Markiz içinde
çekim çalışmalarına başlanıyor. Bu arada çekimler yapılırken içeride bulunan gerçek Makinist Naci Akdağ'da kumanda
aletleri ile ilgli Levent Kıraca'ya bilgler aktarıyor. Levent Kırca aldığı bilgilerle buharlı lokomotifi kullanır konumda rolünü
yapıyor.


Çekim ekipleri markiz içinden ve dışından çeşitli açılardan çekimlerini sürdürüyorlar.

56508 Buharlı lokomotifin hareket ettirilmesi ve lokomotifi kullanan makinist rolündeki Levent Kırca yönetiminde ( Markiz
içinde Makinist Naci Akdağ yere eğilerek, gerekli talimatları verip, yine onun kontrolünde olarak) 56508 buharlı lokomotifi
film çekiminde ilk gösterisini gerçekleştiriyor.

Aşğıdaki video linkinde 56508'in Uşak Depo önünden kalkıp Uşak İstasyonu'na girişini izleyeceksiniz. TCDD' ye özgü buharlı
lokomotiflerindeki tiz sesli düdüğün ötüşü duyulmaya ve biyelleri ile dingillerin hareketinin izlenmesi biz tren sever modelciler
olarak değer bir durum.


http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim019.flv
(Video görüntüsü için linkin üzerini tıklayınız.)

Konumuz devam edecektir.




« Son Düzenleme: Ağustos 05, 2009, 16:06:45 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon’da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #1 : Ağustos 05, 2009, 15:28:17 »


2. Bölüm

Makinist Naci Akdağ, Levent Kırca' ya lokomotif düdüğünü çalma şeklini gösteriyor.
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim054.flv
(Video görüntüsü için linkin üzerini tıklayınız.)


Mkinist Naci Akdağ buharlı lokomotif kullanmaktna çok keyif alan ve işini çok severek yapan bir kişiliğe sahip biri.
Yıllarca buharlı lokomotiflerde çalışmış halen görev verildiğinde büyük bir sevda ile görevini yerine getiren TCDD'Nin
gözde makinistlerinden biri.

Yüzündeki mutluluk hiç eksik olmuyor. Bu arada Levent Kırca' da havanın çok sıcak oluşu ve birde buharlı lokomotif
markizinde kazanın verdiği sıcaklık ile oldukça zorlanıyor. Markizden inişte flim ekibi elemanları kendisine yardımcı oluyorlar.


Levent Kırca çok mütavazi biri. Çevresindeki tüm kişiler kendisine ''Levent Baba'' diye hitab ediyorlar. Halk ile çok samimi
ve çok kaynaşık bir kişilik yapısı özelliğinde. Kısa sürede tanışıp kendisiyle sanki uzun yıllar dostluğumuz varmış gibi yakın
davranıyor.


Buharlı lokomotifin markizindeki sıcaklıktan etkilenen Levent Baba su depolarının dibinde gölgede serinlemey çalışıyor.
Burada kendisi ile güzel bir sohbet ortamı oluşturuyoruz. Kendisine konuşmalarımız içerisinde modeltrenlerle ve bağlı
olduğumuz Model Trenciler Klübü ve Forumu hakkında bilgi veriyorum. Levent Kırca bu konuya ilgi göstererek yaptığımız
çalışmalar ile igli bilgi alıyor.

Levent Kırca'da çektikleri film hakkında bilgi veriyor. Bu filmde drama konusu ağır basyığını yıllarca hep komedi yaptıktan
sonra seyircinin karşısına; tcdd görevli buharlı lokomotif makinistinin yaşadıklarını konu olan bir yapıtla çıkacağını iletiyor.
Filmin adının ''Ateşin Düştüğü Yer'' olduğunu, 2009 Ekim ayında  gösterime gireceğini, TV kanallarından ''Kanal D'' de bu
filmin TV filmi olarak gösterimde olacağını belirtiyor.



Biz Levent Kırac ile sohbet ederken film setinde her kes çalışmalarını sürdürüyor, gerekli hazırlıkları yapıyor. Naci Akdağ'da
hiç boş durmuyor. Çok sevdiği buharlı lokomotifi ile ilgileniyor.


Levent Kırca ile keyifli sohbetimizden sonra Makinist Naci Akdağ'ın yanına giderek markize çıkıyorum. O güzel şivesi ile;
''hey gidi Levent Baba hey, biz yıllarca bu makinalarda yaz kış demeden çalıştık. Halâ da aynı şevkle çalışıyoruz. Sıcak ta
neymiş'' diyerek makinistlik mesleğine olan bağlılığını ve sevgisini vurguluyor. 


Makinist Naci Bey, boş durmayarak bana yine markiz içinde buharlı keyfini yaşatıyor. Uşak İstasyon' a kadar gidiyoruz.


Makinist Naci Akdağ buharlı lokomotif penceresinden, makinistlerin o kendine özgü şapkası ile güzel bir poz veriyor.
Buharlınıniçinden bir istasyona yaklaşımı gözlüyoruz. Maketini yapmış olduğumuz Afyon İstasyon'u ile aynı mimari özelliğe
sahip Uşak İstasyon ve çevresindeki binaların konumu kurgu çalışmalarına örenek olacak şekilde görülüyor. Örneğin kesit bir
kurgu yapımında platform üzerinde ana istasyon binası ile aynı platform üzerinde bulunan binalar güzel bir örnek oluşturuyor.

Aşağıdaki linkte;Buharlı lokomotif 56508'in markizinden İstasyona girişi bir hareketli olarak izleyelim.

http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim070.flv
(Video görüntüsü için linkin üzerini tıklayınız.)





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon'da Çevre İncelemesi
« Yanıtla #2 : Ağustos 05, 2009, 19:10:46 »


3. Bölüm

Uşak İstasyonda ''Ateşin Düştüğü Yer'' isimli film çekimlerine öğleden sonra sıcak nedeniyle ara veriliyor.

Bizde bu arada hazır Uşak İstasyon'a gelmişken, zamanı değerlendirip, İstasyon çevresinde fotoğraf çekimlerine
devam ediyoruz.



TCDD 56508' i istasyon peronlarının arasındaki hatta beklerken görüntülüyoruz. Öncede belirttiğimiz gibi şu an Türkiye'de
faal durumda olan iki Br 52 sınıfı lokomtiften bir olma özelliğini gösteriyor.


İstasyon platformunda yer alan, ana bina ile aynı dönemde ve mimari yapı tarzında inşa edilmiş olan yapıları görüntülüyoruz.
Bu tür yapılar modelleme çalışmalarımızda iyi bir örnek olabilirler. Önde görülen küçük bina WC.


TCDD' de görevlileri tarafından makinist dinlenme ofisi olarak kullanılan bina ortada yer almaktadır.


565082in önden görünümlü istasyon hattı üzerinde film çekimi için getirilmiş figüran olarak flimde yer alacak küçük çocuklar
ilgiyel buharlı lokomotifi izliyorlar.

İstasyon ana binaya yakın konumdaki küçük istasyona 90 derece yatay dik durumda olan bina, güvenlik personeli tarafından
kullanılmaktadır. Kapı ve pencere özellikleri ile ana bina ile tam bir uyum içinde görülmektedirler.


Uşak istasyon binasının Afyon İstasyon binası ile aynı mimari yapı özelliğini taşımasının yanında farklı yapısı,Uşak İstasyonun
her iki başında teraslı küçük binaların bulunmasıdır. Bu arada demiryolu hattına bakan cephenin bulunduğu çatının üzerinde
3 sıra olarak dizilmiş baca yapısı dikkâtimizi çekiyor. Ayrıca teraslı olan bölümde baca dışarıdan geçmektedir. Herahalde bu
baca sonradan dışarından geçirilmiş. Bu baca nedeni ile Uşak yazı çerçevesinin bir kenarı baca altında kalmış.


Fotoğrafta görüldüğü gibi istasyonun diğer uç kısmında da ikinci teraslı küçük bina yer almaktadır. İstasyonun yolcu indirme
ve bindirme alanında film gereği bir tören alanı hazırlanmış. Burada filmde geçen konulardan bir bölümünü canlandırılmak üzere
hazırlıklar yapılmaktadır.


Uşak İstasyon binasının karayoluna bakan ve önü park olan ön cepheden görünümü. Film çekimleri nedeni ile bina önünde 
yer alan araçlar binanın tam olarak görüntüsünü engelliyorlar.

Harun Bey'in CNC makinasında hazırladığı maket kitinde bir alternatif olarak, fotoğrafta görülen aynı Alaşehir, Salihli İstasyon
binalarında olduğu gibi duvarları düz ve renkli olarak bir çalışma düşünülebilinir. Afyon İstasyon binası sıvasız doğal taş bina
görünümde olması açısından farklı bir görünüm olarak karşımıza çıkmaktadır.


Uşak İstasyonun dörbir yanının dönerek bina genl görümlerini tamamlıyoruz. Gar müdürü ofisi olarak kullanılan buradaki teraslı
binadır. Üst katta istasyon müdürünün evi bulunmaktadır.


Şimdi İstasyon binasını ön giriş cephesinden girip iç kısımdan bir kaç görüntü alıyoruz.


İstasyon yolcu giriş kapısı olarak kullanılan ve yolcu bekleme salonuna girişin yer aldığı ortadaki kapı. Aynı zamanda yolcular
bilet almak içinde bu kapıyı kullanmaktadırlar.


Kapıdan içeriye girdiğimizde temiz ve çok düzenli bir yer ile karşılaşıyoruz. TCDD elindeki bu tarihi binalarına gerçekten
gereken önemi veriyor. Bu konuda emeği geçen tüm ilgilileri kutlarız.

Girişin sol tarafında bilet gişeleri bulunmakatadır. Yerdeki taban taşları eski döneme uygun yeniden yapılmış. Temiz ve bakımlı.


Yolcu bekleme salonu giriş kapısın içeride ön kısmında yer alıyor. Tren yolculuğunu tercih eden her yaş grubundan yolcular.
Bekleme salonunda İzmir'e gidecek olan treni beklemekteler.


Yolcuların trene binmek için demiryolu hattının bulunduğu peronlara çıkış kapısın içerinde görünümü.


Girişin sağ tarafında yolcu bekleme salonundan yan tarafta bulunan TCDD İstasyon görevlilerinin kullandığı idari ofislere
geçilen ara geçiş kapısı yer almaktadır.


Yolcu bekleme salonunun içinden bina giriş kapısının tersten görünüşü. Böylece maketini yaptığımız Afyon İstasyon binası
ile aynı mimari yapıda olan Uşak İstasyon binasının da içinin bir kısmını görmüş olduk.


Çekimlere ara verilmesinden dolayı çok sıcaktan etkilenen Levent Kırca'yı, ana istasyon binasının yakınında bulunan tek katlı
bir binanın bahçesinde serinlemek için çeşme başındaki görüntülerini alıyoruz. Bu görüntüleri ve çeşme başında çıkardığı
ayakkabılarının şeklinden, gerçekten halkın içinden biri olarak sade ve mütavazi yapısıyla Levent Baba'nın geçmiş yıllarda
emektar bir buharlı lokomotif makinisti rolünü ne kadar benimsediğini, kıyafetiyle ve davranışlarıyla  bunu çok güzel bir şekilde
özdeşleştirdiğini izliyoruz.

                                                        
                                                    (Fotoğrafları büyültmek için üzerine tıklayınız)


Uşak Depo ve çevresinde bulunan TCDD'nin emektar buharlılarının yer aldığı görüntüleri aktarmaya devam edeceğiz.

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdoğan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdoğan
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #3 : Ağustos 05, 2009, 21:58:20 »
Teoman hocam usta oyuncu ve güzel sahneleri fotoğraflayıp bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon'da 56508'in gösterimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 06, 2009, 01:18:24 »

Mehmet Bey, ilginize teşekkür ederim.


4. Bölüm

Film çekimlerinde öğleden sonra yapılan çalışmalarda istasyon önünde belediyenin bandosu eşliğinde kalabalık halk topluluğu
buharlı lokomotifi ve makinistini karşılama töreni mizansenini oluşturan sahne çekimleri yapılıyor.


İstasyon önünde yapılan çekimlerde,buharlı lokomotif birçok kez istasyon önünden ileri geri giderek çekimlerde istenilen
görüntü yakalanana kadar devam ediyor.


Film çekimleri. çeşitli açılardan birden fazla kamera ile gerçekleştiriliyor. İstasyon karşında bulunan yük vagonlarından film
elibi yararlanıyor. Film setinde olağan üstü bir gayret aşırı sıcağa rağmen sürüp gidiyor. Bu arada ben de buharlı lokomotif
geliş ve gidişlerini seyretmeye doyamıyorum. Tren ve modellerine tutkun olanlar için bulunmaz ve kaçırılmaz bu güzel  fırsatı
doyasıya değerlendiriyorum. Bir yandan fotoğraf ve video çekimleri yapıyor, bir yandan da buharlının hareketlerini izliyorum.


Uşak İstasyon binası önünde 56508 in duruşu, istasyondaki insanların oluşturduğu yolcu görünümlü kalabalık, lokomotif
kazan kapağı üstüne denk gelecek şekilde Türk Bayrağı'nın o anda çıkan hafif bir esinti ile dalagalanıp ay ve yıldızın tam
görüntü vermesi çok güzel bir görüntü oluşturuyor.

Aşağıdaki video görüntülerinden ilkinde, buharlı lokomotifin ileri yöne gidişli  bir görünümü yer alıyor. Bu görüntü günün en
iyi görüntüsü oluyor. Dumanı kara isli olarak tam anlamıyla kara lokomotif deyimine uygun,hızlı ve görkemli gelişi görülmeye
değer bir izlenim veriyor.

http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim190.flv
(Görüntü için linkin üzerini tıklayınız)

Makinist Naci Akdağ tüm modeltrenciler kulübü ve forum üyelerine buharlı lokomotiften selam yolluyor.

http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim191.flv
(Görüntü için  linkin üzerini tıklayınız)

Levent Kırca'nın 56508' in markiz penceresinden  bir görüntüsü
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim052.flv
(Görüntü için  linkin üzerini tıklayınız)

Konumuz Uşak Depo' dan görüntülerle devam edecek.
« Son Düzenleme: Ağustos 06, 2009, 01:45:42 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #5 : Ağustos 06, 2009, 01:53:03 »
Teoman bey,

Çekimler hem video hem de fotoğraf olarak çok güzel olmuş.

Çok teşekkürler.

Harun

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #6 : Ağustos 06, 2009, 02:07:05 »
Teoman Abi,

Paylaşımın için teşekkürler...........

Naci Abi'yle Proses'te tanışma fırsatı bulmuştum.

Gerçekten senin gibi gönül dostu bir abimiz......

Selamlar,saygılar.

İrfan Toprak.

Çevrimdışı ibrahim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 286
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #7 : Ağustos 06, 2009, 11:17:14 »
Teoman bey değerli çalışmalarınız için teşekkürler.
Bu arada size bu imkanı sağladığı için Naci beye de teşekkür ederim.


İbrahim Kaygın

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon'da Çevre İncelemesi'ne devam ediyoruz.
« Yanıtla #8 : Ağustos 10, 2009, 14:23:53 »



Harun Bey, İrfan Bey, İbrahim Bey, ilginize ve güzel sözlerinize teşekkürler.

Uşak İstasyon çevresinde aşağıdaki ''google earth'' ten aldığımız görüntüde kırmızı dikdörtgen olan alanda ilerleyip,Uşak Depo
ve çevresinde bulunan TCDD'nin emektar buharlı lokomotiflerini de görüp inceliyoruz..


Kırmızı alan içinde numaraladığımız, kuzey yönüne doğru bulunan yerler :
1- Uşak İstasyon, 2-Plâktorna ve çevresindeki buharlı lokomotifler ve vagonlar, 3- Su Depoları, 4- Uşak lokomotif depo önü
ve buharlı lokomotiflerin bulunduğu alan, 5- Uşak Lokomotif Bakım Deposu


Uşak İstasyon'u sol yanımıza alarak Kuzey yönünde ilerleyeceğimiz istasyon platformu ve 56508 hatta


İstasyon binasını geride bırakarak ilerlediğimizde demiryolu hattının kuzey yönünün sol tarafına yer alan plâktorna.


Plâktornanın üzerindeki demir köprü gibi görülen korkulukları diğer üstü açık plâktornalardan farklı bir yapı olarak karşımıza
çıkıyor. Kurgularında plaktorna yapacak olan modelcilere; örnek olması açısından güzel bir plâktorna şekli.


Plaâktornanın solundaki alanda yer alan yük vagonları ve buharlı lokomotifler.


Plâktorna çevresinde yer alan yük vagonları TCDD modellemesinde örnek alınacak türden kısa yük vagonları.


Yük vagonlarını, diğer bir açıdan inceliyoruz. Gövde üzerindeki, renkleri ve yazıları model çalışmasında yararlı olabilecek
görüntüler yakalamaya çalışıyoruz.


TCDD'nin emektar buharlılarından Br 57 sınıfı 55013. Uşak Depo'da çok sayıda yer alan buharlı lokomotifler; ne yazık ki
TCDD Gelel Müdürlüğü tarafından alınan karalar gereği, son günlerini yaşamakta ve kesileceği günleri beklemekteler.


55013 ve sırt sırta vermiş, Br 52 sınıfı diğer bir buharlı lokomotifle sesiz bekleyiş içindeler.


Köşeli tenderli olan Br 52 sınıfı buharlı lokomotif TCDD'nin 56545 plaketli buharlısı.


56545'in ağaçlar arasıda yer alan görüntüsü.


''google earth'' görüntüsü üzerinde işaretlediğimi 2 numaralı yerden geriye doğru bakıp istasyon ve platformunu gözlemliyoruz.
Platform zemininde bulunan taş döşemeler ile platformun yapısı; modellemesini yapacağımız istasyon binaları ve alt yapısında
yer alacak çalışmalarımıza örnek olabilecek görüntüler.

Uşak İstasyon ve çevresinden izlenimlerimizi içeren fotoğraflı açıklamalarımıza devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon'da Çevre İncelemesi'ne Devam Ediyoruz.
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2009, 09:26:42 »



Bir önceki mesajımızda kaldığımız yerden devam ediyoruz. ''google earth'' üzerinden gösterdiğimiz 2 numaralı alandan,
3 numaralı alana doğru  geliyoruz.


Uşak istasyon platformundan geçip su kulelerinin olduğu yere doğru gelmeden yönümüz şu anda güneye doğru Uşak
istasyonda film ekipleri çalışmalarını sürdürüyorlar. Platformun sağında kalan hat plaktornadan gelen hat. Burada bulunan
su cenderesi su depolarının önünde yer alıyor.


Yönümüzü kuzeye doğru çevirdiğimizde solumuzda su depoları yer alıyor. Burası ''google earth'' ta 3 numaralı olarak
işaretlediğimiz alan.


Sol tarafımızda kalan su depolarından sonra 4 numaralı alan geliyoruz. Uşak Lokomotif bakım deposu karşımızda yer alırken
sağımızda iki buharlı yer alıyor. Yüz yüze vermiş bekleyen bu buharlılardan ilki TCDD 56000 ile ikincisi 46000’ liklerden.

Uşak Depo oldukça faal geçmişte buharlılara hizmet veren depoda günümüzde TCDD'nin dizelleri de bakıma bu depoada
alımaktadır. İki adet DE24000'lik depoda bakımda görülüyorlar. Orada bulunduğum sırada sık depo içine giren çıkan manevra
yapan DE24000'liklere rastlıyorum.

Uşak Depo eski ve yeninin kaynaştığı bir yer. Bu açıdan trensever modeltrencilerin gelip ziyaret etmesi gereken, kurgu ve
model çalışmalarında güzel kaynak olabilecek bir yer.


Uşak depo çevresi tam bir buharlı lokomotif cenneti. Ancak buharlı lokomotiflerimiz, ne yazık ki kısa bir süre sonra artık
bu halleri ile bile arayacağımız acı sonlarına yaklaşıyorlar. TCDD'nin aldığı kararlar gereği burada kaldırılıp, kesilecekler.


Bir daha göremeyeceğimiz tarihi değeri olan bu buharlı lokomotifleri mümkün olduğu kadar fotoğraflıyorum. Görüntüsünü
aldığım Br 52 sınıfı buharlı TCDD 56528


4 numaralı alandan depoların bulunduğu 5 nolu alan doğru ilerliyorum. Solumda kalan 56528' i birde sağ tarafından
görüntülüyorum. Küvet tenderli özelliğinde olan 56528 Uşak Depo önünde o eski faal günlerini hatırlarcasına duruyor.

Depo önünde fotoğraf çekimleri  yaptığım sırada filmde kullanılan 56508 manevra yapıyor. Diğer lokomotiflerden çok şanslı
olan bu lokomotif eski günlerini tekrar canlı olarak yaşıyor. Biz de depo yanında bu görüntüsünü kaçırmıyoruz.

Solda bulunan 46000'lik buharlı lokomotifte sesiz bekleyişini sürdürüyor.


google earth’ te işaretlediğimiz 5 numaralı alanda bulunan Uşak Depo; buharlı lokomotif depoları olarak kullanımını günümüzde
de sürdürmekte TCDD' nin dizel lokomotif bakımları da burada yapılmaktadır. Görüntüsü ile biz tren sever ve modeltrencileri
oldukça  etkilemektedir.


Uşak Depo ön giriş kapıları zaman içinde değişime uğramış eskiden kullanılan ahşap kanatlı kapılar kaldırılmış. Sıvaları dökülmüş
olan üst alınlıkta taş yapı dokusu kendini göstermektedir.


Uşak Depo'nun demiryolu hattının yanından arka dan öne doğru görüntüsünü alıyoruz. Duvarlarında bulunan kemerli pencere
yapıları ile çatı üzerindeki havalandırmaya yarayan ikinci küçük çatı yapısı dikkât çekici bir özelliğe sahip.

Uşak Depo uzun bir yapı özelliği göstermektedir. İçine çok sayıda lokomotif alıp bakımlarının rahatlıkla yapılabilmesine olanak
sağlıyor


5 numaralı alanın sonuna gelerek Uşak Depo'nun arkasında yer alıyoruz. Yönümüz güneye doğru. ''google earth'' te
işaretlediğimiz kırmızı dikdörtgenin kuzey yönünde son noktasındayız.

Bir sonraki bölümde buradan tekrar depoyu solumuza alarak Uşak İstasyona doğru geri döneceğiz.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #10 : Ağustos 13, 2009, 14:33:18 »
Teoman selam,

Bu Afyon Depo nun kabaca bir ölçülendirmesini yapabilirsen onu da kit olarak çıkartabiliriz.

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı glyond

  • Önder Sönmez
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 52
  • İleti: 262
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #11 : Ağustos 13, 2009, 17:07:16 »
Bence de süper olur böylece istasyon kitleri ile bütünlük sağlamış olur

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak İstasyon'da Sanatçı Levent Kırca Makinist Rolünde
« Yanıtla #12 : Ağustos 13, 2009, 17:10:00 »
Harun merhaba.

Uşak Depo Kit olayını çok güzel düşünmüşün. Elimden gelen ölçülendirmeyi yapmaya çalışacağım.

Eğer detay gerekli olursa, tekrar Uşak Depo'ya giderek, fotoğraf çalışması ve yerinde ölçülendirme
yapabilirim.

Gelişmeleri mutlaka aktaracağım.

Önder Bey, desteğiniz için teşekkürler.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Ağustos 13, 2009, 17:13:28 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Uşak İstasyon'da Çevre İncelemelerine devam ediyoruz.
« Yanıtla #13 : Ağustos 14, 2009, 20:48:08 »
Uşak İstasyon çevre incelemelerine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Uşak lokomotif deposunun yapısal özelliği; çift
depo binasının yan yayana olmasıdır. İki kapılı ve tek kapıl lokomotif girişleri olan depoların arka kapıları demiryoluna
kapalı ve bu kısımları malzeme ve yedek parçaların saklandığı bölüm olarak kullanılmaktadır.


Yanyana birleşik duran depoların yükseklikleri de farklıdır. Arka kısımlarının bir bölümleri ahşap doğrama olarak yapılmıştır.


Depoların arka bahçesinden kuzeyden, güneye doğru ağaçlar arasında dizi dizi sıralanmış buharlı lokomotifler yer almaktadır.


İlk köşede duran küvet tenderli Br 52 sınıfı lokomotif son istirahatgâhında ağaçlar arasında


TCDD 5650II plaketli Br sınıfı lokomotifler sayı olarak Uşak Depo çevresinde diğer buharlı lokomotiflerden sayı olarak oldukça
fazladırlar.


Br 57 sınıfı TCDD 55043 plaketli buharlı da Br 52' lerin arasında bulunmaktadır.Br57 sınıfı lokomotiflerin modelleri yalnız Roco
firması üretmektedir. Br 52 lerinde üretimini yapan Roco, Br 57 modellerinde, gerçeklerinde  olduğu gibi daha fazla detaya
yer vermiştir.

Buralara gelip gerçeklerini incelediğimiz, tarihi değeri olan aynı zamanda kısa bir süre sonra hurdaya ayrılmış bu halleri ile
ortadan kalkacak buharlıların, modeltrenci olarak, modellerinin oluşu hiç değilse bir parça bizi sevindiriyor. Yok oluşlarına da
üzülmemek elde değil.


Uşak istasyon yönüne doğru depo bahçesindeki buharlıları tek tek fotoğraflayıp ilerken, Uşak Depo yapısını da inceleyip,
fotoğraflıyoruz. Görüş açımızda, deponun çatı yapısı dikkât çekiyor. Ana çatı üzerinde havalandırma için kullanılan ikinci
küçük ve uzun çatı yapılacak bir modellemede kaçırılmaması gereken bir detay.


Depo bahçesinden çıkıp çatı üzerindeki görünümü fotoğraflıyoruz. Karayolu boyunca dışarıdan geçenler yola paralel sıralı
duran buharlı lokomotifleri görebiliyorlar. Görüntüde olan Br 52 TCDD 565I6.


TCDD 565I6 üçlü plaket yapısını günümüze kadar sağlam ve eksiksiz koruyabilmiş ender Br 52'lerimizden.

Ay-Yıldızlı plaketin bir başka özelliği de genellikle buharlılarımızda kullanılan Ay-Yıldız plaketlerinin zemini kırmız olup, dış çevresi
pirinç metal döküm kenarlığı olmaz. Buradaki plakette Ay-Yıldız zemin kırmızı ve kenar kalınlıkları piriç metal döküm şeklinde
olanıdır.


Depo giriş kapısının buluduğu alanda tenderi alınmış bir Br 52 öylece duruyor.


TCDD 565I7 Uşak Depo'da bir başka küvet tenderli Br sınıfı buharlı lokomotif. Nedense burada faal olan iki buharlı da küvet
tenderli olan türlerden. 56548 ve 56508 çalışır durumdalar.


TCDD 44043 solda TCDD 46223 sağda Uşak Depo bahçesinde buharlılar arasında bulumaktalar.


Modellemesini yapmasını düşündüğümüz Uşak Depo yapısını inceliyoruz. Giriş kısmında iki kapılı olan deponun çatı yapısı
daha yüksek, diğer tek kapılı olan diğer deponun çatısı daha alçak görünümde. Tek kapılı olan deponun çatı yapısı da farklı.

Ortada üçgen yapıdaki çatıya baktığımızda çatının büyük depoya bağlı olan kısmı daha kısa diğer kısmı ise daha uzun.


Tek kapılı deponun demiryoluna bakan pencereleri kemerli bir yapıya sahip. Pencere altı bölüm zemin ile sonradan toprak
gelmesinden dolayı birleşmiş gibi görülmektedir.


İki kapıl deponun içinden gördüğümüz pencere yapıları bize zemin ile pencere altında bir alanın olduğunu doğruluyor. Model
çalışmasında bu pencere özelliğini ele alacağız. Pencere camları  küçük çerçevelerle çok parçalı bir görünümde.


Depo yan görünümlerinde pencere aralarında yer alan ve duvar yüzeyinden çıkntılı olarak görülen dik kolonlar düz duvar
görünümüne hareket vermektedirler. Çatı üzerinde bulunan ve iç havalandırma ızgara yapısıyla ikinci küçük ve uzun çatı
yapısı da model çalışmasında yapıasal olarak dikkât çeken bir görünümde.  Havalandırma ızgara yapısı model çalışmasında
mutlaka yer almalı.

Uşak Depo yapımı için ölçülendirme ve planlama çalışması ile konuya devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Uşak Lokomotif Depo Yapımı Çalışmaları
« Yanıtla #14 : Ağustos 15, 2009, 13:48:12 »


Bu bölümdeki konumuz, Uşak Lokomotif Depo yapımı ile ilgili çalışmalar olacaktır.

Harun Bey'in bu konu ile ilgili önerisi üzerine gerekli çalışmalara başladık.


Teoman selam,

Bu Afyon Depo nun kabaca bir ölçülendirmesini yapabilirsen onu da kit olarak çıkartabiliriz.

Selamlar,

Harun


Ölçülendirme çalışmaları öncesi, geçmişte buharlı lokomotiflerin faal olduğu dönemlerde; Uşak Depo ve önünde buharlıların
yer aldığı fotoğrafları inceliyoruz.







3. fotoğrafta görülen, tek girişli depo binası kapılarının henüz sökülmemiş görüntüleri dikkâtimizi çekiyor.Zamanında bu kapı
malzemelerinin ahşap olduğu fotoğraftan görülüyor. Günümüzde ise artık bu kapılar yerlerinde yoklar. Kapı girişlerine çubuk
demir parmaklıklı ve kısa boyları olan demir kapılar takılmış.


Harun Bey'in istediği ölçüleri bulabilmek için basit olarak kartondan kesim yapıp ölçülendirme işlemlerini yapmaya çalışıyoruz.


Depo önü iki bina yapısının birbirine bitişik düzeninde; iki kapı bir binada,tek kapı da diğer binada yer almaktadır.


Maketinin yapılması tasarlanan depo binasının sade ve etrafındaki ekleme yapıları dikkâte alınmaksızın ortaya çıkardığımız
genel görüntüsü. Aslında Uşak Depo binası çok daha uzun bir yapıdadır. Ancak biz trenmodelleri kurgusunda çok fazla yer
kaplamamasını düşünerek deponun uzunluğunu olması gerekenden kısa ele alıyoruz.


Şu an yazlıkta bu çalışmaları yürüttüğüm için, burada iken koleksiyonuma  aldığım, Rivarossi marka HO ölçekBr I8 lokomotif
modelini depo ölçülendirme çalışmalarında kullanıyorum.

Buharlı lokomotiflerin depo içine giriş çıkşlarında bir sorun olamamasına özen göstererek kapı ölçülerini ona göre ayarlıyoruz.


Depo binası yan duvarlarında yer alan pencere ve duvar üstündeki kolonların yerlerini belirlemeye çalışıyoruz. Burada yine
depo uzunluğu ve üzerinde yer alan pencereleri azaltmayı düşündüğümüzü vurguluyorum.


Uşak Depo ön alandaki ölçülendirmelerimiz.


Depo içinden taban ölçüleri. HO ölçekteki bir buharlı lokomotifin rahatlıkla içine alabileceği depo maket yapısına uygun bir
ölçülendirme olmasına dikkât ediyoruz.


Tasarladığımız deponun yan duvarları üzerinde yer alacak pencere konumunun ve kolonların ölçüleri. Kolon kalınlıkları pvc
malzemenin 2mm kalınlığı kadar olabilirse zannederim çok fazla gözü rahatsız etmeyebilir.

Depo binası üzerine yine fotoğraflardan yararlanılarak çatı malzemesi oturtulabilinir.

Harun Bey, yukarıdaki açıklamalar ve tasarımlar doğrultusunda maket çalışması ön ölçülendirmesi yapmaya çalıştım.
Gerekli olabilecek ve benden isteyebileceğiniz çalışmalar ile ilgli her türlü yardıma hazır olduğumu bildiririm.


Saygılar
Teoman Kardaşlar