Saygıdeğer modeltrenciler
Forum üyelerimizden, TCDD’de bu gün halâ makinistlik görevini yürüten Makinist Naci Akdağ 3 Ağustos 2009 Pazartesi günü,
öğle saatlerinde, Uşak İstasyon’a;TCDD ekibi ile birlikte yolda gittiği sırada beni telefonla arayarak, güzel bir haber verdi.
Kendisinin Uşak İstasyon’da Levent Kırca’nın başrolünü oynayacağı ‘’Ateşin Düştüğü Yer’’ isimli filmin çekimlerinde, buharlı
lokomotifte makinistlik rolünü üstlenen sanatçı Levent Kırca ile birlikte film çekimlerinde bulunacağını bildirerek beni de Uşak
İstasyon’a çağırdı.
Bu güzel haberi duyunca yine bir buharlı lokomotif gösterisi izleyeceğim ve Makinis Naci Akdağ’ın da yakın dostu olan
Levent Kırca ile de tanışacağım için çok sevindim.
Bu güzel fırsatı kaçırmamak için yazın ağustos ayının sıcaklığına aldırmadan 4 Ağustos 2009 Salı günü sabahı, yazlıkta
bulunduğum Çeşme ilçesinden Uşak İstasyon’a gitmek üzere yola çıktım. Aynı gün öğle zamanı Uşak İstasyon’daydım.
Uşak Depo’da bulunan, Türkiye’deki ikinci faal durumdaki Br 52 Sınıfı buharlı lokomotif olan TCDD plaket numaralı 56508
hazırlanmış film çekimleri için hazırlanmış Uşak İstasyon peronundaydı. Bu şans ikinci kez denk gelmişti. Türkiye’nin şu anda
diğer faal durumdaki Br 52 sınıfı buharlı lokomotifi 56548’i daha önce çalışmasına tanıklık etmiş, bu lokomotifle ilgili
fotoğraf ve video görüntülerini sizlerle paylaşmıştım.
TCDD 56508’i ‘’Ateşin Düştüğü Yer’’ isimli film çekimlerinde, TCDD’nin vazgeçilmez ünlü makinisti, insan canlısı, can dostumuz
Naci Akdağ çalıştırmış film çekimlerine hazırlayarak bizzat kendiside film çekimlerinde bulunmuştur.
TCDD 56508 ile birlikte Uşak İstasyon, Uşak Depo ve orada bulunan birçok buharlı lokomotifi de fotoğraflamış oldum. Uzun
zamandır,Uşak İstasyon ve özellikle Uşak Depo’ya giderek çevresindeki buharlı lokomotifleri fotoğraflamayı düşünüyordum.
Bu durum benim için çifte şans olmuş oldu.
Makinist Naci Akdağ’a; 56508’i çalışır vaziyette görme ve Sanatçı Levent Kırca ile de tanışma fırsatını verdiği için kendisine
sonsuz teşekkürler ederim.
Bu konu başlığı altında film çekimlerinden bazı fotoğrafları, özellikle 56508’in hareketli görüntülerini Uşak İstasyon binası,
Uşak Depo ve çevresinde bulunan buharlı lokomotiflerin görüntülerini paylaşmaya çalışacağım.
I. Bölüm
Yaz mevsiminin sıcak günlerinden 4 Ağustos 2009 Salı günü öğlen saatlerinde geldiğim Uşak İstasyon’unda film çekim
hazırlıkları başlamış, 56508 film senaryosu gereği üzerine süslemeler yapılmış görünümde hat üzerinde çalışır durumdaydı.
Fotoğraf çekimlerini gün içinde sıcakta ve güneş altında yapacağımdan dolayı Uşak İstasyon’a kıyafet olarak tedbirli gittim.
Uşak İstasyon ve çevresi film setine dönüştürülmüş film ekibi sıcak altında özverili bir şekilde çalışmalarda bulunuyorlar.
Makinist Naci Akdağ, 56508'in markizinde film ekibi ile son derece iyi bir uyum içinde,TCDD'nin buharlı lokomotifler dönemini
yansıtan şık makinist kıyafeti ile he rzamanki sevecen tavrılarıyla film çalışmalarına katkıda bulunuyor.
Film ekibi, aşırı sıcak altında defalarca çekim tekrarı yaparak, filmdeki görüntülerin iyi bir şekilde çıkması çabası içerisinde
çalışıyorlar.
Makinist Naci Akdağ lokomotifte hazırlıklarını sürdürken, Levent Kırca' da makinist kıyafetleri ile lokomotife binmeden önce
pür dikkât Makinist Naci Akdağ'ı izleyerek lokomotif markizinde yapılacak çekimlere kendini hazırlıyor.
Film seti çalışanları istasyon çevresinde, demiryolu hatları üzerinde çeşitli noktalarda yerlerini almış, çeşitli açılaradan çekim
yapma hazırlıkları içerisindeler.
Arka planda görülen su depoları Uşak Lokomatif deposu ile Uşak İstasyonu arasında yer almaktadır. Bir dikdörtgen diğeri
silindir yapı özelliğinde bulunan su depoları da biz modeltrenciler için kurgu modellemesinde iyi kaynak görünümündeler.
Ünlü Tiyaro Sanatçısı Levent Kırca, 56508 markizinde filmdeki rolü gereği makinist olarak yerini alıyor. Markiz içinde
çekim çalışmalarına başlanıyor. Bu arada çekimler yapılırken içeride bulunan gerçek Makinist Naci Akdağ'da kumanda
aletleri ile ilgli Levent Kıraca'ya bilgler aktarıyor. Levent Kırca aldığı bilgilerle buharlı lokomotifi kullanır konumda rolünü
yapıyor.
Çekim ekipleri markiz içinden ve dışından çeşitli açılardan çekimlerini sürdürüyorlar.
56508 Buharlı lokomotifin hareket ettirilmesi ve lokomotifi kullanan makinist rolündeki Levent Kırca yönetiminde ( Markiz
içinde Makinist Naci Akdağ yere eğilerek, gerekli talimatları verip, yine onun kontrolünde olarak) 56508 buharlı lokomotifi
film çekiminde ilk gösterisini gerçekleştiriyor.
Aşğıdaki video linkinde 56508'in Uşak Depo önünden kalkıp Uşak İstasyonu'na girişini izleyeceksiniz. TCDD' ye özgü buharlı
lokomotiflerindeki tiz sesli düdüğün ötüşü duyulmaya ve biyelleri ile dingillerin hareketinin izlenmesi biz tren sever modelciler
olarak değer bir durum.
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim019.flv(Video görüntüsü için linkin üzerini tıklayınız.)
Konumuz devam edecektir.