Platform Kiti Birleştirme ve Boyama Çalışmaları : I. BölümPlatform kiti içinden istasyon altına gelecek olan zemin iki parçadan oluşmaktadır. Parça üzerine yapılan plâka taş dokusu
her iki parçanın uzun kenarlarında aynı görüntüdedir. İstasyonun demiryolu ve diğer baina giriş tarafında olan kenar taş
görünümleri iki platform tabakasının birleşmesi nedeniyle ortada görülecektir. İşte bu görüntüyü ortadan kaldırmak için her
iki platform tabakasının uzun kenarlarında bulunan kenar küçük taş görüntülerinin olduğu yerlerinin kesilmesi gerekmektedir.
Daha önce mukavvadan yaptığımız istasyon zemini parçası ölçülerinden yararlanarak, kesilecek yerleri dikkâte alarak yeni
zemin ölçüsü belirliyoruz. Önceden yaptığımız zeminin görünüm ve yer kaplamasını da göz önünde bulundurarak aynı ölçü
olan genişliği 22.5 cm yapmaya karar veriyoruz.
Platform istasyon altına gelecek iki parçanın da bir kenarından, kenar taş ve dikdörtgen görünümlü plâka taş dokusu olan
yerlerini kapsayacak şekilde kesiyoruz.
Kenarlarından kestiğimiz her iki parçayı birbirine yapıştırıyoruz. Sağ ve solda yer alacak platform uzantıları olan yolcu peron
parçasını yanaştırdıktan sonra, istasyon altına gelen parçanın dış kenarlarda olmayan kenar taş dokulu görüntüsünü kesilen
artık parçalardan yararlanarak, kesip yerleştiriyoruz.
İstasyon altındaki platformun sağ ve soluna kenar taşlarını yerleştirdikten sonra sağ ve sol taraflara gelecek peron parçaları
ile yerleşim konumunu gözden geçiriyoruz. Böylelikle istasyon platformunu oluşturan parçaların etrafında kenar taşları da tam
oluyor.
Kit içinde verilen yığma taş dokulu pvc parçadan, istasyon altı platformu kenarları için I cm kalınlığında şeritler çıkarıyoruz.
Bu şeritler platform yükseltisi olarak kullanılacaktır.
Platform altı kenar yükselti taş dokulu şeritleri yapıştırıyoruz. Uzun kenarlarda bu şeritleri bir defa da yapıştırmıyoruz. Bölüm
bölüm yapıştırıyoruz. Yapıştırma anında esneme olacağından düzgün yapışmada bu yöntemi kullanıyoruz. Bu arada kullandığım
''UHU SÜPER'' yapıştırıcı bittiğinden bir başka yapıştırıcı ile devam ediyorum. Bu yapıştırıcı da sıvı japon yapıştırıcı türlerinden
olduğundan iyi verim alıyorum. Demiryoluna bakan kenar çalışmamız tamamlanıyor.
İstasyon giriş kısmındaki alt kenar yükseltisini yapıştırmadan aklıma burada merdiven basamaklarını içe almak geliyor. İstasyon
maketini platform parçasına yerleştirdikten sonra yerini belirlemek için tekrar sağ ve solundan ölçü alarak istasyonun tam yerini
belirliyorum.
Binanın giriş kısmına göre solunda yer alan teraslı küçük binanın olmasından dolayı giriş kapısı ve önünde yer alacak merdiven
basamakları tam ortada yer almıyor. Bu durumu dikkâte alarak merdiven basamakları içe girinti bölümünün yerini saptıyoruz.
Bina önü merdiven açıklığını zemin üzerinde işaretledikten sonra keserek ortaya çıkarıyoruz.
İstasyon altı platform parçasının yükselti taş dokulu şertlerini yapıştırıyoruz. İstasyon ön cephesinde yer alacak kenar
yükselti şeritlerinin köşelerini 45 derece açı ile keserek, köşelerdeki görünümün düzgün olmasını sağlıyoruz.
Bu ç alışmada sağ ve solda yer alacak peron parçalarının tam oturması ve yükselti parçaları arasında boşluk kalmamsı için
gerekli pay bırakmalarını unutmuyoruz.
Platformda peron parçası ile istasyon altı parçanın iç köşedeki birleşim yerinde kenar yükseltisi payının görünümü
Her iki parçanın uyumlu bir şekilde birleştirilmesini kontrol ederek gözlemliyoruz.
Platforma parçalarını iç köşedeki birleşim görünümleri. Kenar taşları çıkıntılı olduğu için buralardaki çalışmalarda dikkât etmek
gerekiyor.
Platform çalışmalarımız devam etmektedir.