abdusta selamlar,
foto çok iyi değil ama bu sinyal 1960'lar-1990'lar arası döneme ait; yani çok eski tip değil. mavi kabolar tahmin ettiğiniz gibi solenoide bağlı. kırmızı kablolar şöyle kullanılıyor: trenin duracağı yerdeki rayların +'sını (örneğin sinyale doğru gelen 3 rayı) iki uçtan kağıt ile izole ediyorsunuz. kırmızı kablonun birini izole olmamış raylardan elektrik almak için diğerini izole raylara elektrik vermek için kullanıyorsunuz.
sinyal geç ise kırmızı kablo izole olmayan taraftan aldığı akımı iletiyor, dur ise iletmiyor ve tren duruyor.
önde ve arkadaki soketler: çift olan taraf ön sinyale direkt çıkış (iki sinyale birden tek kontrolden kumanda etmek için) tek çıkış ise (sanırım) makasa bağlayıp blok kontrol oluşturmak için. makasa tek çıkış olmasının nedeni sadece sinyal kırmızıya döndüğünde makas yönünü değiştirmek, yeşilde ise makasa kontrol plate'den komut vermek. makas ile ilgili söylediklerim tamamen benim uydurmamdır, kullanım farklı olabilir, ancak uzun zaman düşündüm taşındım bence tek kullanım alanı bu.
saygılar,
cem.