Gönderen Konu: Viyana teknik müzesi  (Okunma sayısı 10456 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
Viyana teknik müzesi
« : Haziran 15, 2008, 15:03:10 »
arkadaslar,
dün sinifca viyana teknik müzesine düzenledigimiz geziden bir kac kare burada yayinlamak istedim. bildiginiz gibi hangi müzeye giderseniz gidin, fotograf cekmek ya kisitli yada yasak oluyor. bu müzedede kisitli idi (flas ile cekmek yasak). bunun yaninda zaten benim fotograf makinama (günes gectigi icin olsa gerek) tikintilari oldugundan yine cep telefonuna kaldim düsünceleri ile müzeye gittim. acikcasi bu kadar enteresan olacagini bilseydim, gider birisinden kamera alirdim  :-\ :'( :-[
simdiden fotograf kaliteleri icin cok özür dilerim. ressimlerdede görülecegi gibi cogu model camekan icinde oldugu gibi karanlik odalarda saklaniyor. flas olsa bile yardim etmiyor  :-[
her neyse, bir dahaki sefere kismet  ;)
not: grupta sadece trenlerle ilgilenmeyip, nostaljik konularlada ilgilenen arkadaslar oldugu icin (ve tabiki bunlari kombine ettikleri icin) trenlerin haricindede birkac fotograf yayinlamak istiyorum. tabiki hos görülmezse, herzaman silinebilir!



diger fotograflar bir kac saat icinde / önümüzdeki günlerde yayinlanacaktir!
selamlar
tarik
56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
Ynt: Viyana teknik müzesi
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2008, 16:36:53 »
1. Bölüm

müzenin en üst katindan bir görüntü: 2. katta bulunan Jeneratör:


Austro Daimler marka 1920lere ait bir araba:
[/IMG]


Gemi modelleri:













Gemi Dizelleri:




gemi iskeletleri:





kanal kazma gemisi. enteresan yani, kazilan topraklar direk bantlar sayesinde karaya tasinarak, yük vagonlarina yükleniyormus (1940larda)






Lloyd Arsenal modeli:
Trieste de 1910larda bulunan gemi yapim/tadilat tersanesinin maketi. iki tersanedede tamir, revize ve yeni gemiler yapilmis. arkada(önde) görünen binalarda cizim stüdyolari, tesviyeler, marangozlar ve diger lazim olan tesisler bulunuyormus.
imalatci: Lloydarsenal, Triest
yapilis zamani: 1910
model: 1:160







ve nostalji asiklari icin birkac kare:









2. bölümde tren ve tramvay maketleri gelecek..
selamlar
tarik

56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
Ynt: Viyana teknik müzesi
« Yanıtla #2 : Haziran 16, 2008, 23:38:32 »
arkadaslar,
gezimin ikinci kisminda sadece maketleri paylasmak istiyorum.
teknik müzede sadece rayli sistemlere ayrilmis özel bir bölüm var. sorun, sinifla gittigim icin ve bu yüzden vakit siniri oldugu icin herseyi cekme firsati bulamadim  :-\
ilk basta bir ahsap köprü ile basliyoruz, ölcek 1:10



1:6 ölcekli bir lokomotiv, avusturya yapimli. genelde armut hatlar icin kullanilmis:



viyana - gloggnitz tren isletmeciliginin ilk tren seti:
(komple boy fotografi var ama arka tarafta cam oldugundan vagonlar pek belli olmuyor)
Philadelphia adli lokomotiv 1837de ABD de üretilmis. 1.,2., ve 3. sinif vagonlar, 1841 senesinde isletmenin viyanada bulunan fabrikasinda amerikan örneklerine göre yapilmistir. viyana - gloggnitz hatti 1842de hizmete gecmistir.
maket üreticisi: heinz paigl, viyana
üretim tarihi: 1937
ölcek: 1:5



klasik otobüs sevenler icin: sauer marka ÖBB (avusturya devlet demiryollari) ya ait bir otobüs.
1988 le 1997 arasinda federal otobüsler (bundes-bus, BB) olarak gecen bu otobüsler, postaya ait olan ve demiryollarina ait olan otobüslerin birlesimi idi. 97 senesinde postanin özellestirmesi ardindan posta ve ÖBB (tren otobüsü-bahn bus,BB)yine yollarini ayirmislardi..
2005 te posta otobüslerinin ve BB lerin birlesimi gerceklestirilerek ÖBB - Postbus GmbH (Anonim Sirketi) kuruldu..
bu otobüsler, trenin gitmedigi köylere giderler. tren istasyona vardiktan 3 dk sonra kalkisli olan bu otobüsler, etraftaki köylere insanlarin ulasimini saglar. genelde büyük istasyonlardan veya önemli olan ara istasyonlardan kalkarlar. normal tren biletleride gecerlidir! (misal: sirkeciden ikitelli toplu konutlara gideceksiniz. sirkecide biletinizi aldiniz. biletin üstünde sirkeci - ikitelli toplu konutlar yazar. ama siz trenle sadece sirkeci-halkali seyahati yaptiktan sonra halkalida TCDD ye ait olan bir otobüse gecip, binerken biletinizi gösterip, seyahatinize devam ediyorsunuz)



1:4 ölcekli bir vagon:



kömürlük maketi:
mekanik olarak calisan bu kömürlük, sistem viyana köprü yapim a.s. (system wiener brückenbau ag) tarafindan yapilmistir.
yapilis tarihi: 1938
ölcek: 1:18







viyana sehir ici trenleri, ilk diziler:
karl görsdorf un 1895 yilindaki tasarimina göre kral & imparatorluk devlet demiryollari (avusturya&macaristan) icin yapilmis.
2. sinif yolcu vagonlari Bu, 3. siniflar ise Cu serisine aittir.
maket üreticisi: w. richter, viyana
üretim tarihi: 1898
ölcek: 1:5








1897 yilinda viyanada kullanilan ilk elektrikli tramvay, graz vagon fabrikasi üretimi:
üretim tarihi: 1896
ölcek: 1:20



1919 yilina ait bir tramvay maketi, alt sasisinden kaldirilmis. alt kissimda görüldügü gibi ana sasi ve motor bulunmakta:









1:5 ölceginde bir tramvay:



degisik ölceklerde olan tramvaylar:



viyana wagram arasinda kullanilan (avusturyadaki ilk tren hatti) ilk lokomotiv:
ölcek: 1:5





son ressimde arka tarafta görünen kara lokomotiv yarin gelecek...acaba simdiden ne oldugunu tahmin edebilen varmi?

selamlar
tarik









56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...

Çevrimdışı Tarık

  • Tar?k
  • Forum Üyesi
  • Yer: Viyana/Istanbul
  • Yaş: 37
  • İleti: 138
BR 52.7629 Viyana teknik müzesi
« Yanıtla #3 : Haziran 21, 2008, 22:27:28 »
arkadaslar,
bu bölümde sizlerle müzede en cok hosuma gitmis olan modeli paylasmak istedim. ondan önce tabiiki birkac model daha var...

ilk basta, avrupada en cok tanilan lokomotiv geliyor: TAURUS

bu model cogu arkadasinda bildigi gibi PIKO marka, G ölcek:



1. Bölümdede söz konusu olan posta otobüslerinin son dizayni:



ve BR 52:
Deutsche Reichsbahn DR 2. dünya savasinda asker ve malzeme tasimasi icin cok yüksek bir sayida dayanikli ve güclü lokomotivlere ihtiyaci olmustur. bu lokomotivler harp döneminde yapildigi icinde harp lokomotivleri olarak, yani Kriegslokomotive, adlari verilmistir.
lokomotivler, 1942 den sonra ücüncü imparatorlukta farkli lokomotiv fabrikalarinda yapilmistir. lokomotivin tasarimi BR 50 serisini andirir ve o serinin basitlestirimisidir.
1942 1944 seneleri arasinda Viyana Floridsdorf Lokomotiv Fabrikasi A.S. de 1162 adet yapilmistir.
Harpten sonra yaralanan avrupaya destek olarak avrupananin bircok yerine devre edilmislerdir.
BR 52, Avusturya D.D. 1970lere kadar, yani buharli cag bitene kadar calistirilmistir.
Bu maket, Viyana Lokomotiv Fabrikasinda Calisan Zanaat Ciraklari tarafindan 1944/45 senesinde üretilmistir. Ölcegi 1:10 dur.
Orjinal:
Tipi: 2 Silindir Sicak buharli yük lokomotivi
Seri Prodüksiyonu: 1942 - 1944
Üretilen Adet: yaklasik 6700
Toplam Agirlik: 134 ton
Güc: 1190kW (1620 PS)
Uzunluk (tender dahil): 23 Metre
Azami Hiz (Ileri ve Geri): 80 km/h





























Umarim bu gezide cektigim fotograflari begenmisinizdir.
Kaliteler icin tekrardan özür dilerim!

selamlar
tarik
56507 dijital oldu, simdi gereksizleri elden cikarma zamani geldi...