Teoman Bey Merhaba
Alt ızgara+tutamaç boşluğu
12.5+2.4=14.9mm
14.9x87=1.30(yuvarlatılmış)m
Aşağıdaki resime bakınca bana kısa geldi
SYGLR
İhsan Bey, yukarıdaki yazınıza bir açıklama yapmak istiyorum. Açıklamaları çizim ve fotoğraf
üzerinden daha iyi anlatabilirim.
Mahmut Bey'in yapmış olduğu maketin ızgaralı kapaklarının yakın grünümü.
Ben çizimi, maketin üzerinden ölçülendirme ile yaptım.
Çizim üzerindeki ölçüleri bir daha kontrol edelim.
Kapak boyu: 24mm (Ortda çizimde ölçülendirme rakamlarını gösteren oklara dikkat!)Üst ızgara bölümü: 8mm
Orta tutamaç boşluğu: 3.5mm
Alt ızgara bölümü: 12.5mm
+-----------
24 mm Kapak boyu olarak ortaya çıkıyor.
Aşağıdaki fotoğrafta kapakların yakın görünümü. Dikkat ederseniz ızgaralar ve tutamaç
boşluğu birbirine yakın. Bu durumu dikkate alarak Haldun Bey'e çizimde ızgara adetleri
dikkate alınmayabilir diye not yazdım. CNC makinasının bu kadar ince ve sık kesime teknik
olarak olanak vermeyebilir.
Haldun Bey, CNC makinasını kullanan bir kişi olarak bu fotoğraf ve çizimlerinden emniim ki
malzmae üzerinde en olabilirini ortaya çıkaracaksınız.
Derya Bey, ilginize teşekkürler. Çalışmaların akışına göre, DE24000'liğn statik veya çalışır
durumu ortaya çıkacaktır.
Eğer çalışır yapmayı düşündüğümüzde; benim aklıma yine Frateschi U-20C geliyor.
Mahmut Bey'in bana gönderdiği DE24000 statik konumda ve içinde motor bulunmamaktadır.
Bojilerdeki akslar metal ve hareketlidir.
Mahmut Bey'in yapmış olduğu bojinin şekli Frateschi U-20C'nin boji yapısına benzemektedir.
U20C'nin şasi boyu kısa ancak, gerekli düzenlemeler yaparak kullanma yollarını araştırcağız.
Derya Bey, konuda siz de görüş ve düşüncelerinizle bizlere destek verebilirseniz çok memnun
oluruz.
Sizin de belirttiğiniz gibi Mahmut Gökdemir Bey gerçekten Türk Tren Modelciliğinde yapmış
olduğu DE 24000 ve De22000 dizel lokomotiflele öncü olarak hertürlü takdiri hak ediyor.
Kendilerine bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.
Haldun Bey,in bu konunun açılmasında büyük etkisi olmuştur. Otobüs yapımı çalışmasını bizlerle
paylaşmasından sonra DE24000'lik yapımı gündeme gelmiş, seri ve pratik yapımı ile ilgili görüşmeler
sonucunda CNC makinsından da yararlanılarak bu çalışma başlatılmıştır.
Bu yüzden Haldun Bey'i de yaptığı ve yapacağı katkılarından dolayı kutluyor, çalışmalarında sonsuz
başarılar diliyoruz. Haldun Bey'e de katkılarından dolayı çok teşekkür ediyoruz.
Tüm trenmodelcisi dostlar katılım ve desteklerinizle bu çalışmayı iyi bir sonuca getirmek umudu
ile saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar