Saygıdeğer modeltrenciler.
İzmir'in ilçelerinden Çiğli'de bulunan İzmir-Bandırma, İzmir-Ankara demiryolu hattı üzerinde olup, aynı zamanda Basmane-Çiğli banliyö hattının da bir zamanlar son istasyon görevini de uzun yıllar yapmış bu istasyon binasının, maket çalışmasını yapmayı düşündüm.
Yapım aşamalarını sizlerle paylaşarak en başından en sonuna kadar fotoğraflarla, yaptığım incelemelerle, malzeme tanıtımı, yapştırma, boyama, ek aksesuarlarla ortaya çıkarmaya çalışacağım.
Yapım çalışmaları:
Önce sizlere fotoğraflarla bu İstasyon binasını tanıtıyorum
Çiğli istasyon binasının 21 Nisan 2007'de ilk çektiğim görüntüsü
Maket yapımına karar verince, ölçülendirmede ve binayı her tarafından
tanımak amacıyla tekrar ayrıntı fotoğraf çekmek için 26 Mayıs 2007
Cumartesi günün öğleden sonra Çiğli'ye giderek gerekli çalışmaları
yaptım.
Havanın bulutlu oluşu foto çekimine daha uygun bir ortam yarattı.
Yanımda getirdiğim şerit metreyle ölçümleme yaptım.
Binanın yatay uzunluğunu ölçer iken dikkatimi çeken şu anda altında
göründüğüm pencerenin aslında sonradan tadilat yapılarak pencereye
dönüştürülmüş bir kapı olduğunu farkediyorum.
Pencere altındaki sıva farklığı dikkatimi çekti. Binaya ön yüzünden
birdaha baktığımızda ortada bulunan pencereyle bize göre solda
bulunan pencere arasındaki ölçü farkını rahatça görebiliriz.
Buradan yola çıkarak orta pencerenin sağında bulunan kapıyla
solda bulunan pencerenin yapısal olarakaynı özelliklere sahip
olduğunu görüyoruz.
Demekki bu istasyon ilk yapıldığında burada da bir kapı bulunmaktaydı.
Sonraki yıllarda bu kapı iptal edilerek alttan duvar örülüp pencereye
dönüştürüldüğü ortaya çıkıyor.
Ben de aslına sağdık kalmak için burayı kapı olarak çalışacağım.
Binanın çeşitli yerlerinden ölçülendirme yaptım. Bu ölçümlere
göre 1/87 ölçeğine uygun yaklaşık ölçülerle bu maketi yapmayı
amaç edindim. Ayrıca bu tür incelemeli çalışmalar, yaptığınız
çalışmaya kişiyi daha iyi motive ediyor ve çok keyif veriyor.
Örneğin bu köşe taşının birini ölçerek yukarı doğru saydığımızda
28 adet olduğunu tespit edip 28cmX28=700cm +ortadaki
şerit çıkıntının da 18cm olduğunu tespit ettiğimde bina yüksekliğinin
yaklaşık 720cm olduğunu buldum.1/87 ölçeğe uyarlamak için
720/87= 8.27cm gibi bir ölçü çıktı. Bina önüne yapılan platformun
daha sonraları yükseltildiğini de düşünürsek, yaklaşık olarak binanın yüksekliğini 9 cm gibi kabul edip maket çalışmasında, bu gibi pratik ölçümlemelerle yapımı sürdürmeyi düşündüm.
Ön yüzden birkaç detay fotoğrafı. İstasyonumuzun isim tabelası.
Pencere kemerlerini de yakından görmüş oluyoruz.
Buradaki kapıya sonradan güvenlik nedeniyle demir kapı ilave
edilmiş biz bunu dikkate almayacağız.
İstasyon ana binasına sonradan ilave edilen yolcu bekleme salonu
binası
1.bölüm sonu devam ediyoruz.