malzemeleri istersenız baslıklar altında yazayım
1 . masamasa 240x120cm olculerinde (marangoza yaptırıldı)
240x120 olcusu olmasındakı en onemli sebep masanın ustune konulacak kontraplakın bulunabilecek dunya standartıdır
masanın daha dengeli ve zaman içinde bel vermemesi için 35x35 kare krısler atıldı.
marangoz sadece kriş ve cercevelerı yaptı masanın ayakları (6 adet) ve ust tablası atolyede birlestirildi ayaklara ayarlı pabuclar takıldı .( 1hafta sürdü yaklasık masanın toplanması)
masa zaman içinde nemden ve boceklerden korumak için once ahsap koruyucu suruldu (kuruması yaklasık 24 saat surdu) koruyucu kuruduktan sonra vernık suruldu ustune boylece masa bitmıs oldu
2. raylarmasa bıtınce raylar dosenmeye baslandı ray olarak code 83
atlas marka ray tercıh ettim.
raylar plana göre masaya yerlestırıldı ve cıvılerle masaya sabıtlendı ancak çiviler tam cakılmadı maksat planladıgımız planı uygularken sorun yaşarsak ve daha sonra track bed ve riserlar yerlestirmek için çiviler sokulecekler .çivileri sokerken raylara zarar vermemek neyse oyle buyuk bır sorun yasanmadı raylarlar yerlestırıldıken sonra sabıtlenen raylarların kenarları markerla cızıldı markerla çizilmesinin sebebi daha sonra rayların altına yerleştirilrcek track bed yerlerını belırlemek .marker işi bittikten sonra raylar nerelerde nekadar yükseklige ulasacak onların hesapları yapıldı
3. ray yukseltılerinin yapılması( woodlandriser)
yukelecek yerler planladıktan sonra 4 derecelik
wood land marka yukseltıcı ler yapıstırlması ıcın raylar söküldü ve ve yukseltıcıler markerla cızılen yerlere sıcak silikonla sabıtlendi
woodland ray yukseltıcıyı kullanmamdaki en buyuk sebep urun acayıp kolay kullanılıyor rahatlıkla vırajları donebiliyorsunuz ve acayıp zaman kazanılıyor yapması yaklasık 3 saat zamanımı aldı ama bıraz masraflı
4.track bed yapımıhırdavatcıdan 5mm kalınlıgında mantar plaka alındı mantar plaka 100cm x 50cm mantarlar 5cm genıslıgınde kesildi ve kenarları eğe ıle 45derece eğelendı viraj yerlere gelecek mantarlar (5cm olan) ıkıye bolundu boylece mantarlara flex ozelligi saglanmiş oldu. makas altlarına gelen yerlere ise bır kontaplaktan mastar yapılarak kesildi böylece makas altlarındaki track bedler standart olmus oldu
mantarlardan hazırlanmıs olan track bed ler daha onceden markerla çizilmiş olan yerlere agac tutkalıyla yapıstırılıp ustlerıne agırlık konuldu kuruma suresı yaklasık 1 saattir
şimdilik bukadar yazabıldım daha sonrakı zamanlarda kopru tunel cıkıslarını anlatacagım tabı zaman bulup dioramada ilerleyebilirsem!
saygılarımla Osman