Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Multimedya Örnekleri => Gerçek Trenler => Konuyu başlatan: mali87 - Aralık 28, 2006, 01:26:52
-
Jimmy Cem merhaba bir sorum olacak garip ama merak ettigim için soruyorum.Buharlı locolarda sag veya sol çekerin buldugu taraflar bağımsız çalışabiliyormu onu ögrenmek istemiştim teşekkürler.
mali...
-
M.Ali sorun çok garip.Tam anlayamadım.Çeker derken biyelleri kast ediyorsun gibi geldi (ama emin değilim).Eğer kast ettiğin bu ise doğru.Yani sağ tarafın biyelleri ile sol tarafın biyelleri birbirinden bağımsız hale getirilebilir.Mesela yolda giderken eksik yağlama yüzünden sağ taraf biyeller yandı diyelim.Sökülür sağ taraf biyel ve trvarlar tel ile bağlanır.Ama tabii makina güçten düşeceği için makinistin %50 hamule tenzil hakkı da doğar.Yani misal makinanın o güzergahtaki çekeri 250 ton ise 125 i burada kesilecek diyebilir.
-
Ben soruyu farklı anladım, aynı dingile bağlı iki tekerleğin birbirinden bağımsız hareket edip etmediği soruluyor gibi geldi. Bence bu anlamsız olurdu, çünkü iki taraftaki tekerleklerin biyel pozisyonlarının farklı konumda olması gerekiyor ki, ölü noktadan her zaman kurtulunabilsin.
Doğru mu diyorum ?
-
Tabii Kamil abi.Dedim ya soru net değil.Eğer aynı dingile bağlı ise (yani o kast ediliyorsa) bağımsız hareket etmeleri mümkün değil.
-
Arkadaşlar sorumdada belittigim gibi soru biraz garip söyle örnek vereyim traktörde arka tekerlere istenirse sağa istenirse sola ayrı biçimde güç veriliyor.Trenlerdede böyle birşry varmı onu sormak istemiştim.Anladığım kadarıyla olmuyor.Jimmy Cem ve Kamil bey her ikinizede teşekkürler.
mali....
-
Hayır o şekilde mümkün değil.
-
Teşekkürler Jimmy cem görüşmek üzere.
mali....
-
Bu buharlı lokomotiflerde diferansiyel sistemi olmasına benziyor biraz.