Gönderen Konu: Ankara'da Buluştuk  (Okunma sayısı 10342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hayri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 175
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2013, 11:13:10 »
Kemal Abi, fotoğraflar için teşekkürler... Katılamayanlar için güzel bir anlatım olmuş.
Bu arada, Tufan Bey'in kurgusu muhteşem!!! Göller gerçekten de inanılmaz..!
Herşey rayında...

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 70
  • İleti: 57
Ankara-Konya seyehati, 46052 ve sonrası
« Yanıtla #21 : Nisan 02, 2013, 17:41:28 »
Değerli arkadaşlar,

Ankara ve Konya seyehati izlenimlerini keyifle okudum, resimlerin hepsi de çok güzel. Keşke demekten kendimi alamadım....
46052'nin kaçınılmaz sonunu düşündükçe de  üzüldüm. Önce biraz bilgi, nedir bu 460XX serisi lokomotifler ??
1937 yılında Henschel tarafından sadece Türkiye'ye özel olarak üretilen ve TCDD tarafından 46051'den 46061'e kadar
numara verilen ana hat ekspres lokomotifler olarak tanımlayabiliriz.  Bir zamanların en prestijli ekspresleri olan
Ankara-Istanbul-Ankara trenlerinin önünde giderlerdi. Daha sonra dizellerin devreye girmeleri ile yük katarlarını
çeker oldular, her ne kadar bu tip iş için tasarlanmamış olsalar da.. 2-8-2 teker dizilimleri ve büyük çaplı cer tekerlekleri
ile çekişten çok sürat için tasarlanmışlardı. Daha sonra devre dışı kaldılar, şimdi de büyük çoğunluğunun kesilmiş
olduğunu öğreniyoruz. Benim bildiğim kalanlar, 46059 Çamlık Müze'de ve Konya'daki 46052. Başka bilmediğim varsa
haberlerinizi beklerim. Konya'nın ağzına kadar buharlı ile dolu olduğu günlerin resimleri için aşağıdaki link'e bakınız.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5096726

DVD'lerimi gözden geçirirken 46052'nin de yer aldığı bir tanesini tekrar seyrettim, katar başındaki güzelliği anlatılacak gibi
değildi. Almanlar bile bu makinayı kendi benzer ekspres lokomotifleri olan BR01 ve BR03'ten daha üstün olarak kabul
ediyorlar. Ne olacak bu 46052'nin akibeti diye düşününce aklıma geleni sizlerle paylaşmaktan korktum ama korkunun ecele
faydası yok.

Hiç bir lokomotifin kesilmesini göreniniz var mı ??
Ben iki kere gördüm. Bir canlının idam edilmesi kadar üzücüydü. Adeta ortaçağ işkencesi yapar gibi parça parça yok ediyorlardı.
Şimdi sıra 46052'de mi acaba diye düşünmekten kendimi alamıyorum ve hemen ne yapabilirim, ne yapabiliriz diye
düşünmeye devam ediyorum. Hep beraber, ulaşabildiğimiz çevremizle birlikte sesimizi duyurabilir miyiz bu feci sonu
önlemek için ? Ben böyle bir mutluluğu bir kez yaşadım. Bir seyehatte tesadüfen görüp tarihi önemini bildiğim 55022'yi kurtardım. Sadece bu makinaları çok sevdiğim için mutlu sonun hayalini kurarak girişimlere başlamıştım.
Şimdi hep birlikte daha da güçlü hareket edebiliriz. Neden tekrar çalışır hale getirilmesini hedeflemeyelim ki ? Çıtayı yüksek
koyup kesilmesini önlemek bile bence başarı olur.
İlk hedef yazılı ve görsel basın ile sosyal medyaya konuyu taşımaya çalışalım. TCDD, Ulaştırma ve Kültür Bakanlıkları
nezdinde sesimizi duyuralım. TBMM'nde bile tanıdıkları olanlarımız var. En güçlü ses de ordan gelir. Bir basın kuruluşu neden bir bağış kampanyası başlatmasın ki ? Bir çok şirket sosyal sorumluluk projesi kapsamında çok büyük bütçeler kullanıyor,
yok edildiği takdirde hiç bir şekilde yerine koyulması mümkün olmayan böyle bir makinayı Yavuz Zırhlısınınkine benzer bir sondan kurtarmak kadar büyük bir sosyal sorumluluk olabilir mi ???
İç umutlar tükenirse belki diğerleri gibi Almanya'da da yaşamaya devam edebilir. Yeter ki haberleri olsun.

Aklıma gelenler bunlar, hep beraber çok daha iyi fikirler çıkar, ama hepsinin ötesinde gerekli olan aksiyon, aksiyon ve yine
aksiyon. Eğer birşeyler yapmazsak, taşın altına elimizi sokmaksak, diğerlerinin arkasından yaptığımız gibi bunun da arkasından
hep beraber ağlaşırız. Umarım güleriz.....

MZ





Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #22 : Nisan 02, 2013, 22:27:04 »
MTK nın tüm gezileri gibi buda çok hoş ve zevkli geçmiş görünüyor.
Daha katılmak bana nasip olmadı ama işallah bi gün...
en kısa zamanda mtk istanbul yemeğininde organizasyonunu bekliyoruz. tabi harun abi döner dönmez.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 22
  • İleti: 2850
Ynt: Ankara-Konya seyehati, 46052 ve sonrası
« Yanıtla #23 : Nisan 02, 2013, 22:43:56 »
Sevgili dostum Mahmut bey , öncelikle Türk lokoları hakkında bildiklerini bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler.

Harun veya Okan forumda senin adına  özel bir bölüm açsın , vakit fırsat buldukça bize arşivinden Türk lokolarını tanıtmaya devam et , konulara katkı sağlayan ,bilgi ilave eden üyelerimiz de olursa , elimizde yeni ve değişik bir arşiv daha mevcut olur.

Gelelim Konyada yatan 46052 ye , dün aceleden yazma fırsatı bulamadım ama sanırım onu kesmeye niyetleri yok , çünkü seferden kalkmasına çok yakın bir zamanda , kazan , ocak vs gibi kısımları yeni yapılmış , zaten bu nedenle hakkında ıskat kararı çıkmamış.

Yerli dizilerin kiralama talepleri arttığı için onun da yenilenme ihtimali var ama kaç yıl sonra yapılır bilmiyorum.

Bu cumartesi klüpte  Harun’la konuşalım ,ulaştırma bakanının danışmanı Adnan Ekinci ile irtibat kuralım ve ona Avrupada turistik buharlı gezilerinin çok müşteri bulduğunu anlatalım.

Daha ilginç bir şey var , Karakurt , Grikurt diye ,Türk yapımı ve  dünyada sadece birer tane  olan 2  lokomuz var ,( belki ikisi birbirinin aynısıdır tam bilemiyorum ama öyle de olsa farketmez dünyada 2 tane olurlar )  bunlar fabrikaların içinde yatıyor , bunların çalıştığı tren turlarına bütün dünyadan turist gelebilir.Bunları Adnan beye anlatalım , böyle bir şey hiç akıllarına gelmemiş olabilir.

Hiç bir lokomotifin kesilmesini göreniniz var mı ??
Ben iki kere gördüm. Bir canlının idam edilmesi kadar üzücüydü. Adeta ortaçağ işkencesi yapar gibi parça parça yok ediyorlardı.

Mahmut bey bu yazdığınız en çok buharlılar için geçerli , öbür lokolar bir düğme ile çabucak çalışırken bir buharlının canlanması için 4-6 saat geçmesi gerekiyor , bana hep buharlıların canı , ruhu varmış gibi gelir , eminim kesilirken çığlık atmışlardır.

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 70
  • İleti: 57
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #24 : Nisan 03, 2013, 09:48:17 »
Değerli dostum Kemal Bey,
Nazik ifaderinize teşekkür ederim, elimde olanları yeri geldikçe paylaşmaya devam edeceğim. Yeter ki ilgi görsün.

Kaygılarımı biraz azaltan sözlerinize de çok sevindim, umarım 46052 için kötü son gerçekleşmez. Bu makina için
Ankara da dahil her makama gidip görüşürüz, büyük bir keyifle.
Arşivimde TRT tarafından 1984-85 yıllarında çekilmiş bir belgeselin kaydı var, Kara Tren. Bir grup yabancı turistin
havaalanında karşılanmasından başlıyor ve önce Trakya'da sonra Anadolu'da yaptıkları buharlı tren turunu
anlatıyor. Gerek makinaların çeşitliliği, gerekse katılanların izlenimleri hakikaten çok güzel.Yabancı çekimlere
bence fark atar, işin özünü ortaya koyması açısından. Yapımcı Tanju Kurtarel. Ankara'ya gidilirse bu kaydın bir
kopyasını da götürüp vermekte çok büyük yarar görüyorum.

Karakurt ve Bozkurt için pek iyimser değilim. Tabi ki çalıştırılır, ama herşeyin bir maliyeti var. İngilizler yıllar önce kazıkların
üstüne diktikleri Spitfire'ları indirip indirip uçar hale getirdiler. Bu makinalar da çalıştırılır ama bütçe ve teknik imkan
meselesi. Bizimkiler buharlıları devre dışı bırakmaya karar verince tüm bakım merkezlerini ve özel aletleri de yok ettiler.
Nereye yaptırılır araştırmaları lazım. Avrupadaki en büyük merkez Almanya'daki Meiningen'dir ve o da talebi kaşılayamadığı
için bugün maliyeti karşılayacak imkanımız olsa ve başvuruda bulunsak kimbilir kaç yıl sonrasına gün verir. 56548 yerli
imkanlarla yapıldı ama kazanın yapılmış resmini gören konuya vakıf bir Alman arkadaşım yapılan işle ilgili ciddi kaygılarını
dile getirdi. Umarım o yanılıyordur.

Benim 46052 ile ilgili olarak açtığım konuya sadece siz duyarlılık gösterdiniz. Bizim gibi bir grubun içinde dahi ilgi çekmiyorsa,
bu lokoları devrini kapamış birer ulaşım aracı olarak görenleri nasıl ikna ederiz bilemiyorum.
 
Anlaşılan buharlılar zaten ölmüşler de ağlayanları yok !!!

Çevrimdışı hayri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 175
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #25 : Nisan 03, 2013, 10:19:17 »
Mahmut Bey merhabalar,

Öncelikle, buharlılar ile ilgili göndermiş olduğunuz link için çok teşekkür ederim. Gerçekten çok güzel arşivlik fotoğrafları bence...

46052 ile ilgili olarak, Ankara'da yapılması gereken bir şey varsa, ben elimden geldiğince yardımcı olmaya hazırım.
Herşey rayında...

Çevrimdışı sururkip

  • Surur Kip
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 167
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #26 : Nisan 03, 2013, 11:21:30 »
Mahmut Bey selamlar,
Yazdığınız konuları ilgi ile izliyoruz. Ben kendi adıma çok bilmediğim bir konu olduğu için herhangi bir şey yazmadan sadece okuyorum. Sanırım çoğu forum üyesi de öyle yapıyordur. Yoksa ilgi çekmiyor değil.
Saygılarımla
Ad Astra Per Aspera

Çevrimdışı mesut kurt

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 530
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #27 : Nisan 03, 2013, 12:08:46 »
Mahmut Bey Merhaba,
Buharlılarla ilgili kaygılar elbette hepimizde var, en azından bu forumdakilerde vardır diye düşünüyorum,
hatta 46052'nin başında bununla ilgili konuşmuştuk, hayata döndürülmesi için turistik amaçlı geziler düzenlenebilir diye,
umalım ve isteyelim ki diğerleri gibi bir sonu olmasın.

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 70
  • İleti: 57
46052 ve sonrası
« Yanıtla #28 : Nisan 03, 2013, 18:03:17 »
Hayri, Sürur, Mesut Beyler;

İlginize çok teşekkürler. Şu an için yapabileceğimiz şey fikir üretmektir. Bunun için de biraz fikir alış verişine
ihtiyacımız var.

Ben de kendi kaynaklarımdan bu makinanın son durumu ile ilgili bir araştırma yaptırdım.
Bulgular şöyle geldi, Konya Depo yönetimi bu makinanın iskat edilmesi için Genel Müdürlüğe yazı yazıp
teklifte bulunmuş. Bilmeyenler için iskat sözünü biraz açalım. İskat, aynen bir otomobilin kaydının silinip
hurdaya ayrılması gibidir. Geri dönüşü kesinlikle yoktur ve kesime giden yolun başlangıcıdır. Depo yönetiminin
bu "başbelası"ndan kurtulmak için bulduğu tek çare demek ki iskatmış. Bu bilgiyi alınca hayretler içinde kaldım.
Ancak iyi haber, Genel Müdürlük bu talebi kabul etmemiş.
Bu bilgiler ışığında izlenecek strateji de kendiliğinden ortaya çıkmış oluyor; bu makinanın takipçileri olduğunun bilinmesi,
sesimizi duyurabileceğimiz platformlarda çalışır duruma getirilebilmesi için talepkar olmak.

Başka görüşler de gelirse böylece atılacak adımlar da belli olur.

Çevrimdışı hayri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 175
Ynt: Ankara'da Buluştuk
« Yanıtla #29 : Nisan 04, 2013, 18:08:38 »
Mahmut Bey,

Bence bu konu ile ilgili olarak ana fikri belirleyelim ve yardım etmek isteyen herkes kendi cümleleriyle birer elektronik mektup yazarak talepte bulunsun. Yani öncelikle konuyu ortalığa çıkaralım. Randevu alalım ve ne tür bir ilerleme kaydedilebilir, neler yapılabilir, bununla ilgili olarak genel müdürlükle birlikte ortak bir karara varalım. Onlarla birlikte daha üst makamlara da başvurulabilir...
Bence bu trenler bir şehrin meydanında bile sergilenebilmelidir... Konuyu müze olarak daraltmamak lazım. Bir heykel dikmek gibi, bir park yapmak gibi... İnsanlar özel olarak gidip görmek yerine, yoldan geçerken görebilmelidir. Daha çok hayatımızın içinde olmalıdır...
Bu trenler bizim tarihi dokularımız; ama ne yazık ki burada ona önem vermiyorlar!
Herşey rayında...