Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Multimedya Örnekleri => Gerçek Trenler => Konuyu başlatan: Alp ÖNEY - Şubat 01, 2019, 20:29:04
-
İsveç NoHAB (Nydqvist & Holm AB) Fabrikası ile TCDD arasında 1927 yılında 100 adet buharlı lokomotif ile 1500 adet yük ve yolcu vagonu sipariş ve alımı konusunda yaklaşık 55 milyon dolar tutarında sözleşme yapılmıştır.
1927 yılındaki siparişler iki farklı tipte TCDD’nin 45001 (62 adet) ve 3311 (15 adet) sınıfı lokomotifleri kapsamaktadır.
Ayrıca 1930 yılı itibariyle, 10 adet aynı fabrika üretimi TCDD 34051 sınıf lokomotifler satın alınmıştır.
Konumuza değinilen NoHAB üretimi TCDD 45001 sınıfı lokomotiflerimiz 1927-1935 yılları arasında TCDD’ye 62 adet teslim edilmiştir.
Prusya Demiryolları (KPEV) G8.2 tipi lokomotif temel alınarak, TCDD’nin ülkedeki coğrafi şartlarına uygun olarak daha fazla güç elde etmek amacıyla kazan boyu uzatılarak üretilmiştir.
45001-45062 arasındaki lokomotiflerden 45017-45024 plaket numaralı lokomotifler anlaşma altında Belçika Tubize Fabrikası’nda üretilmiştir.
KPEV G8.2 1/87 ölçekli model lokomotifin, TCDD 45001 sınıfına dönüştürme çalışmasını Sn. Teoman KARDAŞLAR aslına uygun olarak ve büyük emekler vererek geçmişte forumda paylaşmış, bu konuda her iki lokomotifin benzerliklerine rağmen farklılıklarını da ortaya koymuştu.
45001 Fabrika çıkışı;
(https://i.hizliresim.com/zjM0lg.jpg) (https://hizliresim.com/zjM0lg)
45005 plaketli lokomotifin bulunan tek fotoğrafı, 01 Kasım 1928 tarihinde gerçekleşen Harf Devrimi’nden bir kaç ay evvelki görünümü.
(https://i.hizliresim.com/nQlOL1.png) (https://hizliresim.com/nQlOL1)
(https://i.hizliresim.com/nQlOM1.png) (https://hizliresim.com/nQlOM1)
Bono;
(https://i.hizliresim.com/MVDdB1.jpg) (https://hizliresim.com/MVDdB1)
-
NoHAB'tan alınan lokomotifler ve vagonlar ile ilgili 1932 yılına ait TBMM belgeleri;
(https://i.hizliresim.com/qdvG7W.png) (https://hizliresim.com/qdvG7W)
(https://i.hizliresim.com/GmD9L7.png) (https://hizliresim.com/GmD9L7)
-
Lokomotife ait posta pulu
(https://i.hizliresim.com/JZDP1q.jpg) (https://hizliresim.com/JZDP1q)
-
Alp Bey, yine araştırmalarınızla TCDD 45001-45062 sınıfı buharlı makinelerin ilk alımlarındaki tespitiniz ve buna
bağlı olarak harf devrimi öncesi plaketlerin Osmanlıca rakam ve harflerinden olduğunu gösterir fotoğraf tespitiniz
ilginç ve güzel bir konuyu paylaştınız.
Emeklerinize sağlık.
Ancak posta pulu ile ilgilki ben de bir tespitimi paylaşmak isterim.
Bu pullar piyasaya çıktığında iki adet temin etmiştim. Pul üzerindeki görüntünün ters basılmış olduğunu fark ettim.
Pul üzerindeki görüntü trains of turkey sitesindeki TCDD 45001-45062 bölümündeki fotoğraflardan Çamlık müzedeki
45002 plaketli lokomotife aittir.
Fotoğrafın pula ters basımının belirtisi kazan kapağındaki kapak menteşelerinin sağda olması gerekirken solda olmasıdır.
Ekte gönderdiğim gerçek fotoğraf ve modelin görüntüleri bu tespitlerimin kanıtıdır.
-
Teoman Bey merhaba.
Bu konuda paylaştığım posta pulunu 2010 tarihli olması, yani lokomotiflerin teslim alındığı "1927-1935" yılları arasındaki tarihlerin forumda pek ilgi çekmemesi nedeniyle en yakın güncel tarihi ile vurgulamayı uygun görmüştüm.
Konuya hakim iseniz, farklılıkları gören gözle tespit etmek mümkün. İnceleyince gerçekten tersten basılmış görüntü. Hiç birimizin göremeyeceği detayı paylaştınız.
Her ne yaşta olursak olalım öğrenmek çok önemli.
Ancak, ne kadar bilinmeyen konuları paylaşsanız, emekler verseniz ve bilinmesi için gayret sarf etseniz de burada öyle bir hava var ki mesela bir satılık vagonu satışa çıkarsanız sizden makbulü olmaz. Gayretlerimiz boşuna mı?
Paylaşımınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Sevgi ve saygılarımla.
-
Her ne yaşta olursak olalım öğrenmek çok önemli.
Ancak, ne kadar bilinmeyen konuları paylaşsanız, emekler verseniz ve bilinmesi için gayret sarf etseniz de burada öyle bir hava var ki mesela bir satılık vagonu satışa çıkarsanız sizden makbulü olmaz. Gayretlerimiz boşuna mı?
Alp Bey, merhaba.
Çeşitli ve ilginç, özellikle TCDD'nin kullandığı demiryolları araçlarının pek bilinmeyen özellikteki bilgilerini bizlere
araştırıp, aktarmanız ben ve birçok modeltrenci arkadaşlarımızın takdirini ve beğenisini kazanmaktasınız.
Bu tür araştırmaya, incelemeye dayalı çalışmalarınızı formumuzda paylaşmanızı bekleriz.
Sizin bu konudaki TCDD 45001-45062 serisi ile ilgili paylaşımınızdan esinlenip, daha önce yapım aşamalarını
paylaştığım, ancak forumdaki fotoğraf kayıplarından dolayı şu an ilgili konuda artık görülmeyen fotoğraflarının
birkaçını ekte paylaşıyorum.
Bu model iki ayrı modelden bir araya gelmişti. Kazan yapısı Piko Br 56, tender Roco Br 57
-
Alp bey , Forumumuzda istemsiz olarak oluşan bilgi kaybı nedeni ile bir çok insan darılmış vaziyette maalesef , dargın dostlarımızın çoğu kurtarırsak tekrar foruma gireceğini söylüyor.
Bunca dargın insana rağmen sizin konunuz 160 kişi tarafından izlenmiş.
Yani sizin ve Teoman hocanın çabaları boşa gitmiyor bence.
-
Alp Bey paylaşımlarınız için teşekkürler.Fotoğraflarını koyduğunuz belgeler gerçekten çok ilgi çekici.Tarihe ışık tutar nitelikte.
İyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla Sedat NİŞANCI
-
Alp Bey Merhaba,
Paylaşımlarınız sayesinde birçok şey öğreniyoruz ki - tabi forumdaki diğer dostlarımız sayesinde de - malum günlük hayatımızın koşturmacasında bu bilgilere ulaşabilmemiz imkansız (en azından benim için)
bu yüzden size tekrar teşekkür ederim...
Saygılarımla,
Mesut Kurt
-
Kemal Bey, Sedat Bey ve Mesut Bey merhaba.
Değerli bir o kadar da samimi görüş ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.
Sevgi ve saygılarımla.