Gönderen Konu: Tavana asılan platform ve diaroma planım  (Okunma sayısı 23960 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Tavana asılan platform ve diaroma planım
« : Ağustos 19, 2014, 13:09:21 »
2.5 aylık evliyim ve evliliğim ilk krizini yaşamak için henüz çok gencim. O yüzden yenilgiyi baştan kabul ederek, biraz da çakal davranarak diaromamı tavana ince çelik halat ve tavana dübelli makaralarla asmayı düşünüyorum. Odanın tavanında eşimin babası ile anısı olan bir lamba durmakta. Bu lambayı da taşımadan, platformun ortasında 60'a 60 bir delik bulundurarak işi çözeceğim. Platform 1.90'a 3 metre olacak.



Buradaki çizimde platformun kenar duvarları var. Bu duvarlar platform tavana çekilince gözükmesini engelleyecek. Asma tavanmış gibi gözükecek. 1.90'a 3 metre platform çok rijit bir karkas kullanmazsam esneme yapacaktır. Kenarlarda ve platform ortasındaki delik çevresindeki bu duvarlar esnemeyi engellemede çok işime yarayacak. Bu sayede ağır karkaslar kullanmadan, Aluminyum profil üzerini OSB kaplayarak işimi görmek istiyorum. Yan duvarları biraz daha kalın OSB ile yapıp, aluminyum profile ve taban osbsine monte edeceğim. Bu esnemeyi büyük ölçüde kesecektir. Esneme az olursa 4 noktadan, çok olursa 8 noktadan platformu tavana monte edeceğim. Hedef mümkün olduğunca hafif ve ince bir platform yapmak. Yukarıdaki planda duvarların yüksekliği 15cm, platform derinliği 5cm. Toplam 20cm kalınlık yapacak. Gözüm keserse 25cm'ye kadar çıkabilirim. Ancak platformu mümkün olduğunca ince tutmak istiyorum. Çünkü kalınlık arttıkça diorama içinde yapabileceğim dağ yükseklikleri vs. azalıyor. 15cm zaten sinir bozucu derecede alçak. Hollanda gibi diorama yapacağım.  ;D

Şimdilik baz diaroma planım aşağıdaki gibi:


Burada düz rayların tamamı 222mm, virajların tamamı R431. Elimde pikonun biraz daha çapı büyük rayları da var. Atlas raylar da gelecek. Kısaca buradaki şekil biraz değişecek. Ancak 5cm aşağı-yukarı budur.

Kırmızı işaretli olan hat ana hatta sadece yeşil işaretli olan doublecrossover ile bağlanabiliyor. Bunun dışında bağımsızlar. Ana hatta çoğunlukla eşlik eden makasla ayrılmış yol da bir tam çember haline getirilebilir. Henüz karar vermedim. Birkaç noktada köprü, bir noktada tünel olacak. Rayların kot farkı ile gittiği (dağ yamaçlarından geçtiği) noktalar var. Çoğunlukla köprü altından geçen raylar bu noktalara denk getirilmiş vaziyette. İki noktada taban OSB'sini oyup rayı sıfır noktası kabul ettiğimiz OSB kotunun 4cm altına indireceğim.

Ekleyeceğiniz birşey var mıdır? Bu sadece bir plan. Gücüm buna yetecek mi bilmiyorum. Biraz sayım yapmam lazım. Eksik hala çok malzeme var. Şu da olsa iyi olur dediğiniz ne varsa söyleyin, bu diaroma için bir ideal plan çıkarmaya çalışayım. Sonra bu ideal plana ne derece uyabileceğime bakayım. Bir fizibilite yapalım. Sizce çok saçmalamış mıyım? Veya "nerede senin uncoupler'ın", "bakım atölyesini nereye koyacaksın?" tarzı önerilerinize açığım. "Şurada da şirin bir ray varmış" diyip platformu çaprazlama köprü ile geçmece (Bob Ross'a Allahtan rahmet diliyorum) dışında her türlü düzenleme teklifine açığım.  ;D

Platform duvarlarının iç yüzüne karşılıklı iki tarafta bina yüzü monte etmeyi düşündüm. 1-2cm çıkma yapsa, gerçek pencere kapıları içeriden farklı kumaşlarla kaplayıp perde imajı oluşturabilir, içlerine takacağım lambalarla bir şehir imajı oluşturabilirim. Neticede diklemesine duran duvarı kapamak lazım. Göl olarak çizdiğim köşede hali ile ev, dağ yapamayacağım. Orası duvar olarak kalacak. Acaba ufuk çizgisi oluşturacak şekilde bir gökyüzü motifi yapsam, yani gölün olduğu duvarı gökyüzü mavisine boyasam ve bulut falan yapsam, ne derece makul olur? İnanın işin modelcilik kısmına çok yeniyim ve görsel detay işçiliğe elim hiç yatkın değildir. Bu konuda ustalıklarına güvendiğim iki arkadaşım var. Ben daha çok teknik zeka ve sorun çözme ve maksimum görsel hataları gizleme konusunda iyiyim.

Bir yandan da şeytan diyor, dereye bir vadi yap, sonra vadinin eşsiz güzelliğini hiçe say, kondur vadiye bir HES, çamur deryası yap bırak; ama gönül el vermiyor. Gerçek dünyada o yüzden kodaman olamıyoruz zaten. Gönül el vermiyor.  ;D Ama el işçiliğim bunu yapmaya yeter mesela. Güzel gözükmek zorunda olmayan herşeyi büyük bir ustalıkla yapabilirim.  ;D

Aşağıda çok sayıda rayın düz gittiği 30cm'lik dar alanda (iki tarafı da duvar olan dar alan) tren garı yapmayı düşünüyorum. Ortadaki deliği kaplayan dağı biraz törpülersem tren garının iki tarafını bina yüzü yapabilirim. Sağa sola da tek tük bina atarsam şehir tamamlanmış olur.

Yukarıda ana hattan ayrılıp çapraz düz giden raya fabrika bölgesi yapmaya niyetliyim. Uncoupler diaromada nasıl kullanılır, nerede durur henüz incelemedim. Lokomotif bakım istasyonunu da nereye koyarım, ray makas eklemek gerekir mi, henüz düşünmedim.
« Son Düzenleme: Ağustos 19, 2014, 14:22:40 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #1 : Ağustos 19, 2014, 13:37:48 »
Büyük bir merakla projenizin devamını izliyor olacağım...  :)

Şimdiden kolay gelsin.... ;)

m.utkan

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #2 : Ağustos 19, 2014, 18:00:01 »
Şu ana kadar neden aklıma gelmedi bilmiyorum. Takribi 10 yıllık bir uğraş ile babam - amcam ve ben (sonradan katılsam da), %100 yerli teknoloji, Tübitak destekli bir proje geliştiriyoruz. Taş ocaklarının atık maddelerini alarak, çimento bağlayıcı yüksek performans betonları üretiyoruz. Kendi sınıfında dünyanın en az su emen, doğal görünümlü bu taşları 1.5cm inceliğinde kesip, bina dış cephelerinde mekanik montajlı kullanıyoruz. Bu tesise konu olan taşı geliştiren, makinalarını dizayn eden, üreten biziz. %100 Türk sermayesi ve %100 Türk teknolojisi. Makina ve taşın Patenti de bize ait.  :) Kendi sınıfının yaratıcısı bir ürün.

Hal böyle iken, Diaroma planına bizim tesis için yer açmaya karar verdim. Bizim tesisin dıştan görünüşünün aynısından buraya bir tane yapacağım. Yük trenleri için birkaç boş konteyner alacağım ve bizim firmanın amblemlerini boş 2-3 konteynera uygulayacağım.

Sağ üst köşede bulunan Göl olarak tanımladığım alanı biraz büyüteceğim, Orada rayları biraz daha erken kavis verdirip, bir miktar çapraz geçerek yolu tamamlatacağım. Açılan alana Gelecekte bir liman yapmayı düşünüyorum. Vinç'lere şöyle bir baktım. Apayrı bir proje konusu. Zira çalışan ve düzgün gözükenleri çok çok pahalı sanki. Yeri hazır olsun. Sonra el atarım diye düşündüm.

Dağlardan birine taş ocağı yapabilir miyim diye düşünüyorum. Taş ocağı yapabilirsem, taş ocağından bizim tesise nakliyat, bizim tesisten limana nakliyat yapabilirim.  ;D Bir de çimento fabrikası görünümlü birşey dikersem, sanayi tesislerim de tamamdır.  ;D Dünyada trenle hazır beton taşıyan var mı? Belki böyle bir numara yapılabilir. Ancak hazır beton yük  vagonu bulunabilir mi bilmiyorum.  ;D Şimdilik abartmasam iyi olacak.

Boş kalan düzlük alanlardan birine çiftlik evi yapmaya yetecek kadar yer bırakarak sürülmüş tarla yapacağım.

Adım adım gidersek, önce platform:
Platforma kablolara ulaşabilmek için alttan ulaşım kapakları lazım. Sistem yerde çalışacak da olsa, tavanda saklanacağı için, platformun tabanına ulaşım mümkün. Ancak, platform tabanı, diaroma kullanılmıyorken odamın tavanı olacak. Burası da bir ev. O yüzden aklıma ilk gelen aluminyum asma tavan malzemeleri ile kaplama fikri bana hiç sıcak gelmiyor. Başka bir yol bulamazsam böyle yapacağım; ama ev gibi gözükmesini nasıl sağlarım bilmiyorum.

Diğer bir konu da platformu asmak. Asmak sorun değil de, indir-kaldır mekanizma tavanda mı dursun, eğer mümkünse platformda mı dursun. Platformda durabilirse çok şık olur. Mekanizmaları da ev görünümüne sokabilirim. Araştıracağım...

Çevrimdışı NaciAklan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • İleti: 239
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #3 : Ağustos 19, 2014, 21:16:57 »
Sevgili Hüseyin,

Bir kaç sorunun var gibi. Bunlara sıra ile cevap arayalım.

1. Asma tavan diorama sistemleri konusunda Almanlar çok tecrübeliler. Döküman ve forumlardan yeterli cevap bulabilirsin. Genelde çizimlerle anlattıkları için de dil çok büyük bir sorun olmuyor.

2. Diorama da yer kazanmak için uzak taraftaki evleri kabartma, rölyef, baskı gibi iki boyutlu yapabilirsin veya normal evlerin arkasına ikinci bir sırayı bu şekilde koyarak kalabalık bir kasaba/kent havası yaratabilirsin. Fakat, anladığım kadarıyla önceliğin yer kazanma. Kabartma evler silikon kalıp (malesef onu da kendin yapacaksın) içine ince alçı dökerek veya varolan evler ortadan ikiye kesilerek (çatının su ayrım çizgisi boyunca) yapılabilir.

3. Eski model Marklin vinçler de işini görebilir. Dijital değillerdir. İkinci el iki ya da üç tanesi işini ucuza görür. Elektrik sistemlerinin bakımı ve iyileştirilmesi ile güzel iş görürler. Varsın sabit sistem olsun.

4. Pek çok firmada modeli olan çift ya da dört akslı silo vagonları diğer benzeri yüklerin yanısıra toz çimento da taşırlar ve zaman zaman firmalar çimento şirketi logolu vagon da piyasaya sürerler. Prefabrik beton(hazır duvar, beton direk, travers v.b.) ise demiryolunda taşınan yükler arasındadır.

Şimdilik bu kadar. Kolay gelsin.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #4 : Ağustos 20, 2014, 00:03:06 »
Hüseyin kardeşim ,çakal gibi değil , akıllı bir adam gibi davranmışsın , tebrikler.

Ben  yıllardır  " yerim yok " diyenlere , senin düşündüğün tavan kurgusunu , menteşe ile duvara kapanıp açılan masa tipi kurguyu veya duvara 35 santime 2-3 metrelik raf kurgusunu tavsiye ediyorum ama pek dinleyen olmadı.

Sen en zorunu seçerek başlıyorsun.Öncelikle Ankara'daki üyelerimizle tanış , bir kaç kurgu gör , masanı hazırla yerleşim en kolayı , hayal gücünün yettiğince her şeyi kurarsın masa üstüne.

Tek bir motor ve makaralı ipler ile kurgunu tavana asar ve indirirsin , masan yere indiğinde çıkarılabilir 4 ayak ile yere bastırman gerek , ipler üstünde dururken tren yürütemezsin , platformun en altına kablolarını döşedikten sonra estetik görünümlü ince bir malzeme ile kaplarsan tavan gibi görünebilir.

Yaptığın işi kurguya dökme fikri de harika ,bu projen için çok sayıda malzeme mevcut merak etme, ayrıca ,  başlangıçta sana karşı çıkacak olan eşin bir müddet sonra kendi misafirlerine bile sen yokken kurgunu gösterecektir , emin ol.

Yapmaman gereken tek yanlış  acele etmektir , çok araştır , çok sor , 3 düşün bir yap , yoksa hepsi çöpe gider.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2014, 01:06:09 »
Öncelikle herkese çok teşekkür ederim. Başlangıçta eşimi tavandan 35cm kaybetmenin çok da kötü olmadığını ikna etmek için Asma tavan görünümlü tablamı yapmam gerekiyor. Evde tavan yüksekliği 2.60. 35cm düşersek 2.25 kalıyor. Çok çok kötü değil.

Diaromayı ayaksız düşündüm. Tavandan doğrudan yere indirebilirim. Veya mevcut odada bulunan tekerlekli minik bir masam var. Bu masanın tekerleklerini sanayi tip ile değiştirirsem platformu masanın üzerine de indirebilirim. Bunlar sonraki aşamalarda düşünülecek şeyler. Öncelikle siz deneyimli abilerimize sormak istediğim, 2x3 boyunda, çok kalabalık olmayan, hafiflik hedeflenerek yapılmış bir masa takribi kaç kg olur? Niyetim genelde yapılanın biraz dışına çıkarak tek vinç kullanmak yerine, 4 adet küçük motoru her biri bir çelik halatı dolayacak şekilde platforma monte edip, halatı platforma sararak yukarı çıkan bir sistem kurmak. Tabi bunu güvenli yapmak için solucan dişli akuple edilmiş motorlar kullanmak. Böylece motor güç kaybına uğrasa bile solucan dişli aşağı düşmeyi engelleyecek. Duvara hiç zarar vermeden, sadece tavana 4 büyük dübel ile bu işi halledebilirsem temiz iş çıkacak. Hatun kişiyi ikna edebilirim.  ;D

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2014, 13:38:32 »
Hüseyin , en alta alüminyum iskelet ,( mesela 3x3 kutu profilden , 50 x 50 cm aralıkları olan  )  üzerine 8 mm kavak kontra koyarsan yapacağın raylar evler vs vs 20 kiloyu zor bulursun.

4 küçük redüktörlü motor benim de aklımdaydı ama burada bulmak çok zor , 12 voltla çalışan 4-5 santim çapında 7-8 santim boyunda redüktörlü motorlar var , çocukların içine binilen akülü araba motorsiklet gibi oyuncaklarını götürüyorlar.Nasıl bulursun bilemem.

Bulursan , tavana asman gerekmiyor , kurgunun 4 köşesinde 4 bina içine motorları gizlersin tavana sadece 4 kanca asarsın.

Düşün , düşün , düşün , sor , sor , sor. Acele etme.
« Son Düzenleme: Ağustos 20, 2014, 13:47:46 Gönderen: kemalomay »
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2014, 00:59:28 »
Merhaba,

Arkadaşlar herhalde hatırlayamadılar, Ankaralı üyelemizden Kahraman Melek tavana asılabilen bir kurguya sahip, üstelik yaptıkları bu forumda var. Kendisi ile temas kurarsanız size yardımcı olur.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3423.0

Ayrıca benim kurgumda, demiryolu ile irtibatlı dökme çimento yükleme tesisi ve beton santralı mevcut. Eylül ayında benle temas kurarsanız gelip görebilirsiniz.

Yazınızdan anladığım kadarı ile beton teknolojisi ile uğraşıyorsunuz ama hazır betonun trenle nakli gibi gerçeklerden uzak yaklaşımlarınız var. Eğer yazdıklarınızda ciddi iseniz ve beton konusunda daha fazla birşeyler öğrenmek isterseniz eşimle temas kurabilirsiniz.

Çağlan Becan

Dış İlişkiler ve İletişim Müdürü
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği

www.tcma.org.tr



Selamlar,

Can
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 01:19:05 Gönderen: CAN »

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2014, 12:32:23 »
Merhaba,

Arkadaşlar herhalde hatırlayamadılar, Ankaralı üyelemizden Kahraman Melek tavana asılabilen bir kurguya sahip, üstelik yaptıkları bu forumda var. Kendisi ile temas kurarsanız size yardımcı olur.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3423.0

Ayrıca benim kurgumda, demiryolu ile irtibatlı dökme çimento yükleme tesisi ve beton santralı mevcut. Eylül ayında benle temas kurarsanız gelip görebilirsiniz.

Yazınızdan anladığım kadarı ile beton teknolojisi ile uğraşıyorsunuz ama hazır betonun trenle nakli gibi gerçeklerden uzak yaklaşımlarınız var. Eğer yazdıklarınızda ciddi iseniz ve beton konusunda daha fazla birşeyler öğrenmek isterseniz eşimle temas kurabilirsiniz.

Çağlan Becan

Dış İlişkiler ve İletişim Müdürü
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği

www.tcma.org.tr



Selamlar,

Can


Cevabınız için çok teşekkür ederim. Hazır beton nakliyatının trenle yapılma ihtimalini çok uzak bulmuştum zaten. Dünya'da örneği var mıdır merak etmiştim. Zira karayolunda santralden varış noktasına, çimento maliyetini iyice arttırmayı göze alarak, 2-3 saatlik mesafelere zar zor gidebiliyor. Ancak teorik konuşur isek "tren yolunun yakından geçtiği dev projelerde hiç kullanılmışlığı var mıdır?" Şeklinde bir soru idi benimki. Mesela büyük bir baraj projesinde, ne bileyim? Biz tesiste dökme beyaz çimento kullanıyoruz. Hazır beton ile zaten işimiz yok da, diaromada birkaç sanayi tesisi kurma niyetindeyim. Birbiri ile ilişki içinde olacak mantıklı tesisler ne olabilir diye geçirmekteyim.

Kahraman Melek Bey'in Linki için çok teşekkür ederim.  :)

TCMA da kurum olarak bizi tanır. Geçmişte test raporları ve bazı standartlar için bir dizi yazışma yapmış idik. Kendilerine de amcam tanıtım yapmıştı. www.marestone.com da bizim sitenin adresidir. Yardımınız için çok teşekkür ederim.

---------------------

Kahraman Bey'in projesinde gördüğüm çok rijit bir platform kurmuş olduğu. Aşırı sağlam olmuş, fotoğraflardan direkt anlaşılıyor. Ben oldukça zayıf bir platform yapma niyetindeyim. Platform çerçevesinde enlemesine geçen duvarlar alt tablayı zayıf yapmama olanak sağlayacak. Tablanın esneme yapmasını büyük ölçüde yan duvarlar engelleyecek. Eğer tutturursam, niyetim tüm platformu, platforma monte 4 küçük vinç ile tutmak. Şöyle ki:
Platformun 3 köşesinde dağ, 1 köşesinde göl/deniz var. Bu bana her köşede 20x20 alan çıkarıyor. Bu alana 5cm'lik tamburuna ince çelik halat sarabilecek güçte motorlar monte edebilirim. Sonsuz dişlili redüktör akuple olmuş motorlar kullanırsam, motorun çalışmadığı zamanlarda platformun kafama inme riskini egale edebilirim. Şimdilik 775 seri motorlar veya güçlü cam silecek motorları ile işimi görebileceğimi düşünüyorum. Dün basit bir deney yaptım. İçinde 12V 550s motor olduğunu bildiğim şarjlı matkabımın 1cm'lik tamburuna ip sarıp, ipin diğer ucuna 5kg yük bağladım. Şarjlı matkap 3 saniyede 5kg yükü 53cm yukarı taşıdı ve zorlanmadı. Şarjlı matkap pili 10.2V. Kısaca o motor 12V ile çalışsa daha da hızlı ve güçlü olabilirdi. Ama diyelim maks güç bu. Güvende olalım. Ben 60 saniyede 260cm sarma yapacak bir lifte fitim. O zaman hesap şu:

(60 / 3) * (53 / 260) = 4,07  Yani, aynı motor yavaşlatılarak 60 saniyede 260cm yukarı yük çekecek şekilde tam 20kg kaldırabilir. Tablanın ağırlık merkezini ortada kabul edersek, 4 adet 550S matkap motoru ile 10.2V'da 80kg yük taşımak mümkün. O yüzden 18V'da çalışan, çok daha güçlü 775'lik motorlarla veya güçlü cam silme motorları ile bu işi yapmak bana mümkün geliyor.

Böylece tavana sadece 4 adet çelik halat taşıyıcıyı 2'şer dübelle tutturarak tüm sistemi çözmeyi, çelik halat karmaşası yaratmamayı hedefliyorum. Neticede el yapımı küçük vinçlerle düzeni kuracağım için de, sonsuz dişli kullanayım ki, olası bir arızada tabla kafama inmesin diyorum. Ancak motorların olduğu yerde alttan erişim imkanı şart. Bir arıza çıkarsa düzenek tavanda kilitli kalabilir.  ;D

Bugün 775'lik motorlara doğrudan akuple olabilen sonsuz dişlili redüktörler var mıdır, varsa kaç paradır ona bakacağım. Eğer silecek motorları ile yarışan maliyetle 775'lik motor kullanmam mümkünse, onu tercih ederim. Zira silecek motorlarının çoğunda redüktör dişlileri plastik ve bu motorların gücü bana ucu ucuna yetecek. Yüksek yoltajla çalıştırmam gerekebilir (12V motora 15V vermece).
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2014, 13:10:17 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2014, 16:19:20 »
Elimdeki malzemeleri kontrol ederek projemi gözdem geçirdim. Kullanmam gerekecek pahalı parçalardan çoğu şu an elimde var. Aşağıdaki projede 2 adet Lima sağ makas, 4 adet Lima sol makas, 1 adet Piko Sağ makas, 1 adet Piko viraj sağ makas, 1 adet Piko viraj sol makas, bir adet Piko X crossover makas, 1 adet Shinohara Double Crossover makas var.

Bunun dışında Lima, Piko ve Atlas raylar kullanılmış vaziyette. Bolca esnek ray kullanımı söz konusu. Yukarıdaki projeyi yapmak için eksik parçalarım esnek raylar, Piko X crossover makas, Piko sağ makas ve Lima makas çıkışı virajları. Gerisi elimde mevcut.



Programda bir noktada %11.1'lik bir eğimim var. Onun dışında en sert eğim %5.4. Biraz daha üzerinde çalışmam lazım.

Niyetim peronları koyacağım yerde peron koyup kotu yükseltmek yerine, Tabanı oyup rayı 2cm kot altından döşeyip, peron yerine kabartmalı kağıt kaplamak. Çok mu uçtum, atladığım bir konu mu var bilmiyorum. Ancak bana "neden olmasın?" gibi geliyor. Tren en çok sıfır noktasından 6cm tepeye tırmanacak, -2'ye kadar inecek. Köprülü geçişlerde üstten geçen rayla alttan geçen ray arasında 7-7.5cm olacak. Sizce yeterli midir?

Planda sağ üst köşede deniz ve denizde bir liman, limanda bir gemi olacak. Viraj makasların üçüncü bir yol yapması ondan. Gerektiğinde yük trenlerinden biri orada durup yük indirecek. Bunu yaparken ana yolu veya yan yolu tıkamaması lazım gelir.

Sol üst köşede bir dağ olacak. Sol tarafta boylu boyunca o dağın uzantısı olacak. Köşe noktasında ana hat da, yan hat da tünele girecek. Dağın içinden geçecek.

Şimdi birkaç sorum var:

1)Programa yükseklikleri girip, eğimleri hesaplattırdığımda ray şekilleri hiç değişmedi. Halbuki, değişmesi, bir yerlerinden kastırması lazım. Bu kastırmaları esnek rayları en son bağlayarak çözmeyi planlıyorum. Doğru yolda mıyım?

2) Sağ altta dikkat ederseniz yanyana 5 ray -2cm kottan gidiyor. Peronlar orada olacak. Alttan ikinci ray da iç yola bağlı. Sizce o rayı dış yola mı bağlayayım? Böyle mi dursun? Bu hali ile sanki daha kompleksmiş gibi gözüküyor (ki daha kompleks değil) ancak, peron girişinde dıştan giden ana hattan ayrılan bir yan yol olmamış olacak. Diğer alternatifte hem iç yolun, hem dış yolun birer yan yolu olacak. Ne dersiniz?
« Son Düzenleme: Ağustos 28, 2014, 16:23:01 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı NaciAklan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • İleti: 239
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #10 : Ağustos 29, 2014, 00:07:01 »
Geçtiğimiz hafta sonu Bahadır'ın planı üzerinde çalışırken, lokomotif kullanarak en fazla % 4 eğimin ideal olduğunu bir kere daha gördük. Zaten, genelde model firmaları da özel donanım yoksa en fazla % 4, % 3,5 eğim kullanmamızı tavsiye ediyorlar. Bir de eğer havai hat döşenecekse, alttaki rayın en üst noktasıyla üstteki yapının en alt noktası (tünelin tavanı, köprünün en aşağı parçası v.s.) arasında en az sekiz, tercihen on santimetre boşluk gerekiyor. Riskleri en azda tutmalısınız.

Kolay gelsin

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2014, 16:28:04 »
Geçtiğimiz hafta sonu Bahadır'ın planı üzerinde çalışırken, lokomotif kullanarak en fazla % 4 eğimin ideal olduğunu bir kere daha gördük. Zaten, genelde model firmaları da özel donanım yoksa en fazla % 4, % 3,5 eğim kullanmamızı tavsiye ediyorlar. Bir de eğer havai hat döşenecekse, alttaki rayın en üst noktasıyla üstteki yapının en alt noktası (tünelin tavanı, köprünün en aşağı parçası v.s.) arasında en az sekiz, tercihen on santimetre boşluk gerekiyor. Riskleri en azda tutmalısınız.

Kolay gelsin

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. %11'in çok fazla olduğunu biliyordum da, %4'lere kadar düşmem gerekeceğine ihtimal vermemiştim açıkçası. Gerçek hayatta bildiğim kadarı ile dağlık bölgelerde %4'e kadar eğim veriliyor. Nadiren bunun üstü gerektiğinde dağ yolu olarak adlandırılıyor sanırım.

Neyse, yaptığım son düzenlemede En sert eğim %5.1 olacak şekilde tekrar düzenledim. Bu eğimin olduğu yol da ara bağlantı yolu. Ana hatta en sert eğim %4.6. Biraz daha yumuşatmaya çalışacağım; ama elimden fazla birşey geleceğini sanmıyorum.



Toplam 8cm olan havai geçişleri 9cm'ye yükselttim. Böylelikle 8-8.5cm'lik bir net yükseklik elde edeceğim. Bunu biraz daha arttırmaya çalışacağım.

Normal peron yüksekliği genelde kaç cm oluyor? Ben peron kullanmak yerine Zemin OSB'sini ray eninde oyup, rayları -2cm'den çekip, zemin OSB'sini peron haline getirmeyi düşünüyorum. Peron yüksekliği için 2cm uygun mudur? Biraz daha mı yüksek tutmak gerek?

Bu arada Double Crossover'ı Peronun olacağı yerde planlamışım. Onu da Alt-Sola kaydıracağım.
« Son Düzenleme: Ağustos 29, 2014, 16:31:35 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #12 : Ağustos 29, 2014, 17:01:03 »
Ho ölçek için peronun yerden yüksekliği standart 12 mm
Ama dikkatinizi çekerim bu mesafe yerden

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #13 : Eylül 09, 2014, 18:03:46 »
False front olarak tabir edilen bina yüzlerinden arıyorum. Tek tük reçine model buldum. Yarım bina için çok pahalı geldi. İnternetten baktığım modellerde pencerelerin çoğu çizim. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Görsel olarak boy farkları olan ve ön görünüm olarak az çok bunlara benzeyen evler arıyorum:

http://www.ebay.com/itm/11417-Auhagen-HO-Kit-Schmidt-Street-27-29-two-houses-C-10-Brand-New-/331264717952?pt=Model_RR_Trains&hash=item4d20ea7480
http://www.ebay.com/itm/12251-Auhagen-HO-Kit-House-No-2-NEW-/331269495219?pt=Model_RR_Trains&hash=item4d213359b3
http://www.ebay.com/itm/12250-Auhagen-HO-Kit-House-No-1-NEW-/331279353551?pt=Model_RR_Trains&hash=item4d21c9c6cf
http://www.ebay.com/itm/12253-Auhagen-HO-Kit-House-No-4-NEW-/331312215139?pt=Model_RR_Trains&hash=item4d23bf3463

İngiliz usulü kiremit kaplı gözüken, aynı yükseklikte ve süslemesiz birkaç model buldum; ancak bana biraz ruhsuz geldi. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Piyasada neler var araştırıp, platformumu öyle imal edeceğim. Platform tavanda dururken yanları kapatacak dikey tahtaların yüksekliğini ve ortadaki tavan lambasını kurtarmak için açacağım deliğin büyüklüğünü ona göre belirleyeceğim.

Bir yandan pencere, Kapı, Küpeşte satıldığını gördüm. İçimden acaba kendim yapabilir miyim diye de geçirmiyor değilim.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #14 : Eylül 09, 2014, 18:43:32 »
Harun beyin de kapı çerçeve imalatı var idi

Bu panelleri sizde imal edebilirsiniz
www.tichytraingroup.com
Burada çok çeşitli kapı ve çerçeve var çok rahatlıkla modifiye ediliyor

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #15 : Kasım 21, 2014, 15:32:59 »
Tekrar merhabalar,

Öncelikle platformumun üstünde düşünmekteydim. 4 küçük vinçle platformu yukarı kaldırma projesi, uygun fiyata çelik sonsuz dişlili redüktörü olan güçlü bir motor bulamadığım için rafa kalktı. Bulabildiğim en ekonomik motor 90TL. 4 adet gerekecek, 360TL. 4'üne de tambur ayarlayacağım, adaptörleri, röleleri, tesisatı falan derken 500TL'yi bulacağız.

O yüzden pes edip, Çin malı küçük bir elektrikli ırgat almaya karar verdim. Bu aletler 125kg kaldırma kapasiteli oluyor. Ancak tek ırgat ile masanın 4 köşesinden kaldırmak için, tavandan ve masadan makaralarla çelik halatlar geçmesi gerekiyor. Platform içini 50x30 aluminyum profillerle yapmayı düşündüm. tipi şuna benziyor:


Burada dört köşede de çıkıntı yapan alanlara makara monte edilecek. Hesabım şu: Irgattan çıkıp, tavandan aşağı inen çelik halat, sol üst köşeye girecek, karşıya geçip sol alt köşedeki makaradan geçerek geri tavana çıkacak, tavandaki makara çelik halatı sağ alt köşeye iletecek. Sağ alt köşenin tavanındaki makara çelik halatı platformdaki makaraya iletecek, sağ alt köşede platforma monte makara halatı karşısındaki sağ üst köşeye iletecek. Sağ üst köşedeki makara da halatı tam tepesinde tavana monte bağlantı elemanına iletecek.

Platforma monte makaralar kutu profilin yarattığı 30mm'lik boşlukta çalışacaklar. Bitmiş diaromaya bakınca, biri dağda, biri gölde, ikisi ev çatısında yarım cm'lik deliklerden çıkan çelik halatlar gözükecek. Platforma monte makaralar içeride kalmış olacak, gözükmeyecek. Ancak odanın tavanı çirkinleşecek.

Yukarıdaki platform aluminyum ve 2mm yapılır ise, 26 metre profil gidecek. Takribi 20kg olacak. Bu platformun etrafında duvar olacaksa (ki odanın görselliği açısından bu şart), 30cm'ye 10 metre malzeme kullanacağım. Yani 3 metrekare... 10mm OSB kullanırsam 19kg ağırlığı var. 3metrekare Betopan ise 39kg (bu duvarların dışa bakan kısmı asma tavan gibi gözükecek ya, o yüzden betopan ve alçıpana da bakayım dedim.), alçıpan 24kg, 10mm mdf 25kg...

Özetle çerçeve de bayağı ağır olacak ve bu platformun boş ağırlığı 45kg civarında olacak. Zeminini (yukarı kaldırıldığında göreceğim kısmı) de kaplamam gerekiyor. Tahminim 50kg'yi bulacağım. Malzeme ağırlıkları da kabaca 30kg tutsa, 80kg yükten bahsediyoruz.

Duvarı oluşturacak malzemeyi inceltip plastik levhaya dönebilirim (plastik levhanın kırılması zor, esnek). Bu durumda platform bir 10kg hafifleyecektir.

Yukarıdaki aluminyum platform iki parçadan oluşuyor. Ortasından iki profil geçtiğini görebilirsiniz. Orası sık atılan vida-somunlarla birleştirilecek. Bunun amacı platformun ve diaromanın parçalanabilir olmasını istemem. Kirada oturduğum için, gelecekte taşınmam gerekirse emeklerim boşa gitmemeli. Taşınma durumunda tüm diaromayı 150x200 ebadında iki platform haline getirebilirsem, araba ile iki partide taşıyabilirim.

Çapraz destek atılmamış bir yer göreceksiniz, işte orada diaromanın ortasındaki lamba deliği olacak. Taşınmamız durumunda, yeni taşındığımız evde oraya lambayı denk getiremezsem, çok absürd bir delik olacak.  ;D Ancak delik kapatılıp, diaroma alanı genişletilebilir değil mi?  ;D
« Son Düzenleme: Kasım 21, 2014, 15:36:04 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #16 : Aralık 15, 2014, 23:52:44 »
Planın son hali aşağıdaki gibi. Bu sürede birçok bina, vinç, üstgeçit gibi aksesuarlar aldım ve raylardaki eksiklerimi hızla kapadım.



Anyrail programı gerçekten çok işe yarıyor. Özellikle farklı marka rayları olup da bir arada kullanacak biri için işin planlama safhasını çok kolaylaştırıyor. Program üzerinden yaptığım sayıma göre ihtiyaç listesi ve benim elimde olan nikel-gümüş ve hatasız ray adetleri aşağıdaki gibi



Oldukça az ray ihtiyacım kaldı. Doubleslipswitch dışındakileri Türkiye'den ekonomik yollu bulabilirim. Pahalı gelenler için Ebay kazan ben kepçe.  ;D

İçteki oval hattın sağ kısma yakın olan 180 derecelik dönüşü yer altında olacak (Dioramada o bölgelerde yükseklik artacak ve o hattın bir bölümü alttan geçerek gözükmeyecek.) Şehri bu yükseltilmiş alana kuracağım. Tren pratikte evlerin altından geçecek. Dioramanın solundaki alanı ferah bırakmak istiyorum. Tarlalar, kır evleri falan yapacağım.

Dioramanın ortasında gördüğünüz kare işaret tavan lambam için olan delik. Bu deliğin etrafını dağ yapacağım. Diorama tavandan indiğinde 60x60'lık bu deliğe dağın tepesini yerleştireceğim. Tavana çekerken geri kaldıracağım... Daha doğal bir görünüm olacak ve diaromam tepsi gibi olmaktan kurtulmuş olacak. O kare olan bölgenin etrafı dağ olduğu için, yakınından 8cm yükseklikten geçen ara bağlantı hattı tünele girip çıkacak.

Dioramanın sol-alt kısmında çaprazlamasına paralel 5 rayın geçtiği bölümün bir tarafı deniz/göl (artık ne derseniz) olacak ve orada küçük bir liman olacak. Sonu olan iki hat ray ise vagonlarım için bekleme alanı olacak ve altında uncoupler görevini görmesi için yerleştirilmiş mıknatıslardan (tercihen elektrikli mıknatıslar) olacak. Bu konuyu daha araştırıyorum. Gelecekte en içteki raya bir viraj atılıp ucuna bir roundhouse konabilir. Ancak şimdilik bu detay olarak da, bütçe olarak da beni aşar.

Sanıyorum haftasonu kasaya girişeceğim.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #17 : Ocak 26, 2015, 23:20:35 »
Bir grup siparişim geldi.



Aydınlatma direkleri, ağaçlar çeşitli farklı sinyalizasyon ışıkları daha önce gelmişti.

Daha biraz daha malzeme alacağım. Ancak planlarım tamamen değişti. Binamızın yapısı gereği tavana birşey asmak tehlikeli. Ankara - GOP ve Laz müteahhitler diyorum. bir insan evladı tavanda 10cm sıva kullanır mı? Tavanın bir ucundan bir ucuna 9cm yükseklik farkı olur mu? Tavana hilti ile mi dalacağım gibi sorunsallar türedi. Koridorumuzda 4 dübelle sabitlenmiş aydınlatma armatürü düşüp parçalara ayrılınca bizim evin tavanında sağlam iş yapmak için 15cm derinlikte dübellere ihtiyacım olduğunu anladım. Böylesi bir girişimde ev sahibi beni oyar, içime de badem koyar. İşe girişmeden armatürün yerde patlaması iyi oldu. Tavanı incelememiştim.

Öncelikle bu dioramayı 245cm boyunda, 130cm eninde, 60cm derinliğinde bir dolaba sığdıracağım. Önce 90 derece katlanarak kapanıp açılan bir model düşündüm. Ancak her açma kapamada çimen, ağaç, balast, yoldaki arabalar dökülebilir. Anladım ki bela olacak. Detayı ve maliyeti de yüksek. O yüzden vageçtim.

Ancak bu diaromayı 120'ye 60 platforlara bölüp, platformları birleştirerek diaromayı oluşturma fikrine sıcak bakıyorum. Hem diaroma ile parça parça çalışmam mümkün olacak, bu da daha az dağınıklık, daha az pislik demek. Hem de raf mantığında yatay saklamam mümkün olacak. Kurulu değilken de görsellik olacak.

İncelediğim videolarda açılır kapanır köprüler yapan birçok kişiye rastladım. Acaba birbirlerine geçen soketlerle elektrik bağlantılarını tamamlayan ve tam ray birleşim yerlerinde birleşen modüller yapan ve diaromasını kur-kaldır modüllerle yapan oldu mu? Böyle bir kaynak var mı? Kısaca modüllerin birleşiminden ortaya çıkan bir diaroma ve bu modüllerin 20-30 dakikada birleştirilebildiği bir geçme sistemi arayışındayım. Aklımda birkaç fikir var. Ancak Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Bunu daha önce yapan mutlaka olmuştur. Elinizde bir kaynak varsa, paylaşırsanız çok sevinirim.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #18 : Ocak 27, 2015, 01:38:02 »
Hüseyin kardeşim , aşağıdaki linke bak , ayrıca 22 şubatta Zenger cafede yapılacak toplantıya İstanbul ekibi olarak geleceğiz , katılırsan modüler kurgu hakkında daha fazla bilgi alırsın.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3241.0
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Tavana asılan platform ve diaroma planım
« Yanıtla #19 : Ocak 27, 2015, 20:49:01 »
Hüseyin kardeşim , aşağıdaki linke bak , ayrıca 22 şubatta Zenger cafede yapılacak toplantıya İstanbul ekibi olarak geleceğiz , katılırsan modüler kurgu hakkında daha fazla bilgi alırsın.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3241.0

Link için çok teşekkür ederim. 22 Şubat organizasyonunu Serkan Bey sağolsun duyurdu. Ankara'da olursam mutlaka geleceğim.

Bu arada geç de olsa birşey keşfettim ve moralim biraz daha bozuldu. Anyrail programı rayların yüksekliğini girdiğinizde ray uzunluklarını olması gerektiği gibi ayarlamıyor. Kısaca tüm diaroma düzmüş gibi çizdiğinizde yükseklik bilgilerini girdiğinizde bazı rayların küçülmesi lazım (kuş bakışı görünüm sebebi ile). Ancak böyle olmuyor. Dolayısı ile planladığım diaromayı önce kurmam lazım...  >:(