Markalar, üreticiler > Genel Bilgiler, Kataloglar, Montaj Kılavuzları, Kaynak Dosyalar, Diğer markalar v.b.

Anadolu Model 1/87 DE24000 Model Üretimi

(1/27) > >>

Şafak Aktaş:
Merhaba arkadaşlar

Ben, bir çoğunuzun bildiği üzere uzun yıllardır TCDD modellerini simülasyon ortamında demiryolu severlerle buluşturmak için çalışıyorumm. Bununla birlikte bir yandan da model trenci olduğum için, yıllardır TCDD envanterinde kullanılmış/kullanılmakta olan modelleri toplamaya çalışıyordum. Bu toplayabildiklerim üzerinde de bir çoğumuz gibi TCDD'ye uygun dönüşümleri yapmaya çalışıyordum. Fakat ne kadar birşeyler yapmaya çalışsam da, elimde TCDD envanterindeki dizel veya elektrikli lokomotifler olmadığı için bunun eksikliğini hep hissettim.

Bu nedenle de yaklaşık 2,5 sene önce çok yetenekli ve istekli bir arkadaşla çok ciddi bir projeye başladık. Bu projede amacımız Türkiye'de bu zamana kadar yapılmamış bir şeyi hayata geçirebilmekti. Ve bu şey öyle birşeydi ki, yıllardır hepimizin hayalini kurduğu, beklediği, olması için araştırmalar ve denemeler yaptığı HO ölçek bir lokomotif! Evet, bahsettiğim şey HO ölçekte ülkemiz için yapılmış ilk gerçek TCDD lokomotifi!

İşte bu noktada biz, bahsettiğim gibi 2,5 senedir sessiz sedasız bir çalışma yürütüyorduk. Eskişehir'de oturmakta olan ve aslen mesleği kalıp uzmanlığı olmasına rağmen bizler gibi trenlere ve model demiryollarına gönül vermiş "Faruk Güder" arkadaşımız ile birlikte ben "Şafak Aktaş", bir araya gelerek "Anadolu Model Demiryolları", kısaca "AND Model" oluşumunu hayata geçirdik. Şimdi izninizle kısaca sizlerle ne aşamaya geldiğimizi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle uzun yazarak kafanızı şişirmeden önce biz neyi hedefliyoruz ve neyi başarabildik onu göstererek başlamak istiyorum:

Bu hemen herkesin çok iyi bildiği, en ikonik TCDD lokomotifi DE24000 Dizel Elektrik Lokomotif:




Bunlar da bizim 2,5 seneyi aşkın sürede ulaşabildiğimiz çalışmamız :)












Şimdi birazcık detay vereyim. 2,5 sene önce Faruk arkadaşım ile birlikte bir çalışma başlattık. Bu sayfada daha sonra önceki fazlarda neler yaptık, modeli nereden nereye getirdik zamanla detaylı olarak paylaşacağım. Öncelikle başladığımız çalışmalarda faz 1 gövde imalatını ve boyamasını sağladık. Ardından faz 1'de karşılaştığımız sorunları ve hataları gidererek faz 2 gövdesini çıkardık. Kabaca faz 2 gövdesi ve boyası şu şekildeydi (detaylı bilgi verilecek):




Faz 2 modeli, raydan elektrik alabilme ve sesli dekodere aktarabilme özelliklerine sahip hale getirildi. (Detaylarını ve videolarını daha sonra paylaşacağım) Daha sonra, bu senenin başından itibaren faz 3 gövde üzerinde çalışmaya başladık ve Temmuz 2015 itibariyle vardığımız sonuç fotoğraflarda gördüğünüz aşamadadır. (Fotoğraflar cep telefonu ile çekildiler, üzerlerinde herhangi bir oynama yoktur)

Modelimiz, tamamen el yapımıdır. Üzerinde herhangi bir CNC, 3B baskı vb. parça barındırmamaktadır. Tüm parçalar elde uzun uğraşlar sonucunda yapılmış ve kalıbı alınarak seri üretime hazır hale getirilebilmiştir. Modelin tüm parçaları kolay sökülüp takılabilmesi ve işlemlenebilmesi için basit montaj tasarımına sahiptir. Model üzerinde seri üretimde ek olarak kullanacağımız parçalardan birisi KUSWA özel üretim TCDD DE24000 plaketleri:



Bu seri plaketler, numara, TCDD yazısı ve ay-yıldız setinden oluşmaktadır ve model üzerinde/yanında verilmesi planlanmaktadır. Modelin boyanmasında Tamiya, Mr. Hobby ve Vallejo marka 1.sınıf akrilik boyalar, vernikler ve profesyonel airbrush ekipmanları kullanılmaktadır.














Model üzerinde oluşan ufak tefek kırık ve hata vs. oluşumların giderilmesi için çalışmalara devam ediyoruz. Şu anda fotoğraflardaki versiyon faz 3 sürümü olup, bundan sonra üzerinde çalışmakta olduğumuz faz 4 sürümü, son kullanıcıya ulaşacak tamamlanmış model olacak. Modelin gövdesi üzerinde çok fazla emek sarfettik, mümkün olan tüm detayları eklemeye çalıştık. Özellikle modelin gövde oluşumu, bu kadar ince işçiliğe sahip olabilmesinde sevgili Faruk Güder'in emeği çok büyük. Esas el işçiliği hakkı onundur.









Modelin tamamlanması için, bir miktar daha üzerinde çalışmamız gerekiyor. Hem gövde üzerindeki eksik/hatalı noktaları düzeltmemiz, hem de seri üretimde parçaların kalıplardan daha hızlı bir şekilde çıkarılıp hazır hale getirilebilmesi için bazı işlemleri daha kolaylaştırmamız gerekiyor. Yine boya üzerinde renk, boyama kalitesi vb. çalışmalar da yapmaya devam edeceğiz.



Modelin faz 4 gövde çalışması ile birlikte eş zamanlı olarak modeli yürütme çalışmalarına da başlıyoruz. Model, piyasadaki en kaliteli model tren üreticilerinin yaptığı günümüz teknolojisindeki motor ve aktarma sistemine sahip olacak ve istenirse analog, istenirse de kendi programladığımız (detaylarını ve videosunu ayrıca yazacağım) ESU V4 dekoderler ile dijital olarak kullanılabilecek.

Bu yaptığımız çalışmayı neden sessiz sedasız yaptık? Aslında önceki versiyonları ve yapmakta olduğumuz çalışmayı birkaç kişi biliyordu. Ama yine de sonuca varana kadar çok fazla duyurmak istemedik. Çünkü bu noktaya gelebileceğinden, ortaya bir ürün çıkarabileceğimizden emin olmak istedik. Birşeyleri yapabileceğimizi iddia edip de başaramamış olmak istemedik. Bu konuda yorumlarınıza ihtiyacımız var. Herşey yolunda gider de kısmet olursa, 2015 sonunda modelin hem statik, hem de analog/orijinal sesli dijital versiyonlarını çıkarmak istiyoruz.

Bu çalışmamız hakkında görüşlerinizi bizimle paylaşırsanız çok memnun oluruz. Bahsettiğim gibi daha detaylı olarak çalışmamız hakkında bilgi vereceğim. Hepinize sevgiler ve saygılar. :)

Şafak AKTAŞ & Faruk GÜDER
Anadolu Model Demiryolları (AND)

bvicil:
tebrikler...

Teoman Kardaşlar:



Sevgili Şafak Bey, merhaba.

Mükemmel bir çalışma yapmışsınız. Tebrikler.

Sizin ve Faruk Günder Bey'in ellerinize sağlık.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

ibrahim:
Emeğinize sağlık çok başarılı görülüyor. Umarım seri üretime de geçebilirsiniz.

Şafak Aktaş:
Sevgili Teoman Bey, Bünyamin Bey ve İbrahim Bey

Övgüleriniz ve güzel temennileriniz için çok teşekkür ederiz.  :) Çalışmamızı beğenmeniz bizi çok mutlu etti.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git