Model Trenciler Kulübü > Diaroma Çalışmaları

Ankara Garı Kurgusu

(1/11) > >>

Harun:
Merhaba,

Bildiğiniz gibi Ankara Gar'ına koymak üzere bir kurgu hazırlıyoruz.

Bugün itibarı ile çalışmalara başladık. Ama zaten İhsan Abi evler konusunda çalışmaya çoktan başlamıştı bile.

Bu kurgu 180X300 cm ebatlarında olacak. Sürekli ve gerekirse bir düğmeye basıp belli bir süre için çalışacağı için azami ölçüde problem çıkartmayacak, kullanıcı hatasına yer vermeyecek bir kurgu olacak. Yani elektrik, elektronik açısından mümkün olduğunca basit olmasına ve sabit bir senaryo olmasına dikkat ettik.

Alt karkas olarak değişik bir şey deneyerek aliminyum karkas yaptık. Onun üzerine kontrplak ve onun da üzerine köpük çalışacağız. Bu sayede ağırlığı çok azaltmış ve taşımada büyük kolaylık sağlamış olduk. 

Yarından itibaren kurgunun yapım aşamalarını bu konuda paylaşacağım.

İstanbul'da olup da yardım etmek isteyen arkadaşları tabi ki bekliyoruz. 20 gün içinde bitirmeyi planıyoruz.

Bildiğiniz gibi Proses olarak Hürriyet Gazetesi ve TCDD ile ticari bir anlaşma yapmış ve bunun sonucunda da hem 45 günlük Hürriyet Treni oluşumunda bir kurgu ve eleman bulundurmuş, hem de TCDD'ye bir kurgu sözü vermiştik.

Ancak bu ticari anlaşmanın benim açımdan önemli şartlarından biri de Model Trenciler Kulübü'nün her iki konuda da ön planda olması idi. Dolayısı ile Hürriyet Treni'nde Proses olarak değil MTK olarak bulunduk. Aynı şekilde bu kurgumuzun üzerinde de "Model Trenciler Kulübü'nün katkıları ile yapılmıştır." ibareleri bulunacak.





Harun:
Bugün masanın karkasını ve üstünü hallettik...


Kontrplağı vidalamadan önce resimdeki gibi soğuk silikon uyguladık.






Ve kendinden matkap uçlu aliminyum vidası ile plakayı aliminyum karkasa vidaladık.






Daha sonra gene soğuk silikonla yüksek yoğunluklu köpük plakaları kontrplağın üzerine yapıştırdık.


Tablamızın plakalarının detayı bu şekilde oluştu.


Daha sonra her katın iyice birbirine yapışması için tablayı ters çevirip üzerine ağırlıklar koyduk ve 2-3 saat beklettik.


Daha sonra köpük plakalar arasındaki hafif boşlukları Woodland'in bu işlerde kullanılan Flex Paste'i ile doldurduk. (Ayrıca gördüğünüz gibi burada bazı TV programlarında kullanılan sanal reklam da var.)






Sonra rayları ve bazı malzemeleri çıkartıp benim HVR2 programı ile çizdiğim kurguyu beğenmeyen arkadaşlar başka alternatifler düşünmeye başladılar.

İlerledikçe devam edeceğim...

Harun:
Pazar günü Barbaros ve İhsan abi ile beraberdik.

Bu sefer ray geometrilerine azami ölçüde uygun yapmaya çalışıyoruz. Geçen seferlerde sıkıntısını çekmiştik.




İhsan bey'in yaptığı evlerden bazıları.




Gördüğünüz gibi İhsan abi iyi bir işçi. Birkaç parça paskalya çöreği, 2-3 kahve ve sigara ile bütün gün çalışıyor. Durumu Çinli'lerden beter yani.


Dediğim gibi ray geometrisine dikkat ediyoruz. Yanyana geçen 2 ray arası 67 mm olmalı. Bir şablon yapıp rayları ona göre yerleştiriyoruz.





2 dış hattın genel durumu belirlendi ama 3. iç hatta ne yapacağımıza henüz karar veremedik. Binaları ve yolları yerleştirip ona göre ayarlayacağız.

Harun:
İhsan abi'nin yaptığı evleri koymaktan vazgeçtik.
Resimdekiler yeni bir markadan ithal ettiklerimiz. :)




İhsan abi de çok beğendi "Hayret yahu aynı bizim evleri yapmışlar" dedi












Bu arada sağolsun eski dostumuz Melih (Jedi) da yardıma geldi.

Harun:
20 Eylül 2008

Bugün çok kalabalık bir gün oldu. Üyelerimizden Türesel, Erman, Kemal, Hikmet, Hasan, Ferda, Kuzey, Barbaros, Nedim, Erdal, Erol, Ufuk beyler ilk anda aklıma gelenler. En az bir bu kada da şu anda isimleri aklıma gelmeyenler var.


Hasan Bey'in Heljan Container Terminalinin etrafındaki ray düzeni için tartıştık.


Kemal bey "kardişim" diye başlayarak sürekli konuştu. Çok fikir verip hiç çalışmadı.




Bu kurguya İhsan ve Ferda beylerin kurgusu desek yeri var. Onlar olmasa nasıl altından kalkardık bilemiyorum.
Ferda ölçüleri ve malzemeleri alıp evde orman dağ tepe gibi bölümleri hazırlıyor.

Harun

 

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git