Markalar, üreticiler > Rivarossi

Rivarossi BR58 150 Yük Vagonu Çekebilir Mi?

(1/2) > >>

Harun:
Size bir soru.

Proses'in kurgusundaki Rivarossi BR58 150 yük vagonu çekebilir mi?

[youtube=425,350]ZAy6zd7lC7Y[/youtube]

Bu arada ek bilgi de vereyim. Bütün Alman lokolarında "directional lighting" diye bir olay yokmuş. Özellikle buharlılarda öne de, arkaya da giderken ışıklar beyaz yanıyor. Işıklar istenildiğinde ayrı ayrı ve tabi ki manuel olarak açılıp kapatılıyor.

Yani prototipine en yakın gerçekçilik istiyorsanız ön ve arka ışıkları ayrı ayrı ve yönden bağımsız olarak kumandadan açıp kapatabilmeniz lazım ki bunu lambaları dekoderlerin fonksiyon çıkışlarına bağlayarak da yapabilirsiniz.

Rivarossi Br58'de geri geri giderken beyaz yanıyor. Yani geri vites lambası koymuşlar. :) Ama ileri giderken de kırmızı yanıyor ki hiç gerçekçi değil.

Bilmediğini bilmek erdemdir ama bilmediğini bilmemek nedir bilemedim.

Harun

Tarık:
harun abi,
bence bu lamba olayi gercekci. cünkü benim bildigim cogu buharlida böyle bir sistem vardir. ama tam sistemi cözemedim, cünkü her dizinin kendine özel bir sistemi var sanki..
yani kazan tarafla öne giderden kazan beyaz/tender kirmizi; tenderle öne giderken tender beyaz/kazan kirmizi (veya beyaz)...
ressimler:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/82510/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+58.html
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/177903/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+58.html
önde görünen buharli (buhari takip edin!) sag tarafa dogru gidiyor, ama yinede kazan lambalari beyaz:
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/136736/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+58.html

glyond:
Harun Abi ben senin yerinde olsam,

yerinin yettiği ve taka bildiğim kadar vagonu peşine takar, rivarossiyi öyle dolaştırırdım

sencer çopur:
İlk okul yılarımda (evimiz Afyon Garının üzerindeki lojmandı ve odamın pencersi manevra sahasının tamamına hakimdi) bir kaç buharlı manevra lokosu olarak kullanılıyordu. Bu buharlılar hangi tip buharlılardı hatırlamıyorum ama lambalarla ilgili hatırladığım; Büyük projektörlerin (bu projektörlerden hem önde hem de arkada birer tane olduğunu anımsiyor gibiyim)  haricindeki küçük fener şeklindeki lambarın arkasında birer tane A4 defter ebatlarında kutu bulunuyordu. Bu kutuların içinde de birer tane kırmızı ve yeşil lamba camına göre kesilmiş plexiglass tarzı şeffaf plakalar vardı. Loko öne giderken kırmızı plakalar arka lambaların camına, geriye giderken ise ön lambaların camına tutturulurdu böylece beyaz olan ışık gidiş yönüne göre kırmızı yapılırdı. Yeşil olanların kullanıldığına ise hiç şahit olmadım. Bu uygulama TCDD ye has bir uygulama mı yoksa avrupadan öğrenilen bir şeymi bilmiyorum. Yusuf abi belki daha detaylı bilgi verebilir.

Sencer Çopur

Osman Yalçınkaya:
Valla başlığı okuyup mesajdaki youtube görüntüsünü görünce "o kurguya 150 vagon nasıl sığar ki" dedim. Videoyu açınca da hah espriymiş diyip güldüm tek başına lokoyu görünce. Ama biraz izleyince lokonun tünelden çıkışında arkasında vagonları görünce derin bi " yok artık" diyip şaşkınlıktan videodaki birleştirmeden doğan ses tekrarlarını bile farkedemedim :) :) Sonra yazı çıktı zaten yerimiz yok diye :)

Benim merak ettiğim bişey var, bu loko hadi 150 biraz fazla ama 100 vagon falan çekemez mi ? (videodaki vagon ayarında)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git