Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Kurgular, diaromalar, koleksiyonlar, modeller ... => Konuyu başlatan: ebaykal - Ocak 07, 2007, 22:56:04
-
Konu ile ilgili çok güzel örneklerin olduğu bir site :
http://www.modeltrainsweathered.com/
Erkut
-
Erkut bey,
Süper bir site, öneri için teşekkürler.
Sizin eskitme için sulu boya kullandığınızı biliyorum ama geçen gün aklıma (gözden çıkartabileceğim modellere uygulamak üzere) kömür tozu kullanmak geldi. Ne dersiniz olabilecek birşey midir bu?
Cem.
-
eline saglık abi çok güzel bir site
-
ah erkut bey,
bir de eskitme işine dalarsam yandığımın resmidir valla. ne zamandır eskitmeye girişeyim diyorum ama gözüm yemiyor: hani herşey bitti bu mu kaldı hesabı, ama akşamları da yatınca hep bu mevzuları düşünüp duruyorum. bakalım yaza doğru başlayacağım galiba :)
siteyi favorilere ekledim bir uygun zamanda inceleyeceğim.
saygılar,
cem.
-
Erkut bey,
Özellikle pas efektlerine içim gidiyor, teşekkürler.
-
Boya işini birlikte araştırıp geliştirelim, benim de zayıf olduğum bir konu...
Yalnız istasyon binasını nasıl boyayacağımı çözdüm, bütün renkler paso "mat" enamel. Mat boyada fırça izi sorunu yok. Tabi ki, önce maskeleyip Marshall sprey astar atacağım. Aslında maske işini azaltmak için, çoğu yerini yapıştırmadan astarlayacağım. İstasyonun aylardır öyle penceresiz beklemesinin nedeni de bu. Sonra üzerine fırça ile enamel boya çalışacağım. Bunu yaparken farklı renkli alanlar için Henkel maskeleme bandı aldım.
Geçen yaz fırsatı kaçırdım, boyaya başlamak için havaların yeniden ısınmasını bekliyorum. Haberlere göre 2007 dünyanın gördüğü en sıcak yıl olacakmış, bu şekilde boya fırınlama derdinden de kurtulmuş olacağım 8)
Ahsen bey'in daha önce gönderdiği lokomotif boyamayı anlatan siteyi görmüşmüydünüz?
http://www.newrailwaymodellers.co.uk/Rolling%20Stock/loco-respray-p1.htm
-
Erkut bey ve Kamil bey, eskitme ve boya çalışmalarını anlatan bu siteleri bizlerle paylaşımda bulunmanızdan dolayı çok teşekkürler.
Kamil bey dediğiniz çok doğru mat enamel boyalarda fırça izi pek belli olmuyor. Eğer imkanınız varsa sprey türü yani airbrush tekniği herzaman çok daha iyi sonuç veriyor.
Saygılar
teoman
-
AYHAN BEY kamil beyin bir önerisi vardı fren hidrolik yağı o işi çok güzel yapıyormuş ben denemedim ama karıştırmıyım ya cem bey ya kamil bey deneyimleri vardı sanırım.
-
Ömer bey, hidrolik benim de Türk Tren Maketleri grubunda öğrendiğim bir konuydu. Ancak Sprey boya ile boyanmış bir Lima lokomotife uyguladım ve sonuç mükemmel oldu.
Bir pamuk ile hidroliği sürüp bekliyorsunuz. İlk sprey kat saatler içinde çözülüyor. Bu asamada eski diş fırçası ile kolayca alıyorsunuz. Sonra fabrika boyasına geliyorsunuz. Ben bu katı da almak için bir gece beklettim, ertesi gün fırçalayınca orjinal boyası da çıktı. eğer daha devem ederseniz astarını da alabilirsiniz. Plastiğe ve detaylara hiçbir zarar vermiyor.
Fren hidrolik yağına dikkat etmek gerekir, arabanın bir yerine damlarsa boyayı bozup sacına kadar iniyor. Plastiğe ise zarar vermiyor.
Maketçilikte boya sökmek için selülozik tineri plastiğe asla kullanmayın, eritiyor. Ancak die-cast (metal döküm) yüzeyler için kullanabilirisniz.
Eskiden hidrolik yağları daha güçlüymüş, şimdikilerde çözmesi için daha uzun beklemek gerekiyor.
-
Resimlerde lokomotifin boyasını çıkarmak amacıyla fren hidroliği uygulanmadan önceki ve sonraki halleri görebilirsiniz. Önce gümüş sprey çok kolay ayrıldı, sonra altındaki yeşil renkli orjinal boya bir gece bekleme sonrasında fırçalanarak alındı ve en son astar katı hala yerinde duruyor. Detaylarda en küçük bir eksilme söz konusu değil.
-
Marshall astar hazır ama buna airbrush gerek, umarım yaza...
-
arkadaşlar deneyerek öğrendiğim ve emin olduğum birkaç şeyi sizlerle paylaşayım.bunları model araba ve bisiklet boyarken öğrendim.öncelikle metal yüzeyler için boya çıkarma:eğer tekrar boyamak için astar atmayacaksanız, su zımparası denen ince zımparayı suyla ve kuru halde kullanarak, ellerinizi yüzeyde gezdirip hissederek boyaya hazır hale getirebilirsiniz ama çıplak sac istiyor ve astar atacaksanız boya sökücü sprey kullanın. saatler değil on dakikada boya yumuşar, kabarır ve dökülebilir hale gelir, kalanlara tekrar sprey sıkarsanız küçük bir fırça ile çıkar, yüzeyi iyice temizlerseniz astardan sonra boyaya hazır olur ancak fren hidroliği otomobil sacında kalıcı iz bırakır bence boya sökücü daha iyidir çünkü işi budur..tercihim su zımparası kullanmaktır tabi aralarada girebilmeli yada en azından boya matlaşacak kadar zımparalanmalı..boyamaya gelince sprey yada pistole teoman beyin dediği gibi daha iyi yani fabrikasyon sonuçlar verebilir.fırça ile boyamayı pek beceremem ve sevmem.spreyde mat boyalar parlak olanlara göre daha çok hata affeder ve şu bence bir gerçekki akçalı marka sprey boya en iyisi yani marshall kurumayı bekleyip tozları toplarken akçalı sıktığınız her yeri kapatmış ve kurumuş oluyor..ekte siyah mat boyadığım bir kamyonet ve kirli hale getirdiğim spor araba var..saygılar..
-
bulent bey
görsel resimler için teşekkurler
bende akrilik spreyde akçalıyı tercih ederim
çok çabuk kuruyor
ancak yapıstırma yapacaksam 1 gun beklemeyi tercih ediyorum
saygılar a.usta
-
Erkut ağabey 1/18 benim arabalar..bakın burada yayınlı ama güncel sayılmaz..
http://www.dekalo.com/temo/galerigoster.asp?ID=19
-
Bülent bey, muhteşem bir kolleksiyon, içlerinde çocukluğumun rüya arabalarından bolca bulunuyor. Detaylar da çok iyi. Forum çökmeden önce Die-Cast bölümümüz vardı, şimdi de olsaydı sizin site çok yakışırdı.
-
sağolun Kamil bey..aslında bu dekalo nun sitesinde galeri bölümündeki bizlerin yani müşterilerin modelleri..buraya ilk benim talebimle Cem bey,çektiğim modellerimin resimlerini koymuştu güncellemek lazım ama..ayrıca sözüm Harun ağabeye bu sitede de üye modelleri diye bir bölüm neden olmasın..
-
sevgili aydogan.
sanirim site idarecisi dostlar hemen dia cast kismini acacak ve bu guzel koleksiyon oraya koyacaklardir.
sabir ve el becerisi ile ne kadar guzel seyler ortaya cikmakta..
hersey gonlunce olsun
sevgi ve saygilarimla
nedim kus
-
Eskitme çerçekten güzel oluyor tavsiye ederim gözede çok güzel gözüküyor hoşçakalın.
mali...
-
Erkut bey,
benim için yapmış oldugu çelik emtialarini yayınlıyorum
altta 12 metre boy I demir
üstte sırasıyla Ukranya menseili borular(kahve) petrol urunu boruları ve galvanizli borular
bu gerçekçilik için tesekkur ederiz..
saygılar a.usta