Gönderen Konu: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi  (Okunma sayısı 89612 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Murat Demirel

  • Murat Demirel
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 50
  • İleti: 53
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #20 : Ocak 08, 2012, 00:24:52 »
Merhaba teoman abi. Sanırım aşağıdaki bilgiler işine yarayacaktır.

(domuzluk) kitabda geçen adı Engelatan, Raylar arasında bulunan engelleri yana atmaya yarar. Kalın saclardan yapılmıştır. Tender lokomotiflerinde önde ve arkada, tenderi ayrı lokomotiflerde ise lokomotifin önünde ve tenderin arkasında bulunur. Ancak yeter alçaklıkta bulunurlarsa tesirli olabileceklerinden ( BO ya göre) ray üst kenarından 65 mm yüksekliğe kadar indirilebilirler.  ( Alman demiryollarında kabul edilen normal ölçü 70 mm dir). Tekerlekler işletmede çapta 50 mm kadar aşınabildiklerinden ve bu suretle şasi zamanla alçalacağından, engelatanın yüksekliğinin ayarlanabilmesi Lâzımdır. Bunun için, saplamalarla şasiye bağlanmıştır.

Bu arada Lokomotif ön tampon merkez noktasından raya olan yükseklik 1:1 de= 1025 mm dir. Tampon uzunluğu ise 650 mm dir.

Bilgilerin alıntısı:  Buharlı lokomotif bilgisi basım 1944.


Çevrimdışı yasar

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 184
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #21 : Ocak 08, 2012, 00:41:59 »
öncelikle bu güzel lokomotifi kazandırdığı için Harun beye teşekkür etmek lazım.ben bu modeli geçen yılın sonunda proseste gördüğüm zaman da beğenmiş idim.ama adeta bir devrim veya anadol gibi sadece bize ait bir duyguyu ortaya koyduğu için model özel bir önemi hakediyor.inceleme ise süper ötesi.ben acemi olduğum için Teoman beyin yazdığı her satırı dikkatle okudum ve ezberime almaya çalıştım.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #22 : Ocak 08, 2012, 17:06:12 »
Merhaba Murat,

Paylaştıkların için teşekkürler ancak kitabın fotograflarını merakla beklediğimizi hatırlatmak isterim.

Bu arada 'engelatan' sözcüğü çok daha güzel, tam Türkçe bir karşılık olarak üretilmiş, elimizi dilimizi alıştırmakta yarar var, teşekkürler.

Merhaba teoman abi. Sanırım aşağıdaki bilgiler işine yarayacaktır.

(domuzluk) kitabda geçen adı Engelatan, Raylar arasında bulunan engelleri yana atmaya yarar. Kalın saclardan yapılmıştır. Tender lokomotiflerinde önde ve arkada, tenderi ayrı lokomotiflerde ise lokomotifin önünde ve tenderin arkasında bulunur. Ancak yeter alçaklıkta bulunurlarsa tesirli olabileceklerinden ( BO ya göre) ray üst kenarından 65 mm yüksekliğe kadar indirilebilirler.  ( Alman demiryollarında kabul edilen normal ölçü 70 mm dir). Tekerlekler işletmede çapta 50 mm kadar aşınabildiklerinden ve bu suretle şasi zamanla alçalacağından, engelatanın yüksekliğinin ayarlanabilmesi Lâzımdır. Bunun için, saplamalarla şasiye bağlanmıştır.

Bu arada Lokomotif ön tampon merkez noktasından raya olan yükseklik 1:1 de= 1025 mm dir. Tampon uzunluğu ise 650 mm dir.

Bilgilerin alıntısı:  Buharlı lokomotif bilgisi basım 1944.



Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 57
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #23 : Ocak 08, 2012, 17:27:54 »

Buharlı Lokomotif Bilgisi, 1944 basımı bu kitaptan üç adet ayrı ayrı Gitti Gidiyorda 50 TL den satışta.

İlgilenenler için bir tanesinin linki aşağıda,   


http://urun.gittigidiyor.com/kitap-dergiler/buhar-lokomotifi-bilgisi-niederstrasser-t-c-23115999

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #24 : Ocak 08, 2012, 20:30:08 »



Murat merhaba.

Vermiş olduğun bilgiler tüm modeltren ilgilileri için yararlı odu. Çok teşekkürler.

Yaşar Bey, TCDD 45161 8F Stanier lokomotif modeli ile ilgili inceleme yazımıza gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkürler.

Okan Bey’in de dikkâtini çektiği gibi Cowcathher, Domuzluk  sözcükleri yerine ‘’ ENGEL ATAN’’ deyimini kullanmak çok doğru olacaktır.

Mahmut Zeytinoğlu Bey’in verdiği linkten aldığımız ‘’Buharlı Lokomotif Bilgisi’’ kitabının ‘’gitti gidiyor’’ da yayınlanan kitabın fotoğraf ve bilgisi:

                                 

Çevrimdışı Murat Demirel

  • Murat Demirel
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 50
  • İleti: 53
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #25 : Ocak 09, 2012, 02:19:05 »
       Çok çok değerli bir kaynak Teoman abi.  Bana babamdan miras kaldı. 
  İşlerimin arasında fırsat buldukça fotoğraflayacağım fakat yılların verdiği hasar yüksek seviyede. Eğer uygun yapıda tarayıcı bulursam işleyerek elektronik bir kopyasını oluşturacağım. Ancak kitaptaki (1:1) gerçek boyutları içeren planları ilk etapta işleyerek forumdan yayınlayacağım.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #26 : Ocak 09, 2012, 06:22:01 »



Sevgili Murat, tren ve model tren sevdalısı biri için gerçekten çok değerli bir kaynak.

Babadan oğula böyle güzel bir kaynağın miras kalması elindeki, kitabın manevi değerini de
çok fazlası ile arttırıyor. Babanın ruhu mutlu olsun.

Kitap içindeki bilgileri forumda paylaşman çok güzel bir düşünce. Umarım en kısa sürede bu çalışmayı başlatırsın.
Tüm modeltren ilgililerine çok yararlı olacak bilgiler içeren ‘’Buhar Lokomotifi Bilgisi’’ kitabı yayınlama çalışmaların
için şimdiden kolay gelsin dileklerimi iletir, göstereceğin çabaya da çok teşekkür ederim.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar



TCDD 45161 model lokomotifimiz ile ilgili incelemelerimize devam ediyoruz.

Model kutusu içinde, modelin yapısı ve kullanımını içeren bilgilerin bulunduğu açıklama kağıdı bulunmaktadır.











8F Stanier modelinin motoru; çizimde de görüldüğü gibi kazan altındaki şasiye bağlıdır.
Motor hareketi direk olarak ön şaside yer alan biyellerin bağlı olduğu tekerleklere vermektedir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #27 : Ocak 09, 2012, 16:59:12 »




Teoman selam,

Acaba senin daha önce çektiğin resimlerde lambaların daha yakından bir görüntüsü var mı acaba?

Harun




Harun merhaba.

Ben yazıyı foruma hazırlarken sen de bu arada lambayı hazırlamışsın. Eline sağlık güzel olmuş.

Çamlık Müze’ye bir aksilik olmaz ise pazartesi günü gideceğim ve detay fotoğraflar alacağım.



Harun, merhaba.

Söz verdiğim gibi bu gün hava sağnak yağışlı olmasına rağmen Çamlık Müze’ye giderek TCDD 45161’ den detay görüntüler
almaya çalıştım. Belli aralıklar ile yağış kesildiği anda yakalayabildiğim görüntüleri sizlere aktarıyorum.

Bu görüntüler; modelci arkadaşlarımızın  yapmayı düşündükleri model üzerine ekleme parçalar için yararlı olabilir.

Önce lokomotifin ön ve arka farlarından görüntüleri aktarıyorum.

Sevgili Harun artık 8F Stanier model lokomotif için farlar kaçınılmaz oldu. Şimdiden sana kolay gelsin.

Yaptığın farlardan biran önce  ben de istiyorum.



09 Ocak, 2012 Pazartesi günü Çamlık Müze'de TCDD 45161 detay fotoğrafları:



























Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #28 : Ocak 09, 2012, 18:32:40 »
Merhabalar

Evergreen 291 ve 114 kullanarak 7.5 mm yükseklik oluyor
Tabiiki birde model üzerinde prova etmek gerekir



Çevrimdışı oruc

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 312
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #29 : Ocak 09, 2012, 19:03:14 »
   
   Sevgili Teoman Hocam,
   Resimler süper.
   Lambaların yaklaşık ölçüleri nedir diye sorsam kızmazsın değilmi.
    Sevgiler.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #30 : Ocak 09, 2012, 21:15:08 »
Reoman selam,

Çaplarını ölçme fırsatın oldu mu?

HArun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #31 : Ocak 09, 2012, 22:00:40 »



Sevgili Oruç Bey, her zaman sorularınızı çekinmeden sorabilirsiniz.
Kızmak ne kelime?

Her zaman elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Lambaların ( Buharlı lokomotif fenerleri) ölçülerini aktarıyorum.

Sevgili Harun, ölçüler aşağıdaki fotoğrafta.

Fleisschmann BR 56 modeldeki lokomotif fenerlerini de bir inceleyin bakalım.

Çamlık’ta bulunan TCDD 45161’in fenerlerinin aynısı.















Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #32 : Ocak 09, 2012, 22:38:11 »
Teoman Hocam katkılarınız için sonsuz teşekkürler...

Harun Bey beni de listeye ekleyiniz lütfen...

İlyas Şıklar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #33 : Ocak 10, 2012, 00:09:26 »



İlyas Bey, merhaba. Görüşlerinize çok teşekkürler.
Siz de yeni lokolarınızı güle güle kullanın.



İhsan Bey, merhaba.

‘’Engel Atan’’ çalışmanızda yararlı olacak görüntüleri aşağıda aktardım.

Siz ve diğer modelci arkadaşların görüntü olarak yararlanması bakımından iyi olur kanısındayım.

Ancak çalışmanızda düz olarak görülen ‘’Engel Atan’’ ;  V olacak şekilde düzeltmenizde yarar vardır.

Bu parçayı model üzerinde prova yapmak çok doğru olur.

‘’ Engel Atan’’ detay fotoğrafları:


























Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #34 : Ocak 10, 2012, 00:56:28 »
Merhaba,

Fenerler Fleischmann BR 56 ya aittir.





Selamlar,

Can

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #35 : Ocak 10, 2012, 09:50:10 »
Resimlerden detay çözmek biraz yanıltıcı oluyor





Barbarosun dediği gibi Kılavuz teker kutusu problem yaratır gibi duruyor






Çevrimdışı fvefa

  • Ferdi Vefa
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 64
  • İleti: 680
    • Ephesus Va
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #36 : Ocak 10, 2012, 11:15:46 »

Alıntı
Fenerler Fleischmann BR 56 ya aittir.

Cok güzel olmuş Can.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi (Video)
« Yanıtla #37 : Ocak 14, 2012, 19:05:16 »
Bu da vagonlarla videosu.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #38 : Ocak 15, 2012, 01:33:59 »




Harun, merhaba.

 8F Stanier + yük vagonları ile çok güzel bir katar görüntüsü oluşturmuşsun.

Biz,  modeltrenciler için tren modelleri dizimine iyi örnek olmuş. Eline sağlık.




Saygıdeğer modeltrenciler,

TCDD 45161 8F Stanier buharlı lokomotif modelimiz üzerinde inceleme ve bazı çalışmalar yapmaya devam ediyoruz.


Elimde bulunan 2 adet 8F modelinden birini, olduğu gibi üzerinde herhangi bir işlem ve değişiklik yapmadan koleksiyonumda
saklamayı düşünüyorum.

İkinci olan modelimizin üzerinde; Çamlık Müze’de yer alan  TCDD 45161 plaketli lokomotife daha uygun görünümde olacak
şekilde, gerekli çalışmaları yapmak üzere inceleme çalışmalara başlıyoruz.





Çamlık Müze’de en son 09 Ocak 2012 Pazartesi günü detay fotoğraflarının aldığım 8F Stanier

Saygıdeğer Makinist yakın dostum Naci Akdağ ile yaptığımız sohbetlerden edindiğim bilgiye göre; TCDD çalışanları bu
lokomotife ‘’Churchill’’ derlermiş.



TCDD 45161 plaketli iki modelimizden birini yukarıdaki yazımızda belirttiğimiz gibi üzerinde inceleme ve araştırma yaparak
Çamlık Müze’de bulunan modele benzetmeye çalışacağız.

Sevgili Harun Yamanlar’ın takdir ettiği; bu modellerden birinin sertifikası ve model gövde altındaki numarası nedeni ile benim
için çok özel ve güzel bir anlam taşıdığından onu olduğu gibi saklayacağım.


TCDD 45161’in modelinde üretici firmanın dikkâtinden kaçan tender üzerindeki plâketin yeri göze çarpmaktadır.

Model üzerindeki ilk çalışmamız bu plâket ile ilgili olacaktır.




TCDD 45161’in tenderi üzerinde bulunan 45161 numaralı plâketinin yerini incelemeye alıyoruz.



Geçtiğimiz yıl İzmir Alsancak Limanı’ndan İngiltere’ye gönderilen 45170 plaketli ‘’Churchill’’in tenderden sökülmüş olan
plâketinin yerini gözlemleyerek, plâketin, lokomotifin kullanıldığı dönemlerde tenderin neresinde olduğunu saptıyoruz.



TCDD 45170 Churchill’in kullanıldığı yıllarda siayah-beyaz fotoğrafından tender üzerindeki plâketin yerini gözlemliyoruz.



Digital baskı yöntemi ile kendinden yapışkanlı etikete bastığımız 45161 numaralı plâketi model tenderin üzerine deneme
amaçlı yapıştırıyoruz.





Yapıştırdığımız plâketin uygun olup, olmadığını çeşitli açılardan fotoğraflayıp, inceliyoruz.






Yaptığımız plâketin ölçü ve görüntü olarak uygun olduğunu gözlemleyip üretici firmanın tender üzerinde; tampon serigraf
baskı yolu ile yaptığı 45161yazısını saf alkol ile çıkarıyoruz.



Çamlık Müze’de yer alan TCDD 45161’in tenderi üzerinde bulunan plâketin, yaklaşık aynı yerine uygun olacak şekilde model
lokomotifin tenderinin üzerine yapıştırmış oluyoruz.


Model üzerinde inceleme ekleme yapacağımız çalışmalar ile konuya devam edeceğiz.

Öneri ve görüşlerinizi belirterek hep birlikte model üzerindeki değişiklik içeren çalışmaları yapabiliriz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45161 (Stanier 8F Class) Model İncelemesi
« Yanıtla #39 : Ocak 16, 2012, 15:37:16 »



Model üzerindeki incelemelerimizden, marş kolu ile ilgili edindiğimiz görüntüleri vererek inceleme çalışmalarımıza devam ediyoruz.



Buharlı lokomotiflerde marş kolu markiz içinde gidiş yönüne doğru sağ tarafta makinistin lokomotifi yönettiği bölümde
yer alan sağa ve sola döndürülerek lokomotifin buhar gücünü artırıp hızlanmasına buna karşılık buhar gücünü azaltarak
yavaşlamasına yarayan marş aletine bağlı olan bir koldur.

Markizin sağ ön penceresinin altından çıkar ve motris tekerleğin üzerine gelecek bir aralıktan aşağıya inip, kazan altında
bir mille silindir kutusuna bağlanan kolu çalıştırır.

Aşağıdaki ilk 4 fotoğrafa bakınız!












TCDD 45161’in sol tarafında markizin ön pencere altını gözlemliyoruz.
Aşağıdaki ilk 2 fotoğrafa bakınız.







İngiltere’de yenilenip işler halde kullanılan  8F TCDD 45160’ da aynı şeklde marş kolunun sağ tarafta oluşu dikkâtimizi
çekiyor!





Yine İlgiltere’de yenilenip kullanılan bir başka 8F 48151 ile 8F TCDD 45160 arasındaki marş kolunun yer fakını görüyoruz.



Yukarıda incelediğimiz gerçek 8F Stanier buharlı lokomotiflerinden çıkardığımız sonuca göre TCD 45161 ‘’Churchill’’ buharlı
lokomotif modelinde marş kolu sol taraftan sağ tarafa geçirelecek.

Modelimizin kazan kısmını söküyoruz ve gerekli işlemleri yapmak üzere tadilat çalışmalarına başlıyoruz.