Gönderen Konu: Tanıtım  (Okunma sayısı 12580 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Tanıtım
« Yanıtla #20 : Ocak 05, 2007, 18:41:23 »
Alptekin Bey,
Aramıza hoşgeldiniz.Maerklini çalıştırınca ne kadar mutlu olduğunuzu tahmin edebiliyorum.
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Alpus

  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 47
  • İleti: 14
Ynt: Tanıtım
« Yanıtla #21 : Ocak 05, 2007, 20:47:56 »
Arkadaşlar çalıştı!   ;D ;D
Çözüm tek bir noktada değilmiş. Nasıl olduğunu anlatmadan önce çözümü gerçekleştirmemi sağlayan iki önemli fikri veren Cem ve Özgür beylere daha sonra bütün model trencilere teşekkür ediyorum.
İlk adım ikinci bir transformatör kullanmak oldu (kablosu tamir gerektirdiği için başlangıçta denememiştim; onu tamir ettim.) Bu defada hiç bir hareket yoktu. Ancak transformatörden raylara elektrik getiren kabloların ucundaki soketleri söküp birini ortadaki demire; diğerini ise raya bağladığımda artık elektrik akımında hiçbir sorun kalmamıştı. Yani benim 20 yıldır kullanmadığım sistemde transfotmatörün yanısıra kablo soketleri de eskimiş.
Sonuç olarak sistemi bu şekilde kurup bütün lokoları denedim. Hepsi de ilk denemede çalıştılar. Ancak 3047 (resmini gönderdiğim 3048 ile çok yakın) tekleyerek çalışıyor. Sık sık takılıp kalıyor. Hafif bir parmak dokunması ile yeniden çalışıyor. Sanırım biraz bakım gerekecek. Ayrıca diğerlerinin de çalışan parçalarını genel bir kontrolden geçirmem gerekli.
Cem, rica etsem çalışan parçaların yağlaması ile ilgili bilgi verebilirmisin lütfen? Bir de kömür ve fırça hakkında?
Not: Aslında belki bu bilgileri Marklin başlığı altına taşımak daha mı doğru olur. Ne dersiniz?

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Tanıtım
« Yanıtla #22 : Ocak 05, 2007, 21:16:34 »


(Teoman Bey'e not: iyi dilekleriniz için teşekkürler. Bornova garını geçen sene yeniden görme şansım oldu ve otlarla kaplı halini görünce içimden birşeyler koptu. Çocukluğumda gelecekle ilgili mesleklerin arasında tren kondüktörlüğünün de yer almasında büyük rol oynayan (ama ne şans arkeolog oldum!) bu "kutsal alan" keşke korunabilseydi. Bu arada Alsancak garının da kapatıldığını duydum. Doğru mu?)



Alptekin bey, Alsancak Gar'ı geçici olarak tren trafiğine kapatıldı. Şirinyer istasyonunda raylar sökülerek zemin tünel olacak şekilde çökertildi.
Aydın-Denizli istikametine doğru gidecek trenler şimdilik Gaziemir'den kalkıyor.Metro bağlantılı demiryolu çalışmaları bitince Alsancak Gar'ı tekrar faaliyete geçecek.


Alptekin bey, böyle güzel bir Maerklin buharlısını, rahmetli babanızın anısına saklayıp bu günlere getirip bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler.
Hepimiz, trenleri seven, tren modelcileri olarak, bu güzel ortamdayız.
'Marka bahane, sohbet şahane.' sözüne göre hareket edip bol bilgi dolu güzel sohbetler dileklerimle.

Saygılar

teoman

Çevrimdışı Alpus

  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 47
  • İleti: 14
Ynt: Tanıtım
« Yanıtla #23 : Ocak 05, 2007, 21:34:34 »
uyarınız için teşekkürler

hemen forumda arayacağım.

size de iyi eğlenceler




ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Tanıtım
« Yanıtla #24 : Ocak 07, 2007, 00:05:17 »
Alptekin selam,

Yağlama ile ilgili Marklin/Trix bölümne bak. Fırça/karbon'u da ayrıca yazacağım.

Cem.