Model Trenciler Kulübü
Model Trenciler Kulübü => Bölgesel Çalışmalar => İzmir Grup Çalışmaları => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar - Mart 01, 2007, 00:03:43
-
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar.
Bu gün izmir'de, modeltrenci arkadaşlardan bir grup toplanarak,
İzmir TCDD Müzesi'nde yapılacak kurgunun, müze içindeki yeri, yerleşimi, yapım aşamaları ve maddi boyutları üzerinde fikir alışverişlerinde bulunmuştur.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/diotp1.jpg)
Arkadaşımız Melih beyin çağrısına uyarak, 28 Şubat çarşamba günü saat 19.00 da 4 kişi biraraya gelmiştir.
Fotoğrafta soldan sağa Melih Uçar, Teoman Kardaşlar, Jimmy Cem Ersü, Canderim Önder.
Toplantımızın gündemi:
1-Müze içinde kurgu yerinin belirlenmesi
2-Kurgunun şekli
3-Malzeme tespiti ve maliyetinin belirlenmesi
4-Dilek ve öneriler
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/diotp2.jpg)
Kurgu planlamasında, kurgu şekli üzerinde çalışmalar yapılıyor.
Gündem maddelerine göre toplantıda alınan kararlar.
1- Müzenin yapısal özelliği;bina 2 kattan oluşup altta bulunan 3 oda ve üstte bulunan geniş bir sergi salonundan ibarettir.
Daha önce yapılan ölçülendirmelere göre 2 seçenek bulunmaktadır.
Alt katta 2. ve 3. odanın birbirne bağlantılı olmasından dolayı kurgunun bu alanda oluşması.
Diğer seçenekte ise üst katta sergi salonunun bir köşesinde kurgunun oluşması.
Bizler her iki ihtimali düşünerek burada kullanılacak malzeme tespitlerinde bulunduk.
Jimmy Cem yaptığımız çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğüne götürerek kesin yerin bize bildirilmesini sağlayacaktır. Genel Müdürlük kararına göre kurgu üst katta veya alt katta olacaktır.
2- Kurgu şekli üzerinde yapılan çalışmalarda ise geniş kurplar özellikle dikkate alınacak, uzun düz bir yol mutlaka olacak, köprü istasyon, plaktorna, loko depoları, yerleşim birimleri dağ tepe arazi şekilleri oluşturulacak ancak çok fazla aksesuar yüklemesine gidilmeden esas olarak trenmodelleri daha ön plana çıkarıcı bir yerleşim düzeni sağlanacaktır.
3- Malzeme ve maliyet: Tahmini düşünülen rakamlar olarak belirlenmiştir.
a) Ray (düz, flexiable, kıvrım)
toplam uzunluk 100m. 1.200 YTL
b) Plaktorna 1 Adet 200 YTL
c) İngiliz makası 3 Adet 120 YTL
d) Çapraz makas 1 Adet 20 YTL
e) Basit makas 6 Adet 100 YTL
f) Bafa (Yol sonu) 5 Adet 100 YTL
g) Semafor 10 Adet 150 YTL
h) Çeşitli aksesuarlar 500 YTL
i) Suntalar 300 YTL
k) Şasi demir aksam 300 YTL
-------------
2.990 YTL
Bu rakama ilave bazı malzemeleride düşünürsek yaklaşık 3.500 YTL gibi bir rakam çıkmaktadır.
Şu anda sayımız tam belirlenmemekle beraber, bu gün çeşitli işleri nedeniyle toplantıya katılamayan İzmir grubu arkadaşlarımız bu oluşumda yer almak isterlerse lütfen kendilerini belirtsinler ki paylaşım rakamımız belli olsun.
Sadece bugünkü toplantıda bulunan arkadaşlar paylaşırlar ise bu rakamın dörde bölünmesi durumunda 875 YTL kişi başı bir rakam ortaya çıkmaktadır.
Sayımız daha çok olması durumunda, bu rakam doğal olarak aşağıya düşmektedir.
Melih Uçar bey büyük bir fedekarlık yaparak, bu işin biran önce ortaya çıkarılması için, kurgunun maliyetini peşinen karşılayabileceğini, diğer kişilerin paylarına düşen rakamı bir yıllık bir vadeye bölerek, ödeme kolaylığı sağlıyabileceğini iletmişlerdir. Olayın daha ciddi bir şekilde sahiplenebilinmesi açısından, kendi firmaları üzerinden kredi kartı taksitlendirmesi yapılabileceğini belirtmişlerdir.
Melih beye bu yaklaşımlarından dolayı teşekkürlerimizi iletmeyi bir borç biliriz.
Bu girişimler doğrultusunda İzmir'li trenmodelcilerinin suskun kalmayarak gerekli girişimlerde bulunması ve görüşlerini burada belirtmeleri önemle duyurulur.
Tabi yapılan bu çalışmalara, forumdaki tüm arkadaşların da önerileriyle desteklerini bekleriz.
Ayrıca toplantımız sırasında bizleri arayarak hatırımızı soran Özgür Ulupınar'a çok teşekkür ederiz.
4-Toplantımız iyi dileklerle ve bundan sonraki toplantımızın Melih beyin önerisiyle Mart ayının 2. cumartesi günü Melih beyin fabrikasındaki toplantı odasında yapılmasına karar verilerek saat 21.00 de tamamlanmıştır.
Saygılar
Teoman
-
İzmir model trenciler ekibini kutlarım.Kısa sürede çok yol kaydettiniz emeği geçen tüm arkadaşları canı günülden kutlamak isterim.Teoman bey benim yapabileceğim birşey varsa maddi manevi her zaman yardıma hazırım.Yapılacak olan diaromanızda başarılar dilerim ve yeni gelişmelerden bizi haberdar edin lüfen.Herşey gönlünüzce olsun,her nekadarda olsa yanınızda olmasamda gönlüm hep sizlerle,hoşçakalın.
mali....
-
Sevgili M.Ali bey, bu candan davranışınız için çok teşekkürler.
Tüm gelişmeleri sizlerele paylaşıp, sizlerin önerilerileriyle de modeltrenciliğe birşeyler kazandırma çabaları içindeyiz.
Sevgiler, saygılar.
Teoman
-
Birinci aşamada oda ölçüleri AutoCAD ortamına aktarıldı:
-
Kurgunun tasarım sürecine bu konu altında mı devam edilecek bilmiyorum ama, ilk önerilerim şunlar olacak:
Bana daha önce özelden gelen çizim doğrultusunda tasarım yapılması halinde, yapım aşamasında kurgunun iç bölümlerine ulaşabilmek problem olacak. Benim evdeki 240x170 cm kurguda dahi bütün platformu çekerek arka ve yan kenarlardan ulaşabilmem gerekiyor.
Sizin durumda kurgunun iç kısımları boş yapılmalı veya kendinizi tavandan bir halat yardımıyla sarkıtmanız gerekli. Sanırım her iki durumu da tercih etmezsiniz...
Benim ilk önerilerim aşağıda; yeni öneriler de yolda...
-
Kamil bey, çizimdeki yardımlarınız için çok teşekkür ederiz.
Tasarıma, İzmir'deki son toplantıya katılan arkadaşların önrisiyle bu başlık altında devam edeceğiz.
Üst kat içinde bir planlamamız olacak. Alt kattaki endişelerimi aynı sizinde belirttiğiniz doğrultuda toplantıda arkadaşlara iletmiştim.
Orta alanın çok yer kapladığı, buna karşın ray hattının bu alana göre çok zayıf kalacağı ve birde daha sonra binanın boya- badana işlerinde duvar ve tavana ulaşmanın imkansız olacağı, müzeyi ziyarete gelenlerin diaromayı izleme alanlarının çok dar, sıkışık bir şekilde olacağından rahat izleme olnağının olamayacağı gibi hususları dile getirmiştim.
Buna göre ikinci bir seçeneğin, üst katta olmasının daha rahat yerleşim ve izlenim açısından da iyi olacağı kanaatimi bildirdim.
Yeni bir kroki çizerek Jimmy'e mail attım. Üzerinde biraz eskiz çalışması yapacak sanırım burada paylaşacak.
Bende size bu 2. taslak krokiyi ileteyim. Bunun üzerinde çalışma yapabilirseniz çok memnun oluruz.
Zahmetleriniz için şimdiden çok teşekkürler.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/planstkat2.jpg)
Üst kata girişte, merdivenlerin bitimindeki sağ bölümdeki yeşil çizigili alan diaromanın olacağı yer.
Sevgiler, saygılar.
Teoman
-
Teoman bey yapılacak olan diaroma alanının geniş olması mantıklı.Nedenine gelince diaromayı görmeye gelen misafirlerimizin diyorum her açıdan rahat görmesi daha iyi olur diye düşünüyorum.Sevgiyle kalın.
mali...
-
Teoman abinin çizdiği yere sıkıştırmaya gerek yok.Merdivenler bittikten sonra sağdaki sütunun sağ tarafı yani başka bir deyişle odanın sağ tarafı tamamen kullanılabilir gerektiğinde.Teoman abinin çizdiği bölümü tur hattı diğer tarafada istasyon ve depoyu uzatmayı düşünüyorum.Ancak şu ana kadar yaptığım denemeler aşağı kattaki kadar cazip çekici gelmedi bana.Aynı anatema ve aynı kurallara (kurp yarı çapları gibi o en başta) sadık kalarak yeni bir tasarım deneyeceğiz.Kamil abi sana tasarımda gösterdiğin yardım için teşekkür ederim.Ama Melih abiyi unutmamak gerek.Bize ön ayak oldu.Büyük teşekkür borçluyuz.Eksik olmasın...
-
Melih beyin gösterdiği maddi ve manevi hassasiyet hertürlü övgünün üzerindedir.
Kendilerine bu konuda İzmir'li modeltrenciler olarak şükranlarımızı iletiriz.
Sevgili Jimmy ben yine aynı endişemi iletmek isterim aşağıdaki 2.ve 3.odanın boşaltılması sorunu var. Oradaki düzenlenmiş eşyalarla ilgili olarak, yetkilileri; bizim dizorama için bu eşyaların nereye konacağı konusunda da ikna edici bir fikri de ortaya koymak gerekir!
Peki, 4 kişi olarak 28 Şubat çarşamba akşamı biraraya gelip bu konuyla ilgili çalışmalara giriştik. İzmir dışından M.Ali bey ve Kamil beyin gösterdikleri son derece samimi, yardımsever davranışlarını da burada takdir etmek isterim.
Ancak! İzmir' deki diğer modeltren sevdalıları nerede?
Saygılar
Teoman
-
Teoman bey,
sizin cizimden cıkarttıgım orada 60 metreye yakın yer var.köşeye sıkışmak niye..
yer kısıtlımı? Bu kurguya üst kat yakışır..
Ancak yetkililer yer verme konusunda diretiyorlarsa..
size Osmanlı imparatorluğunun yayılış taktiklerini ve kademeli ikna yöntemini tavsiye edebilirim..
Bu yöntemle ileride alt katı bile ele geçirebilirsiniz..
Diorama köşeye sıkışmasın..
saygılar A.usta
-
Özgür bey ve Abdurrahman bey, değerli görüşleriniz için çok teşekkürler. Böyle güzel paylaşımlarınızı sürdürerek, sayenizde iyi bir kurguya kavuşacağımız umudunu en üst seviyede tutmaya çalışıyorum.
Özgür bey, sizin görüşleriniz çok mantıklı. Kurguya müdahale durumlarının mutlaka göz önünde bulundurulması gerekir. Ayrıca belirttiğiniz gibi trenlerin faal olarak gösterimde olması, konuyu daha da zengileştirir. İki trenin gidip gelişi oldukça etkili olur.
Abdurrahman bey, üst kat sanat galerisi olarak kullanıldığından bizim düşündüğümüz köşede şu anda gelen ziyaretçilerin oturup dinleneceği, sohbet edeceği oturma grubu bulunmaktadır.
Diğr alanlarda duvar panoları olduğu için bu panolarda resimler sergilenmektedir. O yüzden en kullanılabilir yer bu oturma grubunun olduğu yerdir. Bu oturma grubu çok kolay kaldırılarak başka bir yere konabilir.
Bir başka güzel öneriniz Osmanlı İmparatorluğu yayılışını örneklemeniz dorultusunda hareket ederek, öncelikle bu olayı sevdirici, kişilere tanıtıcı, daha kullanışlı bir kurgu önerisiyle yetkililere sunmak çok daha iyi bir sonuç verebilir.
İşte sizin kurgunuz, Tepe Natalius'taki aktiviteniz en güzel örnek.
Halka ilgisini çekmesi yer olarak uygunluğu en sonda NTV ' deki programla mükemmel bir sonuç
Bizim de bunu örnek alarak, daha sempatik ve kullanışlı, daha uygun maliyetli, herkesin memnun olabileceği bir kurguya yönelmemiz, akıl ve mantık açısından daha iyi olacaktır.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/galeri3.jpg)
Bu sergi alanı çeşitli etkinliklere açık bir yer.Sevgili Jimmy ile ölçülendirme yaptığımız günorada Ebru sergisi vardı. Serginin sahibi aynı zamanda uygulamalı Ebru çalışmaları da yapıyordu.Masa üstündegörülen malzemeler boyalar ve fırçalar Ebru çalışmalarının araçalarıdır. Sanatçı da yan masada çalışmalar yapıyordu.
Bizim düşündüğümüz oturma gurubu olan yer, sütunların arkası merdivenlerden çıkınca sağ bölümdür.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/glerikurgu.jpg)
Bizim kullanmayı düşündüğümüz yer yeşil çizgilerle belirttiğim alandır.
İlk etapta bu kurgunun çok idealist ve katı kurallara göre yapılması, bizi çıkmazlara sürükleyebilr. Diğer arkadaşlarımızda görüşlerini burada bir an önce belirtirlerse sonuca daha çabuk ulaşabiliriz.
Saygılar
Teoman
-
Arkadaşlar...
Üst katın merdivenler bittikten sonra sağ tarafını komple alırız.Yani Teoman abinin dediği gibi oraya sıkışmaya gerek yok.Abdurrahman abinin dediği gibi 58-60 m2 lik yer söz konusu.Aşağı kattaki objelerin tahliyesi problem doğuracak görünüyor.Ancak alt kattaki gibi hoş bir çizim hazırlayamadım.Buna alternatif düşünüyorum.Duvara dayalı güzel görünüyor onu da göz önünde bulunduracağım.Ancak amatema dan sapmak istemiyorum.Kurp yarıçapları zaten büyük mesele.Buharlı işleteceğimizden kurpları dar tuttuğumuz taktirde devamlı problemle karşılaşırız.Çizim yapınca gönderirim gruba.Arkadaşlarda fikirlerini belirtirler...
-
petekler sükülüp yerlerine kör tıpa takılabilir. ısınma promlemi oluşcaksa da dirseklerde dışarıdan uzatılarak faklı biryere kaydırılabilir. altında veya yanında kalması ciddi problemlere neden olabilri.
enver
-
Bu durumda sizlerin kararlarınızdan sonra eğer talep gelirse yardımcı olmaya çalışırım. Onun dışında izlemede olacağım.
Not: Teoman bey, sizin üstten görünüşlü yeşil planda da yapım aşamasında sağ alt köşeye ulaşabilmenizin çok güç olacağı kanısındayım.
-
kamil bey teoman beyin çizimine göre ortalama 2.5 metrelik bir mesafe vae sağ alt köşeye ulaşmak için ama kurgu ile duvar atasında ( çizime göre ) sanki 30-40 cm lik bir boşluk var gibi buda o köşeye ulaşımı sağlar kanısındayım.
-
Ben çizime göre söyledim, bir baksınlar derim. Çünkü kurgu orada olursa çekip arkasına geçme şansı zayıf görünüyor. Köşeye önden ulaşabiliyorlarsa mesele yok.
Ama galiba planlar değişiyor, onun için beklemek lazım.
-
Saygıdeğer Modeltrenciler.
Bu başlık altında, sizlerle İzmir' de yapılması düşünülen bir tren diaromasının yer tespiti ve yapım aşamalarını birlikte paylaşmayı amaçlamıştık.
Bu gün güzel bir gelişme oldu. Onu sizlerle paylaşmayı uygun buldum.
Örneğin: İzmir ve çevresindeki TCDD istasyonları, lokomatif ve vagonlarının fotoğraflarının çekimi için 21 şubat 2007 tarihinde TCDD İzmir 3. Bölge müdürlüğü'ne verdiğim dilekçenin takibi için bugün 3. Bölge Müdürlüğü'ne gittim. Orada TCDD Eğitim Uzmanı ve Basın Danışmanlığı görevinde bulunan Sayın Neslihan Üçmer hanımefendiyle tanıştım.
Kendileriyle, modeltrenciliği ve sanatsal etkinlikler üzerinde çok yararlı görüşmeler yaptık. Okulmuzda yapacağımız Demiryollarımızla ilgili Resim yarışmasının sergisini, TCDD İzmir Demiryolu Müzesi Sanat Galerisi'nde, başvuruda bulunarak sergileyebileceğimizi, ayrıca İzmir' deki modelcilerin de modellerini burada sergileyebileceklerini ilettiler.
Ben de doğal olarak bizim bir çalışma başlattığımızı hatta müzede bir yer tahsis edilerek burada bir kurgu yapmak istediğimizi ,ve forumda bunları Türkiye genelindeki tüm modeltrencilerle paylaştığımızı ilettim.
Kendisini de bu siteye üye olması için davet ettim. Hemen sitemize kendileri üye oldular. Şu anda kendileri, Neslihan Üçmer olarak modeltrenciler sitesinin kayıtlı üyesidir.
Bizlere sosyal aktivitlerimizde ellerinden gelen yardımı yapacaklarını ilettiler.
Ancak! müzede yer kullanımıyla ilgi resmi bir başvuru yapılıp yapılmadığını sorduklarında, ben de bu işle ilgilenen bir arkadaşımızın gerekli girişimlerde bulunduğunu bildirdim.
Sonucu hepbirlikte merakla bekliyoruz.
Saygılar
Teoman Kardaşlar
-
Teoman bey TCDD Neslihan Üçmer hanfendiye aramıza hoş geldiniz demek isterim.Butür oluşumlarda birinci dereceden model trencilerin olmasıda yapılacak olan diaroma çalışmalarınızda ve izin konusunda daha yararlı olacağı kanaatindeyim.Başarılarınızın devamını diler herşey gönlünüzce olsun,hoşçakalın.Jimmy Cem seni unuttuğumu sanma. ;)
mali...
-
Teoman Bey, çok hoş ve güzel bir tesadüf olmuş. İzmir TCDD de çalışan bir üyemizin olması yapmak istediklerimizi gerekli mercilere ifade etmekte kolaylık sağlayacaktır. Neslihan Hanım'a hoş geldiniz diyorum.
Bu vesile ile tekrar şu düşüncemi ifade etmek isterim: Faaliyetlerimizin yürütüleceği yer için muhakkak yazılı bir başvuru ve buna yazılı bir cevap almamız gerekir. Bu hem izinin kurumsal olarak (yani TCDD tarafından) verildiğini ve daha sonra bu mekanın kullanımının yasallığını ispatlamak açısından faydalı olacaktır. Sanırım Cem muhakkak Neslihan Hanım'ı tanıyordur. Bence bu faaliyeti şimdilik gerçekleştirecek kişiler olarak (Teoman Bey, Cem, Canderim ve ben) TCDD'ye resmi dilekçeyi birlikte götürüp vermeliyiz. Hem Neslihan hanımla hepbirlikte sohbet ederiz ve ciddiyetimizi ona da ifade ederiz, hem de onayını alarak gerekli başuruyu destekletmiş oluruz. Bu hafta mesai saatlerinde bir gün ve saat kararlaştırıp gidelim derim, siz ne dersiniz ?
Görüşmek üzere,
-
Melih abi...
Bildiğin üzere olay genel müdürlüğe intikal etti.Bana bölge müdürü ile konuşmamı söylediler en son.Yarın bir aksaklık olmazsa ileteceğim kendilerine.Şu an Bölge müdürü nün üzerinde görüşülüyor.Gelişmeleri ben yine iletip sizlere haberdar edeceğim.
-
Ben Melih beye katılıyorum. Hepbirlikte gitmemizde yarar var.
Topluca gidersek olaya daha ciddi ve hevesli bir yaklaşımda olduğumuzu gösterir, daha olumlu bir netice alabiliriz.
Ayrıca forumdaki arkadaşlar sonucu merakla bekliyorlar ve bize yardımcı oluyorlar. Son olarak Okan bey( obiwan) çizdiği planlarla bize yardımcı oluyor. Kendisine teşekkürlerimizi iletiyorum.
Planları Cem' e göndermiş Cem 'de bana yolladı forum da yayınlıyorum.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/planmzes.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/planmzeq.jpg)
Saygılar
Teoman
-
Arkadaşlar...
Daha şu an taslak aşamasında.Yani son şeklini verirken değişiklikler olabilir.Zaten kurpları (istasyon ve depo yolları haricinde) tamamen flexi oluşturmayı düşünüyorum.Senin söylediğinde doğru sayılır Erkut abi.Belki aşağıdaki gibi bir ilave yapabiliriz.Yarın görüştükten sonra olumlu bir sonuç almayı bekliyorum.İnşaata başladığımız taktirde de gerekli rotüşlar yapılır.
-
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar, şu an itibariyle saat 14.40 'te Cem beni telefonla arayarak TCDD İzmir 3. Bölge Müdürlüğü'nde yaptığı görüşme neticesinde, müzede yapılacak kurgu için gerekli formalitelerin yapılmasıyla ilgili bilgiler edindiğini ve bunları bizimle paylaşacağını bildirmiştir.
Cem'den sonucu merakla bekliyoruz.
Teoman
-
Saat 15.30 da Genel müdürlük basın ve Halkla ilişkiler müşavirliği ile görüştüm.Başkanın bana ilettiği bölge müdürü ile protokol yapılması.Bölge müdürü bugün dışarıda olduğundan kendileri ile görüşme imkanım olamadı.Ancak genel müdürlüğün söylediği maximum 6 ay açık bulunabilir.Bu doğal olarak bizi zora sokacak.Bölge müdürü ile görüşmenin ardından gelişmeleri tekrar aktaracağım.
-
Arkadaşlar gerek genel müdürlük,gerekse bölge müdürlüğü ile yaptığımız konuşmalarda tamamı ile anlaşma sağlayamadık.Her fırsatta bir problem çıktı.Gerek kurgunun kaplayacağı alanın büyük olması ve akabinde küçültülmesi,gerek yukarı katın sergi salonu olup eserlerini sergileyecek eser sahiplerinin yarısı diaroma tarafından işgal edilmiş salonda eser sahiplerinin (resim,heykel v.b.) sergi açmak istemeyecekleri gibilerinden nedenler öne sürüldü.Ancak bunları aşmamıza rağmen asıl problem mekanın süreli verilmesinde çıktı.6 ay maksimum zaman bize göre makul mantıklı değil.En iyi şartlarda uğraşsak inşaası zaten 1 ayı rahat rahat alacak.Dolayısıyla İst daki kurgu gibi portatif olmayıp montajının yanında demonte problemleride çıkaracağından başta bizde her zaman destek olan Melih abi ilede konuşup kararlaştırdığımız üzere üzülerekte olsa idare arazisi üzerinde bu kurguyu inşaa etmekten vazgeçtik.
-
TCDD ile konun geldiği noktayı Cem yukarıda özetlemiş. Maalesef bir kere daha Türkiye'deki bürokratik çarkın engellerine takıldık. Ama bu beni ve eminim diğer İzmir'li model tren sevdalı arkadaşları yıldırmayacaktır. Bu andan itibaren başka alternatifler arayarak, kendimize sponsor ve kurgumuz için yer bulmaya çalışacağız.
Bizler ve hobimiz için karşılık beklemeden emek veren ve koşturan Cem'e ben çok teşekkür ediyorum, bu sonucun kendisini üzmemesini diliyorum, çok sağolsun. Bundan sonra da kendisinin kurumsal kimliğinden çok model tren sevdalısı yanına ve desteğine ihtiyacımız olacak.
Umarız kısa sürede yeni haberler ile sizinle birlikte oluruz.
Saygılarımla,
-
Melih bey hayırlısı olur inşallah . sizde bu model sevdası oldukça hiçbir zorluk izmir kurgusunun oluşumunu engelleyemez . umarım en kısa zamanda yer sorunu çözülür ve çalışmalara başlarsınız.saygılarımla
-
Saygıdeğer modeltrenciler.
İzmir'li modelcilerden biri olarak, şahsım adına Sayın Cem Ersü'ye kurgu çalışmalarılya ilgili uğraşılarından dolayı teşekkür ederim.
Sevgili Melih beyin de belirttiği gibi İzmir'li modelciler olarak bizler, kendi çabalarımızla girişimlerde bulunarak, yeni tasarılarla bu tür faaliyetlere devam etmeyi düşünmekteyiz.
İzmir'de bulunan diğer modelci arkadaşlarımızın marka ayırımı yapmaksızın, her türlü ölçek ve marka tercihleriyle hepbirlikte, modeltrencilik hobisinden keyif alır çalışmalar yapmayı arzu etmekteyiz.
Bunun için 17 mart Cumartesi günü Melih beyin fabrikasında biraraya gelmeyi düşünüyoruz. Bu toplantıyla ilgili geniş açıklamayı Melih bey bizzat kendileri yapacaklardır.
Kurgu çalışmalarıyla ilgili bizlere desteklerini esirgemeyen, yardımcı olan tüm forum üyelerine sonsuz teşekkürlerimi sunmayı bir borç bilir, herkese iyi çalışmalar dilerim.
Saygılar, sevgiler.
Teoman