Model Trenciler Kulübü > İzmir Grup Çalışmaları

İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı

(1/5) > >>

Teoman Kardaşlar:




Saygıdeğer modeltrenciler.

Bu gün (14 Ocak 2013) Pazartesi günleri dershanelerde tatil günü olmasına karşın, kayıt ve ödemeler ile ilgili periyodik
olarak 5 haftada bir gelen nöbet görevim olduğundan dolayı önceden haberleştiğimiz MTK üyelerinden modeltrenci
arkadaşlarımız beni ziyarete geldiler.

Biz de böylelikle  MTK İzmir toplantısını gerçekleştirdik. Bu toplantıya; Teoman Kardaşlar, Sedat Nişancı, Ceyhan Altınçubuk 
ve İsmail Özerbay katıldılar.

Toplantımıza İsmail Özerbay’ın 1/87 Ölçek TCDD DE 24000 Dizel Lokomotif modeli projesi damgasını vurdu.

Prototip DE 24000 modeli üzerinde incelemeler yaptık. Model üzerindeki önerilerimiz, çekincelerimiz üzerinde fikir yürüttük.

Ayrıca Sedat Bey’e ait 3 adet buharlı lokomotif modellerini inceledik. Roco Br 50 Fleischmann Br 38, Rivarossi Br 58  HO ölçek
modelleri üzerinde incelemeler ve bazı çalışmalar yaptık.

Br 38’in markiz merdivenlerinde kırılma sorunu vardı. Gerek tamiri yapıp, boya rötuşu ile eski görünümüne kavuşturduk.

Br 58’in motor dişlilerinde takılma sorunu vardı. Motor dişlileri arasına sıkışan yün ipliklerini temizleyip, lokomotifin tekrar sağlıklı
çalışmasını gerçekleştirdik.

Buradan modeltren severlere tekrar hatırlatma yapmak istiyoruz. Modellerinizi  halı üzerine ray döşeyip, kendinden balastlı raylar
olsa dahi asla yürütmeyiniz.

Hepimizin geçmişte yapmış olduğu bu hatalar, model lokomotiflerimiz de  aynı sorunları yaşamamıza neden olmuştur.

Br 50 buharlı lokomotif üzerinde eskitme çalışmaları yaptık. Bu lokomotifi çok kullanılmış paslı ve kirli bir görünümde eskittik.

Toplantımız ile ilgili görselleri ve düşüncelerimizi sizlere aktaracağız.





Kerem Türker:
Sayın Teoman Hocam;

  Maalese halı üzerinde yapılan geçici kurguların lokomotiflere verdiği zararı bilmemize rağmen bazen fiziksel imkansızlıklar bazen de tembellikten olsa gerek bu yöntemi sıklıkla kullanmaktaydım. Şimdiye kadar bir sorun yaşamamış olmam bu durumu göz ardı etmeme neden olmakta idi. Ancak görüyorum ki bazen gözümüzden bile sakındığımız kolleksiyonlarımızın bu hale gelmesi bu konuda tedbirli davranmama neden olacak...

kemalomay:
İzmirli dostlar , keşke yakın olsak da tüm toplantıları birlikte yapsak , ama  ülkemiz çok büyük.

Geçenlerde bana bir loko geldi yurt dışından , kullanılmış ve pek tatlı yürümüyordu , Ufuk içinden bir sırt yastığı yapacak kadar tüy çıkardı. ;D

Halıramacıların dikkatine..................

Teoman Kardaşlar:



Sevgili Kerem yine de tedbiri elden bırakmamak gerekli diye düşünüyorum.



Sevgili Kemal Bey, gönlümüz hep sizin ile beraber. Bir gün tekrar hep birlikte olmak umuduyla….




Bir önceki mesajda yapmış olduğumuz açıklamalar doğrultusunda İzmir’li MTK’lılardan bir grup bir araya geldiğimizi belirtmiştik.
Yapmış olduğumuz bu toplantının görsellerini ve görüşmelerimizi sizler ile paylaşıyoruz.

Görev yaptığım Ege Aktif Dershanesi’nin sınıflarından birinde sohbetlerimize başladık.
Sedat Bey, buharlı lokomotif modellerini, İsmail Bey  DE 24000’lik dizel modeli ile ilgili CNC de yapılmış 1/87 ölçek prototip
modelin markiz, burun, gövde ve şasi parçalarını getirmişti.
Ben de DE 24000’lik modelin 1/87 ve 1/32 ölçek üç boyutlu karton modellerini getirerek, model üzerinde şekil ayrıntılarını ve
boyama düzeni konusunda yardımcı olmaya çalıştım.. Ceyhan Bey, makine teknikeri olduğundan  kalıp alma işlemleri ile ilgili
teknik açıklamaları ile model üretimi çalışmalarına katkıda bulundu.

DE 24000 karton modellerin açılımlı çizimleri ‘’zehir77’’ takma adlı  forum üyemize aittir.
Bu model ile ilgili link: http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3194.0






Sedat Bey, önce buharlıları hakkında bize bilgi veriyor. Roco Br 50, Fleischmann Br 38, Rivarossi Br 58

Hepimiz modeltrenci olarak son derece mutluyuz. Tren modelleri hepimizi öylesine etkilemiş ki! Bir söz vardır: Zevkten dört
köşe olunmuş. Gerçekten de dört modeltrenci bu söze uygun bir görüntü içindeyiz.

Şimdi diyeceksiniz; Bu kişilerin işleri yok mu? Pazartesi günü bu nasıl toplantı!
Ben durumumu açıkladım. Pazartesi günü dershane tatil ve nöbetim nedeni ile görevdeyim.
Sedat Bey, dekorasyon illeri yaptığı için serbest meslek sahibi.
İsmail Bey, Gediz Üniversitesi  Grafik Tasarım Öğretim Görevlisi ( yarı yıl tatilinde)
Ceyhan Bey, baskı makinaları bakım onarım servisi işi ile ilgili kendi işini yapıyor.




Sedat Bey, DE 24000 lik modellerin yapımı üzerine son derece heyecanlandı ve bu çalışmanın biran önce bitmesini beklediğini
yıllardır bu modelin hayalini kurduğunu dile getirdi. Model üzerinde İsmail Bey ile koyu bir sohbete daldı.

Büyük boy çok hoşuna gittiği için 1/32 ölçekte de yapılmasını önerdi. En azından hareketli olmasa bile evin bir köşesinde tren
modelcisinin anısı olarak kullanılabileceğini belirtti.

Ceyhan Bey, de Sedat Bey’i destekleyerek bir de büyük boy yapılmasının iyi olacağı tezini savundu.






Prototip üzerinde olması gereken ayrıntıları hepimiz gördükçe, neler yapılabilir konusunda İsmail Bey’e iletmeye çalıştık.

Modelin gövdesi üzerinde sağ ve sol arka kısımlarda dikdörtgen biçimindeki havalandırma açıklıklarının kafes teli biçimindeki
görüntüsünün verilmesinin mutlaka kalıp üzerinde işlenmesi gerektiğini vurguladım.






Ceyhan Bey, modelin tamponlarının çok kalın olduğunu vurgulayarak tamponların 1/87 ölçeğine göre daha incelmesi gerektiğini
söyleyerek İsmail Bey’in bu konuda dikkatini çekiyor.






Sedat Bey, olayın heyecanın üzerinden atamamış yerinde duramıyor ve bir an önce bu modelin ortaya çıkarılmasını talep ediyor.

Ancak en önemli sorunun modelin yürüyen aksamı olduğunu bunun çözülmesi gerektiğini ortaya koyuyoruz.

İsmail Bey’e bir öneride bulunarak, Proses Elektroniğin sahibi ve Modeltrenciler kurucusu Harun Bey ile irtibata geçip, alt şasi
boji-teker ve motor kısmının temini veya üretimi için Harun Bey ile birlikte işbirliği yaparak çözülmesinin çok daha iyi sonuç
vereceğini belirtiyorum.







Prototip modeli yakın plan görüntülerini inceleyerek toplantımız devam etti






Toplantımızla ilgili görsel açıklamalarımıza devam edeceğiz ancak İsmail Bey’in modelin üretimi ve çoğaltılması konusunda
yaptığı çalışmaları kendi teknik bilgileri doğrultusunda açıklaması için bundan sonraki yazışmalara katılmasını davet ediyorum.

ismailozerbay:
Uzun zamandır modeltrenlerle ilgiliyim. Çok önceleri 1994 yılıydı yanlış hatırlamıyorsam bulduğum bütün malzemelerle tcdd envanterindeki modellerin maketlerini yapıyordum. Rm3000 ikili 11000lik yolcu vagonuyla birlikte matiisa 780 balast regulatoru yaptığım modellerin atalarıydı. Zamanla ve teknik donanım kazandıkça tren sevgimi  simulatorler ve bolbol yaptığım tren gezilerine yönelttim ve bugünlere geldik. bugünlerde sevgili teoman bey ve ceyhan bey in yol göstermeleri ile 24000 lik  yapmaya karar verdim ve tren dostu dayım tamer asunakutlu ile birlikte tanıdığımız bir üretici ile görüşüp istediğimizi ona anlattık. Nasıl bir sistemle çalışıklarını bize söyldikten sonra yapmamız gerekenleri bize tarif etti. Onların isteklerini karşıladıktan sonra çalışmmızın  ilk haki elimize geldi. Üzerinde gerekli çalışmaları yapıp 24000liğimizi son haline getirmeye karar verdik. Üzerinde ustalarımızında söyleyeceği çok şey olduğunu bilerek bugünkü toplantımıza gittim. Benim gördüğüm model aslında beni tatmin etmemişti.ama büyüklerimin deneyimli glzleriyle gördükleri ve yorumları beni.motive etti. Bu konudaki bir sonraki düşüncem  modeli hareketlendiip biran önce seri üretime geçmek. Gerçek başarıyı yakalamak için hepinizin  görüş ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Destekleriniz için şimdiden teşekkürler. Bunun seri üretimi konusunda plastik enjeksiyon ve abs malzemeler üzerindeki irtibatların devam etmektedir.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git