Gönderen Konu: Atatürk Vagonu  (Okunma sayısı 66034 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #20 : Nisan 30, 2007, 15:59:54 »
teoman abi yine süper bir paylaşım daha. ellerin dert görmesin.bende ufak bir araştırma yaptım ve Atatürk'ün kullandığı vagonlardan birtanede Ankara'da varmış. detayları
http://www.tcdd.gov.tr/muze/atavagon.htm
adresinden görebilirsiniz. özellikleri ve renkleri aynı gibi. saklama koşullarıda iyi.bide Atatürkgar evi var.
Bağdat Demiryolunun yapımı sırasında, 1892'de yapılmış olan, eski adıyla "Direksiyon Binası", Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Ankara Gar Kompleksi içinde yer almaktadır. Atatürk'ün 27 Aralık 1919 tarihinde Ankara'ya gelişinden itibaren Başkomutanlık karargahı ve konutu olarak uzun süre emrine tahsis edilmiş, 1920-1922 yılları arasında alınan en önemli iç ve dış kararlara tanıklık etmiştir. Kurtuluş Savaşının Hareket planları burada hazırlanmış, 21 Ekim 1921 tarihinde, Fransızlarla yapılan anlaşmanın görüşmeleri ve imza töreni bu binada gerçekleşmiş, 23 Nisan 1920 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin oluşturulması ile bugünün her yıl Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanmasının kararları bu binada alınmıştır.

Ulu Önder Atatürk'ün aziz hatırasını yaşatmak amacıyla TCDD, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde seçkin bir yeri olan bu binayı yeniden düzenleyerek, 24 Aralık 1964 tarihinde müze olarak halkın hizmetine açmıştır.

İki katlı olan müze binasının üst katında, Atatürk'ün çalışma odası, toplantı salonu ve yatak odası bulunmaktadır. Kendisine ait özel eşyalarla, o günün özelliklerini taşıyan mobilyalar olduğu gibi korunmaktadır.
Binanın alt katı ise, Demiryolları Müzesi olarak kullanılmakta olup, 1857 yılından günümüze, demiryolları ile ilgili eşya ve belgeler sergilenmektedir. Bu kat beş oda olarak düzenlenmiştir.
*Kaynak: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları

- 1. Bölüm: Demiryollarına ait çeşitli hatıra madalyalar, bazı hatların açılış törenlerinde kullanılan makas ile yemekli vagonlarda kullanılan gümüş servis takımları bulunmaktadır.
- 2. Bölüm: Osmanlı İmparatorluğu döneminde kullanılan mühür, diploma ve kimlik kartları ile Alman Demiryolları İdaresi tarafından Genel Müdür Behiç Erkin’e armağan edilen çalışır durumda buharlı lokomotif maketi bulunmaktadır.
- 3. Bölüm: Sultan Abdülaziz’e İngiliz Hükümeti tarafından armağan edilen altın kaplama minyatür vagon ve trende kullandığı sedef işlemeli çalışma masası ile duvar saatleri yer almaktadır.
- 4. Bölüm: TCDD’nin tren işletmeciliğinde kullandığı lokomotif, yük ve yolcu vagonu maketleri bulunmaktadır.
- 5. Bölüm: Osmanlı döneminde haberleşmede kullanılan telefon ve telgraf makineleri ile İngilizler tarafından 1905 yılında hizmete konulan kafesli vagon maketi bulunmaktadır.

T.C.D.D. Genel Müdürlük Binası Gar Ulus
- Tel: 309 05 15 / 4084
- Açık bulunduğu günler: Pazar ve Pazartesi hariç,
- Açık bulunduğu saatler: 9.00 - 12.00 / 13.00 - 17.00
*Kaynak: Ankara Valiliği



Atatürk ün vagonu ve Kurtuluş Savaşı konutuvideosu için
http://video.turkmania.com/videoizle/2189/Ataturk_un_vagonu_ve_Kurtulus_Savasi_konutu.html

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #21 : Nisan 30, 2007, 16:04:28 »
bu vagonlardan bir  tanede çamlık müzesin olduğuna yönelik bir haber var.

http://www7.gazetevatan.com/root.vatan?exec=vatanimbolgesel_detay&hid=16811&hkat=35

enver

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu (yoksa bu olabilir mi?)
« Yanıtla #22 : Nisan 30, 2007, 23:13:16 »
Teoman bey,

Çalışmalarınızı hayranlıkla takip ediyoruz.

Erkut beyle Liliput kataloğunu incelerken bir an Atatürk vagonunu mu bulduk acaba diye düşünmekten kendimizi alamadık.

Resimleri sizinle de paylaşmak istedik.

Bir göz atıp fikrinizi söylerseniz çok memnun oluruz.

Bunlar şu anda Liliput stoıklarında var önümüzdeki hafta yüklenecek siparişimize de ilave edebiliriz.

Selamlar,

Harun





Harun bey, güzel sözlerinizden dolayı çok teşekkürler.

Vagon fotoğraflarını inceledim. Hepsi çok güzeller.
Bu vagonlar Alman Demiryolları (2.Dünya savaşı öncesi
ve sonrası dönemleri) ve TCDD'nin Buharlı lokomatifleri
arkalarına çok güzel yakışırlar.

Bu vagonlar içinden Atatürk vagonlarına benzeyen olanı
Çamlık müzedeki vagonla, Ankara Gar'daki vagon benzerlikler
göstermektedir.



Bu vagonları inceleyelim:
En üstte bulunan vagon şu anda Çamlık Müze'deki vagondur.
Enver beyin, bizlerle paylaştığı Vatan gazetesinde çıkan haberdeki
vagon, bu vagondur. 
Bu gece, Çamlık Müze işletmecisi Attila Mısırlıoğlu ile 21.45 te yaptığım telefon konuşmasında; gazetede çıkan haberde, sözü edilen vagonun, bu vagon olup olmadığını sorduğumda ;kendilerinin ifadeleriyle Atatürk'ün kullandığı vagonlardan biri olduğunu doğrulamışlardır.

En alltaki vagon ise şu anda Ankara garda bulunan vagondur.
Yine Enver beyin verdiği, TCDD tanıtım linkindeki görülen vagondur.

Her iki vagonun, Liliput modeldeki vagonla benzerliklerini ve farklılıklarını renkli çizgilerle belirtmeye çalıştım.

Kırmızı çizgi: Her iki vagonla kapı girintileri aynı durumda.

Mavi çizgi: Tavanda her iki başta kenarda bulunan ayak basma
                tahtaları aynı, Ankara'daki vagon için ilave edilebilinir.

Sarı çizgi: Tavan uçlarındaki farklılık görülmektedir. Çamlık'taki
                vagonun tavan uçları aşağıya doğru eğimli,Liliput'taki düz 
                ve kesiktir.
                Ankara'daki vagonla tavan uçları aynıdır.

Mor çizgi:Bu en belirgin farklılık. Ankara'daki vagonda ikişerli bitişik pencere düzeni görülmektedir. Oysa Çamlık'taki vagona pencereleriyle biraz daha benzemektedir. Gerçi onda da biraz farklılıklar görülmektedir.

Sonuç olarak; isteyen arkadaşlar her iki vagondan birine benzetmek için tadilat yapabilirlerse, Liliput'un bu modelinden Atatürk Vagonu olabilir.

Bana göre Ankara'daki vagonun pencereleri değiştirilirse en uygun o olabilir.

Diğer bir Liliput vagon ise , TCDD' nin Buharlı Lokomatif Modellerine  uygun olabilecek  aşağıdaki vagondur. Özellikle Liliput Br 52 arkasına iyi gider. Bu vagon detey açısından da  güzel bir vagondur.

Yan gövdeye yapılacak sarı renkli TCDD yazısı olursa çok güzel görünür.

Bu vagon ve yukarıda inceleme yaptığımız, Atatürk vagonu'na benzeyen
vagon, Atatürk vagonu olarak yapılmasa da TCDD vagonları olarak rahatlıkla kullanılabilirler.


İlyas bey, iltifatlarınız için çok teşekkürler.

Ayrıca Enver beye de çok teşekkürler. Yaptığı araştırmalar ve verdiği bilgiler için.


İhsan bey uğraşılarınıza bir kez daha teşekkürler.
Havalandırma dirseğini gerçeğine göre biraz daha inceleyip ölçülerini
ona göre ayarlayabilirmiyiz.


Kırmızı çizgilere göre bakarsak, dikey konumdaki ölçüden yatay konumdaki ölçü daha fazla.

Sizin yaptığınız dirsek te yatay konumdaki ölçü 6 mm ise dikey konum
3.5mm gibi olmalı yani sizin belirttiğiniz yükseklik.
5 mm biraz fazla gibi geldi bana.
 
Saygılar
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #23 : Mayıs 03, 2007, 20:19:36 »
İhsan bey, merhabalar.
Bu gün çatıdan yeni fotolar çektim.
Birazdan burada sorularınıza fotolu yanıt vereceğim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #24 : Mayıs 03, 2007, 22:29:03 »
İhsan bey, Pazar günü vagonu dışarıdan fotoğraflamıştım.
Tatil günü olduğundan Tesisler Müdürlüğü binası kapalıydı.
Bu gün birara boşluk bulup, gidip binanın penceresinden vagonun üst kısmını tepeden çektim.














Umarım çatıdaki konum, görüntü yönünden ve bacaların ölçüleriyle bir fikir vermiştir.


Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #25 : Mayıs 03, 2007, 22:57:01 »
İhsan bey, evet doğru.
Kıvrım dirseklerin yatay ölçüsü 6mm olduğuna göre kapaklar
onların yarısı kadar göründüğünden 3mm çapları olması doğru tespit.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #26 : Mayıs 05, 2007, 11:14:29 »
İhsan bey, merhaba.
Bacaların; üstte olanın da külahı tutan iki parça, altta olan da ise üç parça var.


Üst baca külahı 2 ayak parça tutuyor.


Altta bulunan bacadaki külahı, 3 ayak parça tutuyor.

Size çok zahmet verdiriyorum İhasan bey. Tekrar teşekkürler, kolay gelsin.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #27 : Mayıs 05, 2007, 11:31:43 »
Rica ederimzahmet ne demek bu bir zevk
Baca nın boru kısmı 3mm çap 7 mm yukseklik
Külah kısmı 4mm çap 3mm yükseklik çalıştım
Keşke 12 mayısta işlerim bu günki kadar durgun olabilsede bende İzmire gelebilsem



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #28 : Mayıs 05, 2007, 13:12:55 »
İhsan bey,
İnsan hayatında bazen öyle anlar vardır ki hertürlüğü güçlüğe rağmen o yaşanır ve sizde güzel hatıralar bırakır.

Eğer zaman olarak sizce uygunsa, Erkut beyinde dediği gibi trenmodelcilerin birlikte paylaşacağı bu güzel geziyi hep birlikte paylaşalım.

Sizin gibi çok saygın bir kişinin aramızda olması, bizleri son derece mutlu eder.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #29 : Mayıs 05, 2007, 15:33:00 »
Teoman bey
Çatı üstündeki ikinci kaplamanın(uzun olan) kalınlığını ne düşünüyorsunuz?

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #30 : Mayıs 05, 2007, 18:10:28 »
İhsan bey, bacanın çapını 3mm yaptığınıza göre
fotoğrafta da anlaşılacağı üzere çatıdaki kaplama
1mm olabilir.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #31 : Mayıs 07, 2007, 16:41:52 »
Teoman bey Merhaba
14 adet Havalandırma
3 depo kapağı
2 baca ( biri davlumbazlı)
7 işkence
2 anten fincanı
hazırladım
Sizden istirhamım sadece çatıyı sökmeniz üzerine ilve kaplamayı kesip geçiçi yapıştırın(mum veya sakızla nokta şeklinde yapıştırın) yukarıda saydığım parçaların yerlerini işaretleyip lütfen bana kargolayın.Ben bir prova yapıp hataları düzelttikten sonra tekrar size göndereceğim.
SYGLR

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #32 : Mayıs 07, 2007, 20:07:28 »
İhsan bey, merhaba.
Ellerinize sağlık, çok teşekkürler.
Size vagonun üst parçasını yoolayacağım.
Adresinizi mesajdan aldım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #33 : Mayıs 09, 2007, 14:26:16 »
Değerli Arkadaşlar
28 Nisan da Teoman bey bu konuyu açtığında kendisiyle Atatürk vagonunu yapmaya karar verdik.
Yapım aşamalarımızı bu konu başlığında bana düşen tarafını bir dizi halinde yayınlayacağım.
Bu çalışmada çoğunlukla atık denen malzemeler,basit aletler kullanıldığı gibi ileri teknoloji de kullanılacak.
Teoman beyin yayınladığı resimler incelendiğinde vagon çatısında 14 adet havalandırma , 3 depo kapağı ,7 işkence .2 baca görünüyor
14 Adet Havalandırma;
Prosess in sattığı Tıchy kitlerin çerçevesi Köşesinden 3mm yükseklik 5 mm genişliğinde kesilip ucuna 2.5 mm plastik çubuk yapıştırıldı


Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #34 : Mayıs 09, 2007, 14:39:21 »
Depo Kapağı
2.5 mm plastik çubuk tan 1 mm kalınlikta 3 adet kestim
0.5 mm kağıt şeriti kesilmiş plastik etrafına sarıp aynı şeritten birer kulp yapıldı

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #35 : Mayıs 09, 2007, 14:50:19 »
7 adet işkence
Eski bir saat dişlisinden (diş açıklığı 1mm)işkece şekline benzer parçalar kesildi üzerilerine daha önce kullandıktan sonra artan plastik çubuktan parça yapıştırıldı
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2007, 15:04:47 Gönderen: igunder »

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #36 : Mayıs 09, 2007, 15:04:09 »
İki adet baca
2.5 mm çaplı plastık çubuk tan iki adet 4 mm uzunlukta kestim etrafını 6mm eninde kağt kapladim0.5mm kağıt şeritten birine 2 birine 3 külah bacağı yapıldı.iki adet boncuk 2.5 mm genişletilip inceltıldikten sonra baca eteğine yerleştirildi fotoplaktan (oyun hamuruna benzer)
iki külah bir davlumbaz yapıldı
« Son Düzenleme: Mayıs 09, 2007, 15:09:29 Gönderen: igunder »

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 68
  • İleti: 988
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #37 : Mayıs 09, 2007, 16:22:02 »
İki adet far yapımı
2mm plastik çubuktan 2mm iki parça kesildi
Altına 1mm uzunluğunda 0.6 mm kalınlıkta enjektör iğnesinden kesilen paça yapıştırıldı .
Bu parçaya ultra ince cidarlı 0.3 mm kalınlığında 3mm uzunlukta L olacak şekilde yapıştırıldı farın üstüne 2mm genişlikte zımba telinden sap kondu.
Değerli arkadaşlar yuvarlak ve içi boş malzemeleri keserken görüntüyü bozmamak isterseniz yan keski kullanmayın döner bir aletle kesin yuvarlaklık bozulmaz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 62
  • İleti: 2460
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #38 : Mayıs 09, 2007, 20:07:20 »
İhsan bey, çalışmalarınız tek kelimeyle harika.
İnce detay işçiliğiniz ve atık malzemeleri değerlendirmeniz
çok güzel örnek çalışmalar.
Ellerinize sağlık.

Bu gün size vagonu olduğu gibi gönderdim. Bütününü görüp incelemeniz daha doğru olur diye düşündüm.

Yapılabilecek müdahalelerde sizin görüşleriniz doğrultusunda hareket
etmek daha iyi sonuç verir kanısındayım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Atatürk Vagonu
« Yanıtla #39 : Mayıs 10, 2007, 00:57:46 »
   İhsan bey emeginize sağlık çalışmanın her aşamasında fotoğraflayıp paylaştınız içinde ayrıca çok teşekkür ederim.Size kolay gelsin,hoşçakalın.


   mali...