Model Trenciler Kulübü

Markalar, üreticiler => Bachmann Group (Liliput, Bachmann, Aristo) => Liliput => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar - Şubat 14, 2007, 22:21:57

Başlık: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 14, 2007, 22:21:57
Saygıdeğer trenmodelci arkadaşlar,
Bu gün itibariyle, Liliput'un bir BR 52'si de bana ulaştı. Harun Bey tarafından, biz trenmodelcilerine kazandırılan Liliput marka buharlı lokolmotiflerine kavuşmanın heyacanı ve sevinci içindeyim.
Huzurlarınızda Harun Bey'e  teşekkürlerimi iletmeyi bir borç bilir, sonsuz şükranlarımı sunarım.
İzmir ve bölgesinde bir dönem çalışan trenlerde, Br 52 lokomotifler uzun yıllar hizmet etmişlerdir. Ben de  İzmir'de yaşamını sürdüren biri olarak bu lokomotiflere ayrı bir sempati duymuşumdur.
Sevgili Jimmy Cem'inde buharlı lokolar uzmanlığı, bizleri bu lokomotife karşı daha da duyarlı kılmıştır. Jimmy'ede bizleri bilgilendirmeleri ve motivasyonumuzu arttırıcı çabalarından dolayı sonsuz şükranlarımı sunarım.
www.trainsofturkey.com sitesinden TCDD Steam engines
preserved engines; articulated engines,
Skyliners, TCDD 8F, TCDD G8, more...seçtikten sonra
http://www.1974.trainsofturkey.com/robinlush_steam_pix5.htm konu başlığında BR 52'nin 56507 gövde numaralı olarak 6 Mart,1977' de İzmir ve Selçuk'ta çekilmiş fotoları bulunmaktadır.
Buradaki fotolarda beni çok etkilediğinden bu lokoya sahip olmak benim için kaçınılmaz oldu.
Şu anda bu lokonun modeli olan Liliput marka Br 52' yi inceliyorum.
İncelemelerimi fotolarda sizlerle paylaşacağım.
Sevgilerimle
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Şubat 14, 2007, 22:29:41
Teoman Bey Liliput BR 52 niz hayırlı olsun koleksiyonunuzda özel bir yerde özel bir model olarak duracağını tahmin ediyorum. güle güle kullanın.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: cafer - Şubat 14, 2007, 23:19:24
 İYİ GÜNLERDE KULLANIN TEOMAN BEY
                               cafer
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 01:11:44
Ömer bey ve Cafer bey, güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.
Sizlerin de, daha iyi modellere sahip olmanızı en içten duygularımla dilerim.

Liliput BR 52 model inceleme:

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRT1.jpg)
Modelimizin kutusu çok şık. Eldivenlerimizi giyerek
modelin üzerinde herhangi bir zedelenmeye fırsat vermemeye
çalışıyoruz. Eldivenler, yalnız boya çalışmalarında değil bu
tür model incelemelerinde de kullanılmalıdır. Çünkü elimiz
ve özellikle parmak uçlarımızda vücudumuzun salgıladığı yağ
model üzerinde iz bırakabilir aynı zamanda baskısı çok ince
uygulanmış yazıların aşınmasına yol açabilir.
Bu açıklamalardan sonra kutudan lokoyu dikkatlice çıkarıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BGT.jpg)
Taşıyıcı ve koruyucu kalın asetat kaıptan modeli alıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BGT4.jpg)
Masa büyüteci ve el büyütecinde modelimizin heryanı
incelemeye alınıyor.

                           (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRT6.jpg)
                     Br 52 aksesuarları ve tanıcı,bakım planları

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/PLN3.jpg)
                     Model hakkında bilgilendirici yazı

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/PLN2.jpg)
                     Modelin ayrıştırılmış parçaları

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/PLN1.jpg)
                     Yağlama işlemleri kılavuzu
Liliput BR52 modelinin buhar kazanı bölümü mika, tenderi ise metal dökümdür. Fleischmann Br 50 kayık tender modelinde de aynı durum vardır. İlginç, her iki firmanın kayık tenderli modellerinde tenderleri metal döküm yapılmış.
Planda da görüldüğü gibi motor tenderde bulunmaktadır.

Şimdi de modelimizi değişik açılardan gözlemleyelim.
Modelimizi show standına alıyoruz. Sağa, sola döndürmede ve değişik açılardan incelemede daha güvenilirli olması açısından, bu şekilde gösterimde bulunmak uygundur.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRFO1.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRFO2.jpg)
Sol ve sağ cepheden görüntüler. Detaylar harika yapılmış.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRFO4.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRFO5.jpg)
Modelimizin üstünden ve tenderinden görüntüler. İşçilik çok iyi ve kaliteli.
Ancak bu lokomotifin gövde yapısındaki sadelik gerçeğinde de aynı olduğundan bizleri görüntü olarak aldatmasın. Bu model TCDD' de kıullanılanın aynısı hiçbir eksiği ve fazlası olmadan görüldüğü gibi yapılmış.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRFO3.jpg)
İşte en can alıcı bölüm biyellerden ayrıntı. Muhteşem detay buharlı lokoları bizde hayran bırakan en önemli yerleri. Çalıştıklarında, bakmaya doyulamayan hareketli parçalar.
Benim sizlere aktaracaklarım bunlar. Hepinize iyi çalışmalar dileklerimle selamlar,sevgiler, saygılar.
teoman

Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: vefanuri - Şubat 15, 2007, 02:08:35
Cok tesekkurler Teoman bey bilgiler ve fotograflar icin... "Kendinizi tanitin" bolumundeki ilk mesajimda belirttigim cocuklugumun buharli lokomotiflerini nihayet karsimda cok yakindan model olarak gormus oldum sayenizde. Sizin gibi bir ustadan da Liliput'un kalitesinin onaylanmasi cok isabet oldu, zira ben de Kuzey Amerika'daki reynaulds.com sirketinde bir adet Liliputu gozume kestirmistim...

Sizi ve calismalarinizi ilgiyle takip ediyorum...

Selam ve saygilarimla,

Vefa
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 11:33:45
Vefanuri bey, ilginiz ve güzel görüşlerinizden dolayı ben de size çok teşekkür ederim.

Modelimizin incelemeleri sürüyor.
Modelin bütününde plastik üzerine airbrushla boya tatbik edilmiş. Bazı model markaları, buharlı lokolarının gövde renklerini, plastik kalıba enjekte edildiğinde, plastiğin ham maddesine renk vererek üretirler. Böylece ikinci bir işten kaçınırlar. Oysa Liliput bu modelinde; plastik gövde kazan kısmına ve metal gövde tendere, kalıptan çıktıktan sonra siyah boyayı birkez daha modelin üzerine uygulamış.
Bizdeki TCDD BR52'lerde, ön kısmıyla modelin ön kısmında farklılıklar bulunmaktadır.
Modelin kazanının ön kapağı üstünde far, meteşeler, kapak aç-kapa vanası gibi detaylar yok. Gerçi kapağın üstünde farın bulunduğu yerde ince bir delik görülüyor ama kutudan bu şekilde modelimiz çıkmış bulunuyor.
Ayrıca, domuzluk tabir edilen; ray üzerindeki cisimleri lokoya zarar vermesin diye koruyucu panel parçasıyla, bağlantı aparatları ek detay parçaları verilmiş. Domuzluk kırmızı plastik. Bizdeki lokoda siyah zemin üzeri beyaz şerit olarak boyanmış.
Demekki modeli bizdeki lokoya çevireceğimiz zaman ,far ilavesi yapılacak, domuzluk yeniden bizdeki renklere göre boyanacak. İmkanlar doğrultusunda menteşe ve kapak vanası yapılmaya çalışılacak,
Gövde plaketleri, Ay Yıldız, TCDD yazısı ve 56000 numaraları(isteğe göre bu numara çeşitlilik gösterebilir. Örneğin ben 56507 yapacağım fotodaki buharlının gövde numarasıdır.) uyarlanacak.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brinc4.jpg)
İncelemelerimiz doğrultusunda, TCDD için, model üzerinde gereken çalışmalar yapılacaktır.

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 11:58:03
Erkut bey, sürprizi bildirdiğiniz için teşekkürler.
Test sürüşlerini henüz yapmadım. Hafta sonunu bekliyorum.
Gündüz gözüyle daha sağlıklı kurgu olur düşüncesiyle cumartesiyi bekliyorum. İş nedeniyle, hafta içi akşamları evde kurgu için zaman dar oluyor aynı zamanda gündüz gözüyle izlenimler daha güzel oluyor. Şu anda da ders aralarındaki boşlukları değerlendirip okulda foruma giriyorum.
saygılar,sevgiler
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 15, 2007, 14:36:33
Teoman abi hayırlı olsun.Güle güle kullan.Ama sanırım 56007 değilde 56507 demek istedin.Hafta sonu gibi geleceğim.56508 i de ben getiriyorum  ;)
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 16:03:07
Sevgili Jimmy, öncelikle uyarın için teşekkürler. Yazdığın gibi 56507 olacak. Yukarıda da düzelttim.
Senin de Br 52'in hayırlı olsun, güle güle kullan. Zannediyorum senin ki kanatsız olan, 56508 yapacağına göre, 105202 kod numaralı  Liliput'un modeli.
Geldiğinde görüşür, model üzerinde gerekli çalışmaları yaparız.
İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.

teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: uzay - Şubat 15, 2007, 16:17:57
teoman abi hayırlı olsun. harun abinin orda yakından görmüştüm ama bu kadar yakından değil . iyi günlerde kullanman dileğiyle

ENVER
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 15, 2007, 19:38:47
Teoman abi ilk 10 loko (56501-56510) kanatlı.Diğerleri (56511-56553) kanatsız.Dolayısıyla bendekide seninkinin aynısı.Bende özledim seni.Geldiğimde görüşürüz...
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 15, 2007, 19:57:01
Sevgili Enver, çok teşekkürler.
Fotoğraflarda yakın plan çekimlerde, detaylar; çıplak gözden daha iyi görülebilir. Çünkü görüntüler, normalinden büyük fotoğraflandığı için fotoğraftan izleme daha iyi sonuç verir.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/mnbv.jpg)

Sevgili Jimmy, bilgilendirmelerin için çok teşekkürler. Aynı modeller oluşu çok iyi olmuş. Kanatlıların görüntüsü daha çekici geliyor.
İzmir'e geldiğinde görüşmek üzere.
Saygılar,sevgiler.
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 12:59:07
Osman bey, öncelikle karşılaşılan bu talhsiz olaydan dolayı geçmiş olsun diliyorum. Zannediyorum dekoderin değişimiyle loko, tekrar aktif hale gelebilir.
Gerçekleri dile getirmek güzel ve samimi yaklaşımın göstergesidir. Tespitleriniz doğrultusunda test sürüşünü Cumartesi günü yapmayı düşünüyorum. Dikkatli olmaya çalışacağım. Çok teşekkürler.
Bu lokomotifin BR 52 olması ve İzmir' de sık kullanılması, benim de bunları faal haldeyken görme şasımın oluşu, beni bu lokmotifi almaya iten sebeplerdi.
Detaya gelince; zaten lokonun gerçeği de çok fazla detaylı değil, özellikle kazan bölümü diğer lokolara göre daha az detaylı. Ancak biyellerin hakkını yememek gerekir.
Made in Chine yazısını görünce ben de ilk önce şaşırdım, ama bu loko Avusturya'da üretilseydi görünüm itibariyle aynı olurdu. Son yıllarda batılı ülkeler, hepimizin bildiği gibi birçok ürünlerini Çin'de yaptırıyorlar.
Yine de buharlı lokolara ilgi duyanlar ve özelliklede Türkiye'de bu hobbiyi yaşayanlar bu modelden mutlaka edinmelidir. Tabii bu benim kişisel görüşüm.
Lokomotiflerin üretim kalitesine gelince; motor güçleriyle, kalıplarının sağlam ve malzeme yönüyle özellikle tüm gövdelerinin metal ,raya oturma ağırlıklarıyla Maerklin'i  takdir etmemek haksızlık olur.
Ben herzaman gerçeklerden yanayım, doğru ne ise odur. Modeltrencilik hepimizin severek uğraştığı keyifli bir hobidir. Kişiler tercihlerini kendilerine göre yapabilirler. Amaç;ülkemizde, güzel dostluklar edinip, bilgi paylaşımlarıyla her markada modeltrenciliği yaşamak ve yaşatmaktır.

Sevgiler, saygılar.
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 13:08:52
Osman Nuri Kuyumcu bey, merhabalar.
Ben sizin uyarı mesajınızdan önce, yukarıdaki mesajı yazıp attığım sırada sizin uyarınızı içeren mesajınız, benden önce gelmiştir. Bende şu anda farkettim, bu mesajı bu doğrultuda yazıyorum.
Sizin hesabınıza biri girip yazmışsa o zaman site yetkililerinin bu duruma acil çözüm bulmaları gerekir. Hepimiz için durum kritikleşir.

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Şubat 16, 2007, 13:11:31
bu nasıl oluyor peki böyle bir ihtimal varmı şaşırdım şimdi.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 13:33:17
Erkut beyin açıklamalarına şunu da ilave etmek istiyorum. Bu durum hepimiz için geçerlidir.
Herhangi biryerde veya ister arkadaşımız olsun, ister bir yakınımız olsun onların bilgisayarlarından bu foruma şifremizi yazarak giriyoruz, daha sonra ayrılırken Çıkş' ı mutlaka tıklayıp çıkmamız gerekir. Bu konuda bir ihmal söz konusu da olabilir. Daha sonra bir şekilde, birbaşkası tarafından bu siteye girildiğinde bizim hesabımız kullanılabilinir.

saygılar
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 14:00:45
Ümit bey merhabalar, hepimiz olgun insanlarız ve hepimiz bu ortamda güzellikleri paylaşıyoruz.
Hiç bir şekilde bu ortamın bozulmasına fırsat verilmemesi için elimizden gelen çabayı hepbirlikte gösteririz. Oman Nuri Kuyumcu beyin  yapacağı ilk iş bence şifresini değiştirmek olmalıdır. Belki de değiştirmiştir.
Yine bizler bu olaydan ders alıp daha dikkatli olmaya çalışmalıyız. Örneğin ben şu anda okuldaki bilgisayardan yazışıyorum. Birazdan kalkıp derse gideceğim , çıkış işlemini yapıp forumdan ayrıldığımdan emin olup bilgsayarın başından öyle kalkmalıyım. Çıkş işlemi olmazsa benden sonra biri gelir ve benim adıma yazışma yapabilir. Bunun için dikkatli olmamızda fayda vardır. Kesinlikle de şifremizi kimse göstermemeye özen göstermeliyiz.
Neyse biz yine konularımıza dönelim. Dekoder olayınız için geçmiş olsun . Umarım onarımı olur ve siz BR 52 nizi tekrar kullanısınız.
İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 16, 2007, 19:06:21
Ümit bey , yardım taleplerinizi hiç çekinmeden yapabilirsiniz. Elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışmak, bana büyük mutluluk verir.
Br 52' lere ilgi sizde nasıl oldu? Ben yukarıdaki yazılarımda kendi düşüncelerimi açıklamıştım.
Genellikle 80'li yılların başlarına kadar İzmir ve yöresinde faaliyetteki trenlerde bu lokomotifler çalışmış.
Örneğin; Jimmy Cem, bu makinalarda lokomotif teknisyeni olarak çalışmalar yapmış. Bu yüzden Jimmy'de Br 52'nin hatıraları olduğundan, bu lokomotif modelini ısrarla arzu edip temin etmeye çalıştı ve rüyaları gerçek oldu.
Gerçi hepimiz tüm tren modellerine ilgi duyarız ama bazen de çok istediğimiz özel modeller olur. Br 52'lerdeki gibi, eğer sizcede bir sakıncası yoksa düşüncelerinizi aktarırsanız memnun oluruz.
Amacımız, bu tür söylemlerle de tren modelciliğimizi daha anlamlı hale getirebilmek.
Sevgiler, saygılar
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: vefanuri - Şubat 17, 2007, 03:10:48
Teoman Bey,
Test surusunu, gozlemlerinizi ve yorumlarinizi buyuk bir merakla bekliyorum. Diger lokomotiflerinizle olan deneyimlerinizle yeni Br52'nizin performansi ile ilgili dort dortluk karsilastirmalar yapacaginiza eminim.

Selamlar,

-Vefa

Not: Biraz once mesajlarinizda yayinladiginiz fotograflarin birinde ortak tanidigimiz oldugunu farkettim. Dr. Hakan Keskin, agabeyimin bacanagi olur... Dunya cok kucuk gercekten. Gorurseniz Hakan beye de selamlar...



Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 17, 2007, 14:24:03
Vefa bey ve Ümit bey, merhabalar.
Br 52 ile ilgili araştırma-inceleme çalışmaları sürüyor. Şu anda aşağıda yayınlayacağım fotğrafalardan sonra masa üstü kurgu yapıp, test sürüşüne geçeceğim.
Vefa bey, Dr.Hakan Keskin beye selamınızı ileteceğim.

Ümit bey, Br 52' ye olan tutkunuzu çok güzel açıklamışsınız. Bu yaşananlar, hobimize daha güzel anlamlar katıyor. Çok teşekkürler.

BR 52 incelemelerine devam ediyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc7.jpg)
Markiz ve tender dış bölümünden güzel bir detay.
Yazıların işlenişi bence çok mükemmel.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc1.jpg)
Lokomotifin alt yapısından bir görünüş. Motor dişlilerinin,
metal oluşu sağlamlık açısından gayet iyi, başka firma
üretimlerinde bu dişliler genelde plastik oluyor.

         Bu arada incelemede ilginç bir durumu keşfediyorum.
          Tamponlar yaylı! bu özellik te  lokomotifin işçiliğine
                           ayrı bir değer katıyor.
               (http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc2.jpg)

Sıra geldi lokomuzun, domuzluk denen parçasının motajına.
Bu parça modelin içinden ilave aksesuar olarak çıkyor.
Üzerindeki parçayı dikkatli bir şekilde küçük tornovida ve
cımbız kullanarak söküyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc3.jpg)
Değiştireceğimiz parçayı, yerine rahat yerleşmesi için
alıştırma yaparak, maket bıçağıyla biraz fazlalığını alıp
yerine oturtuyoruz. Bu panel kısmı bizim Br 52' lerde
kullanılan kısım.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc6.jpg)
Sonra yerine bu bolğu dikatli bir şekilde otutuyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc4.jpg)

Sıra geldi ön ve arka bağlantı aparatların montajına.
Tenderin kanca ve diğer bağlantılarında sorun olmadan
açık olan deliklere ilgili parçaları takıyoruz. Ancak ön
kısımda sadece kanca için delik açılmış, diğer parçaların
oturacağı delikler açılmamış bu yüzden ufak bir operasyon
yapıyoruz. 0.5mm'lik matkap ucuyla delik açma işini hallediyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc5.jpg)

Kanca ve diğer bağlantı parçalarını taşıyıcı plastik şasiden
maket bıçağıyla kesiyoruz. Tender ve ön kısımda, cımbızla
yerlerine oturtuyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc11.jpg)
Yine ayrı parça olarak verilen piston parçalarını da yerlerine takıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc15.jpg)

Bacadaki oynar kapak detayını da gözden kaçırmıyoruz.
Modelimizi inceledikçe bu modelin güzellikleri ve kalitesi
gerçek anlamda ortaya çıkıyor.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc52.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/inc8.jpg)
Modelimizin aksesur operasyonu tamamlanıyor.
Sadece domuzluğun siyah beyaz şeritli kısmı,
boya için sıra bekliyor.

saygılar
teoman

Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 17, 2007, 23:05:35
Saygıdeğer modeltrenciler, Br 52 nin test sürüşü oldukça iyi bir model olduğunu gösterdi. Özellikle Erkut beyin dediği gibi markiz içinde gümbür gümbür yanan ateş görüntüsü, çok güzel bir ışık düzeni ile verilmiş.
Motor gücü ise oldukça iyi, lokonun raya oturuşu çok güzel ve virajlarda güç kaybetmeden çok güçlü bir şekilde ilerliyor.
Biyellerinin hareketi ve metal tekerleklerinin gerçeğe uygun görüntüsü ve rengi, elimde bulunan diğer firmaların Fleischmann ve Rivarossi'lere göre oldukça iyi. Tekerlek yapısıyla Roco' yu da geride bırakmış.
Motorundaki dişlilerin metal oluşu, zaten diğerlerine açık ara fark yaratmış.
Liliput Br 52, bana göre çok güzel bir model lokomotif.
TCDD logo ve yazı plakaları da yapıldıktan sonra, dingil takımlarının çok az bir kirletme yapılmasıyla,  Roco Br 57'den sonra Br 52 en nadide modelim olacak.

www.youtube.com/v/yDx11msJfLU

saygılar
teoman

Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: vefanuri - Şubat 18, 2007, 15:56:11
Aciklamalar ve video icin cok tesekkurler Teoman Bey. Gercekten de Br52 gayet guzel, duzgun bir sekilde calisiyor. Kazan alevi isik oyunu da hos bir detaymis... Fikir verme acisindan muthis yardimci oldunuz.

Bir sorum olacakti, 'virajlarda guc kaybetmiyor' demissiniz. Bu guc kaybi niye oluyor acaba? Ben bunu elimdeki Athearn ve Bachmann lokomotiflerinde gozlemliyorum, ozellile dusuk hizlarda... Viraj raylarinda bir problem oldugunu dusunurdum hep..Lokomotifle mi ilgili aslinda?

Tekrar tesekkurler ve selamlar,

-Vefa

Torku düşük makinaların en büyük problemi virajlarda sağ ve sol tekerleklerin birbirlerine göre daha farklı basma durumları ve tekerleklerin tur farkları yavaşlamaya neden olabilir.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Harun - Şubat 18, 2007, 20:58:44
Teoman bey,

Bir ürünün reklamını en güzel satıcısı değil, kullanıcısı yapar.

Yorumlarınız için teşekkürler.

Güle güle kullanın.

Selamlar,

Harun
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Şubat 18, 2007, 21:15:59
teoman bey çok güzel görünüyor.burda söylemeden edemicem çekim de çok güzel olmuş tüm detaylar görüntülenmiş.kazanın içindeki alev bile. tekrar teşekkürler.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: ctekin - Şubat 18, 2007, 22:09:11
Teoman selamlar,

Çalışmalarını ilgi ile izliyorum. Kusura bakma övgü yazısı yazmadım, diğer arkadaşlar yeterince yazmıştı ama yine de ellerine sağlık. Statik maket nasıl yapılır milletimiz görmüş oldu :)

Videoyu izledim ancak loko arkasına vagon takmadığın ve kurguda rampa olmadığı için modelin çekişi konusunda fikir sahibi olmak güç. Bu derece devasa bir lokonun çekişinin tender'da olması bazı sorunları (özellikle teker çapı nedeniyle tork problemi) gündeme getiriyor: tender her ne kadar metal de olsa katar yapıldığında bu kadarcık ağırlık ürettiği gücü raylara iletebilecek mi merak ediyorum doğrusu - bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.

Averaj bir performans için lokonun oldukça hafif olması gerek, öyle mi acaba? Bu durumda da yüksek hızlarda (yüksek hıza ulaşabildiğini varsayıyorum) özellikle kılavuz tekerlerin fonksiyonsuz kalması ve raydan çıkma (deray) riski olabilir - ortalama hızdan yüksek hıza geçişte olması muhmetemel.

Bu konudaki izlenimlerini yazabilirsen sevinirim.

Sevgiler,

Cem.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: ctekin - Şubat 19, 2007, 16:54:51
(bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.) demişsin.Marklinleri bilmiyorum ama diğer bütün kalburüstü firmaların (Fleischmann,Roco,Gützold....) buharlı lokolarında hepsinde çekişler tenderlerdendir.Rocoda yalnızca tenderden çıkan bir volan ile  lokoyada çekiş verilmiştir.

Erkut abi selamlar,

Doğrudur: ilk kez gördüm tender'dan çekişli loko, o yüzden performansını çok merak ediyorum. Marklin'de tender'dan çekişli loko yok. Roco'nun sistemi de enteresan olsa gerek: sizde hiç var mı bunlardan? Varsa görmek isterim.

Umarım yakın zamanda yeni lokonuzu deneme şansı olur, sonucu merakla bekliyorum.

Bu arada Harun'un orada konuştuğumuz bakım lokosundan aldım bir tane (Kibri - Plasser & Theurer statik model - sarı olan), motor ekliyorum, kolaylık olsun diye 3 ray digital DC yapacağım.

Sevgiler & saygılar,

Cem.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: ctekin - Şubat 19, 2007, 17:36:02
Süper! Merakla bekliyorum. Ben de br38'i getiririm; siz fuarda onun feriştahını görmüşsünüzdür ama ...

Saygılar,

Cem.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 19, 2007, 18:29:04
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar. Görüşleriniz için çok teşekkürler.

Ümit bey, soruların birkısmına yanıt vermiş. Ümit bey, teşekkürler.

Cem Tekin bey, sorularınıza,en doğru yanıtı, yine uygulamalı olarak vermeye çalışacağım. Bunun için, hafta içi iş yoğunluğundan dolayı biraz geç yanıt verebilirim, çünkü yeniden rampalı ve vagonlu deneme yapmam gerekecek.

Sevgiler, saygılar.
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Harun - Şubat 19, 2007, 21:34:33
Teoman bey selam,

Liliput'u imtahana sokmuşlar gibi oldu galiba.

Bakalım nerede takılacak diye merakla bekleniyor.

Düz yolda iyiyse yokuşta deneyin, olmadı eğimi arttırın...10 vagon problem olmazsa 15 vagon takın...

Hatta 16 volt yerine 24 volt verelim, bakalım motoru yanacak mı?

Bunlardan biri olduğunda eminim mutlu olacaklar var. Her ne kadar aksini söyleseler de...

Yani 1-2 markanın dışında iyi başka bir markanın olabilmesi imkansız ya da şaşkınlık verici gibi.

Proses'in getirdiği dışındaki markaları masaya yatırıp incelemek, nerede takılacak diye zorlamak kimsenin aklına gelmiyor.

Bilmem farkında mısınız?

Selamlar,

Harun









Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: mahmutgökdemir - Şubat 19, 2007, 21:52:26
Harun Bey Malesef hepimizde de alışkanlıklarımızdan ve hep en iyiyi isteme huyumuzdan vaçgeçmemek gibi bir takıntı var.
Bu insan olmamızın fıtratımıdır yoksa çeşitliliği hazmedemediğimizdenmidir bilinmez.
Bence siz bu türlü yaklaşımlara yaptığınız hizmetlerle en güzel cevabı veriyorsunuz.Bizler hem imkanı olmayıp hemde herşeyi deneme yanılma yöntemi ile öğrenmeye çalışan bir milletiz malesef kazıklanmadan da bunun farkına varamıyoruz.
Siz bilirsinizki Bende bir Roco tutkunuyum.Ama öğrendimki Hornby nin lokomotiflerinin kalitesi Roco yu hiç aratmıyor hatta bazı detaylarda Roco dan daha iyi.
Hatta bunların hepsi Benim yaptığım lokomotiflerden daha iyi.....
Hal böyle iken kıyas denilen  şey bizim o işe bakış açımızla doğru orantılı Bir alman loko sunu TCDD ye çevirmekle Bir ingilizi TCDD ye çevirme noktasında benim için hiç bir fark yok.

Eminim arkadaşlarımında bir çoğu böyle düşünüyor.Sonuçta bu bir Hobi ne Marklini ne Fleischmann i Nede Roco yu taraf olarak görmek gibi bir lüksümüz yok Çünkü gerçekte hiç bir bize ait değil Bzie ait olanı sadece ödediğimiz para kadar olanı

sağlıcakla kalın

selamlar saygılar

mahmut
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: ctekin - Şubat 19, 2007, 22:36:20
Bakalım nerede takılacak diye merakla bekleniyor.

Düz yolda iyiyse yokuşta deneyin, olmadı eğimi arttırın...10 vagon problem olmazsa 15 vagon takın...

Hatta 16 volt yerine 24 volt verelim, bakalım motoru yanacak mı?

Bunlardan biri olduğunda eminim mutlu olacaklar var. Her ne kadar aksini söyleseler de...

Yani 1-2 markanın dışında iyi başka bir markanın olabilmesi imkansız ya da şaşkınlık verici gibi.

Harun selamlar,

Üzerime alınmalımıyım bilemedim doğrusu. Hayatımda ilk kez tender'dan çekişli bir loko gördüğüm için sorduklarımı gerçekten merak etmiş olmamı mazur görsün herkes: eminim ki benden başkaları da merak ediyordur bunları. Ama yine de, saydıklarının olması durumunda mutlu olmaktan ziyade bunun neden olduğunu düşünmek ve mümkün olursa çözüm üretmek daha eğlenceli ve tatminkar olurdu (tabi bir sürü ar-ge çalışanı olan kendi sektörünün devi firmalara akıl vermek bize düşmez ama ...); görünüşe göre en az üç arkadaşımız edinmiş bu lokodan.

Ayrıca, 1-2 markadan çok daha fazlası "iyi" sınıfına girer bence.

Umarım sorduklarımın ve söylediklerimin samimiyetinden şüphe duymuyorsundur.

Sevgiler,

Cem.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Harun - Şubat 19, 2007, 23:10:20
Cem selam,

Alıntıyı yanlış yerden kesmişsin.

Alıntı
Proses'in getirdiği dışındaki markaları masaya yatırıp incelemek, nerede takılacak diye zorlamak kimsenin aklına gelmiyor.

Bilmem farkında mısınız?



selamlar,

Harun

Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 19, 2007, 23:57:50
Bu derece devasa bir lokonun çekişinin tender'da olması bazı sorunları (özellikle teker çapı nedeniyle tork problemi) gündeme getiriyor: tender her ne kadar metal de olsa katar yapıldığında bu kadarcık ağırlık ürettiği gücü raylara iletebilecek mi merak ediyorum doğrusu - bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.


Sevgiler,

Cem.

C.Tekin bey, elimde bulunan 4 adet Feischmann ve bir de Roco Buharlı lokomotiflerinin hepsi de tenderden çekişlidir.

Siz ve diğer modelci arkadaşların bilgi edinmesi açısından bu modellerin planları:
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/plb.jpg)
Fleischmann     Br 56                  Br 50 kayık tenderli dar kanatlı

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/pla.jpg)
Fleischmann     Br 39                  Br 50 kesik tenderli geniş kanatlı

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/plc.jpg)
                                   Roco         Br 57

Diğer buharlı lokmotiflerimden 3 adet Lima, 1 adet Fleischmann, 2 adet (ana gövdeden tenderli)Rivarossi buharlıların ise, kazan gövdesinde motor bulunmaktadır.

saygılar, sevgiler
teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: ctekin - Şubat 20, 2007, 00:33:22
Harun tekrar selamlar,

Aslında pek de yanlış yer sayılmaz çünkü Proses'in getirmediği mal neredeyse kalmadı :)

Ben tender'dan çekişi merak ettiğim için görmek ve incelemek istedim; performansı tabi ki önemli bir konu, yarın öbür gün böyle bir model almak isteyebiliriz.

Neyse soru zaten diğer markalardı: Valla ben elimdeki lokoları mümkün olduğunca zorlayarak deniyorum.

Standart denemelerim içinde sürüş hassasiyeti (özellikle düşük hızlarda tutarlı -bayılmadan ve hızlanmadan- sürüş), yüksek hızda uzun süreli sürüş, ve yüklü iken rampa performansı var (çıkış/iniş).

Şimdilik sonuç: DC motorlu digital Marklin'ler analog AC motorlular kadar iyi tork ve çekişe sahip değil. Bu yüzden özellikle uzun yük katarları için komple metal HAMO lokoları digitale çevirmek en güzel sonucu veriyor (bu konuda high-propulsion ve c-sinus motorları ayrı tutuyorum, onların çekişinde problem yok - yakın zaman önce Roco da bazı modellerinde high-propulsion motor kullanmaya başladı).

Bir adet Rivarossi E119 sınıfı e-lok decoder beklediği için henüz denenmedi ancak güzel, ağır bir loko (komple plastik, ağırlık içine yerleştirilmiş) - 4 teker çekiş ve tüm çekerler lastikli. Bakalım ne olacak.

Bir adet Roco triebwagen var şu anda elimde ama onda denenecek birşey yok, sonuçta triebwagen. İyi gidiyor, sesi güzel, vs.

Birkaç tane Roco DC loko henüz kullanılmadı: kısmet olur da DC oval yapabilirsem deneyeceğim.

Marklin AC modellerinde özel bir durum da şu: 4'den fazla tahrik tekeri olan buharlıların dolaştığı kurgularda rampa eğimleri çok hafiften başlamalı aksi halde rampa başında patinaj oluyor. Bu, çoğu buharlıda olmakta. Zaten bunun için Marklin 2.5 mm. rampa destekleri üretiyor (diğer markalarda bu kadar incesi var mı bilmiyorum).

Bir kısım delta digital lokolarda ise kullanılan motor 3 kutup olduğundan kalkış ve duruşlar çok ani oluyor, hassas bir sürüş neredeyse mümkün değil.

Daha önce fabrikasyon problemli Marklin digitallerden bahsetmiştik.

3 ray sistemde tüm katar vagonları için aydınlatma istendiğinde her vagona pabuç yerine, en arka vagona pabuç koyup oradan diğer vagonlara akım almak en doğrusu (hatta lokodan bile akım alınabilir, bu durumda aydınlatma için pabuça gerek kalmaz); aksi halde çekişi ciddi ölçüde düşürüyor.

Bu konularda spesifik sorular olursa bilgim dahilinde cevap vermeye çalışırım.

Bugüne kadar forumda Proses'in getirdiği ürünler dışındaki lokolar ile ilgili performans konusu konuşulmadığı için Liliput biraz göze battı herhalde.

Teoman ve Okan, resimler için teşekkürler!

Sevgiler,

Cem.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 25, 2007, 13:43:12
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar.
Dah öncede belirttiğim gibi haftosonunu bekleyip, cumartesi günü uygun bir ortamda Liliput Br 52'nin vagonlu çekiş gücünü deneme çalışmaları yapacağımı iletmiştim.

Okulumuzun Resim-İş atölyelerinden birini, kurgu yapımı için gözüme kestirdim. Burada,masa düzenlerini de kurguya göre ayarlayıp daha rahat ve geniş bir ortamda bu çalışmayı, gerçekleştirmeyi hedefledim.

İzlenimlerimi, sizlere; markalar arası tarafsızlık ilkesini samimiyetimle dikkate alarak aktarıyorum.

Geçici deme kurgusunu yapacağım iş atölyemiz. Burada ki masalar,
80X140cm ölçülerinde ve modüler sisteme uygun olduğundan,
düzenleme zeminini istediğimiz şekle göre ayarlayabilme açısından
oldukça kullanışlı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DOA.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO1.jpg)
Önce kağıt üzerinde bir kroki çalışması yaparak, masa düzenini bu
krokiye göre ayarlayıp rayları dizme ve yerleştirme işine koyuldum.
Ray yerleştirmesi tamalanınca lokomtife bu düzenekte alıştırma
çalışması yaptım.
Bu düzende, sekizli rampa ve vagonlu olacağından uzun mesafe düz
ray sistemi düşündüm.
Sekizli rampada ve uzun ray birleşimlerinde, dar kurpları
oluşturacak 36 derece yay biçimi rayları kullandım. 
Buradaki sorunları yaşayıp, görüp tespit etmek için bu yolu denedim.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO2.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO3.jpg)
Maalesef dar kurplarda, dray durumu ile karşıkarıya kaldık.
Ancak klavuz tekerleklerde bir sorun yaşamadık.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO4.jpg)
Rampalarda da güç konusunda bir sorun çıkmamasına karşın, dar
kurplarda dray olma durumu yaşandı.
Tenderdeki bojilerin ve 5 dingilli tekerlek takımının sabit oluşu bu
sorunu yaşatan özellik olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmaları yaptığımız sırada, eşi Yonca hanımla ziyaretimize
gelen Özgür Ulupınararkadaşımız; Maerklin model buharlılarda
5'li dingil takımlarının, ortadan kesik oynarlı olmalarından dolayı,
dar kurplarda bir sorun yaşanmadığını belirtti.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO5.jpg)

Daha sonra kurgu, düz yol durumuna getirilip köşelere 30 derece
yay biçimi raylar kullanılarak daha geniş kurp yapılmıştır. Geniş
kurplarda Lilipu br 52 Lokomotifi bir sorun yaşamamış, vagonlu
olarak, rampa ve düz yollarda ve de geniş kurplarda sonderece
iyi bir performans göstermiştir.
Video daki görüntüler, bunu kanıtlayan görüntülerdir.
Ayrıca, Jimmy Cem'in, Özgür beyle yaptığı,  ateşli yorumlarında;
konuşma ses tonundan da anlaşılacağı gibi adeta Liliput Br 52yle
yarışır gibiydi.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/DO6.jpg)



Sonuç olarak Liliput Br 52 Buharlı Lokomotif sonderece ,
performansı yüksek bir modeldir.
Buharlı lokomotif meraklılarına, mutlaka temini doğrultusunda
hararetle tavsiye edilir.


Herkese iyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 25, 2007, 14:09:31
Teoman abi teşekkür ederim.

Böylece arkadaşlar benim makineninde performansını görmüş oldular.Aslında bu durum yani kurp problemi şaşırtıcı bir durum değil.%100 eminim bu durum aynı boyutlardaki başka bir makine (Bu Roco nun Br44 üde olabilir,Fleischmann ın Br50 side olabilir hepsi dahil) de muhakkak çıkar ortaya.Sonuçta bu modellerde gerçekleri,1:1 büyük ağabeyleri gibi aynı fizik kanunlarına tabii ler.Bunu sanırım bu forumda bir iki defa daha dile getirmiştim.TR de en düşük kurpyarı çapları Samsun-Ladik arasındaki hat kesminde bulunmakta.185-180 metre kurp yarı çapına rastlanmaktadır (ki genelde diğer hatlarda 250 nin altına inmez bu değer.Hatta 250 nin altında olan 220-230 gibi olanları bile 250 olarak gösterirler).Bu sebepten dolayı da vakt-i zamanında Samsun hattında 56000 lik lokolar kullanılmamış.Dikkat edin ister Robin Lush ın 1970 li yıllarda çektiği fotolardan oluşturduğu web sayfasına bakın,ister aynı dönem başkalarının çektiği fotolara bakın o hatta hep 45000 lik Nohab makineleri kullanılmış.Dizel loko lar bojili oldukları için doğal olarak bu problemi yaşamıyorlar.Sonuçta bu loko hobby versiyon da değil.Buharlı çalıştırmakta doğal olarak meziyet istiyor.Bunun da yanında bu tarz ufak tefek problemleri beraberinde getirmesi son derece normal.Sonuç olarak beklediğimden daha iyi çıktı.Ki inanıyorum bu lokodan bence her koleksiyonerin elinde bir tane muhakkak vardır.Zaten Liliput a dikkat edin.Firma olarak diğerlerinden farklı.Sadece loko ve vagon üretiyor.Ürettiği loko ların %90 ı buharlı.Dizel ve Elektrikli sadece bir-iki çeşit ve de son derece sınırlı.Br52 Liliput u bana göre ayakta tutan model.Çünkü Br52 dünya demiryolculuk tarihine damgasını vurmuş bir makine.Avusturyanın en popüler makinesi olduğu gibi Almanyada da Br50 lerden sonra en popüler 2. makine.Liliput boşuna yıllardır lisansını elinde bulundurmuyor demek.Her ne kadar imkanlarım kısıtlı ve değişik tipte loko lar düşünsemde imkanım olsa 2. makina olarak (56516 yapmak için) kanatsızınıda alabilirim.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 25, 2007, 14:59:43
Erkut bey, merhabalar.
Roco BR 44' ünüzü nereden temin ettiniz bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
 
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 25, 2007, 19:12:19
Erkut bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Br 44' ünüze gerçekten üzüldüm. Umarım tamir edilebilinir.
Temennim biran önce düzgün çalışır hale gelmesidir.
Sizin de buharlı lokonuz bir hayli olmuştur, zannediyorum.
Yeni buharlılarınızı güle güle kullanın.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 25, 2007, 21:16:36
Erkut bey, BR 41 den bahsettiniz onunla ilgili biraz daha açıklama getirebilirmisiniz.
Ben de onun statiğini yapma aşamasındayım BR 44 ile beraber yürütüp bitirmeye çalışacağım.

Sevgiler
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 25, 2007, 21:17:50
Erkut abi...

Bu çok ama çok iddialı bir söz olmadı mı????   ;)

44,57,52,78 ve 85 1:1 TCDD modelleri.Bu bilinen birşey.50 ler benzer onuda kabul ettik.Zaten Avrupalı demiryolu meraklılarıda Alman,İngiliz ve Çekoslovak yapımı 56001-56166 serisi makinalarımızı Br50 benzeri diye niteliyor ki doğru bunuda anladık.55 ler benzer buda doğru.Sonuçta bunlarda G8 makinesi kabul ediliyor.Ki şu an dünyada çalışır durumda korunan tek G8 makinesi vakti zamanında TR de çalışmış ve 1987 de geri alınan şu an Darmstad müzesinde Mainz 4981 dir.Bu kasaların maketi yok.Ama olsun bunuda kabul ettik.Ancak Br41 konusunda ki iddian beni hayrete düşürdü.Senin makine üzerinde kesme biçe tarzı şeylere girişmek istemediğini hepimiz biliyoruz.Bunun devamında nasıl olsa 1:1 aynısını bulamayacağız bu beni idare eder yeter bana diyorsan elbette birşey diyemeyiz.Ancak herşeyinin farklı olduğunu belirtmek isterim.Öncelikle benzettiğin TCDD lokosu olan 46051-46061 serisi makineler ekspres lokomotifidir.Zaten TR de tek ekspres buharlısı onlardı.Oysa Br41 ler yük makinesidir.Git bak Alman evsafında 01 den 19 a kadar olanlar ekspres 20 den 39 a kadar olanlar bölgesel ekspres 40 tan 59 a kadar olanlarda yük makinesi olarak geçer.Br41 lerin diğer yük makinelerinden farkı (özellikle 44 ve 50 serilerinden) sürate uygun şekilde tasarlanmasıdır.Aşağıda hem 46051-46061 serisi TCDD buharlılarının hem Br41 lerin hemde TCDD 46200 lerin teknik özelliklerini veriyorum.Ki Br41 lerin tasarım olarak 46200 lerle hiçbir benzer yanı bulunmamasına karşın üretim amaçlarının aynı olmasından dolayı fiziki yapı ve teknik özelliklerinin büyük ölçüde benzediğini belirtmek isterim.İşin bir ilginç yönü daha senin TCDD ekspres buharlılarına benzettiğin kanatlı Br41 lerin şu an tedavülde bulunmaması.Almanya da yaptığım araştırmada şu an Br41 lerin sadece 2 versiyonunun hayatta kaldığını gördüm.Bunlardan ilki Augsburg müzesindeki 41 018 tarzı aynı bizim 56500 ler gibi fil kulağı şeklinde kanatlı olanlar.(Bunun Roco üretimi maketini Gökhan beyin yazlığında görmüştük).Bu seri tamamen fuel-oil li.Diğerleri de 41-10 serisi Rekokassel olanlar.Aynı Nördlingen müzesindeki 41 1150 gibi olanlar.Bunlar ise kömürlü.Sanırım bu serinin maketinide şu an Piko üretiyor.TCDD makinesine benzettiğin Br41 lerin gerçeği ne oldu bilemiyorum ama sadece maketleri kaldı.En başta aralarında 15 cm. gibi ciddi bir teker çapı farkı var.Eğer TCDD lokosu çıkamayacak bununla idare ediyorum diyorsan birşey diyemem elbette.Ama aşağıdaki verileri incele benzer yan olmadığını göreceksin.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56001

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/46201
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 25, 2007, 22:44:59
Yani benim söylediklerimden farklı değil ki. ;) Sadece tasarımını Br41 e benzetmiş yazar arkadaş o kadar.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 25, 2007, 23:11:27
Erkut abi ne düşünür bilemem ama bana göre uzaktan yakından alakası yok.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: abdusta - Şubat 26, 2007, 00:33:05
Teoman bey,

Dray yaptıgı yerlere Jimmye soylerseniz  Deraymen Pabucu koyabilirse sorununuzu çözersiniz umarım..

saygılar A.Usta
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 26, 2007, 00:54:26
Tabii.Derenin birisini doldururuz ne güzel değil mi?Yada makineyi sağdan soldan cımbızla toplarız  ;D  ;D
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 26, 2007, 14:02:14
Ümit bey, merhabalar.
İlk işim olarak Br 52 eskitme çalışmalarına bu akşam başlıyorum.
Araya başka çalışmalar girdi. Diğer başladıklarım yarım kaldı. Bir anda bir yoğunlukla karşılaştım.
Okulda bu günden itibaren yeni ek görev geldi. Okulumuzun yatılı bölümünden de sorumlu olarak diğer işlerimin yanısıra, bu yeni görevi de yürüteceğim.
Ancak hertürlü yoğunluğa rağmen ilk iş dediğim gibi Br 52 eskitmesi olacak. Bu akşam mutlaka girişeceğim bu çalışmaya.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 26, 2007, 17:50:34
Ümit bey, hobi çalışmaları zaten günlük yaşamda karşılaştığımız çeşitli sıkıntılardan bizleri alıp, ayrı dünyalara götüren zevkli çalışmalardır.
Model trenler gibi çok keyifli bir uğraşıda; yorgunluğun aksine, çok güzel  dinlenme oluyor.
Birazdan okuldan ayrılıp eve döndüğümde gerekli çalışmalara başlayacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
 
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 27, 2007, 02:04:45
Liliput Br 52 Buharlı lokomotifin eskitme ve kirletme çalışmaları.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES4.jpg)
Kuru pastel boyamızı, bir zımpara üzerinde toz haline getiriyoruz.
Daha sonra ince suluboya fırçasıyla modelimizin üzerine en çok
kirlenebilen yağ, pas içeren alanlara sürüyoruz.
Renkleri de kirlenme ve eskime şartlarına uygun şekilde kullanıyoruz.
Tekerlek üzerleri, frenler ve yayların olduğu bölgelere siyahla
müdahale ediyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES6.jpg)
Çalışmamızı sürdürürken, aradaki farkı kontrol etmek amacıyla
gözlemleme yaparak, daha önceki ve sonraki görüntülerini kıyaslıyoruz.
Kirletme, modelin görüntüsünde daha gerçekçi bir görünüm sağlıyor.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES8.jpg)
Önceden belirttiğimiz gibi renkleri amacına uygun kullanıyoruz.
Bu bölümde pistonların bulunduğu parçaya gri rengi uygulayarak
üzerindeki detayları ortaya çıkarmaya çalışıyoruz.
Üst parçalar daha açık alt kısımlar daha koyu olduğu için siyahlada
oynayarak renk efektleri oluşturuyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES7.jpg)
Kanatçıklarda biraz da pas havası oluşturalım. Bunun için oksit sarıyı
kullanıyoruz. Adından anlaşıldığı gibi oksitlenmenin, yani pasın
oluştuğu yerleri bu renkle çalışıyoruz.
Burada kanatların tutunmasını sağlayan puntalar bizim için iyi bir
renk gösterici konumda. Buralarda fırçamızla oynuyor, üzerinde
adeta dans ettirerek toz pasteli çalışıyoruz. Bazen dikey bazen yatay
bazen de yuvarlaklar yaptırarak çalışma yapıyoruz.
Kulak temizleme pamuğuyla da boya fazlalıklarını alıp birazda
boyanın üzerinde okşar gibi pamuğu dolaştırarak yüzeye yayıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES9.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES10.jpg)
Şimdi de biraz tenderle ilgilenelim. Tenderimizin hava şartlarının da
etkisiyle boyalarında biraz solgunluk olabilir. Kömür bölümünün
dış yüzeyindeki destekleyici parçalar tozlanarak kirli görüntü oluşturur.
Burada koyu açık değerlerde gri renkleri kullanıyoruz.
Tenderimizin su alan bölümünde genelde suyun konduğu kapakçıkların
çevresinde kireçlenme ve pas oluşur. Bu renkleri elde etmek için beyaz,
oksit sarı, kahverengi, gri renkleri kullanıyoruz.
Pas efekti elde etmek için bant kullanıp fırçamızla müdahalede bulunuyoruz.
Sonra bu bantlama işini birkaç kez sıralı bir şekilde yapıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES11.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRESD.jpg)
Ana gövde üzerinde de çeşitli renk efektleri yaratıyoruz. Giriler, siyahlar, kahverenkleri, beyazlar ve sarılarla oynayarak kir pas etkisi vermeye çalışıyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRESA.jpg)

devam edeceğiz
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 27, 2007, 02:17:16
Modelimiz eskimiş ve kirlenmiş olarak yeni görüntüsüne kavuşuyor.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES3.jpg)

Modelimizin ilk hali
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES2.jpg)

Eskitme ve kirlenmiş haliyle, ilk hali arasındaki farkı görüyoruz.
Fabrika çıkışlı renkler ne kadar sert görünüyor. Oysa müdahale edilip,
eskitilmiş ve kirlenmiş hali göze daha hoş ve gerçekçi görünüyor.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRES12.jpg)

Elimden geldiğince Liliput Br 52' ye weathering yapmaya çalıştım.
Yorumlarınızı bekler, iyi çalışmalar dilerim.

Sevgiler, saygılar
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Nedim - Şubat 27, 2007, 02:27:38
sevgılı ustadım,
daha ne yapacaksın. ama yınede jımy cem sormak lazım.. ben kılıtlendım.. yorum bır yana keske yakınlarda olsa ıdımde senden bıraz bu konularda ders alabılse ıdım.. sormak ısterım bu gune kadar bırcok calısmalarınızı gorduk.. acaba bu calısmalarınız dahılınde olan yenıleme ve genclestırme calısmaları varmı.. sanırımkı muhakkak vardır. vallahı bu durumda bende bır sıze muracat etsem ıyı olacak.. bıraz daha genclesmıs olur ve trenlerım ve guzel hobımız ıle daha
uzun omurler gecırırım.
ellerıne saglık ustad..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: agulday - Şubat 27, 2007, 02:36:02
Teoman abi yaptıklarının ardı arkası kesilmiyor bu ne hız.fabrika çıkış hali ile arasında dağlar kadar fark var sanki model değilde gerçek tren olmuş. tek kelime ile insanın içinin gitmemesi mümkün değil. elleriniz dert görmesin bu güzel çalışmalarınıza diyebileceğim sözüm kalmadı dilim tutuluyor bu çalışmalar karşısında

saygılar
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 27, 2007, 02:41:27
Sevgili Nedim bey ve Ali Uğur bey, nazik görüşlerinize çok teşekkür ederim.
Nedim bey,göndermiş olduğunuz vagonlara yenileme çalışmaları yapacağım.
Vagon tadilatları konu başlığında bir çalışma başlatacağım.
Bu vagonlar, 1970'li yıllarda İzmir ve çevresinde çalışmış Br 52' lerin, o dönemlerinde arkalarında çektiği vagonlarla büyük benzerlik taşıdığını belirledik.
İşte sizin gönderdiğiniz bu vagonları Br 52 ile kullanıp bir tren oluşturacağım.
Bu sizin güzel hatıranızı da hiç bir zaman unutmayacağım.
Koleksiyonumun en değerli parçası olarak muhafaza edeceğim.
Herşeyin, güzel gönlünüzce olması dileklerimle, en derin sevgi ve saygılarımı sunarım.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 27, 2007, 09:45:02
Ümit bey, merhabalar.
Kuru pastel boyalar, okullarda kullanılan boyalardan farklı boyalardır.
Bizim öğrencilik yıllarımızda ve şimdi öğretmenlik yaptığım şu anda da okullarda öğrencilere resim çalışmalarında kullandırttığımız boyalar yağlı pasteldir.

Yağlı pastelin özellikleri; daha yapışkan ve işlenmesi daha kolay, renk geçişlerinde kağıt üzerinde iyi sonuç veren bir yapıları vardır. Biz bu boyaları, modellerimiz üzerinde eskitme çalışmalarında kullanmıyoruz.

Kullanacağımız kuru pastel boyalar; daha profesyonel resim çalışmalarında ve fotoğraf kartı üzerinde fotoğraf rötuşlamalarında kullanılan boyalardır.
Karakalem tekniğini düşünün, aynı tarzı kuru pastelle daha nitelikli ve renkli olarak çalışabiliriz. Tabi bu çalışmalar öğrencilerin biraz daha üst seviyesinde olan akademik çalışmalardır.

Şimdi siz bu boyaları resim ve hobi malzemesi satan büyük kırtasiye mağazalarından temin edebilirsiniz.
Bu boyaların yapısal özelliği tebeşir gibi olup, toz haline getirilebiliniyor olmasıdır. Zımpara kağıdına sürterek toz haline gelmesini sağlıyoruz.  600 numara su zımparası bu iş için en uygun olanıdır.

Temin edeceiğiniz ince suluboya fırçasıyla bu işi çözebilirsiniz. Fırçalarda; samur uçlu fırça olup 0 veye 1 numara olmalıdır.

Zıpara üzerinde toz haline gelmiş pasteli, modelin kirlenme ve eskimesine uygun olan yerlerine fırçamızla alıp sürüyoruz. Fazlalıkları hafif üfleyerek atıp, kulak temizleme pamuğuyla da ovalayıp çalışmamamızı sürdürüyoruz.

Sanırım açıklayabilmişimdir. Eğer bir sorun olursa herzaman yardımcı olmaya hazırım.
Çalışmalarınızda kolaylıklar diler, sevgi ve saygılarımı sunarım.

Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Şubat 27, 2007, 12:01:35
teoman bey ellerinize sağlık çomk güzel bir çalışma çıkarmışınız yine elleriniz dert görmesin.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Alponzo - Şubat 27, 2007, 18:29:42
Teoman abi

Ellerine sağlık model trenciliğin hakını veriyorsunuz.

Alper
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 27, 2007, 18:54:54
Ben mükemmelden başka birşey diyemiyorum.Ne zaman basılı eser süreceksin piyasaya onu merak ediyorum...
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Şubat 27, 2007, 20:44:25
şimdiden yeni modelciler yetiştiryorsunuz okan bey :) tuttum bunu.:)
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Şubat 27, 2007, 21:11:52
Yaptığımız çalışmaları güzel düşünceleriyle destekleyen arkadaşlarımıza çok teşekkür ederim.

Birlikte paylaşımın amacı, yapılan çalışmalardan etkilenip, model çalışmalarına yön vermek ve modelcilik konusunda ilerleme kaydetmektir.

Ümit bey ve Erkut beyin, bu doğrultuda model üzerinde çalışmalara girişmesi sevindirici bir durumdur.

Çalışmalarını, bizlerle paylaşmalarını ve istedikleri sonucu elde etmelerini yürekten dilerim.

Modeller üzerinde weathering çalışmaları, modele daha gerçekçilik katmakta ve göze daha iyi görünmektedir.

Sevgili Jimmy daha yapacağımız bir hayli çalışma var. İzmir demiryolu müzesindeki yer bulma çabaların, ve burada bir diaroma oluşturma gayretlerin için sana da  teşekkürlerimi sunarım. Bu diaromada çok çeşitli çalışmalarımız olacak. Onları tek tek işleyeceğiz.
Şimdilik basılı eser yapacak kadar değiliz ama Müze diaromasını gerçekleştirirsek bir hayli yol almış olacağız, belki ozaman birşeyler düşünürüz, basılı eser hakkında.

Jimmy, İzmir Trenlerinde Br 52'li bir model tren oluşumunda aşağıdaki fotoğrafa benzer bir çalışma yapabilirmiyiz?
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/17509_56507_near_ortaklar_6march77.jpg)
Çamlık yakınlarında bir yer

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/M27.jpg)
Çamlık Müzesi'ne yeni konan vagonlardan

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/VAG1-1.jpg)
Sevgili Nedim beyin gönderdiği 3 adet vagondan biri.
Yukarıdaki çamlık müzede bulunan vagonla büyük benzerlik gösteriyor.
Bu arada, Nedim bey, eksik tekerlek ve korkuluk parçalarını bulabildiniz mi?

Okan bey, oğlunuzun gözlerinden öperim. Babadan oğula bu güzel hobinin geçmesi, çok güzel bir duygu.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: glyond - Şubat 27, 2007, 21:15:50
Teoman Abi,

Senin çalışmalarını buradan izlerken kendimi National Geographic izlermiş gibi hissediyorum, izmirde yapacağınız kurgu çalışmalarınızı gönülden destekliyoruz, ellerinize sağlık
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Şubat 27, 2007, 21:59:41
Teoman abi..

Bildiğin üzere İzmir,Denizli,Dinar ve Burdur TR de buharlı nın son kaleleriydi.Çevre düzenlemesi açısından soruyorsan daha önce örnek vermiştim zaten.Eğer tren kompozisyonu olarak soruyorsan evet İzmir trenlerinin benzeri olacak muhtemelen.Aslında burda tuhaf bir durum var.Bana HO ölçekli modellerde yük vagonları her zaman daha cazip gelmiştir yolcu vagonlarından.Boyut olarakdaha kısa oldukları gibi çeşitlilikte söz konusu.Bir yolcu trenenini tamamen farklı vagonlardan teşkil edilmesi durumunda sirk treni gibi birşey çıkıyor ortaya ki bu hiçte hoş durmuyor.Kurgunun anateması gereği yolcu vagonlarının bizim kurguda epey bulunması doğal.Bir kaç diziyi İzmirde buharlı zamanında çalışan 2 dingilli banliyö vagonlarından oluşturmayı düşünüyorum.Roco daki örneğini göstermiştim sana.Büyük ölçüde uyuyor.Ancak aradaki yarım pencere görünümü bozuyor.Piko da bu vagonların tam bizdeki versiyonunu buldum.Belki 2 sinide kullanırız.Nedim abinin gönderdiği vagon Çamlıktaki ile benzerlik gösterir gibi olsa da aynı değil.Ancak TCDD evsafına uygun olabilir.Zaten 1990 basımı vagon evsaf kitabından uygun modelleri (G,E ve K tipi yük vagonları dahil olmak üzere) seçip benzer bir şekil meydana çıkaracağım.

http://www.tee-usa.com/store/product6602.html

http://www.tee-usa.com/store/product4276.html
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Nedim - Şubat 28, 2007, 02:19:26
sevgılı hobıdasım teoman bey,
tekerlekler buldum bulmasına orada problem yok ben korkulukları kucuk bır kılıtlı poset ıcerısıne koymus ıdım onu bulamıyorum.. bulurum dıye umıt etmekteyım.. bulamaz ısem de bır formul bulurum dıye dusunmekteyım. yakın zamanda fransa gıdecegım onlar jouef marka sanırım oradakı dukkanlardan bulurum..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 01, 2007, 00:14:16
Sevgili Nedim bey, ilginize çok teşekkürler.
Tekerlekler esaa önemli çünkü onların bojilerdeki ölçüleri kendilerine özgü bir ölçüden ibaret başka markaların ki olmadı. O yüzden bulduğunuz tekerlekleri gönderebilirseniz çok sevinirim.
Korkuluklar o kadar önemli değil, onları tamponlarla beraber yeniden yapabilirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim.

Erkut bey ve Ümit bey Br 52'nizle ilgili weathering çalışmalarınız hangi boyutta, burada paylaşabilirseniz, karşılaştığınız herhangi bir problem varsa çözme yoluna gidebiliriz.
Yaptığınız çalışmaları görmek isteriz.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Mart 07, 2007, 11:05:11
ümit bey çalışmalar son sürat gidiyor. bakalım erkut abi nezaman kıyacak lokolarına .erkut abininde bir loko eskitme çalışması olacaktı
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: SERHATPA - Mart 07, 2007, 15:13:35
  Ümit Bey, Merhaba,


   Nasrettin Hocanın dediği gibi " Şimdi trene benzedi ". Çok güzel olmuş. Bundan sonra ki eskitmelerinizi de bekliyoruz.  Bu pazar yapılan toplantıda gözlerimiz sizi aradı, neyse sağlık olsun bir daha ki toplantı da görüşürüz. Bu arada  Kurgunuzda (Diaroma) hızla ilerliyor görünüyor. Geniş açı çekilmiş fotoğraflarınızı ne zaman göndereceksiniz.
                                       

                                        Serhat             
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Nedim - Mart 07, 2007, 15:45:57
sevgılı umıt ıncı,
oncelık ıle cok mukemmel. harıka bende tecrube edecegım bır ara.. dıoroma/kurgu calısmalarının fotograflarını merakla beklıyoruz. darısı basımıza..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: SERHATPA - Mart 07, 2007, 15:58:29
 Ümit Bey,

  Nisan ayı toplantısı için inşallah bahsettiğiniz kişiyle tanışıp böyle güzel bir olayı organize edebilirseniz,bizler için , çok mükemmel olacak. Özgür Beyden sonra İkinci bir sürprizi de sizinle yaşıyacağız demek ki. Dediğiniz gibi inşallah bir aksilik çıkmaz, ama çıkarsa da önemli değil, çevremizde nice gizli kalmış Model tren sevdalılarını bulup ortaya çıkarabilmekte çok güzel. Dediğim gibi sonuç olumlu olur.

                                                 Serhat
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: abdusta - Mart 07, 2007, 16:22:31
Ümit bey

ne açıdan? hepimiz bir bütünün dişli parçalarıyız...
bu dişliden biri buyuk veya biri kucuk olursa o dişli dönmezki

tren kurgusu hernekadar bireysel bir hobi gibi duruyorsa mükemmelini istiyorsak
hep beraber çalışarak üretmeliyiz..

keşke Türkiye de Tufan bey gibi 10 model sever cıksa...

sırtlar götürürüz..bu hobiyi dunya üçüncülüğüne

saygılar a.usta
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: SERHATPA - Mart 07, 2007, 16:42:39


           Merhaba,
     
          Merak ettiğim için soruyorum. Neden dünya birinciliği değil de dünya  üçüncülüğü. Sizin gibi , bize kilometre taşı olmuş,bu hobby sevincini, görsel ve teknik olarak bizlere ulaştıran ve ulaştırmaya çalışan büyüklerimiz olduğu sürece, biz BİRİNCİ olmak istiyoruz. Saygılarımla,
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 08, 2007, 00:34:55
Ümit bey, tebrikler. Öncelikle lokomatiflere uyguladığınız weathering çalışmlarınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

Diaromanızı da L biçiminden çıkarıp, dört duvarı dolanır hale getirmeniz de ayrıca takdir edilecek bir davranış. Kurgunuzda sonsuz başarılar dilerim.

ben de br 52'nin yarım kalmış aksesuarlarını en kısa zamanda tamamlayıp sizlerle paylaşcağım. Kazan kapağındaki far ve vana, TCDD yazı, numara, ay yıldızlı plaket, domuzluktaki siyah beyaz şerit boyama + konu başlığına uygun Br 52 arkasında TCDD vagon çalışmalarım  olacak.

Saygılar, sevgiler.
Teoman 
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 08, 2007, 11:59:08
Ümit bey, merhabalar.
Vagon tadilatları çalışmalarım olacak. Bu çalışmalarımın için de yük vagonlarına da yer vereceğim.

Saygılar, sevgiler.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: mahmutgökdemir - Mart 14, 2007, 03:24:07
Arkadaşlar selamlar

Buharlı lokomotifler hem tenderden hemden ana makinadan çekişli olabilir.Benim nerdeyse on yıl önce aldığım Roco marka bir buharlım böyle yanlız ana makinada sadece tek dingil çekici olarak kullanılmış.
Fotoğraftaki lokomotifte hem tenderden hemde ana makinadan çekişli bu türlü lokomotiflerin en güzel tarafı ilk kalkışta tam gaz verirseniz ana makinadaki tekerlerin patinajı çok güzel bir görüntü oluşturur.Bir kerede olsa denemenizi tavsiye ederim.Patinaj yapmamakta direnirse biraz hile yapın tenderin tekerlerini hafifçe yağlayın... buna deger

selamlar saygılar

mahmut
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 18, 2007, 19:09:58
Saygıdeğer Modeltrenciler, Liliput Br 52'mize, daha önce yaptığım açıklalamalarda bazı ilaveler yapacağımı bildirmiştim.
Bugün bu çalışmaları yaptım ve sizlerle paylaşıyorum.

1.Bölüm

''İzmir Trenlerinde Br 52'' başlığına uygun, İzmir ve çevresinde çalışmış, Br 52'lerin 56507 plaket numaralı olanını örnek alarak çalışmaları gerçekleştirdim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR36.jpg)
56507 numaralaı Br 52 Çamlık mevkiinde.
Bu lokomotife baktığımızda, domuzluk diye tabir edilen iki tampon arasındaki koruyucu panelin siyah beyaz şeritli olduğunu görürüz.
Domuzluğu fotoğraftaki gibi boyamayı amaçladım.

Ancak domuzluğa önce siyah atacağımdan, bu parçayla birlikte lokomuzun gövde üzerindeki Alman demiryollarına ait yazıları ve numaraları da ortadan kaldırmak gerekiyordu. Buralara; bize ait, Ay+Yıldız, TCDD harfleri+56507 rakam plaketleri konacağından bu işlemi yapmak gerekiyordu.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BRX.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR3.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR4.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR38.jpg)
Bu tür boya işlemlerinde airbrushın kesinlikle kullanılması gerekir. Aksi takdirde fırçayla boyayarak, numara ve yazıları kapatmaya kalkarsak, boya kalınlığı oluşur ,yüzeyde kötü görütüye sebep verir.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR5.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brzxa.jpg)
Yine bizdeki Br 52'lerin kazan kapağının üstünde ilave far bulumaktadır. Bu farıda artık plastik parçalardan imal ettik.
Domuzlukla beraber siyaha boyadık.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brder.jpg)
Bu parçanın öntarafını, cam etkisi vermek için, önce aliminyum metal renge sonra füme cam boyasına boyayıp far görüntüsüne uygun hale getirdik.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brewc.jpg)
Kırmızı olan domuzluğu önce siyaha boyamıştık. daha sonra şerit banlarla kaplayıp beyaz renk attık. Son aşamada bantları söküp siyah+beyaz şeritli domuzluğu ortaya çaıkardık.

1. bölümü burada bitirip 2. bölüme devam edeceğim.
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 18, 2007, 20:43:37
2. Bölüm

Fotoğraflı anlatım nedeniyle fotoğraf sayımız 10 adetten fazla olduğundan, forum kurallarına uyarak hareket etmeyi uygun bulduğumdan  çalışmalarımı 2 bölüm halinde yayınlamak zorunda kaldım.

Kaldığımız yerden devam ediyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brtgfd.jpg)
Kazan kapağı vanası, 1/87 ölçek plastik model buharlısından yedekten temin edildi.
Daha sonra bu parça ve kazan gövdesinin sol tarafıda bulunan iki adet vana sarı metal (pirinç döküm) renge boyandı.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR16.jpg)
Kazan kapağı vanasının yeri tespit edilip kapağa ince matkap ucuyla delik açıldı ve vana yerine yapıştırıldı.
Aynı zamanda yeniden üretilen ön far da yerine oturtuldu. Bu parçaların yerleri ve ölçüleri fotoğraflardan incelenip tespit edilmiştir.

Sırada lokmotifimizin gövde plaketleri var.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR17.jpg)
56507, TCDD, Ay+Yıldız plaket çıkarmaları sırasıyla yapıştırıldı.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/brfsd.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/br223.jpg)
Yeni yaptığımız far, vana, boyadığımız domuzluk ve kazan kapağı menteşeleriyle 56507 numara plaketli önden görünüş.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR32-1.jpg)
Tender üzerindeki plaketi gösterirken, aynı zamanda su alma kapağının bulunduğu yerde paslanma etkisini vurgulamak için yaptığım weathering çalışmasının, esin kaynağı  olan fotoyuda burada göstereyim istedim. Lokomatiflerin tenderlerine su doldurma anında fazla sular taşar ve tender gövdesi üzerinde oksitlenmeye neden olurlar.
İşte burada yaptığımız çalışma gerçeğe dayalı olarak yapılmıştır.
Weathering çalışmalarında rastgele kirletme ve eskitme olmamalı geçekliği mümkün olduğu kadar gözden kaçırmamalıyız.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR19.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/yangr.jpg)
TCDD BR 52'nin sağ + sağ yakın plan ve sol görüntüleri.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR20.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/BR21.jpg)
Huzurlarınızda; Liliput TCDD, 56507, Br 52

Saygılar
Teoman


Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mart 19, 2007, 02:12:42
Ayhan bey, teşekkürler.
Mayıs ayında mutlaka bekliyoruz. Özellikle İstanbul'daki arkadaşlar Çamlık Müze ziyareti konusunu gündeme getirmişler bu doğrultuda da bu geziyle ilgili taslak planlama yapmıştık.
Nedim bey, mesleği gereği bu konuya el atıp bir organizasyona girişeceğini de belirtmişti.
 
Sizleri hasretle bekliyoruz. Modeltrenciler olarak hepbirlikte güzel bir gün geçirmeyi canıgönülden diliyorum. Hepberaber Br 52'nin önünde güzel bir hatıra fotoğrafı çektirmeyi ve o günün güzel bir anısı olarak saklamayı umut ediyorum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Nedim - Mart 19, 2007, 23:57:36
sevgılı hobıdas dostum teoman bey,
ben bu bolumlerı kacırmısım.. denecek kelıme bulmaya calısmaktayım.. ama yok bulamadım..
camlık gezı konusuna gelınce malumunuz bu Itsanbul Tepe Nautılus AVM dekı sergı ısımız yenı bıttı. o neden ıle bu konuya bıraz ara verılmıs gıbı oldu bu onumuzdekı gunlerde sıte/forum yonetıcılerı ıle konusup bır konu baslıgı altında gundeme getırecegız. sanrım bır haylı kalabalık olacak.. herseyın gonlunuzce olması dılegı ıle..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: mali87 - Mart 21, 2007, 01:19:10
  Teoman bey elinize sağlık,Mayıs ayını iple çekiyorum,hoşçakalın.

   
   mali...
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: abdusta - Nisan 19, 2007, 12:49:20
Harikasınız Umit bey..kolay gelsin
saygılar a.usta
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: avsalı - Nisan 19, 2007, 13:08:57
Ümit bey çıkartma işinide halletmişiniz. BR 52 nin önünde domuzluk yokmu sizinkinde sanki öyle gördüm yada burdan görünmüyor
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: iceman - Nisan 19, 2007, 16:51:46
Bir tarafa 507 bir tarafa 508 mi yapacaksın?Seni patent enstitüsüne şikayet edeceğim.... ;D
Başlık: Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Nisan 19, 2007, 19:11:54
Teoman bey,Göstermiş olduğunuz yakın ilgiden dolayı şahsım adıma teşekkür ederim.
Göndermiş olduğunuz çıkarmalar saat 11:00 elime ğeçti vakit kaybetmeden br 52 56507 çalışmalarına başladım.

 saygılar

görüntü problemi yaşıyorum fazla net çıkmıyor

Sevgili Ümit bey, sizlere yardımcı olabilmek benim için mutluluktur.
Yardımcı olabileceğim her hangi bir konu varsa, her zaman yardımcı olmaya hazır olduğumu bildirir, saygılar, sevgiler sunarım.
İyi çalışmalar.
Teoman Kardaşlar