Gönderen Konu: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO  (Okunma sayısı 42708 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« : Şubat 04, 2007, 01:59:02 »
Saygıdeğer model trenci arkadaşlar, TCDD'da hizmet vermiş, emektar
E 40000'liklerin benzeri olan, Lima model bir lokoyu TCDD lokosu yapmayı düşünüyorum.
Bu lokonun yapım aşamalarında, sizlerin de değerli görüş, öneri ve yardımlarınızı da alarak sonuca gitmek arzusundayım.

Lima 208103L kodlu Elektrikli Lokomotif


Modelimiz, Lima'nın ilk dönem modellerinden SNCF Fransız demiryollarına ait bir model. Bu modelin bizde kullanılan E 40000' lere benzerliği bulunmaktadır. Sayın Engin Tönük'ün sitesinden bu modelin fotolarını inceledim.
Renkleri belli dönemlerde değişmiş ve hangi rengi yapma konusunda kararsız kaldım.
Bu lokonun renklerindeki aşamaları gösteren fotoları aşağıda sıraladım.
Sayın Engin Tönük' e huzurlarınızda teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Yaptığı fotoğraf çalışmalarıyla, TCDD için güzel bir arşiv oluşturmuş.


En üstte bulunan foto bu lokonun Türkiye' ye geldiği yıllarda çekilmiş. Onun bir altındaki fotoda bulunan görüntü en üstteki fotoyla renk düzeni olarak aynı. Bu renkler lokonun üst bölümünde pencere alt hizalarına kadar mavi renk o bölümden bojilere kadar olan bölüm ise lacivert.
3. fotodaki görüntüde ise daha sonraki yıllarda beyaz şeritler atılmış yan gövdenin heriki yanıyla ön ve arka yüzeylerde.
4. fotoda ise bu son dönemlerde kullanılan tek renk mavi yine beyaz şeritleri mevcut.
Bu son şekli olan renk düzenine göre lokoyu boyamayı düşünüyorum. Ancak mavi ve lacivertli olanı da yapabilirim. Tabii şeritlerini mutlaka yapacağım. Renk seçiminde önerilerinizi beklerim.

Saygılar
teoman
   
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2007, 02:21:24 Gönderen: teoman »

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #1 : Şubat 04, 2007, 02:04:14 »
sevgili teoman bey.
seritli hali cok daha sik ve alimli durmakta. benim gorus ve zevk 4 demekte.. tabiki karar sizin
sevgi ve saygilarimla
nedim kus..

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #2 : Şubat 04, 2007, 02:06:05 »
Benim tavsiyem en alttan ikinci 40002 ninki gibi.Klasik renkler bana çok sönük geliyor.Kedi bıyıkları mutlaka olmalı.Zemin için ne renk diye soruyorsanız koyu lacivertin asaleti ağır basıyor.Ama tabii zevk meselesi.Umarım güzel bir E40000 çıkar elinden... ;)
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2007, 02:19:23 »
Sevgili Nedim bey, Jimm Cem bey, yan gövde şeritli ve önden bıyık görünümlü şeritleri olacak. Yine de  fikirleriniz için teşekkürler.

Modelimizi dikkatli bir şekilde parçalara ayırdık.

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2007, 02:23:46 »
sevgili dostum teoman.
bu kadar dagittin bari birde digital hale getir oyle topla.. ya su calismana gipta ile bakmamak elde degil.. gercekten guzellik olsun diye boyle hitap etmiyorum.. birazcik seni ornek almam gerekecek anlasildi.. dostum sen biraz daha calismalarini sergilersen bende seni kopyalamaktan geri durmayacagim vede bunu zevk ile yapacagim..
sevgi ve saygilarimla.
nedim kus.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2007, 02:44:00 »
Sevgili Nedim bey, çok teşekkürler.
Herzaman sizin gibi can dostlara canımız feda, ben de bu sözlerimi en içten duygularımla söylüyorum.
Her şey gönlünüzce olsun bütün güzellikler üzerinizden eksik olmasın.
Sevgilerle

Yine çalışmamıza devam edelim.
Modelimizin ana gövdesini boya çalışmasına uygun bir duruma getirmek için boya söküm çalışmalarına geçildi.

Burada yaptığım çalışma boya sökümünde çok kolay bir metodu denedim ve sonuca çabuk ulaştım.
Boya sıyırmada daha önce kullanılan, Hidrolik Fren yağında 1 gün bekletme gibi bir zamana gerek kalmadan daha pratik bir yöntemle söküm işi tamamlandı.
Eczanelerde saf alkol diye satılan, renksiz, şeffaf görünümlü izoproplil alkol bu iş için çok ideal.
Model üzerindeki boyayı, plastik malzemeye zarar vermeden bir pamuk yardımıyla rahatça alıyoruz.

Alkollü pamukla boyayı tamamen kaldırdıktan sonra, ki bu işlem 10 dakikalık bir sürede gerçekleşti. Arkasından bol detarjanlı ılık suyla, süngerle ovarak yıkayıp kuruladık. Modelimiz astar boya uygulamasına hazır hale geldi.
Çalışmamız devam edecek.
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2007, 12:15:08 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2007, 16:31:51 »
Boya çalışmalarıyla ilgi gerekli hazırlıklar yapıldı. Kullanılacak boyalar stoklardan çıkarıldı. Boya inceltme kapları, tiner, boya karıştırma çubukları, boya dökülme kazalarına karşı acil müdahale için rulo kağıt peçete, fırçalar ve airbrush hazır hale getirildi.
Hanım ve çocuklar, evin diğer yerleşim alanlarına geçici olarak odadan sürgüne gönderildi. Bana desteklerinden ve anlayışlarından dolayı da onlara birkez daha şükranlarımı sunuyorum. Bu tür çalışmalarda kesin olarak ev halkının da desteği alınmalıdır.


Modelimize uygulayacağımız esas renk öncesi mutlaka astar boya atmak gerekir. Beyaz astar, uygulanacak renklerin gerçek değelerini eniyi şekilde verilmesine, alt yapı olarak iyi bir olanak sağlar.
Attığımız boyalar detayları kapatmayacak nitelikte ince ve mat boyalardır. Bu özellikleriyle boya kalın bir satıh oluşturmaz. Bir de önemli bir durum boya, ister astar olsun ister esas renk olsun mutlaka sabırla ve ince katlar oluşturacak şekilde bekleyerek ve kurumasını sağlıyarak birkaç kez airbrushla atılarak sonuca gidilmelidir.
Nemli ve soğuk havalarda boyanın kurumasını hızlandırmak için saç kurutma makinasından yararlanabiliriz. Burada çok dikkat etmemiz gereken bir özellik; tren modellerinin ana malzemesi plastik olduğundan ( Maerklin'in genelde metal gövde olan lokolarını boyamada böyle bir sorun olmaz.) saç kurutma makinasının sıcaklığını iyi ayarlayıp, devamlı modelin üzerinde ileri geri hareket ettirip kısa süre aralıklarıyla bu işlemi yapmalıyız. Aksi takdirde plastik fazla ısıdan bozulur.

Beyaz boya ile işimiz bitince bojilerin ve ana gövdenin alt bölümünün siyaha boyamasına geçildi. Siyah için astara gerek olmadığından direk siyah atıldı. Kurutma işlemi yine saç kurutma ile yapılarak arkasından parlak vernik uygulaması yapıldı.
Burada verniğin önemi; boyanın yüzeye iyi yapışmasını sağlayarak daha uzun ömürlü olmasını sağlamaktır. Çünkü mat boyaların, yüzeydeki detayları kaybetmeme özelliği, ince oluşuna bağlıdır. Bu nedenle elle tutmalarda zaman içinde boya çabuk sıyrılır. İşte vernik, bu olayı önler ve boyanın sağlamlığını sağlar

Uyguladığımız vernik, parlak ve şeffaf olmalıdır. Çeşitli markalarda kırtasiye ve hobi malzemesi satan yerlerde bulanabilir.

Yeri gelmişken, airbrush çalışmalarında genelde masa üstündeki oluşumları görüyoruz. Oysa, boyanın atıldığı mini boya tabancasına basınçlı hava sağlayan komprösör, masamın altında bulunmaktadır.  Diş doktorlarının, bilirsiniz ellerinde diş oyma aletlerini, kumanda ettikleri ayak pedalı ile çalıştırılmaktadır.
Elimdeki koprösör deposuz, son derece pratik, direk basınçlı hava veren bir alet. Boyayı atacağınız zaman ayak pedalına basıyorsunuz çalışıyor ve siz iki elinizi kullandığınız için durdurma ve çalıştırmada ayağınızla müdahale ediyorsunuz.
Bu sistemle, benzer çalışmalar yapacak arkadaşlara, örnek olması açısından açıklama yapma gereğini duydum.
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2007, 16:38:14 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2007, 16:43:52 »
Yine sanatını konuşturuyorsun.Söyleyecek söz bulamıyorum gerçekten....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2007, 16:54:44 »
evet cem bey haklısınız.söylenecek söz yok gerçekten bütün güzel övgüleri hakediyor teoman beyin çalışmaları

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2007, 17:02:55 »
Sevgili Jimmy Cem ve Ömer beyler, sizlerin beğenisi bana güç veriyor teşekkürler.
Şimdi gövdeye uygulayacağım renklerle uğraşıyorum.
İki renkli, üst açık mavi, alt lacivert ve beyaz şeritli olacak şekilde yapmaya karar verdim. Çalışmaya devam ediyorum.

Sevgiler, saygılar,
teoman

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #10 : Şubat 04, 2007, 19:05:24 »
   Teoman bey sizi kutlamak,isterim gerçekten bizlere ilham kaynağı oluyorsunuz.Bugün biraz geç girdim siteye renk konusunda bende hemfikirim gerçekten güzel bir renk seçimi.Boyama ve şerit işi bitikten sonra TCDD yazarsınız artık. sonra Çalışmalarınızın devamını dilerim ve daha nice çalışmalarda birlikte olma temenisindeyim,herşey gönlünüzce olsun hoşçakalın.


   mali...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #11 : Şubat 04, 2007, 20:01:49 »
Sevgili M.Ali bey, desteğiniz için çok teşekkürler.
TCDD yazısını, boyama çalışmaları bitince çözümleyeceğim. Yazı çalışmasını Decal (sulu çıkarma) tekniğiyle yapmayı düşünüyorum. Onunla ilgili çalışmaları, serigrafi işleri yapan bir atölyede halledeceğim. Eğer uygun olursa bu konuyla ilgili bilgi vermeyi de düşünüyorum.
Birçok arkadaşımız zannederim merak ediyordur, model trenlerin lokomotif ve vagonların gövdelerine mikronik yazıların nasıl yapıldığını.

Maskeleme çalışmalarıyla işe devam ediyoruz.

Hobi dükkanlarında, maket malzemelerinden boya maskeleme bantları satılmaktadır. Bunların içinden en kullanışlı olanı Tamiya marka maske bantıdır. Ayrıca boya malzemeleri satan dükkanlardan da bina boyamalarında kullanılan çeşitli kalınlıkta maskeleme bantları temin edilebilinir.
Ancak bu bantların yapışkanlıkları maket boyalarına bazen zarar verebilir. Aşağıdaki fotoğrafta, benim yaptığım gibi bir parmağımızla birkaç kez sürterek bantın yapışkan etkisini azaltırız.

Bantlama işlemini, lokomotifin gerçek fotoğraflarından araştırarak, renk ayırımı yerlerini iyice inceleyerek yapıyoruz. Kalın bantı daha geniş yüzeyleri korumak amacıyla kullanıyoruz.


Bantlarımızı çektikten sonra boya kaçmasını önlemek için büyüteç yardımıyla da bir kürdanın ucuyla bant kenarlarını bastırarak kontrolümüzü yapıyoruz.


Boyamızın temiz, yüzeyin pürüzsüs olması için de, boyaya başlamadan önce yumuşak kaliteli, kılları dökülmeyen bir sulu boya fırçasıyla, üzerinde olabilecek tozları alıyoruz. Modelimizi boya atımına hazır hale getiriyoruz.

Boyamızı, ince katmanlar olacak şekilde sabırla dinlenerek atıyoruz. Hiç bir zaman bir atışta boyayı tamamlama yoluna gitmiyoruz, çünkü boyayı bir seferde atıp yüzeyi kaplama yoluna gidersek, boya yığılması, çeşitli yerlerde akıntı ve birikmeler olur. Bu istenmeyen bir durumdur. Spreyleme sisteminde; sabırlı  olmak ve birkaç kez boyayı aralıklı olarak  üst üste atıp, düzgün bir boya görüntüsü elde etmek gerekir.



1.etap boya atma işlemi tamamlanınca, bantları cımbız yardımıyla söküyoruz.

Modelimizin üst bölümünün açık mavi rengi tamamlanmış oluyor. Ancak alt bölüm lacivert ve beyaz şerit çalışmaları tamamlanınca tavanın metalik rengi uyarlanacak.

Boya kaçağı, olup olmadığına yönelik kontrollerimizi yapıp, boyanın kuruma işlemlerini yapıyoruz.


« Son Düzenleme: Şubat 04, 2007, 20:08:31 Gönderen: teoman »

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2007, 20:24:16 »
  Teoman bey gerçekten güzel bir loco meydana gelicegine canı gönülden inanıyorum,son fotoğraf gerçekten çok güzel :o kolay gelsin.

   mali...
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2007, 00:15:29 Gönderen: mali87 »

Çevrimdışı glyond

  • Önder Sönmez
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 52
  • İleti: 262
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2007, 20:25:47 »
Selam Teoman Abi,

sen ne yaparsan yap güzel birşeyler çıkacak ona eminim, ben de jimmy cem'e katılıyorum dörtlü resim grubundan alttan ikinci olan benim tercihim. Teoman abi seni, seyrederken öğrendiklerimle sanki yeniden doğuyorum tabi buradan diğer ustalara da aynı duyguları ieleteyim erkut abi ,abdullah usta ,nedim abi, kamil usta ,cem abi(ctekin) gibi.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #14 : Şubat 04, 2007, 23:21:53 »
M.Ali, Önder, Ayhan beyler, gösterdiğiniz inceliklere çok teşekkür ederim.
Hepimiz burada bu güzel hobinin aile fertleri gibiyiz. Birbirimize yardımcı olmak, yaptıklarımızı paylaşabilmek çok güzel bir duygu.

Modelimizin alt boyasına geçmeden önce gerçek lokomotifin fotoğraflarıdan da anlaşılacağı üzere açık mavi renk ile lacivert renk arasında ince beyaz bir şerit bulunmaktadır.
Hazır astar rengimizde beyaz iken bu iki rengin bulunduğu alanı ince maskeleme bantıyla kapatıp öyle boyama işlemini sürdüreyim istedim.
Bunun için çok ince bant kesmek gerekiyordu. Masamım üstünde, var olan camı genelde kesme işlemlerinde kullanmıyorum. Ayrıca bir başka cam parçam var, bu tip kesme işlerini onun üzerinde yapıyorum.
Bantı camın üzerine yapıştırdım. Modelin boyutuna göre fotoğraf karşılaştırması yaparak 1mm kalınlıkta keserek, cımbız yardımıyla dikkatlice istenilen yere yapıştırdım.
Bu işlemlerde biraz nefesinizi tutup, tüm dikkatinizi buraya vermeniz gerekiyor.


Ana gövde üzerinde, diğer renkte yaptığım bantlamaların tersini uygulayarak, açık mavi rengin üzerini kapatıp lacivertin boyamasına geçtim.
Boya işlemlerini yaptıktan sonra bantları sökerek kurutma işlemini yapıp ana gövde renklerini tamamladım.
Sıra ön ve yanlardaki beyaz şeritlere geldi. Ancak renklerin tam kurumasını bekleyip bu şeritleri öyle yapacağım.

Lokomotifimizin geldiği durum bu şekildedir.

Sevgilerle
teoman

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #15 : Şubat 05, 2007, 01:13:48 »
Teoman abi
tek kelimeyle eşsiz bir anlatım ve mükemmel bir sonuç,şu an bile ilerisini görmek mümkün..teknikleriniz olası en uygun ve uygulanması en mümkün yollar..özelliklede boya sökümü için tavsiye ettiğiniz madde çok işe yarayacak zannediyorum,e40000'in bitmesini bende sabırsızlıkla bekliyorum..tekrar tebrik ederim..başarılar
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #16 : Şubat 05, 2007, 01:18:03 »
sevgili gurcan dostumuz.
maskeleme bant sahnede butun icelikleri ile anlatmis teoman ustadimiz..
boya tasmasi konusunda bir hayli yardimci olacaktir sana bu bilgiler
sevgi ve saygilarimla
nedim kus

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #17 : Şubat 05, 2007, 09:12:09 »
Evet Nedim ab,
kesinlikle haklısınız,Teoman abinin yöntemlerinden her an bir şey ler öğreniyorum,bu yüzden tekrar teşekkür ederim kendisine..İnşaallah şu maskeleme bantı olayını gerektiği gibi uygulamayı öğrenirimde 52500'ümüzü envantere koyarım  :D
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #18 : Şubat 05, 2007, 11:54:18 »
teoman bey yine harikalar yaratmışsısınız
sızın bu boyama , eskitme , daha dogrusu üretme yöntemlerinizden cok faydalanıyorum-lanacagım

üretimlerinizin devamını sabırsılıkla beklıyorum

iyi çalışmalar
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı ksk156

  • Onur Arslan
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 39
  • İleti: 123
    • ksk 156 model evi
Ynt: TCDD E 40000'LİKLERDEN BİR LOKO
« Yanıtla #19 : Şubat 05, 2007, 13:54:31 »
Teoman abi harikasın!
biterse bir sonraki toplantıda görmek isteriz.
saygılar
Onur