Gönderen Konu: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52  (Okunma sayısı 44939 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« : Şubat 14, 2007, 22:21:57 »
Saygıdeğer trenmodelci arkadaşlar,
Bu gün itibariyle, Liliput'un bir BR 52'si de bana ulaştı. Harun Bey tarafından, biz trenmodelcilerine kazandırılan Liliput marka buharlı lokolmotiflerine kavuşmanın heyacanı ve sevinci içindeyim.
Huzurlarınızda Harun Bey'e  teşekkürlerimi iletmeyi bir borç bilir, sonsuz şükranlarımı sunarım.
İzmir ve bölgesinde bir dönem çalışan trenlerde, Br 52 lokomotifler uzun yıllar hizmet etmişlerdir. Ben de  İzmir'de yaşamını sürdüren biri olarak bu lokomotiflere ayrı bir sempati duymuşumdur.
Sevgili Jimmy Cem'inde buharlı lokolar uzmanlığı, bizleri bu lokomotife karşı daha da duyarlı kılmıştır. Jimmy'ede bizleri bilgilendirmeleri ve motivasyonumuzu arttırıcı çabalarından dolayı sonsuz şükranlarımı sunarım.
www.trainsofturkey.com sitesinden TCDD Steam engines
preserved engines; articulated engines,
Skyliners, TCDD 8F, TCDD G8, more...seçtikten sonra
http://www.1974.trainsofturkey.com/robinlush_steam_pix5.htm konu başlığında BR 52'nin 56507 gövde numaralı olarak 6 Mart,1977' de İzmir ve Selçuk'ta çekilmiş fotoları bulunmaktadır.
Buradaki fotolarda beni çok etkilediğinden bu lokoya sahip olmak benim için kaçınılmaz oldu.
Şu anda bu lokonun modeli olan Liliput marka Br 52' yi inceliyorum.
İncelemelerimi fotolarda sizlerle paylaşacağım.
Sevgilerimle
teoman

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2007, 22:29:41 »
Teoman Bey Liliput BR 52 niz hayırlı olsun koleksiyonunuzda özel bir yerde özel bir model olarak duracağını tahmin ediyorum. güle güle kullanın.

Çevrimdışı cafer

  • cafer çiftçi
  • Forum Üyesi
  • Yer: eskişehir
  • Yaş: 72
  • İleti: 119
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2007, 23:19:24 »
 İYİ GÜNLERDE KULLANIN TEOMAN BEY
                               cafer

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2007, 01:11:44 »
Ömer bey ve Cafer bey, güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.
Sizlerin de, daha iyi modellere sahip olmanızı en içten duygularımla dilerim.

Liliput BR 52 model inceleme:


Modelimizin kutusu çok şık. Eldivenlerimizi giyerek
modelin üzerinde herhangi bir zedelenmeye fırsat vermemeye
çalışıyoruz. Eldivenler, yalnız boya çalışmalarında değil bu
tür model incelemelerinde de kullanılmalıdır. Çünkü elimiz
ve özellikle parmak uçlarımızda vücudumuzun salgıladığı yağ
model üzerinde iz bırakabilir aynı zamanda baskısı çok ince
uygulanmış yazıların aşınmasına yol açabilir.
Bu açıklamalardan sonra kutudan lokoyu dikkatlice çıkarıyoruz.


Taşıyıcı ve koruyucu kalın asetat kaıptan modeli alıyoruz.


Masa büyüteci ve el büyütecinde modelimizin heryanı
incelemeye alınıyor.

                           
                     Br 52 aksesuarları ve tanıcı,bakım planları


                     Model hakkında bilgilendirici yazı


                     Modelin ayrıştırılmış parçaları


                     Yağlama işlemleri kılavuzu
Liliput BR52 modelinin buhar kazanı bölümü mika, tenderi ise metal dökümdür. Fleischmann Br 50 kayık tender modelinde de aynı durum vardır. İlginç, her iki firmanın kayık tenderli modellerinde tenderleri metal döküm yapılmış.
Planda da görüldüğü gibi motor tenderde bulunmaktadır.

Şimdi de modelimizi değişik açılardan gözlemleyelim.
Modelimizi show standına alıyoruz. Sağa, sola döndürmede ve değişik açılardan incelemede daha güvenilirli olması açısından, bu şekilde gösterimde bulunmak uygundur.


Sol ve sağ cepheden görüntüler. Detaylar harika yapılmış.



Modelimizin üstünden ve tenderinden görüntüler. İşçilik çok iyi ve kaliteli.
Ancak bu lokomotifin gövde yapısındaki sadelik gerçeğinde de aynı olduğundan bizleri görüntü olarak aldatmasın. Bu model TCDD' de kıullanılanın aynısı hiçbir eksiği ve fazlası olmadan görüldüğü gibi yapılmış.


İşte en can alıcı bölüm biyellerden ayrıntı. Muhteşem detay buharlı lokoları bizde hayran bırakan en önemli yerleri. Çalıştıklarında, bakmaya doyulamayan hareketli parçalar.
Benim sizlere aktaracaklarım bunlar. Hepinize iyi çalışmalar dileklerimle selamlar,sevgiler, saygılar.
teoman

« Son Düzenleme: Şubat 15, 2007, 01:16:07 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı vefanuri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: A.B.D.
  • Yaş: 53
  • İleti: 69
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2007, 02:08:35 »
Cok tesekkurler Teoman bey bilgiler ve fotograflar icin... "Kendinizi tanitin" bolumundeki ilk mesajimda belirttigim cocuklugumun buharli lokomotiflerini nihayet karsimda cok yakindan model olarak gormus oldum sayenizde. Sizin gibi bir ustadan da Liliput'un kalitesinin onaylanmasi cok isabet oldu, zira ben de Kuzey Amerika'daki reynaulds.com sirketinde bir adet Liliputu gozume kestirmistim...

Sizi ve calismalarinizi ilgiyle takip ediyorum...

Selam ve saygilarimla,

Vefa

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2007, 11:33:45 »
Vefanuri bey, ilginiz ve güzel görüşlerinizden dolayı ben de size çok teşekkür ederim.

Modelimizin incelemeleri sürüyor.
Modelin bütününde plastik üzerine airbrushla boya tatbik edilmiş. Bazı model markaları, buharlı lokolarının gövde renklerini, plastik kalıba enjekte edildiğinde, plastiğin ham maddesine renk vererek üretirler. Böylece ikinci bir işten kaçınırlar. Oysa Liliput bu modelinde; plastik gövde kazan kısmına ve metal gövde tendere, kalıptan çıktıktan sonra siyah boyayı birkez daha modelin üzerine uygulamış.
Bizdeki TCDD BR52'lerde, ön kısmıyla modelin ön kısmında farklılıklar bulunmaktadır.
Modelin kazanının ön kapağı üstünde far, meteşeler, kapak aç-kapa vanası gibi detaylar yok. Gerçi kapağın üstünde farın bulunduğu yerde ince bir delik görülüyor ama kutudan bu şekilde modelimiz çıkmış bulunuyor.
Ayrıca, domuzluk tabir edilen; ray üzerindeki cisimleri lokoya zarar vermesin diye koruyucu panel parçasıyla, bağlantı aparatları ek detay parçaları verilmiş. Domuzluk kırmızı plastik. Bizdeki lokoda siyah zemin üzeri beyaz şerit olarak boyanmış.
Demekki modeli bizdeki lokoya çevireceğimiz zaman ,far ilavesi yapılacak, domuzluk yeniden bizdeki renklere göre boyanacak. İmkanlar doğrultusunda menteşe ve kapak vanası yapılmaya çalışılacak,
Gövde plaketleri, Ay Yıldız, TCDD yazısı ve 56000 numaraları(isteğe göre bu numara çeşitlilik gösterebilir. Örneğin ben 56507 yapacağım fotodaki buharlının gövde numarasıdır.) uyarlanacak.

İncelemelerimiz doğrultusunda, TCDD için, model üzerinde gereken çalışmalar yapılacaktır.

saygılar
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 15, 2007, 14:59:55 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2007, 11:58:03 »
Erkut bey, sürprizi bildirdiğiniz için teşekkürler.
Test sürüşlerini henüz yapmadım. Hafta sonunu bekliyorum.
Gündüz gözüyle daha sağlıklı kurgu olur düşüncesiyle cumartesiyi bekliyorum. İş nedeniyle, hafta içi akşamları evde kurgu için zaman dar oluyor aynı zamanda gündüz gözüyle izlenimler daha güzel oluyor. Şu anda da ders aralarındaki boşlukları değerlendirip okulda foruma giriyorum.
saygılar,sevgiler
teoman

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2007, 14:36:33 »
Teoman abi hayırlı olsun.Güle güle kullan.Ama sanırım 56007 değilde 56507 demek istedin.Hafta sonu gibi geleceğim.56508 i de ben getiriyorum  ;)
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2007, 16:03:07 »
Sevgili Jimmy, öncelikle uyarın için teşekkürler. Yazdığın gibi 56507 olacak. Yukarıda da düzelttim.
Senin de Br 52'in hayırlı olsun, güle güle kullan. Zannediyorum senin ki kanatsız olan, 56508 yapacağına göre, 105202 kod numaralı  Liliput'un modeli.
Geldiğinde görüşür, model üzerinde gerekli çalışmaları yaparız.
İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.

teoman

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2007, 16:17:57 »
teoman abi hayırlı olsun. harun abinin orda yakından görmüştüm ama bu kadar yakından değil . iyi günlerde kullanman dileğiyle

ENVER

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #10 : Şubat 15, 2007, 19:38:47 »
Teoman abi ilk 10 loko (56501-56510) kanatlı.Diğerleri (56511-56553) kanatsız.Dolayısıyla bendekide seninkinin aynısı.Bende özledim seni.Geldiğimde görüşürüz...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #11 : Şubat 15, 2007, 19:57:01 »
Sevgili Enver, çok teşekkürler.
Fotoğraflarda yakın plan çekimlerde, detaylar; çıplak gözden daha iyi görülebilir. Çünkü görüntüler, normalinden büyük fotoğraflandığı için fotoğraftan izleme daha iyi sonuç verir.


Sevgili Jimmy, bilgilendirmelerin için çok teşekkürler. Aynı modeller oluşu çok iyi olmuş. Kanatlıların görüntüsü daha çekici geliyor.
İzmir'e geldiğinde görüşmek üzere.
Saygılar,sevgiler.
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 15, 2007, 20:02:55 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #12 : Şubat 16, 2007, 12:59:07 »
Osman bey, öncelikle karşılaşılan bu talhsiz olaydan dolayı geçmiş olsun diliyorum. Zannediyorum dekoderin değişimiyle loko, tekrar aktif hale gelebilir.
Gerçekleri dile getirmek güzel ve samimi yaklaşımın göstergesidir. Tespitleriniz doğrultusunda test sürüşünü Cumartesi günü yapmayı düşünüyorum. Dikkatli olmaya çalışacağım. Çok teşekkürler.
Bu lokomotifin BR 52 olması ve İzmir' de sık kullanılması, benim de bunları faal haldeyken görme şasımın oluşu, beni bu lokmotifi almaya iten sebeplerdi.
Detaya gelince; zaten lokonun gerçeği de çok fazla detaylı değil, özellikle kazan bölümü diğer lokolara göre daha az detaylı. Ancak biyellerin hakkını yememek gerekir.
Made in Chine yazısını görünce ben de ilk önce şaşırdım, ama bu loko Avusturya'da üretilseydi görünüm itibariyle aynı olurdu. Son yıllarda batılı ülkeler, hepimizin bildiği gibi birçok ürünlerini Çin'de yaptırıyorlar.
Yine de buharlı lokolara ilgi duyanlar ve özelliklede Türkiye'de bu hobbiyi yaşayanlar bu modelden mutlaka edinmelidir. Tabii bu benim kişisel görüşüm.
Lokomotiflerin üretim kalitesine gelince; motor güçleriyle, kalıplarının sağlam ve malzeme yönüyle özellikle tüm gövdelerinin metal ,raya oturma ağırlıklarıyla Maerklin'i  takdir etmemek haksızlık olur.
Ben herzaman gerçeklerden yanayım, doğru ne ise odur. Modeltrencilik hepimizin severek uğraştığı keyifli bir hobidir. Kişiler tercihlerini kendilerine göre yapabilirler. Amaç;ülkemizde, güzel dostluklar edinip, bilgi paylaşımlarıyla her markada modeltrenciliği yaşamak ve yaşatmaktır.

Sevgiler, saygılar.
teoman

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #13 : Şubat 16, 2007, 13:08:52 »
Osman Nuri Kuyumcu bey, merhabalar.
Ben sizin uyarı mesajınızdan önce, yukarıdaki mesajı yazıp attığım sırada sizin uyarınızı içeren mesajınız, benden önce gelmiştir. Bende şu anda farkettim, bu mesajı bu doğrultuda yazıyorum.
Sizin hesabınıza biri girip yazmışsa o zaman site yetkililerinin bu duruma acil çözüm bulmaları gerekir. Hepimiz için durum kritikleşir.

saygılar
teoman

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #14 : Şubat 16, 2007, 13:11:31 »
bu nasıl oluyor peki böyle bir ihtimal varmı şaşırdım şimdi.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #15 : Şubat 16, 2007, 13:33:17 »
Erkut beyin açıklamalarına şunu da ilave etmek istiyorum. Bu durum hepimiz için geçerlidir.
Herhangi biryerde veya ister arkadaşımız olsun, ister bir yakınımız olsun onların bilgisayarlarından bu foruma şifremizi yazarak giriyoruz, daha sonra ayrılırken Çıkş' ı mutlaka tıklayıp çıkmamız gerekir. Bu konuda bir ihmal söz konusu da olabilir. Daha sonra bir şekilde, birbaşkası tarafından bu siteye girildiğinde bizim hesabımız kullanılabilinir.

saygılar
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2007, 13:34:50 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #16 : Şubat 16, 2007, 14:00:45 »
Ümit bey merhabalar, hepimiz olgun insanlarız ve hepimiz bu ortamda güzellikleri paylaşıyoruz.
Hiç bir şekilde bu ortamın bozulmasına fırsat verilmemesi için elimizden gelen çabayı hepbirlikte gösteririz. Oman Nuri Kuyumcu beyin  yapacağı ilk iş bence şifresini değiştirmek olmalıdır. Belki de değiştirmiştir.
Yine bizler bu olaydan ders alıp daha dikkatli olmaya çalışmalıyız. Örneğin ben şu anda okuldaki bilgisayardan yazışıyorum. Birazdan kalkıp derse gideceğim , çıkış işlemini yapıp forumdan ayrıldığımdan emin olup bilgsayarın başından öyle kalkmalıyım. Çıkş işlemi olmazsa benden sonra biri gelir ve benim adıma yazışma yapabilir. Bunun için dikkatli olmamızda fayda vardır. Kesinlikle de şifremizi kimse göstermemeye özen göstermeliyiz.
Neyse biz yine konularımıza dönelim. Dekoder olayınız için geçmiş olsun . Umarım onarımı olur ve siz BR 52 nizi tekrar kullanısınız.
İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2007, 14:03:06 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #17 : Şubat 16, 2007, 19:06:21 »
Ümit bey , yardım taleplerinizi hiç çekinmeden yapabilirsiniz. Elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışmak, bana büyük mutluluk verir.
Br 52' lere ilgi sizde nasıl oldu? Ben yukarıdaki yazılarımda kendi düşüncelerimi açıklamıştım.
Genellikle 80'li yılların başlarına kadar İzmir ve yöresinde faaliyetteki trenlerde bu lokomotifler çalışmış.
Örneğin; Jimmy Cem, bu makinalarda lokomotif teknisyeni olarak çalışmalar yapmış. Bu yüzden Jimmy'de Br 52'nin hatıraları olduğundan, bu lokomotif modelini ısrarla arzu edip temin etmeye çalıştı ve rüyaları gerçek oldu.
Gerçi hepimiz tüm tren modellerine ilgi duyarız ama bazen de çok istediğimiz özel modeller olur. Br 52'lerdeki gibi, eğer sizcede bir sakıncası yoksa düşüncelerinizi aktarırsanız memnun oluruz.
Amacımız, bu tür söylemlerle de tren modelciliğimizi daha anlamlı hale getirebilmek.
Sevgiler, saygılar
teoman

Çevrimdışı vefanuri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: A.B.D.
  • Yaş: 53
  • İleti: 69
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #18 : Şubat 17, 2007, 03:10:48 »
Teoman Bey,
Test surusunu, gozlemlerinizi ve yorumlarinizi buyuk bir merakla bekliyorum. Diger lokomotiflerinizle olan deneyimlerinizle yeni Br52'nizin performansi ile ilgili dort dortluk karsilastirmalar yapacaginiza eminim.

Selamlar,

-Vefa

Not: Biraz once mesajlarinizda yayinladiginiz fotograflarin birinde ortak tanidigimiz oldugunu farkettim. Dr. Hakan Keskin, agabeyimin bacanagi olur... Dunya cok kucuk gercekten. Gorurseniz Hakan beye de selamlar...




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #19 : Şubat 17, 2007, 14:24:03 »
Vefa bey ve Ümit bey, merhabalar.
Br 52 ile ilgili araştırma-inceleme çalışmaları sürüyor. Şu anda aşağıda yayınlayacağım fotğrafalardan sonra masa üstü kurgu yapıp, test sürüşüne geçeceğim.
Vefa bey, Dr.Hakan Keskin beye selamınızı ileteceğim.

Ümit bey, Br 52' ye olan tutkunuzu çok güzel açıklamışsınız. Bu yaşananlar, hobimize daha güzel anlamlar katıyor. Çok teşekkürler.

BR 52 incelemelerine devam ediyoruz.


Markiz ve tender dış bölümünden güzel bir detay.
Yazıların işlenişi bence çok mükemmel.


Lokomotifin alt yapısından bir görünüş. Motor dişlilerinin,
metal oluşu sağlamlık açısından gayet iyi, başka firma
üretimlerinde bu dişliler genelde plastik oluyor.

         Bu arada incelemede ilginç bir durumu keşfediyorum.
          Tamponlar yaylı! bu özellik te  lokomotifin işçiliğine
                           ayrı bir değer katıyor.
               

Sıra geldi lokomuzun, domuzluk denen parçasının motajına.
Bu parça modelin içinden ilave aksesuar olarak çıkyor.
Üzerindeki parçayı dikkatli bir şekilde küçük tornovida ve
cımbız kullanarak söküyoruz.

Değiştireceğimiz parçayı, yerine rahat yerleşmesi için
alıştırma yaparak, maket bıçağıyla biraz fazlalığını alıp
yerine oturtuyoruz. Bu panel kısmı bizim Br 52' lerde
kullanılan kısım.

Sonra yerine bu bolğu dikatli bir şekilde otutuyoruz.


Sıra geldi ön ve arka bağlantı aparatların montajına.
Tenderin kanca ve diğer bağlantılarında sorun olmadan
açık olan deliklere ilgili parçaları takıyoruz. Ancak ön
kısımda sadece kanca için delik açılmış, diğer parçaların
oturacağı delikler açılmamış bu yüzden ufak bir operasyon
yapıyoruz. 0.5mm'lik matkap ucuyla delik açma işini hallediyoruz.


Kanca ve diğer bağlantı parçalarını taşıyıcı plastik şasiden
maket bıçağıyla kesiyoruz. Tender ve ön kısımda, cımbızla
yerlerine oturtuyoruz.

Yine ayrı parça olarak verilen piston parçalarını da yerlerine takıyoruz.


Bacadaki oynar kapak detayını da gözden kaçırmıyoruz.
Modelimizi inceledikçe bu modelin güzellikleri ve kalitesi
gerçek anlamda ortaya çıkıyor.


Modelimizin aksesur operasyonu tamamlanıyor.
Sadece domuzluğun siyah beyaz şeritli kısmı,
boya için sıra bekliyor.

saygılar
teoman