Gönderen Konu: DB V200 lokomotifleri ve TCDD DH 27 001-003 lokomotiflerimizin bağlantıları  (Okunma sayısı 8853 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Krauss-Maffei Fabrikası 1954-1955 yıllarında Almanya Demiryolları’na, Br 01, Br 03 ve Br 05 tipi buharlı lokomotiflerin yerine geçmesi için planlanan program çerçevesinde  dizel-hidrolik V200 lokomotiflerini tasarlamış ve 001-005 numaraları arasında 5 adet çift akslı BB prototipi imal etmiştir.

Bu beş lokomotifte, test amaçlı en iyi sonucu almak amacıyla demiryollarının uygunluğu, şartlar, iklim koşulları, farklı motorlar, şanzımanlar, ısıtma sistemleri gibi farklı donanımlar denenmiş ve kullanılmıştır.

Fabrika dış ülkelerdeki potansiyeli göz önünde bulundurarak 1955 yılında,  V200 005 numaralı lokomotifi  Almanya’dan 10.000 km süren bir yolculukla Yugoslavya, Yunanistan ve Türkiye’ye göndermiştir.

Yaklaşık Türkiye’de bir aya yakın kalan V200 005, TCDD tarafından test sürüşlerinde beğenilmiş ancak Türkiye şartlarında 3 akslı ve merkezi sürücü kabininin tercih edilmesi nedeniyle, Krauss-Maffei  Fabrikası değişikliğe giderek DL 2700 CC tip lokomotifleri  sadece TCDD’ye özgü olarak  Fab.No: 18702, 18703 ve 18704 üretmiş ve 09/10/1961 tarihinde teslim etmiştir.  (TCDD 27 001, 27 002 ve 27 003)  

Bu lokomotiflerimiz 1982 yılına kadar kullanılmış olup bu tarihten sonra ıskat edilmişlerdir.

V200 modelleri Fleischmann, Roco, Piko ve Marklin tarafından üretilmekle birlikte KM 2700 CC lokomotifin modeli bulunmamaktadır.


1955 yılı V200 005 Sirkeci’de




V200 005 Türkiye seyahati ile ilgili doküman




TCDD DH 27 003 Zonguldak Çatalağzı’nda




Ankara’da




Tablosu



« Son Düzenleme: Ocak 06, 2019, 23:40:53 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı Arda Tırmaş

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 46
  • İleti: 264
Bu lokomotifin resmini bir kaç ay önce bir yerde görmüştüm, Tcdd ye özel olması çok ilgi çekici, alman demiryollarında kullanılsaydı modelini kesin yaparlardı, Teoman hocam da Tcdd ye dönüştürürdü  :)

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Alp bey, resimlerinizi göremiyorum. Acaba birşeyi eksik mi yapıyorum ?

Selamlar,
Özcan

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: DB V200 lokomotifleri ve TCDD DH 27 001-003 lokomotifleri
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2019, 14:10:27 »
Bu lokomotifin resmini bir kaç ay önce bir yerde görmüştüm, Tcdd ye özel olması çok ilgi çekici, alman demiryollarında kullanılsaydı modelini kesin yaparlardı, Teoman hocam da Tcdd ye dönüştürürdü  :)

Arda Bey merhaba.
Aslını bile koruyamamışız, fotoğraflarını, resmi kayıtlarını bile yabancı sitelerden bulabiliyoruz. Keşke bir modeli de olsaydı. Bu nadir lokomotifimiz Teoman Bey'in emekleri ile hayat bulurdu.
Selamlarımla.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: DB V200 lokomotifleri ve TCDD DH 27 001-003 lokomotiflerimiz
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2019, 14:23:59 »
Alp bey, resimlerinizi göremiyorum. Acaba birşeyi eksik mi yapıyorum ?

Selamlar,
Özcan

Özcan Bey merhaba.
Fotoğrafların görüntülenmesi konusunda burada (Türkiye'de) bir sıkıntı yok. Daha evvel de Teoman Bey'in gönderdiği fotoğraflarda da görüntüleme sorununa değinmiştiniz. Şu an bulunduğunuz ülke şartlarından olabilir mi tam bilemiyorum ama kullandığınız bilgisayarı ehil birine göstermekte fayda var.
Sevgi ve saygılarımla. 

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: DB V200 lokomotifleri ve TCDD DH 27 001-003 lokomotiflerimiz
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2019, 14:30:24 »

Özcan Bey merhaba.

Fotoğrafları yeniden paylaşıyorum. Göremediğiniz fotoğraflar hepsi mi yoksa bir kaçı mı? Bunları belirtirseniz sorunu çözmeye çalışırız.

Selamlarımla.


1955 yılı V200 005 Sirkeci’de



V200 005 Türkiye seyahati ile ilgili doküman



TCDD DH 27 003 Zonguldak Çatalağzı’nda



Ankara’da



Tablo olabilecek resim çalışması



Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: DB V200 lokomotifleri
« Yanıtla #6 : Ocak 08, 2019, 22:04:46 »
Bu konuda paylaştığım DB DB V200 dizel hidrolik lokomotifler hep ilgimi çekmişti.

2014 yılında Piko firmasının ürettiği III. Dönem V200 050 (Üretim No: 59700) 1/87 ölçekli modelini satın almıştım. Daha sonra aynı yıl, 8 pin decoder ve hoparlör eklenerek sesli ve dijital hale çevrildi.

Zorlanmadan hareket etmesi  ve  güçlü olduğunu gözlemlediğim bu model, çok beğendiğim lokomotiflerim arasında yerini aldı.

Gövdesinin tamamı metal olan V200 ve farklı versiyonları, Piko tarafından halen üretilmekte ve daha gelişmiş fonksiyonlu Plux22 decoder kullanılması önerileri ile piyasaya sunulmaktadır.

Türkiye’ye 1955 yılında tanıtım amaçlı gönderilen Krauss-Maffei üretimi V200 005’in plaketli modelini bulamasam da, aynı dönemde üretilmesi nedeniyle 050 plaketli bu model benim için ayrı bir öneme sahip.

Fotoğraflarını paylaşıyorum.



Çok kolay uygulanan decoder bölümü



İyi tasarlanmış hoparlör yeri




Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Ynt: DB V200 lokomotifleri
« Yanıtla #7 : Ocak 08, 2019, 23:14:09 »

V200 050 Plaketli

[/url

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Alp bey, maalesef hiçbirini göremiyorum. Chrome'da mı sorun acaba?
Özcan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Alp Bey, merhaba.

V200 lokomotifin bir zamanlar TCDD için düşünülmesi çok ilginç olmuş. Keşke bu proje gerçekleşip, hayat geçseymiş.

Bu konudaki bilgilendirmeniz ve Piko modeli tanıtıcı paylaşımınız için teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Alp Bey,

Resimleri göremiyorum. Ancak son paylaşımıda hizliresim.com adresine bir link var. Tıkladığımda Piko V200 03 ismiyle bir resim olduğunu gösteriyor. Resme tıkladığımda da 403 Forbidden, nginx diye bir mesaj çıkıyor. Acaba resimleri yerleştirdiğiniz hizliresim.com erişime kapalı olabilir mi?

Eğer öyleyse, yazıya eklenti olarak ekleyip paylaşmak ister misiniz?

Özcan

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Özcan bey Türkiye/ABD internet hattı üzerinden resim görme-gönderme  konusunda oldum olası bir sıkıntı var
Benimde e-mail eklentisi olarak yolladığım  resimler ABD ye ulaşmıyor

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Özcan Bey, fotoğrafları forumdaki sırasıyla eklenti olarak tekrar paylaşıyorum.

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Teşekkür ederim. Resimler güzelmiş gerçekten.

Özcan

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Özcan BEY, Piko 200 lokomotif fotoğraflarını yeniden eklenti olarak paylaşıyorum.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Piko V200 050

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 245
Teşekkür ederim.
Ekli olarak gelince görebiliyorum.

Özcan

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Istanbul Sirkeci Tren Garı'nda bulunan Müzede Ankara Garı önünde çekilmiş orijinal resmi gördüğümde çok şaşırmıştım...keşke TCDD doğru tercih yapıp bu şaheser dizel'i filosuna katsaydı diye düşünüyorum, Alp Bey... :)

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

Mehmet Bey merhaba.

Bilgi edinebildiğim kadarıyla TCDD yetkilileri, yapılan test sürüşleri neticesinde lokomotifin merkezi kabin ve 3 akslı olmasını istemeleri nedeniyle tercih etmemişler, 1961 yılında da aynı fabrika üretimi Türkiye'ye özgü üretilen DH27001-003 sınıfı lokomotifte karar kılmışlar anlaşılan. V200'leri satın almış olsaydık bile akıbetleri 27 binlikler gibi olacaktı diye düşünüyorum.

Ayrıca, Sirkeci Tren Garı Müzesi'ndeki fotoğrafı ben de merak ediyorum açıkçası.

Sevgi ve saygılarımla.


 

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355


DB V200 005'in 1955 yılında Türkiye'de çekilmiş diğer fotoğrafları. Son fotoğraf, Ankara yakınlarında yükü ile test sürüşünde.