Gönderen Konu: Türkiyenin sorunları  (Okunma sayısı 25539 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #20 : Ocak 18, 2007, 08:44:41 »
selamlar. ben hep düşünüyorum türkiyede hobi sektörü üzerine üretim yapan tesis neden yok diye.türkiyedeki pazarı yetersiz gördükleri içinmi. TR de model tren model uçak model gemi v.s bütün ürünler yurtdışı ürünü. bu sektörü türkiyeye kazandırmak için hiç bir atılım yapılmamış .Hep ital ediyoruz. ve ithal ettiğimiz sürece TR nin sorunları devam edecek gibi geliyor.ürünün ucuzlaması demek yeni pazarlar demek yeni bayiiler demek ve tabiki yeni alıcılar demek.alıcı kitlesinin genişlemesi demekte üretici firmaya finans kaynağı demek.Türkiye de de model trencilik konusunda bir marka oluşturmalı diyorum. saygılar.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #21 : Ocak 18, 2007, 09:31:14 »
"Tavşan dağa küsmüş, dağın haberi olmamış" durumu. Dağların umurunda değil ama tavşanlar birbirini yiyor.

1. Harun bey kendi söylesin: siz Marklin olsanız ve bir politika belirleseniz - diyelim ki her dealer en az 100.000 euroluk mal alacak yılda. Dünyanın bilmem kaç memleketinde bilmem kaç yüz dealer tıkır tıkır mal alırken Türkiye'den diyelim Cem Tekin gelse "ben 10.000 euroluk mal alırım ama onu da satamayabilirim" dese ne derdi acaba? Adamın stratejisinde Türkiye yoksa biz ne yapalım.

2. ...dünya piyasasında hatırı sayılır bir yer edinip, bu yeri de yılda bilmemkaçyüzbin euroluk mal çekmek zorunda bıraktığınız bayiler aracılığı ile yaptıysanız Marklin gibi davranmak zorunda kalabilirsiniz.

Ama gerçek şu ki başarılı olmak için sanki bunlar mecburen benimsenen politikalar gibi görünmesine rağmen sonuç hiç te öyle değil.

Sonuç şu, 100 yıldan fazladır bu sektörü yaratan ve yaşatan firmaların başında olan Marklin'in son 5-6 senedir büyük bir darboğaza girdi ve bir İngiliz yatırım şirketine satıldı. Dedikodulara göre de esas alıcı, doğu Avrupa ülkelerinden birinde yaşayan ve komünizm sonrası zengin olmuş bir şahsa veya aileye satılacak olması.

Demek ki bu politikalar yanlış. Demek ki ben Marklin olsam ve bu politikalrı uygulasam hata yapmış olacaktım. Demek ki 100 bin euroluk mal alacak bayilerin yanında 10 bin euroluk malı anca satacak/satamayacak Cem Tekin gibi bayilere de aynı koşulları tanımak iyi olabilir. Yoksa o beğenmediğiniz pazarlarda hiç gelişemeyebilirsiniz. Burnu büyüklükten kastım buydu.

Ancak buraya kadar tartıştıklarımız tabi firmalar açısından önemli. Yoksa ürünlerin kalitesi, devamlılığı ya da gelişmesi açısından değil. Bunlar yeni yönetimlerin, yeni sahiplerin başarısına bağlı. Muhtemelen yeni bir kan belki de çok daha iyi işler yapacaktır ve şimdiye kadar uygulanan yanlış politikaları uygulamayacak ve umarım sonuçta bizim Marklin'ciler de daha ucuza alabileceklerdir.

Harun bey,

Bir yanlış anlamaya yer bırakmamak için söyleyeyim: Ben yukarıda bahsettiğim politikaları doğru buymuyorum sadece adamalrın böyle bir sistem kurduklarını söylüyorum. Pazar olanak verdiğinde -ki fanatik kullanıcı davrnışından bahsetmiştim- bu tür abuk politikalar bile sonuç veriyor demekki - bir süre için bile olsa.

Söylemek istediğimin özü; siz de bir ükle temsilcisi olarak kendi bayilerinizden belli şartlar isteyeceksiniz doğal olarak. Her kapınıza gelene bayilik vermeyeceksiniz. Ve politikalarınız maddi karşılık verdikçe bu politikaların başarılı olduğunu düşüneceksiniz ki bunun kadar doğal birşey olamaz. Adamlar olayı abartmışlar - yapacak birşey yok.

Lütfen bir yanlış anlama olmasın ben herhangi bir şirketin veya politikanın doğruluğunu yanlışlığını savunmuyorum; ortaya çıkmış olan bir fenomene (ki dünya pazarında Marklin'in durumu bence o; gerçekten benzeri olmayan bir sektör ve yapılanma) açıklama getirmeye çalışıyorum.

Size sorduğum soruyu kendime sorduğumda şu cevap çıkıyor ortaya: bayilerime dikte ettirdiğim koşullara yüzlerce, belki binlerce bayi ses çıkartmıyorsa, ve bu sistem bana ciddi karlar sağlıyorsa o bayiler ile mutabık olmadan politikalarımda asla iltimas veya istisna yapmazdım.

Geçenlerde yaşadığım bir örneği anlatayım: malını sattığım bir ürünün ana bayisi üretici firma ile anlaşmasını feshetti; sebep üreticinin, adamın iki adım ötesindeki bir dükkana direkt satış yapmasıtdı. Yani üretici firma -muhtemelen kişisel ilişkiler nedeniyle- ciddi ve büyük bir ana bayi kaybetti. Ben olsam buna izin vermezdim.

Son olarak, temennilerinize tamamen katılıyorum: keşke sektör biraz daha büyüse, küçük-büyük tüm üreticiler burada da hakkı ile temsil edilseler. Bundan en büyük kazancı sağlayacak olan bizleriz sonuçta. Tabi siz de rekabetten kormayan bir ithalatçı olarak bunları diliyorsunuz - adamların "dayanışma içinde rekabet" dediği şey.

Saygılar,

Cem.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #22 : Ocak 18, 2007, 14:55:00 »
Cem bey,

Katılıyorum.

Ayrıca anlamış olduğunuz gibi  ben şu an için rekabetin pazarı genişleteceğine inanıyorum.

Ama malesef bizde rekabet rakibini yok etmeye çalışma esasına dayandığı için düzgün yürümüyor.

SElamlar,

Harun

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2007, 10:30:46 »
Valla Harun beyciğim,

Daha önce "şark kafası ile ticaret yapmak"tan bahsetmiştim. Kastım aynen budur.

Biri bir yere dondurmacı açar, bir sene sonra bakarsın o sokak "dondurmacılar" sokağı olmuş - ondan sonra bütün dondurmacılar bribirinin boğazına sarılmış. Böyle memlekette işler zor yürür tabi. Bahse girerim şu hobi piyasasında biraz hareket olsun sizin han maketçiden geçilmez.

Zaten en sinir olduğum konuların başında geliyor bu: be adam, düşün taşın, biraz araştırma falan yap, sonra git bir başka iş kur. Yapacak iş mi yok?

Bize bu kadar demokrasi bol geliyor derim ben. Elin Avrupa'sında dene bakalım bunu; önce devlet gelir "hop birader burada bi tane dondurmacı var; ya git başka yerde aç, veya başka bir iştigal konusu bul" derler adama. Ayrıca bunu da işkembeden sallıyor değilim, birebir yaşanmış örnektir.

Sinir bozucu konu vesselam.

Cem.

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #24 : Şubat 16, 2007, 00:21:15 »
Harun abi,şöyle demiştin ya üst sıralarda;

Bir de tabii "burnu büyük" olmak var. Marklin gibi bazı firmaların burnu fazla büyük olunca bu durum ortaya çıkabiliyor. Rakipleri uluslararası müşterileri ve pazarları da memnun ederken onlar kendi ülkelerinindeki satıcılara göre fiyat yapıp lokal markette yoğunlaşıyorlar

burda benim aklıma şu geliyor,Marklin konusunda almanyada yaşayan akrabalarımla yaptığımız konuşmalara dayanarak söylüyorum..Bu burnu büyüklük birazda marklinin almanyada oluşturduğu pazarın oturmuşluğundan olabilir belkide,bu onların dışa dönüklüğünü sınırlamış olabilir.bakıyoruz örneğin Avusturyada Roco,Kleinbahn gibi markalar neredeyse Marklin'den daha revaçta gözüküyor,aynı şey almanyadada geçerli herhalde,birde bunun üzerine alman milliyetçiliğini eklersek,yerli malı yurdun malı gibi bir düşünce de alıcılarda tecelli ediyordur..Lakin dediğin gibi,sonraki zamanlarda bu strateji marklinin ipini çekmiş olabilir..tabi gözlemlerim yanlışta olabilir..
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #25 : Şubat 16, 2007, 12:45:16 »
Ben daha öncede belirtmiştim.Bu tamamen Roco nun Avusturya patentli olmasından kaynaklanan sorunlar.Ancak şunu da hemen belirteyim.İzmir de kuracağımız diaroma için Alman yapıtlarını yakın takibe aldım.Almanya daki buharlı lokomotif çalıştıran demiryolu müzelerinin 3 tanesinde modeleisenbahn kısmına rastladım.Ne ilginçtirki 3 üde Roco kullanıyordu.Bu herhalde Maerklinin artık kan kaybettiğinden tutun da diğer her ihtimali akıllara getiriyordur....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #26 : Şubat 16, 2007, 17:45:39 »
Jimmy selamlar,

Abi konuyu döndürüp dolaştırıp aynı yere getirmekle eline ne geçiyor?

Diyelim ki Marklin battı, ve Marklin pazarının tümü Roco'nun eline geçti, ve eskiden Marklin kullananların hepsi el mecbur Roco almaya başladı. Bu sana ne gibi bir fayda sağlayacak? Emin ol böyle bir durum olsa da vereceği haz çok uzun süreli olmayacaktır.

Yazında söylediğin "aklına gelen ihtimaller" de emin ol sadece senin aklına geliyordur, örneğin benim aklıma pek birşey getirmiyor Alman müzelerinde Roco kullanılması, hatta bunu doğal bile buluyorum çünkü Roco'nun plastik detay yapmaktaki üstünlüğü tartışılmaz; eh, amaç detay ve gerçeğinin aynısını göstermek olunca da Roco kaçınılmaz olarak kullanılıyor. Ayrıca eminim ki benim gibi birçok Marklin meraklısı da Roco'nun birçok modelini beğeniyor ve kullanıyordur.

Keza adamlara da bir sormak lazım neden Roco kullanıyorlar; belki bizim tahmin edemediğimiz bir gerekçeleri vardır.

Şükür ki Marklin henüz kutusunun üzerine "Made In China" yazdırmadı. Bir de onu yapsa kim bilir neler dinleriz senden.

Ayrıca hatırlatmakta fayda var Marklin şu an Anglo-Sakson sermayesinin elinde; bakalım onlar nasıl bir pazarlama stratejisi uygulayacaklar?

Senden ricam lütfen artık her muhabbeti aynı yere bağlama, vallahi insan hobisinden soğuyor!

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #27 : Şubat 16, 2007, 20:17:58 »
Şu an tepe nautilius tayım.Harun abinin bilgisayarından yazabiliyorum.Aslında söyleyebileceğim fazla birşeyde yok.Tüm samimiyetimle bir gözlemimi aktarıp paylaşmıştım.Millet birbirinin bilgisayarından girip Maerklin Maerklin diye feryat ederken sesin çıkmaz Cem abi.(Osman işin ne olduğunu biliyorum sakın yanlış anlama).Benim biliyorsun marka takıntımta yok (her ne kadar Roco yu sevsemde).Artık söyleyebilecek fazla söz bulamadığımdan tüm iyi niyetimle senin hayalini gerçekleştirip MAERKLINLAND ını kurmanı temenni ediyorum.Yorum arkadaşların....

Saygılar...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #28 : Şubat 18, 2007, 09:10:13 »
Birol bey selamlar,

Hayatta olmayacak şey yok, yani Marklin kutusunda "Made in China" bile görebiliriz. Şu anda Marklin tercih eden modelcilerin o zaman ne tercih edeceği enteresan bir soru. Ama ben kendi adıma böyle bir sebepten dolayı hobimden vazgeçmeyi düşünmem.

Saygılar,

Cem.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #29 : Şubat 18, 2007, 15:07:52 »
cem bey merhabalar  birol ben,
olaki bir gün dediğiniz durum gerçekleşirse..( ALLAH  korusun, ALLAH  evlerden ırak tutsun) yani marklin kutusunda made in china ibaresi  olursa bazı diğer markalar  gibi , o gün ben birdaha açmamak üzere model tren sayfasını kapatırım...bırrrrr  düşünmesi  bile çok kötü

http://www.z220.com/html/chinese_take_out_.html

http://www.ztrains.com/pages/ancillary/china.html

Çevrimdışı uzay

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1127
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #30 : Şubat 18, 2007, 16:03:48 »
altında made in china yazması maliyetlerin ucuzluğundan kaynaklanıyor. bugün teknoloji devi microsoft olsun, nasa olsun, airbus  olsun çinden destekli üretiliyor. bugün çinde parçası üretilmeyen bilgisayar yok denecek kadar az. adidas, nike ve bir sürü daha örnekde var. burdan gelicegim made in china demek kalitesizlik ve ya dayanıksızlık demek değil, maliyetin az olması demek. bugün teknolojinin ve tüketim malzemlerin en kalitelileri de en dandikleride bu ülkede üretiliyor, ama işimize ucuzu gelip alıpda sucu cinlilere atmanında manası yok. bende atlas'ın loko ve vagonları var, elimdeki diğerleri eline su bile dökemez, bunlara marklinde dahil, ama herkesin farklı bir yorumu vardır ve bunun tartışılamayacagı kanaatindeyim, özellikde görmeden etmeden bilmeden.

saygılar
enver (bu kısmı alıntı :) )

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #31 : Şubat 18, 2007, 18:15:01 »
Selamlar,

Harun bey'in verdiği linklerdeki durum şudur (ben sadece çevirisini yapıyorum - kendi yorumum yoktur):

Bir vatandaş Amerika'da bir Z ölçek Marklin tren bakıyor ve arkasında "Made in China" etiketini görüyor ve bir sitede durumun ne olduğunu soruyor. Bunun üzerine bir başka kişi Marklin Amerika'yı arayıp konuyu soruyor. Marklin Amerika yöneticilerinden biri kendisine Marklin'in Almanya'daki tesislerinde üretim kapasitesi yeterli olmadığı için bazı Z ölçek ürünleri Çin'de (Marklin teknisyenlerinin gözetiminde) ürettirdiğini söylüyor. Adam (yönetici) şöyle de bir örnek veriyor (kendi lafları): "Marklin siparişlerimizin ancak %85'ini karşılayabiliyor, Çin'de üretim maliyet kaygısından değil üretim kapasitesi probleminden yaptırılıyor".

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #32 : Şubat 18, 2007, 20:37:28 »
Sevgili Cem,

Çin de yapılma sebebi önemli değil. Benim söylemek istediğim bu çok saçma bir tartışma. Bir malın Çin'de yapılıyor olması kalitesini belirlemiyor. Demek istediğim bu.

Eğer Çin'de yapılıyor olması kalitesiz demekse ve Marklin'de her ne sebeple olursa olsun Çin'de üretim yaptırıyorsa saçma bir düz mantıkla Marklin de kalitesiz üretim yaptırıyor demektir ki bu doğru değildir. Burada konu sebep değil dediğim gibi saçma da olsa Çin'de üretimdir.

Kim ne derse desin Marklin çok yakında tamamen Çin'de yapılmaya başlayacak. Bunu çok iyi ve kesin olarak biliyorum. Zaten bunda gocunacak ne var onu da anlamıyorum. Çin e geçen firmaların kalitesi %300 arttı. Buna daha önce de defalarca belirttim. Marklin'de de durum farklı olmayacaktır. Yani ekstra kazandıkları para daha iyi, daha kaliteli Marklinler yaratacaktır. Buna Marklincilerin sevinmesi lazım.

Ben dün ve bugün Tepe Nautilus'daki diaromamızı gezenlerden Marklin soranların bila istisna hepsine Marklin ithalatçısı Yücel beyin telefonunu veriyorum.

Üstelik Yücel beylere telefon edip bize kart bırakmalarını istedim. Yani Marklin'i ben satmıyorum diye "bizde yok" ya da "onu boşverin bunlardan alın" deyip geçiştirmiyorum ya da kendi markalarımıza çevirmeye çalışmıyorum.

Türkiye'de model trencilik açısında bunu yapmanın doğru olduğuna inanıyorum.

Bunu başka hangi firmanın yapabileceğini de bilemiyorum.

Marka bağımlılarının (her marka için söylüyorum) saçma tartışmalarını model trencilere genel anlamda zarar verdiğini düşünüyorum.

Bu forum açıldığı günden beri tüm markalara açık. Eğer istatistiklere bakarsanız markalar bazındaki en aktif, en çok mesajlaşılan bölümün Marklin bölümü olduğunu görebilirsiniz.

Bu beni rahatsız etmezken başkaları niye kullanmadıkları markalardan rahatsız oluyor anlamıyorum. İstesek bu bölümü hiç koymaz ya da silebilirdik.

Benimle karşılaşıp, ofisime gelen Marklin kullanıcılarının herhangi bir tanesi bu yaklaşımımın tersine bir davranış görmüşler mi?

6 senedir Hornby ithal ediyoruz. Ama ofisime yüzlerce Marklin kullanıcısı gelmiştir. Bir tanesi bile aksini söyleyemez.

Ancak iyi niyetle ve herkesi (satıcı veya meraklı) kollayan bu oluşum ve faliyetler bana zarar verir hale geliyorsa şapkamı çıkartıp tekrar düşünmem gerekir diye de düşünmüyor değilim.

Eğer çok istenirse Marklin kullanıcıları için ayrı bir forum açalım ya da varsa onların sitelerini forumun en tepesine yerleştirelim.
İsteyenler ve başka markalardan, bu kulüpten, benden ya da Proses'den rahatsız olanlar varsa orada faliyetlerine devam etsinler.

Herkes burada buluşacak diye birşey yok.

Ayrıca üstü kapalı bir şekilde ortalığı karıştırmaya ve kendileri arka planda olup da çaktırmadan bazı kişileri bu oluşumun üstüne getirenler de var. Onları da bunu yapmamaya ve illa ki yapacaklarsa başka bir platformda yapmalarını tavsiye ediyorum.

Selamlar,

Harun

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #33 : Şubat 18, 2007, 21:08:43 »
Bu beni rahatsız etmezken başkaları niye kullanmadıkları markalardan rahatsız oluyor anlamıyorum. İstesek bu bölümü hiç koymaz ya da silebilirdik.

Harun selamlar,

Sanırım artık ilk isimle hitap etmek fazla garip kaçmayacaktır.

Öncelikle Çin'de üretim mevzuu: sana %100 katılıyorum. Bir mal dünyanın herhangi bir yerinde üretilebilir, avantaj var ise ay'da bile üretilebilir. Bu, hiçbir zaman o mal kalitesizdir anlamına gelmez çünkü kalitenin fiyatı her yerde aynıdır. Yani LaCoste t-shirt'ler Türkiye'de üretilince kalitesiz mi oldu?

İşin ekonomik boyutu şu olsa gerek:

1) bu (model tren) işin kalbi (ve ana maliyet unsuru) ar-ge ve tasarımdır ve Çin işin bu tarafındaki know-how'a sahip değildir.

2) üretilen parçaların kalitesini tutturmak, bunları birleştirmekten (montaj) daha maliyetli bir iştir.

3) ay'da üretilen mal, şirket üzerine markasını koyduğu anda o şirketin malı olur (garanti vs.)

Kısacası, Çin'de üretim yapmak "maliyetleri düşürmek değil, maliyetleri arttırmamak" anlamına gelir bence (çok derin bir konu olduğu için ayrıntılara girmiyorum), çünkü Adam Smith fena halde yanılmıştı: daha fazla talep daha yüksek fiyat (dolayısıyla daha fazla kar) olarak değil daha çok rekabet olarak geri döner! Önemli olan edinilen pazar avantajını sürdürmenin yollarını bulabilmektir.

Bu nedenle hiçbir marka veya ürüne Çin'de üretildiği için laf etmek doğru olmaz. Önemli olan son kullanıcının o mal hakkındaki son kararıdır: Benim için "bol metal az plastik" gibi.

Gelelim alıntı yaptığım yere: "kullanmadığı markayı kötülemek" terimi bence biraz hafif kaçmış. Ben hayatımda Hornby kullanmadım, senin sayende Prosess'de görmek ve incelemek şansına sahip oldum. İşin gerçeği, bazı detaylara ben dahil bir sürü Marklin kullanıcısı tav oldu - lütfen terimi mazur görün. Ancak aramızdaki bazı arkadaşların bırak "kullanıcı" olmayı, yakından görüp incelemedikleri bir sürü markaya burun kıvırmaları bence "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"tır.

Ordan burdan kulaktan dolma bir sürü asılsız bilgi kırıntısı ile bir hobi yapılmaz; çünkü bu "HOBİ"dir. Borsacı olsanız bu kırıntıların bir kısmı doğru çıkabilir ve "en iyi adam" siz olursunuz. Ama iş hobi'ye gelince değişir, çünkü dünyada olmayacak tek şey bu kadar öznel bir konuda insanın kendini kandırmasıdır.

Biraz uzun oldu kusura bakma, ESU'lar ne zaman geliyor? Fiyat?

Sevgiler,

Cem.

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #34 : Şubat 19, 2007, 14:03:17 »
sevgili cem
sen yazdıktan sonra server bir müddet kendini istirahata aldı baglanamadık...
site bile isyanda

saygılar a.usta

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #35 : Şubat 19, 2007, 14:42:14 »
erkut abi

çatıda çalışmalara yeniden başlıyoruz

yer sorununuz devam ediyorsa çatıda moduler yapmanız sartıyla size yer açabilirim..

ctesi-pazar gelip calısırsınız..

saygılar a.usta

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #36 : Şubat 19, 2007, 18:19:13 »
nee çatımııı nezaman kacta gelelım abı  ;D ;D ;D

sahıden artık bu ac dc roco marklın kabak tadı verdi bosverin herkesin hoby si kendine neyse bu onemsız konuyu geçtikten sonra

abdurahman abı catıda çalısmalar hakkındakı yazıları ve bızım olaya nerden dahıl olacagımızı yazarsan cok sevınırım  ;D
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

jedi

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #37 : Şubat 19, 2007, 19:04:37 »
vay bee... ben hornby, marklin veya liliput'u yanyana bile koysanız ayıramayacak bir hobby'ci olarak hayretler içerisinde izliyorum yazılanları... sonuçta bir loko, birkaç vagon, biraz da ray... koyun üstüne dönsün dursun, bakıp stresimizi atalım, mutlu olalım... ya da yapın ortaya bi karışık, herkes mutlu olsun...

melih.

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #38 : Şubat 21, 2007, 03:54:57 »
sevgılı model tren sever hobıdaslarım,
ta basından bu yana daha dogrusu coken sıteye bır ıkı satır hobı uzerıne dostluk uzerıne yazı yazdım bırakalım sanal ortamlarda cemkırmeyı dedım.. vay sen mısın yazan.. korka korka bunları yazıyorum.. ama hıc onemı yok ben hobının modelcılıgın sevdası ıle dostluk ların sevgının hep galıp gelecegıne ınandım.. ya gercekten bırakın abuk subuk konusmalar ıle gonul ve kalp kırmaları ben bu model trencıler sıtesı sayesınde benım tabırım ıle gercekten hobıdas lar buldum.. guzel dostlar buldum.. dostluklar buldum.. onlarla, sızler ıle, hepınızle bırseylerı paylasmak bana yenıden ruh ve canlılık kazandırmakta su kısa ve kucuk yasamda.. el ele verıp bır seylere daha kalıcı ımzalar atmak yerıne kuyu kazmaya calısmaktayız ne yazık kı. bakın benım nacızane bır teklıfım var.. ılerı gerı bırseyler yazan dostlara (benım ıcın ınsan olmasından dolayı her zaman dostumdurlar cunku herseyden once ınsandırlar) belkı de bızlerde verdıgımız cevaplar ıle ıstemeden kırıcı olduk farkına varmadan.. gelın ne olur ıse olsun ne kadar sınırları zorlar ıse zorlasınlar, ıster sıte ıdarecısı ıster kulup uyesı ıster ıse sıte/forum uyesı olarak asla ve asla hıcbır sekılde cevap vermeyelım.. bence o dostumuz algılayabılecektır bu davranısı. algılamaz ıse yazmaya devam etsın..
meshur saırımız demısler vaktı zamanında 'gonul ne kahve ıster ne kahvehane gonul sohbet ıster kı kahve bahane'.. melıh dostumun dedıgı gıbı bızı stres topu yapan yasamda gelın ortaya bır karısık yapın atlas ı, bachman ı, flasmann nı, hornby yı, lıma yı, lılıput u, marklın ı, pıko yu, roco yu (not alfabetık yazılmıstır yenıden kavga cıkmaması adına.) hep bırlıkte gonul bahcesınden dostluk ıcelım model trenler sayesınde..
ben yıne dayanamadım yazdım.. hepınızden sonsuz ozur dılerım kırıcı oldu ısem..
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2007, 11:23:23 Gönderen: Nedim »

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Türkiyenin sorunları
« Yanıtla #39 : Şubat 21, 2007, 04:13:48 »
Alıntı
hepınızden sonsuz ozur dılerım kırıcı oldu ısem...
sevgı ve saygılarımla.
nedım kus..

Nedim'cim acaip kırıldım. Alfabetik sırada "H" harfini atlamışsın...Bütün dekoderlerimi geri istiyorum... ;D ;D ;D
Lokolar kalabilir, onlar çok tutar...