Genel Konular > Planlar, Resimler, Projeler

Tavana asılan platform ve diaroma planım

(1/7) > >>

huseyinozsut:
2.5 aylık evliyim ve evliliğim ilk krizini yaşamak için henüz çok gencim. O yüzden yenilgiyi baştan kabul ederek, biraz da çakal davranarak diaromamı tavana ince çelik halat ve tavana dübelli makaralarla asmayı düşünüyorum. Odanın tavanında eşimin babası ile anısı olan bir lamba durmakta. Bu lambayı da taşımadan, platformun ortasında 60'a 60 bir delik bulundurarak işi çözeceğim. Platform 1.90'a 3 metre olacak.



Buradaki çizimde platformun kenar duvarları var. Bu duvarlar platform tavana çekilince gözükmesini engelleyecek. Asma tavanmış gibi gözükecek. 1.90'a 3 metre platform çok rijit bir karkas kullanmazsam esneme yapacaktır. Kenarlarda ve platform ortasındaki delik çevresindeki bu duvarlar esnemeyi engellemede çok işime yarayacak. Bu sayede ağır karkaslar kullanmadan, Aluminyum profil üzerini OSB kaplayarak işimi görmek istiyorum. Yan duvarları biraz daha kalın OSB ile yapıp, aluminyum profile ve taban osbsine monte edeceğim. Bu esnemeyi büyük ölçüde kesecektir. Esneme az olursa 4 noktadan, çok olursa 8 noktadan platformu tavana monte edeceğim. Hedef mümkün olduğunca hafif ve ince bir platform yapmak. Yukarıdaki planda duvarların yüksekliği 15cm, platform derinliği 5cm. Toplam 20cm kalınlık yapacak. Gözüm keserse 25cm'ye kadar çıkabilirim. Ancak platformu mümkün olduğunca ince tutmak istiyorum. Çünkü kalınlık arttıkça diorama içinde yapabileceğim dağ yükseklikleri vs. azalıyor. 15cm zaten sinir bozucu derecede alçak. Hollanda gibi diorama yapacağım.  ;D

Şimdilik baz diaroma planım aşağıdaki gibi:


Burada düz rayların tamamı 222mm, virajların tamamı R431. Elimde pikonun biraz daha çapı büyük rayları da var. Atlas raylar da gelecek. Kısaca buradaki şekil biraz değişecek. Ancak 5cm aşağı-yukarı budur.

Kırmızı işaretli olan hat ana hatta sadece yeşil işaretli olan doublecrossover ile bağlanabiliyor. Bunun dışında bağımsızlar. Ana hatta çoğunlukla eşlik eden makasla ayrılmış yol da bir tam çember haline getirilebilir. Henüz karar vermedim. Birkaç noktada köprü, bir noktada tünel olacak. Rayların kot farkı ile gittiği (dağ yamaçlarından geçtiği) noktalar var. Çoğunlukla köprü altından geçen raylar bu noktalara denk getirilmiş vaziyette. İki noktada taban OSB'sini oyup rayı sıfır noktası kabul ettiğimiz OSB kotunun 4cm altına indireceğim.

Ekleyeceğiniz birşey var mıdır? Bu sadece bir plan. Gücüm buna yetecek mi bilmiyorum. Biraz sayım yapmam lazım. Eksik hala çok malzeme var. Şu da olsa iyi olur dediğiniz ne varsa söyleyin, bu diaroma için bir ideal plan çıkarmaya çalışayım. Sonra bu ideal plana ne derece uyabileceğime bakayım. Bir fizibilite yapalım. Sizce çok saçmalamış mıyım? Veya "nerede senin uncoupler'ın", "bakım atölyesini nereye koyacaksın?" tarzı önerilerinize açığım. "Şurada da şirin bir ray varmış" diyip platformu çaprazlama köprü ile geçmece (Bob Ross'a Allahtan rahmet diliyorum) dışında her türlü düzenleme teklifine açığım.  ;D

Platform duvarlarının iç yüzüne karşılıklı iki tarafta bina yüzü monte etmeyi düşündüm. 1-2cm çıkma yapsa, gerçek pencere kapıları içeriden farklı kumaşlarla kaplayıp perde imajı oluşturabilir, içlerine takacağım lambalarla bir şehir imajı oluşturabilirim. Neticede diklemesine duran duvarı kapamak lazım. Göl olarak çizdiğim köşede hali ile ev, dağ yapamayacağım. Orası duvar olarak kalacak. Acaba ufuk çizgisi oluşturacak şekilde bir gökyüzü motifi yapsam, yani gölün olduğu duvarı gökyüzü mavisine boyasam ve bulut falan yapsam, ne derece makul olur? İnanın işin modelcilik kısmına çok yeniyim ve görsel detay işçiliğe elim hiç yatkın değildir. Bu konuda ustalıklarına güvendiğim iki arkadaşım var. Ben daha çok teknik zeka ve sorun çözme ve maksimum görsel hataları gizleme konusunda iyiyim.

Bir yandan da şeytan diyor, dereye bir vadi yap, sonra vadinin eşsiz güzelliğini hiçe say, kondur vadiye bir HES, çamur deryası yap bırak; ama gönül el vermiyor. Gerçek dünyada o yüzden kodaman olamıyoruz zaten. Gönül el vermiyor.  ;D Ama el işçiliğim bunu yapmaya yeter mesela. Güzel gözükmek zorunda olmayan herşeyi büyük bir ustalıkla yapabilirim.  ;D

Aşağıda çok sayıda rayın düz gittiği 30cm'lik dar alanda (iki tarafı da duvar olan dar alan) tren garı yapmayı düşünüyorum. Ortadaki deliği kaplayan dağı biraz törpülersem tren garının iki tarafını bina yüzü yapabilirim. Sağa sola da tek tük bina atarsam şehir tamamlanmış olur.

Yukarıda ana hattan ayrılıp çapraz düz giden raya fabrika bölgesi yapmaya niyetliyim. Uncoupler diaromada nasıl kullanılır, nerede durur henüz incelemedim. Lokomotif bakım istasyonunu da nereye koyarım, ray makas eklemek gerekir mi, henüz düşünmedim.

utkan:
Büyük bir merakla projenizin devamını izliyor olacağım...  :)

Şimdiden kolay gelsin.... ;)

m.utkan

huseyinozsut:
Şu ana kadar neden aklıma gelmedi bilmiyorum. Takribi 10 yıllık bir uğraş ile babam - amcam ve ben (sonradan katılsam da), %100 yerli teknoloji, Tübitak destekli bir proje geliştiriyoruz. Taş ocaklarının atık maddelerini alarak, çimento bağlayıcı yüksek performans betonları üretiyoruz. Kendi sınıfında dünyanın en az su emen, doğal görünümlü bu taşları 1.5cm inceliğinde kesip, bina dış cephelerinde mekanik montajlı kullanıyoruz. Bu tesise konu olan taşı geliştiren, makinalarını dizayn eden, üreten biziz. %100 Türk sermayesi ve %100 Türk teknolojisi. Makina ve taşın Patenti de bize ait.  :) Kendi sınıfının yaratıcısı bir ürün.

Hal böyle iken, Diaroma planına bizim tesis için yer açmaya karar verdim. Bizim tesisin dıştan görünüşünün aynısından buraya bir tane yapacağım. Yük trenleri için birkaç boş konteyner alacağım ve bizim firmanın amblemlerini boş 2-3 konteynera uygulayacağım.

Sağ üst köşede bulunan Göl olarak tanımladığım alanı biraz büyüteceğim, Orada rayları biraz daha erken kavis verdirip, bir miktar çapraz geçerek yolu tamamlatacağım. Açılan alana Gelecekte bir liman yapmayı düşünüyorum. Vinç'lere şöyle bir baktım. Apayrı bir proje konusu. Zira çalışan ve düzgün gözükenleri çok çok pahalı sanki. Yeri hazır olsun. Sonra el atarım diye düşündüm.

Dağlardan birine taş ocağı yapabilir miyim diye düşünüyorum. Taş ocağı yapabilirsem, taş ocağından bizim tesise nakliyat, bizim tesisten limana nakliyat yapabilirim.  ;D Bir de çimento fabrikası görünümlü birşey dikersem, sanayi tesislerim de tamamdır.  ;D Dünyada trenle hazır beton taşıyan var mı? Belki böyle bir numara yapılabilir. Ancak hazır beton yük  vagonu bulunabilir mi bilmiyorum.  ;D Şimdilik abartmasam iyi olacak.

Boş kalan düzlük alanlardan birine çiftlik evi yapmaya yetecek kadar yer bırakarak sürülmüş tarla yapacağım.

Adım adım gidersek, önce platform:
Platforma kablolara ulaşabilmek için alttan ulaşım kapakları lazım. Sistem yerde çalışacak da olsa, tavanda saklanacağı için, platformun tabanına ulaşım mümkün. Ancak, platform tabanı, diaroma kullanılmıyorken odamın tavanı olacak. Burası da bir ev. O yüzden aklıma ilk gelen aluminyum asma tavan malzemeleri ile kaplama fikri bana hiç sıcak gelmiyor. Başka bir yol bulamazsam böyle yapacağım; ama ev gibi gözükmesini nasıl sağlarım bilmiyorum.

Diğer bir konu da platformu asmak. Asmak sorun değil de, indir-kaldır mekanizma tavanda mı dursun, eğer mümkünse platformda mı dursun. Platformda durabilirse çok şık olur. Mekanizmaları da ev görünümüne sokabilirim. Araştıracağım...

NaciAklan:
Sevgili Hüseyin,

Bir kaç sorunun var gibi. Bunlara sıra ile cevap arayalım.

1. Asma tavan diorama sistemleri konusunda Almanlar çok tecrübeliler. Döküman ve forumlardan yeterli cevap bulabilirsin. Genelde çizimlerle anlattıkları için de dil çok büyük bir sorun olmuyor.

2. Diorama da yer kazanmak için uzak taraftaki evleri kabartma, rölyef, baskı gibi iki boyutlu yapabilirsin veya normal evlerin arkasına ikinci bir sırayı bu şekilde koyarak kalabalık bir kasaba/kent havası yaratabilirsin. Fakat, anladığım kadarıyla önceliğin yer kazanma. Kabartma evler silikon kalıp (malesef onu da kendin yapacaksın) içine ince alçı dökerek veya varolan evler ortadan ikiye kesilerek (çatının su ayrım çizgisi boyunca) yapılabilir.

3. Eski model Marklin vinçler de işini görebilir. Dijital değillerdir. İkinci el iki ya da üç tanesi işini ucuza görür. Elektrik sistemlerinin bakımı ve iyileştirilmesi ile güzel iş görürler. Varsın sabit sistem olsun.

4. Pek çok firmada modeli olan çift ya da dört akslı silo vagonları diğer benzeri yüklerin yanısıra toz çimento da taşırlar ve zaman zaman firmalar çimento şirketi logolu vagon da piyasaya sürerler. Prefabrik beton(hazır duvar, beton direk, travers v.b.) ise demiryolunda taşınan yükler arasındadır.

Şimdilik bu kadar. Kolay gelsin.

kemalomay:
Hüseyin kardeşim ,çakal gibi değil , akıllı bir adam gibi davranmışsın , tebrikler.

Ben  yıllardır  " yerim yok " diyenlere , senin düşündüğün tavan kurgusunu , menteşe ile duvara kapanıp açılan masa tipi kurguyu veya duvara 35 santime 2-3 metrelik raf kurgusunu tavsiye ediyorum ama pek dinleyen olmadı.

Sen en zorunu seçerek başlıyorsun.Öncelikle Ankara'daki üyelerimizle tanış , bir kaç kurgu gör , masanı hazırla yerleşim en kolayı , hayal gücünün yettiğince her şeyi kurarsın masa üstüne.

Tek bir motor ve makaralı ipler ile kurgunu tavana asar ve indirirsin , masan yere indiğinde çıkarılabilir 4 ayak ile yere bastırman gerek , ipler üstünde dururken tren yürütemezsin , platformun en altına kablolarını döşedikten sonra estetik görünümlü ince bir malzeme ile kaplarsan tavan gibi görünebilir.

Yaptığın işi kurguya dökme fikri de harika ,bu projen için çok sayıda malzeme mevcut merak etme, ayrıca ,  başlangıçta sana karşı çıkacak olan eşin bir müddet sonra kendi misafirlerine bile sen yokken kurgunu gösterecektir , emin ol.

Yapmaman gereken tek yanlış  acele etmektir , çok araştır , çok sor , 3 düşün bir yap , yoksa hepsi çöpe gider.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git